3.856 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

min hund spiser ikke min hund spiser ikke

ja det lydder jo meget voldsomt..

men det er min lille låne hund Coco, som ikke rigtig vil spise hendes tørfodder mad, har forsøgt alt muligt, blande det med leverpostej, udkogt ris, tun, olie, blødt det op i vand, og lige meget hjælper det.. hun har lige været ved dyrelægen hvor hun blev steriliseret, og han kiggede hende igennem for at tjekke det var som det skulle og hun fejler ikke noget..
normalt siger man jo at man skal tage det fra hunden efter kort tid, og dette har vi også prøvet men ak..

og nu er det altså kommet dertil hvor hun har tabt over et kg på en uge, så vi leder med længsel efter en løsning...

min mor og jeg har snakket lidt frem og tilbage omkring det at starte op med Barf, men min mor er meget i tvivl om det da hun måske har en opfatelse af at det er meget besværligt at starte på plus at det er noget bøvl hvis hun skal passes.. og hvad med pladsen i fryseren(har kun en kombiskab med frys i tre skuffer) og alt det der..

jeg vil derfor høre om der er nogen som ville kunne fortælle lidt om hvordan de syntes det er at komme igang med og lidt om det er dyrt i forhold til alm foder.. ja lidt om det hele, hvordan i gør når i skal ha hundene passet og sådan..

håber der er nogen der vil hvælpe så lille coco kan komme på sin kampvægt igen..

på forhånd tak

Hilsen Lise

ps.. har været inde og kigge på diverse barf sider om "produktet" men det var mere personlige erfaringer..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min hund spiser ikke
  • #1   23. mar 2008 Har din dyrlæge også taget blodprøver af hende ?......

• #2   23. mar 2008 nej det har han ikke, men det er meget underligt, for tror nu nok mere det er fordi hun er drøn kræsen, hun lugter lige til foderet og så er det det..

godbider spiser hun også med lyst, og energien fejler intet, så umidlbart fejler hun ikke noget..

men ville jo gerne ha at hun fik sin vægt op omkring de ti kg igen..

• #3   23. mar 2008 Ok, tænkte også bare på, at hun jo godt kunne fejle noget, som kun er at spore i en blodprøve *S*......

Det er da også muligt, at du har ret, at det "bare" er fordi at hun er kræsen *S*....

Jeg er måske også lidt FOR meget på dupperne, med hensyn til når ikke de vil spise noget fordi vi jo lige har været igennem det med Cleo og hun jo på en måned tabte 4 kg, hvor det i sidste ende viste sig, at være sukkersyge.....

Vi forsøgte os med hjemmelavet Barf, da hun havde det værst, desværre er min erfaringer ikke til, at regne med, da Cleo var ellevild med det den ene dag og den næste kunne vi rende og hoppe, så kan ikke vidergive nogle erfaringer der *S*

Håber, at du får nogle gode svar *S* og ikke mindst at i finder ud af, hvad der er med hende *S*

• #4   23. mar 2008 Hej

Jeg troede bare at mine hunde ville fare lige i barf det gjor vores gammel hanhund bestem ikke han var virkelig skuffet over menuen vores 2 hvalpe spise det på få sekunder men alle 3 hunde kastede det op vi prøvede meget få at få dem til at holde barf nede og vi ende med at blande dåsemad i det og gå stille og rolig over på barf nu er det sådan at man starter med at give kallun i 4 dage så en ben dag også kallun igen i 4 dage så skulle de være klar til at spise råd kød

da vi langt om længe havde lært vores hunde at spise kallun og gik over på rådt kød startede det forfra med opkast og det hele vores gammel hanhund sku ikke have hest rensdyr kanin oksekød m.m. vi købte det der var færdig blandet

vi har en mops på 6 mdr en lhasa apso på 5 mdr og en cairn terrier på 6 år de får hver 600 gr og har tabt sig rigtig meget på barf vi har foderet i 1.5 mdr og jo det er nok dyre end tørfoder men hvis det er det rette for din hund er det jo det værd det er ikke bøvlet vi blænder grøntsagerne og fryser det ned i små potioner kødet er jo lige til at trykke ud af pølsen og jo det fylder i boksen

jeg går de her dage og overvejede om vi skal fortsætte med barf eller ej får vores boks er snart tom for barf har nok lige til denne uge med så er det slut

kærligste hilsner fra sanne

• #5   23. mar 2008 Det var da ikke så godt det kan da også være hun er kræsen ?Hvad tror du ? Det er ellers en sød lille hund hehe ... høj til dig håber det hjælper ?

