Naboens hund på vores grund {{forumTopicSubject}}
(Arghh er bare så gal, men jeg vil lige høre jer ad, om det bare er mig, der er på vildspor...)
Vores nabo's hund, søsteren til vores Qato, kommer rendende herover til os i tide og utide. Vi bor ud til en meget befærdet vej, hvor folk tit kører rigtig stærkt. Af den grund har vi hegnet vores grund ind med 120 - 150 cm hegn. Hele vejen rundt.
Og så er det at naboens hund kommer rendende, til at starte med lukkede vi den ind, når vi så den, så den ikke rendte rundt ude på vejen. Det var jo nok dumt, men jeg vil altså ikke være vidende til at den bliver kørt ned lige udenfor mit hus. Nu lukker vi den ikke ind mere, efter at naboen har bedt os lade være, men nu hopper den selv over vores hegn og ind i vores have.
Nogen gange er den her når vi kommer hjem, hvor den så bare sidder og venter på vores trappesten. (porten står åben, når vi ikke er hjemme). I starten gik jeg selv op til naboen med den , når den kom herned. Så begyndte jeg at ringe, når den dukkede op (der kunne gå flere timer inden de kom og hentede den igen). Nu ringer jeg ikke mere, for det er nogle gange flere gange om dagen, den kommer. Synes ikke jeg vil blive ved med at skulle ringe.
Nogle gange opdager vi først at den er her, når de kommer for at hente den.
Vores hunde elsker at lege i haven, og fordi vi ved at de ikke hopper over, eller graver sig ud, har vi med god samvittighed tit hundene rendende i haven. Vi holder selvfølgelig øje med dem, men når jeg f.eks. sidder her ved computeren kan jeg ikke se min have...
SÅ IDAG RINGER NABOEN. At nu må det til at være slut med det her. At vi skal smide hendes hund ud af vores have, når den kommer samt skælde den helt vildt ud (hendes egne ord). At deres hund jo nu ikke kan komme ud, fordi den hele tiden render herover. Og så for hun på en eller anden måde sagt, mellem linierne, AT DET JO ER VORES SKYLD; AT DERES HUND IKKE KAN BLIVE HJEMME. Arggggh jeg blev bare så gal og harm.....
Hun havde snakket med sin dyrlæge, som sagde at problemet var opstået, fordi vi havde lukket hende ind og ikke skældt ud.
Jeg spurgte hvordan deres have var indhegnet? Stødtråd 20 cm over jorden inde i hækken hele vejen rundt om haven, men det kravlede den sørme bare under. Og 60 cm havehegn I HJØRNERNE af haven.
Jeg bryder mig ikke om at skulle opdrage min nabos hund ved at skælde sådan ud på den som hun vil have (sådan opdrager jeg nemlig ikke mine egne hunde)
Er jeg helt forkert på den?
Hvad havde I gjort?
Hvad hulen skal jeg gøre?
Og undskyld det blev så langt....
dec 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 3.831
Så må de sgu sørge for en ordentlig indhegning til deres hund, når den de har ikke fungerer.
I kan da ikke gå og tage forholdsregler til alt pga en andens hund eller være ansvarlige for dens opdragelse.
Ej det er godt absurd det der.
Øv hvor kedeligt at du skal have skæld ud over det.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Så bliver den kørt på et internat, hvor den bliver tjekket for chip og tatovering - og regningen tilfalder ejeren..
Måske det kan lære dem, at indhegne grunden ordentligt..
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.764
Jeg syntes du skal fortælle din nabo, at du ikke vil stå model til mere - og da slet ikke har samvittigheden til bare at lade deres hund rende og blive kørt ned en dag - ved en ulykke kunne skaden jo også ramme andre og ende i noget rigtig slemt.
Så DE må lære deres hund at blive hjemme - hegne ordentligt og tage et ansvar selv.
Og desuden kan du jo aflevere hunden til politiet fremover - så følger der bøder mm med i farvandet af deres uansvarlighed
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Disse vælger ofte at sætte hunden ud i området, den er fundet i, så den selv kan løbe hjem...
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 63 Svar: 754
Jeg har gentagne gange sagt til naboen at jeg ikke vil stå model til at hunden bliver kørt ned foran mit hus.
Jeg tænker også på deres to drenge, skal de en dag ud og skrabe hunden op fra vejkanten? Eller bare opleve at deres hund bliver kørt ned... Det er nemlig for det meste dem, der kommer og henter hunden hernede...
Er det ulovligt at hegne sin have ind med stødhegn (til heste) for at holde sin hund inde? Det vidste jeg ikke...
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 17
jeg tror altså problemet opstod da du lukker den ind når den kommer. kan godt forstå du ikke vil lade den løbe ved vejen, men hunde er sådan indrettet at når de kommer ind et sted,ja så bliver de ved med at komme der. specielt hvis du bare en gang har givet den en godbid.
og selv om du ikke syntes det er sjovt at skælde ud på andres hunde, ja så er du bare nødt til at sende den hjem igen. for hvis den møder venlighed, så er det jo en skide rart sted og komme. sådan har vi det jo også.. håber i finder en løsning på problemet, hvor i begge kan være tilfrdse. og så må hun jo også lige tage sig sammen og få noget ordentlig indhegning op så problemet slet ikke opstår!!
mvh louise
apr 2007
Og det skal siges at det er meget meget lang tid siden at vi lukkede hende ind. Hun fandt jo ud af at springe over hvor hegnet var lavest. I starten troede vi at forbipasserende lukkede hende ind, fordi de troede det var en af vores.
Indtil en dag hvor naboen selv kom for at hente hende. Hun stod med hende på den anden siden af porten og fortalte os, at hunden jo var rigtig godt opdraget, bortset lige fra det med at løbe væk - og vupti så render hunden væk fra hende og om til den anden side af haven og hopper over hegnet.... Lige for næsen af os...
apr 2007
apr 2007
Naboens hund på vores grund