{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Nu har jeg snart fået nok! (langt) {{forumTopicSubject}}

Nu må jeg altså af med lidt galde.
Jeg var i går aftes, rimelig sent, ude på en lille tur med Tayson i snevejr og blæst.
Nåh men på ved hjem af stien ser jeg der går en kvinde bagved med 2 små hunde som gør meget, hvilket gør at Tayson vender sig nysgerrigt om mange gange.
Ligepludselig hører jeg kvinden råbe "nej kom her", eller noget i den stil, og jeg vender mig om og ser en af hundene på vej med fuld fart op til os mens den gør. Jeg tager Tayson i halsbåndet og holder ham tæt ind til mig mens jeg prøver at småløbe, hvilket er svært i snevejr.
Men hunden når helt op til Tayson som ligger sig halvt ned og jeg råber til kvinden om at hente sin hund (okay ikke så pænt udtrykte jeg det ikke) men nej nej, hun går da stille og rolig og kalder bare på hunden. Jeg går udfra at hunde blev så forskrækket over mit råberi at den smuttede tilbage og mig og Tayson tog flugten ind imellem blokken til vores lejlighed.
Hvorfor er det så svært at tage en snor på sin hund, især når man kan se der kommer en anden med hund og ens egen hund ikke kan kaldes til sig igen. Man kan da umuligt vide hvilken slags hund ens egen løber hen til, det kan jo gå gruelig galt, og man gør jo andre folk bange. Så ligeglad kan man da ikke være med sin egen hund,eller hvad?
Det kan da ikke passe at når jeg råber at hun skal hente til hund til sig NU og hun kan se at jeg kæmper med at holde de to væk fra hinanden at hun ikke engang der vågner op og kridter skoene.
Siden jeg er flyttet til et andet kvarter (2måneder siden) er jeg blevet konfronteret med 4 løse hunde, og jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvordan man kan være så ligeglad med sin egen hund og andre mennesker, for jo man bliver sgu bange. Tayson har det ikke godt med andre hunde, og når han bliver jagtet og gøet op i ansigtet af jeres løse uskyldige hunde gør det ikke hans situation bedre, tværtimod mister vi rigtig meger træningsmæssigt hver gang det sker, og måske går den anden hund i kødet på ham næste gang, det er det man er bange for hver gang det sker, men det er nok ikke til at forstå???
Prøv dog at vise lidt alm hensyn, bare fordi din hund er lille, er det stadig skræmmende, og bare fordi din hund ikke gør noget er det ikke ensbetydende med at min ikke gør.
Det kan ikke passe at du kan tillade dig at gå med din hund uden snor når du tydeligvis ikke kan holde den væk fra andre.
Selvom det ikke ville være min skyld ville det også være grimt for mig hvis min hund bed din.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu har jeg snart fået nok! (langt)
  • #1   22. mar 2008 Klapper!!!! Ja, hvor svært kan det være????

  • #2   22. mar 2008 Enig

  • #3   22. mar 2008 Nemlig

  • #5   22. mar 2008 Åh hvor jeg dog kender det!

    Jeg skrev et indlæg næsten helt mage til dit for nogle måneder siden..

    For hold op hvor er det bare dumt at folk.


  • #6   22. mar 2008 Tak skal i have fordi i gad læse mit lange indlæg:)
    pia K. Jamen Tayson er også bage for andre hunde og derfor har jeg ham i snor og prøver altid at tage så meget hensyn til til andre.
    Men det værste er at vi bor 200 meter fra en hundeskov hvor de må løbe frit så meget de vil, så kan de jo gå derover, pg hun havde alle chancer for at tage snor på hendes hund inden den løb, men at hun så ikke gjorde det synes jeg er mærkeligt.


  • #7   22. mar 2008 Jeg har engang stået med mine 3 goldenhanner overfor en løs hund, hvis ejer endda var så fræk at stå og svine mig til....Det er IKKE nemt at holde 3 rasende hanner bag sig for at gå imellem, så de ingen øjenkontakt får!!! Den løse hund var STOR og da jeg råbte til amnden at han skulle tage sin hund i snor råbte han bare tilbage "slap dog af, kælling.....Min hund gør ikke noget"......."NEJ, men det gør mine!!!"....."Jamen, så må min hund jo bare lære at lade andre hunde være".......SÅ blev jeg tosset og råbte at mine hunde sq ikke skulle skambides fordi han ikke kunne finde ud af at opdrage sin hund!!!! Til sidst kom han hen og tog sin hund i snor alt imens han svinede mig til med at jeg "fandeme" ikke kunne tillade mig at lufte mine aggressive (!!!!) hunde steder, hvor der gik andre hunde... Det skal lige siges at det var på en sti bag huset, hvor vi bor!!!