• #6   23. mar 2008 Ej EKSTRA høj det må hjælpe på humøret hehe smiley Men det hjælper ikke på maven desværre smiley

• #7   23. mar 2008 Ohio ville heller ikke spise tørfoder. Vi er sidste torsdag gået over til barf og det spiser hun med stor glæde. Jeg har dog kun en uges erfaring så er ikke den bedste til at give råd. Jeg kan bare sige at Ohio trives som alrdig før, hun har energi, pelsen er blank og øjenen skinner.
    Jeg syntes det er lidt dyrere at barfe end tørfoder, men det er sikkert fordi vi indtil nu har købte det hele som færdigprodukter. Når man er lidt bedre inde i tingene kan man jo begynde at finde tingene ved feks en slager og så bliver det meget billigere.
    Jeg kan anbefale dig at tilmelde dig gruppen råfodring/barf (eller også er det omvendt :-)) der kan du finde rigting mange gode råd og svar.
    held og lykke med det

• #8   23. mar 2008 Det er svært med de kræsne hunde, for man får altid sat gang i en ond cirkel i sin søgen efter noget mad, den gider at spise.
    Den får jo igen og igen succes med at lade sin mad være, fordi man konstant tilbyder den noget nyt.

Vores gamle hund var på ingen måde madglad og han var også - indtil han blev rigtig gammel - meget slank. (Schæferhund, han, vejede ikke mere end 30 kg). Vi var selvfølgelig bekymrede for ham, men i samråd med dyrlægen, der egentlig konstaterede at hunden selv regulerede det fint, gav vi ham nogengange hvalpefoder blandet op i hans almindelige mad, sådan at det han fik ned, gav lidt mere på sidebenene.

Vi fik ham aldrig til at spise som andre hunde... Men han levede til han var næsten tolv og havde en fantastisk energi og et godt drive...

• #9   23. mar 2008 dennis C
    Det råd dur ikk på alle hunde, altser med at sulte hunden i 2-3 dage. Hvis min har sat sig for hun ikk vil spise jamen så lader hun da bare være....det er IKKE løsningen.

Lise B
    Hva' er det for et tørfoder i giver ?

Nu når hun ikke vil spise vil jeg lade være med at give nogle som helst former for godbide og udelukkende tilbyde tørfoderet.

• #10   23. mar 2008 Vi har samme problem med vores hvalp. den vil bare ikke spise sit tørfoder, og vi har lige skíftet over på noget andet tørfoder, men desværre uden resultater. Vi blander lidt leverpostej i, og den spise måske 4 mundfuldem, og så gider den ikke have mere.. smiley

• #11   23. mar 2008 Min Border Collie er aldrig rigtig sulten og tit spiser hun enten ikke op eller spiser slet intet. Det er især værst efter løbetids perioden der hvor hun ville have haft hvalpe. Førhen gik det mig på at hun intet gad spise og vi prøvede os en masse og hun blev tjekket i hoved og bag men fejlede intet, Bordere har bare tit ikke så megen appetit siger en del så. Hun får sin mad sat ned og er hun ikke begyndt at spise efter 5 min tager jeg den igen og så må hun vente til næste måltid. For tiden spiser hun faktisk kun 1/4 del af hvad hun burde om dagen og hun er endda en hund som arbejder virkelig meget men hun virker nu ikke træt men taber sig jo så bare en del istedet.
    Hun får desuden ikke madrester eller ret mage guffer i de perioder her da hun har bedre af sin mad..

Kommentér på:
min hund spiser ikke

Annonce