{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.966 visninger | Oprettet:

Skal man ta hunden med på ferie eller? {{forumTopicSubject}}

Hej vi har lige købt en dejlig lille boston terrie på 4 mrd. Og vi har købt sommerferien til Amsterdam sidste sommer.. nu er mit spørgsmål så, hva er jeres meninger osv. om at ta en lille hund med til Holland . eller er det bedre den kommer på et internat. Og næste spørgsmål er, er der nongle af jer der ved nået om lovene omkring at flyve med en hund.. eller hvor jeg skal søge om info til dette.
På forhånd tak.
Hilsen Christina Og Clemens

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal man ta hunden med på ferie eller?
  • #1   24. mar 2008 Den skal have pas og rabies vac. og den må ikke veje mere end 7 kg incl en lukket vandtæt taske... Hvis det er ok på hotellet, så kan jeg sige, at vi ofte rejser med vores og har meget glæde ud af det! Men husk flyselskabet også skal acceptere det! I kommer til at betale selvom han skal stå på gulvet foran jer!

• #2   24. mar 2008 du må høre med flyselskabet om reglene med hund osv...

jeg har haft mine med til spanien , men da kørte vi bil og var i februar mnd. det bliver jo ikke samme ferie med hunden og uden. vi bodde på hotel og egentlig var begge for store til det hotell , max 9 kg sagde de , men så da de ok aligevel...

mine kommer ikke på internat, da de nemt kan lære unoter af andre hunder ( stå og gø osv og blive stressede) hvis jeg skal rejse uden hundene så får jeg nogen hundene kjenner til at passe de hjemme hos mig...

det kommer jo an på hvilken ferie du skal på , er det en med meget festing og pladser du ikke kan ha hund på er det best den bliver hjemme.

• #3   24. mar 2008 jeg ved ikke hvad der er bedst for hunden internat eller med..men vi plejer at gøre det således når vi rejser udenlands, at min søster flytter ind i huset mens vi er væk, så er han i sine egne omgivelser - men nu er vores også en diskret lille sag på 70 kilo så det ville være for omstændigt med alt det papirarbejde osv. for at rejse en- to uger væk SS

• #4   24. mar 2008 Du kan få svar på nogen af spørgsmålene her:
    (link fjernet)
    Og ellers spørg din dyrlæge.

Det er lidt forskelligt fra selskab til selskab mht. at flyve med hund..... Mange af dem tillader hund i kabine (som håndgagage) hvis under 8 kg. (inkl. evt. bur) Der skal bookes i forvejen, lige meget om det er i kabine eller i cargorum (et specielt beregnet til dyr) - spørg flyselskab.

Ang hund med på ferie mener jeg, at det kommer an på, hvad du har planlagt at lave i ferien.... Har du tid til hunden, og må den komme med overalt? Synes det er urimelig, overfor hunden, hvis den skal være alene i en feriehytte eller på hotelværelse..... Bor du privat, er det nok en hel anden snak...((=:

• #5   24. mar 2008 Hvad med at spørge opdrætter om de kan passe den??

• #7   24. mar 2008 Charlotte:

Det er til Sverige og Norge:-))

Her er Holland:

HOLLAND

Rabiesvaccinationsattest (La 23,0-435a) (hent som PDF-fil)

Rabiesvaccination: Mindst 30 dage og højst 12 måneder før indrejse, for hund/kat over 3 måneder gamle.

For hund/kat, der vaccineres før 3 måneders alderen, er vaccination gyldig i perioden 30 dage - 3 måneder efter vaccinationsdatoen.

Påtegning på attesten: (på engelsk, tysk eller fransk) om, at hunden/katten ikke viser kliniske tegn på sygdom.

• #8   25. mar 2008 Vi har indtil videre haft Brutus med....og så passer familien Bobby....
    Der er noget med at det kun er meget få steder i Holland at man må have hund med...

• #9   25. mar 2008 Vi har, for mange år siden, været på hundeudstillinger i Holland og vi havde DENGANG aldrig problemer med at få hotelværelser, men det kan jo være lavet om mange gange siden:-))

• #10   25. mar 2008 Hvis i skal bo på hotel, så sørg nu for at undersøge om de har "hundeværelser" og om de er ledige...
    Gør rent på et hotel, og det er altid irriaterende at komme ind på et "ikke-hunde-værelse" og kunne se hundehår over det hele...

I skulle have set nogle af værelserne efter at DKK havde udstilling i Vejen sidste år... Dommerne og mange af udstillerne overnattede på hotellet, og der var alt for mange af dem, der ikke kunne forstå at det ikke er alle værelser man ikke måtte have hund med (og selv hvis man bor på et af de 2-3 værelser man må have hund med, så koster det ekstra) så de tog dem da bare med alligevel... Grrr

Lige en gang galle smiley

• #11   25. mar 2008 Rettelse: der ikke kunne forstå at det ikke er alle værelser man måtte have hund med

Blev vist lidt glad for "ikke" der ;-p

• #12   25. mar 2008 Hej sa allesammen, tak for al den info.. vi skal flyve til Holland, og vi skal bo hjemme hos min familie, så ingen hotel.. så hva er jeres mening så nu.. puha der er hvist mange ting der skal ordnes inden kan jeg så forstå..!!!!

• #13   25. mar 2008 Jeg havde taget hunden med....:-)

• #14   25. mar 2008 Hvis du må have hunden i kabinen ved det flyselskab og din familie ellers er glade for hunde, så ville jeg tage hunden med, hvis jeg var dig smiley

• #15   25. mar 2008 Jeg havde nok også taget hunden med.........Men jeg tror nu altså bare at den skal have rabiesvaccine.....Men spørg dyrlægen:-)

• #16   25. mar 2008 ja rabicin vacine minimum 30 dager før man rejser... sådan var reglene da jeg undersøgte med hund til eu lande...

Kommentér på:
Skal man ta hunden med på ferie eller?

Annonce