{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Hjælp hun taber sine hår..!!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg er MEGET bekymret for min lille tæve Akki..
hun var for noget tid siden begyndt og få store sår oppe omkring halsen, og vi troede først at det var vores han hund som havde bidt hende, men her for ca. 14 dag siden var vi så til dyrelæge med hende hvor han sagde at det var noget hun havde i huden.. hun fik nogen piller for det og det hjalp da også og det er helet igen, men nu er hun kun 14 dage efter begyndt og få sår igen jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre jeg har det bare så dårligt med det og er så bange for at hun viser sig og være alvorlig syg.
er der nogen her inde som måske har kenskab til noget ligene..??

på frhånd tak
knuz julie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp hun taber sine hår..!!!!
  • #1   27. sep 2005 hvad fik du afvide det var sidste gang ?
    og så vil jeg da personligt råde dig til at tage turen til dr. dyr igen - det er dem der ved bedst ;0)
    Marlene

• #2   27. sep 2005 jamen sidst sagde han at det var en eller anden hud sygedom eller sådan lignende og så fik hun to slags piller som hun skulle have i ca. 6 dage og det skulle så være det.. men nu starter det hele bare forfra og ved ikke hvad jeg skal stille op for det er ikke sådan at hun taber sine hår og så er det det nej det er store åbne sår som kommer frem og det var der for vi først troede at hun måske var blevet bidt.. men altså det kan vi jo se nu at det er ikke det.. :os
    er bare så fortvivlet over det..

• #3   27. sep 2005 Hvis hun får foder med for meget protein og vitamin (altså lever ALT for sundt) kan det gå ind og påvirke huden så den bliver irriteret og dermed kan hun udvikle sår..

• #4   27. sep 2005 okay ja det kunne godt lyder som det samme som akki for det er når hun begynder og komme i løbe tid så kommer det.. men er det bare alm. B-vitaminer som vi også køber på apoteket og spiser..?? vil jo helst ikke komme til og give hende noget som gør det være.. :o)

• #5   27. sep 2005 er det ikke hårsækmider..... ha de der enskbulldog´s tit

• #6   27. sep 2005 hun har fået spichal foder til engelske bulldog`s og inden vi fik akki fik tyson da også en masse andet en lige tørfoder og spise men problemet med akki er at det er som om hendes mave ikke kan tøle andet en det tørfoder for hun kasterop med det samme også selv om det bare er en lille hundekiks.. :os

• #7   27. sep 2005 jamen dyrelægen kunne ikke sige hvad det var sådan helt precis er hun har men Tyson har også tabt hår på et tids pungt men det var pga stres da jeg lige pludselig var ude for og skule flytte to gange på 3 mdr det tog rigtig hårdt på ham, men der smurte jeg ham med noget alovere som er til pelspleje til dyr og det hjalp.. men jeg trø ikke sprøjte det i akki`s åbne sår..

• #8   27. sep 2005 jeg ville få en anden dyrlæge til at se på hende.... der er meget skab i omløb for tiden...ved ikke om det er det... men for en sikkerhed skyld....

Lykke

• #9   27. sep 2005 okay i kommer alle sammen med en masse gode ider og kan forholde mig til det hele sådan set... jeg prøver nu og give hende havergrød da vi fik afvide sidst hun var syg at det gjorde så hun ikke kastede op hele tiden og så vil vi prøve og give hende B-vitaminer.. men som sagt tror ikke det er pga stivelse da hun som sagt ikke kan tåle andet en hendes tørfoder..
    men overvejer helt sikkeret også og tag hende med til en ny dyrelæge da jeg ikke syntes det her kan være helt rigtigt, men jeg syntes bare det er SÅ svært og finde en ordenlig dyrelæge..

• #10   27. sep 2005 Min mors franske bulldog havde også nogle kæmpe sår og skalede pletter, det var der længe, til sidst fandt dyrlægen ud af at det var retriver eksem.
    Kunne det evt. være det?

• #11   27. sep 2005 Vær opmærksom på at folk skriver om DERES EGNE råd, og at mange af rådene har folk fra deres dyrlæge som har givet rådet i en helt specifik situation. Derfor skal man altså være meget forsigtig med bare at generalisere!!!!!!!! Dette er en helt generel kommentar til rigtig mange af trådene herinde.

Hvis et sådant problem bliver ved med at opstå skal man have fundet ud af årsagen og det gør man i samarbejde med sin dyrlæge (evt. en dyrlæge med specialviden om hudsygdomme). I og med at det er en engelsk bulldog bør man få den tjecket for allergi og hårsækmider. Bliver det ved med at komme i forbindelse med løbetiden, kan det være hormonelt og man bør derfor overveje at sterilisere hunden, men det er igen noget man bør drøfte med sin dyrlæge.

Er det enten hormonelt eller allergisk betinget, bør hunden jo i hvert fald ikke bruges til avl.

Men altså, forsøg i samarbejde med din dyrlæge at få fundet årsagen!!

• #12   27. sep 2005 Jeg ANER virkelig ikke hvad det kan være og min så kalde dyrelæge kan åbenbart heller ikke hjælpe mig.. jeg er ved og være træt af og stoppe min lille hund med piller og så det ikke hjælper hvis dyrelægen er SÅ klog som de giver udtryk for kan jeg ikke forstå at hun skal have to slags piller og så hjælper det ikke.. jeg var ude for det samme med tyson hvor jeg selv til sidst fandt ud af at han var stresset og der havde det allerede kostet mig over 5000kr i dyrelæge rejninger.. det er ikke pengene jeg går op i jeg vil gøre ALT for mine to hunde men jeg har det ikke godt med og gå og stop piller i dem fordi dyrelægen siger det er så hjælper det alligevel ikke... jeg syntes det er noget noget svineri at man skal betale for noget over længer tid fordi de TROR det kan være det..

• #13   27. sep 2005 Jamen, hvis du selv er klogere end dyrlægen så er det jo fint.

Ej, ikke ment på den måde, men tænkt lige over at der jo altså ikke er en facitliste klistret i nakken af hunden!!

Dyrlægen kan se på hundens symptomer og derefter behandle på den måde som normalt virker på hunde med disse symptomer. Hvad vil du ellers have at dyrlægen skal gøre???

Det er jo levende væsner vi arbejder med, og der er altså ingen garantier for at den første behandling man forsøger med virker.

Men for at gentage lidt fra mit sidste indlæg, hvis det kommer igen må man jo altså igang med nogle uddybende prøver. Og stoler du ikke på din dyrlæge (hvilket det ikke lyder til) så find dog en du har tillid til.

• #14   28. sep 2005 jeg har selvfølgelig også tænkt mig og tag til dyrelæge med hende igen det er der ingen tvivl om OVERHOVEDET men det er vel ikke forbudt og spørge til og nogen har prøvet det samme.. og nej jeg har ikke tillid til nogen dyrelæger den jeg havde sidst gav tyson 10 sprøjter + crem og piller i 2 mdr og det hjalp OVERHOVEDET ikke og til sidst var svaret bage jamen vi kan desværre ikke gøre noget mere og jeg kan ikke sige hvad det er, og der for er jeg MEGET skæptisk over for dyrelæger fordi dem jeg har haft ikke er ret gode til deres arbejde og jeg bliver ved med og flyt dem til en ny og jeg sys det er synd for dem..

Kommentér på:
Hjælp hun taber sine hår..!!!!

Annonce