  • #8   22. mar 2008 Mette: Åh den var grov.. Jeg var godt nok blevet hysterisk.

    Det er sådan en episode hvor jeg ville gå og tænke over hvad jeg skulle have sagt, i flere dage efter..



  • #9   22. mar 2008 Jeg har også prøvet at gå med samme 3 hanner. Så snart vi så en anden hund, kom de alle 3 i snor og vi gik stille og roligt videre... De interesserede sig ikke for andre hunde, med mindre disse hunde optrådte provokerende. Så mødte vi en dag en dame, som havde snoren over skulderen og åbenbart skulle vise mig at hun havde HELT tjek på sin labblanding. Hun gik dog og sagde til den hele tiden (den var IKKE taget i snor) "Du GØR det ikke.........du gør det ikke.......Du gør det ikke", så hendes klare signal til hunden om at hun ikke stolede på den, fik mine antenner ud. Og ganske rigtigt. Lige da vi passerede hinanden på stien, vendte hendes hund rundt og sad i nakken på den mindste af mine. Jeg blev SÅ rasende at jeg kaldte hende ting, som jeg ALDRIG, hverken før eller siden, har kaldt folk. Hun VIDSTE at den kunne finde på det. Hvorfor så spille smart???

  • #10   22. mar 2008 Mette H. Jamen det var da en utrolig historie, så frække og ligeglade folk kan være.
    Gad vide om deres hund først skal bides før de lærer det....ærgeligt hvis det skal gå ud over deres egen før de gør noget.


  • #11   22. mar 2008 A Woman:

    Ja eller mine........For hvordan kan han vide at den ikke gør noget, hvis der først opstår slåskamp?? Og mine var 3 hanner, som i dagligdagen kom fint ud af det sammen, men der VAR da sammenstød ca. 1 gang om året. Og JEG ved ikke om slagsmål med en anden hund kunne skade mine 3 hundes forhold til hinanden?? Så ja, jeg var rasende!!


  • #12   22. mar 2008 Ja hvorfor været interesseret i at give sin egen hund, og andres dårlige oplevelser..

    Jeg kan ikk have det..! Der er mange med hunde herude, og størstedelene har dem i snor, selvom det er godt opdragede hunde og hunde som er ganske uinteresserede i andre hunde.

    Det undrer mig tit at det er de mest uopdragne hunde der gang på gang går løs herude.

    Selvom det er ikk er hunde der gør ndre noget, så finder Emma det bestemt ikke rart at der lige pludselig er nogen der råber og skriger (ejeren som ikke har styr på hunden) og inden hun når at reagere på hvem det er der råber og skriger så står der til og med en hund med snuden i måsen på hende.

    Emma er usikker og jeg er usikker, så er det bestemt ikke ne god oplevelse sådan noget.


  • #13   22. mar 2008 Ja jeg blev også så rasende igår at jeg knap kunne sige noget, for når skaden er sket og din hund er stukket af så skynd dig dog at hent den for biiiiiiip.

  • #14   22. mar 2008 Chevie B Jamen der er akkurat sådan så usikre både mig og Tayson er, derfor går vi til træning. Men det er dælme skræmmende at man aldrig kan vide om den hund der kommer løbene denne gang sidder i flæsket af ham-
    Vi møder tit en labrador, som går uden snor og egeren er aldrig lige i nærheden men den stopper heldigvis op og står stille så mig og Tayson kan nå at gå tilbage, men hjerte når lige at hoppe op i halsen.


  • #15   22. mar 2008 Her er det MIG det står og råber og skriger.......Jeg bliver ikke usikker.....Jeg bliver RASENDE!!! ...*GGGG*

  • #16   22. mar 2008 flot indlæg... Jeg har også lært at joker altid er i snor når vi er ude og gå, især fordi hvis der kommer andre hunde kan jeg ikke kalde ham til mig. Har trænet det så meget, men han fatter det ikke. Så når han er fri sikre jeg mig at der ikke er andre mennesker/hunde og jeg står sådan jeg kan se om der kommer nogle fra andre vinkler... For kan sgu godt forstå folk bliver forskrækkede når han kommer fræsende og hopper op fordi han vil lege, han gør INTET, men det kan folk jo ikke vide når de ikke kender ham. Så vi har ALTID snor på. Men alligevel er der en hund heroppe, som bare IKKE kan lide Joker (joker elsker den) som aldrig har snor på og den har angrebet Joker 3 gange, har satme også fortalt ham et par ting eller to. Det er ufatteligt.

