plaece kig her!!!!!!!!!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}
hjælp min hvalp æder snart hele mit hus!!
hvad gør i for at få jeres hunde til at lade være med at bide i ting??.. min lab. hvalp er lige knap 11 uger og ehg synes hun ider i alt!1.. i den føste tid gjorde hun stort set ikke.. heller ikke når hun var alene hjemme...
men liuge pludselig begyndte hun på det indtil nu har hun ødelagt:
tlf ledning i både gang og køkken
sofa
hylde igang
2 vægge i køkken
1 væg i gangen
bord ben
stol ben
3 tæpper.... sikkert også en masse andet:(
og det er ik fordi hun ik har lege tøj at bide i hun har ; to bolde - to gummi kødben i hård gummi- 1 alm pivedyr- et pivedyr med reb i-bold m godbider i og div kødben og tygge ben
lige ledes er hun begyndt at lave samt tisse på gulvet.. før ku vi komme hjem til en lille sø måske to.. nu er der to tre søer og lort ud over det hele for det hun ikke har ædt jogger hun rundt i...
hvad skal jeg gøre??? for at få hende til at holde op?? hvad gør/gjorde i?????
aug 2004
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 208
Vi har en gang hvor vi lukker vores hund ud i når vi ikke er hjemme!
Har fået af vide at de ikke skal have for meget plads når de er hvalpe og er alene hjemme, de kan simpelhen ikke overskue for meget plads og laver så ballade istedet!
Held og lykke!
okt 2004
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 7 Svar: 12
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Du skal regne med hundens voksen størrelse.
mvh Karin
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 19 Svar: 66
Hvad laver du med hunden inden du tager afsted?....det kan nemlg godt være at den er overstimuleret, og har svært ved at køle ned igen,når du tager afsted, og derfor får den tiden til at gå med at gnave i ting.
Det kan også være at du måske laver den helt store afskeds scene og gør den ked af det så den gnaver i ting af afmagt.
Med Tais gjorde jeg det at jeg stille og roligt sagde farvel til ham,. smed lidt frolic's, og gik ud af døren, hvis han havde lavet noget når jeg kom hjem, ignorrede jeg ham, og gik i gang med at lave noget feks vasketøj, og ventede med at sige noget til ham eller rode i noget af det han havde gnavet i. Hvis han der i mod ikke havde lavet noget, så fik han den helt store kæle/lege tur, så han hurtigt fandt ud af at når man er god bliver man belønnet, men det tog selvføgelig sin tid.
Personligt ville jeg ALDRIG lukke min hund inde i et bur når den skulle være alene hjemme, jeg synes at det er synd for hunden. Det er OK hvis den ser buret som sin seng, men den skal sgu kunne kommeud og røre sig. Tænk hvisdu skal sidde ie et bur eller stå i samme stilling i flere timer af gangen. Det ville sgu ikke være sjiovt!!!!!!!!!!!
Hvor længe er hunden alene ad gangen?........starter du i det små, og roser når der ikke er sket noget, eller hvad gør du?
Cilla
aug 2004
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 208
okt 2004
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 7 Svar: 12
her på det sidste har hun være alene i ca 4-6 timer
hun har køkkenet når hun er alene
plaece kig her!!!!!!!!!!!!!!!!