  • #17   22. mar 2008 Ja jeg er også lige startet til træning med Emma. For Emma er blevet bidt meget som lille, og er derfor blevet meget usikker.

    Så det er jo også for de andre hundes skyld jeg gerne vil have at de skal holde sig væk.. Ved godt at de ikke er mig der står med ansvaret hvis der sker noget, for Emma er i snor.

    Men jeg vil ikke have endnu en dårlig oplevelse, plus at jeg da ikke har lyst til at andre bliver bidt. Og det er Emma og ikke den anden hund, der får et dårligt rygte ud af det.

    Nej jeg kan altså ikke tage det. Mine nerver er ikke stærke nok til det smiley

    Godt Mette, ud med det! UD smiley


  • #18   22. mar 2008 Mette H Ja jeg kender godt det med at man bare står og råber en masse,og at folk så bare ignorere det, så bliver man bare endnu mere gal smiley

    Vibeke M Jeg har også kun ganske få steder hvor jeg slipper Tayson fri, steder der er fuldt overblik ver hvor man kan se så langt øjet rækker om det kommer andre. Nu løber Tayson aldrig ret langt fra mig og når han ser andre stopper han op, men derfor går jeg godt nok ikke bare med ham uden snor overalt, kunne da aldrig tilgive mig selv hvis han angreb andre fordi jeg bare tænkte at jeg tager da chancen.
    Tager han den stadig ikke i snor selvom den har gjort det med Joker 3 gange?? Ufatteligt,..


  • #19   22. mar 2008 Chevie: vi startede også til hundetræning da joker var hvalp og gik der et halvt år, men pludselig kommer formanden og smider mig af holdet. Joker var en af de bedste på holdet og har aldrig gjort noget forkert eller ondt, men han synes ikke lige han ville have amstaff i sin klub. Ja det er flot du finder ud af det efter et halvt år, IDIOT!!!!

  • #20   22. mar 2008 A woman.....: Hmm lad os bare sige han gjorde det dagen efter, og har ikke gjort det siden. Han hund er fuldstændig psykopat..... Joker har været sølet ind i blod hver gang, men det har HELDIGVIS kun været overfladiske sår.....

  • #21   22. mar 2008 Chevie:

    Uha, det skal skam nok komme ud........Men så må jeg også indrømme at det var MIG der måtte undskylde forleden........Jeg går nemlig også altid steder, hvor jeg kan overskue alt hvad der kommer fra alle sider. Og jeg HAVDE godt set den dame, som kom gående (uden hund) og kaldte mine hunde til mig. Jeg gik på marken et stykke væk. Pludselig tog fanden ved Lotus og hun fræsede ned til damen for at hilse. Mig efter i fuld galop og på vejen råbte jeg "Hun gør ikke noget"!!! Daaaamn, det var flovt... Lotus ELSKER mennesker og jeg var ved at putte snor på hende, men nåede det ikke..Jeg undskyldte og undskyldte.Hun svarede mig slet ikke, men kiggede vredt på mig. Og jeg forstår hende godt. Hun var tydeligt utryg. Jeg kunne have gravet både Lotus og mig selv ned!!!! Jeg kan GODT forstå at hun bliver nervøs når der kommer en turbo på 35 kilo med 100 kilometer i timen..........Så vi gik slukøret hjem.... Med RIGTIG dårlig samvittghed!!!


  • #22   22. mar 2008 Vibeke M Åh det var da synd for stakkels Joker.....har jo set ham live og han ser ud til at være en stor dejlig dreng:)
    Mærkelig holdning træneren havde, så kunne han da ha sagt det f'ør du startede, men sådan er det jo i en del klubber desværre.


  • #23   22. mar 2008 Mette H Åh det var pinligt hva ;O)
    Min far prøvede det med hans schæfer som spurtede hen til en kvinde der stod og røg og i mørket havde hund ikke set ham før han var henne ved hende så hun var ved at få smøgen galt i halsen......min far kunne have gravet sig ned på stedet...


  • #24   22. mar 2008 Ja præcis. Han er nemlig også en rigtig dejlig dreng, han er altid glad og vil lege. Der er intet ondt i ham. Jeg synes bare det er ufatteligt at jeg bliver smidt af holdet EFTER et halvt år og joker var en af de bedste på holdet og han var registreret som amstaff derude, som han jo er og da jeg meldte mig ind spurgte jeg om de havde nogle regler om den race og nej nej det havde de ikke.

  • #25   22. mar 2008 Vibeke M Det kan være at nogle af medlemmerne klagede og ikke ville gå der hvis den var der......Fik du ingen begrundelse?

  • #26   22. mar 2008 det sjove var at alle på holdet gik op og klagede og sagde han var en dejlig hund, så ved ikke lige hvad de har haft gang i. Min fik godtnok også givet formanden en sviner der sagde spar to. heh

  • #27   22. mar 2008 Hørt!!! Nu hører vores Laika ikke til den voldelige type, men hun er da begyndt at rejse børster af andre hunde... Mest de små.. Hun kan med alle bare hun får lov til at se dem an... Men jeg går stort set aldrig med hende uden snor andet end i hundeskoven (hun er ikk så voldsom når hun ikke har snor på)... Vil ikk risikere at der kommer en der er for nysgerrig og hun så sidder i flæsket på den... Man kan jo være vil døv! Hun er den kærligste og rareste hund, men der er huski i hende så hun har jo et ulveinstinkt... Har ingen respekt for folk der ikk lige tager fat i deres hund når der kommer nogen forbi... Hund eller ej, så er det ren høflighed lige at holde sin hund til folk er kommet forbi...

  • #28   22. mar 2008 Nåh ja så giver det jo slet ingen mening, godt du gav ham svar på tiltale, jeg var sgu også blevet vred over at blive smidt ud uden grund. Men har du så fundet et andet sted at træne?

  • #29   22. mar 2008 Nej desværre... Jeg træner ham selv med en veninde der har utrolig meget forstand på hunde og han er bare blevet SÅ dygtig til så mange ting, men lige pt skulle man tro han har hø i ørene, han er rigtig kommet i lømmelalderen... 14 mdr gammel....Arg river mig i håret smiley

  • #30   22. mar 2008 *Now VIP Member former known as Irene 48 år*
    Ved du hvad det er ikke størrelsen der var vigtig, jeg skriver bare at selvom man har en lille hund kan man stadig blive bange.....


  • #31   22. mar 2008 Tiger kan heller ikk lide når løse hunde kommer hen til os, hun bliver meget, meget usikker. Jeg synes det er rigtig synd for hende, og det er ekstremt irriterende for os (som tidligere skrevet ødelægger det også en del af vores træning...)
    Det er heldigvis lang tid siden vi har oplevet det nu, så håber vi kan undgå det fremover også.
    Jeg er i øvrigt også ligeglad med størrelsen på den løse hund, det er hamrende irriterende uanset størrelse...


  • #32   22. mar 2008 Det er godt at læse om jeres problemer.
    Det kan være svært at forstå for sådan en som mig med en lille nuser men ja, også provokerende hund hvordan det er at gå tur med sin store familiehund der ikke er så glad for påtrængende adfærd fra hunde og mennesker.
    Man lærer jo hele livet ; )


  • #33   23. mar 2008 det er sjovt at folk ofte fokusere på at store hunde holdes i snor og skal gå ordentligt.
    jeg oplever faktisk ofte at store hunde er bange for pølse. tror de bliver sådan lidt forvirret over at han er så lille. nu er han på ingen måde agrasiv - men jeg har oplevet at han engang har forsøgt at springe på en amstaff. den blev skide forskrækket. og pølse endte på dyrehospitalet. ikke fordi han blev bidt - men fordi at han vred om på sit ben da han ville hoppe på den anden hund og han knæ gik af led - *gg* nu havde jeg heldigvis line på ham og måtte pænt sige undskyld for forskrækkelsen til den anden ejer - der heldigvis kunne se det lidt morsomme i sitiuationen.

    så selvom man har en lille gammel og velopdagen rolig hund. så hav altid line på den hvis i ikke er i et lukket kendt område. vi ved aldrig hvad det er det trikker vores hunde.


  • #34   23. mar 2008 Sidsel, fedt du skriver om din lille bølle hund, som også vil have lov at vise hvad han dur til smiley

Kommentér på:
Nu har jeg snart fået nok! (langt)

Annonce