Aggressiv hund {{forumTopicSubject}}
Ja, så skete det... min lille Cavalier blev angrebet, men IKKE af en såkaldt kamphund som alle mennesker taler så dårligt om.
Jeg er ude og gå tur sammen med min kæreste og vores hunde. Min er en Cavalier, en tæve og min kærestes hund er en amstaff hvalp, en han. Vi kommer gående ned ad en stille vej, hvor vi på afstand se en mor og datter sammen med deres familiehund ( langhåret, sort labrador lignende hund) som går løs. Min Cavalier (Cocco) går også uden snor, ved min side. Vi lægger begge mærke til at den fremmede hund kommer nærmere os, min kæreste gør mig opmærksom på det. Den virker glad på sit kropsprog, jeg siger derfor til min kæreste "Den ser venlig ud". Den kommer helt hen til os, hilser på vores amstaffhvalp, alt ok, den fremmede hund styrter direkte hen til min Cavalier og angriber UDEN ADVARSEL. Jeg styrter hen for at få fat i den fremmede hund som har sele på, selen glider ud af min hånd og den løber efter min hund igen, som piver helt vildt (overgiver totalt) men denne "familiehund" respektere IKKE at min hund overgiver sig.
Min kæreste råber med sine lungers fulde kræft ad den fremmede hund, som dukker sig og stopper angrebet.
Der skete heldigvis ikke noget denne gang.
HVAD FANDEN SKER DER??? Det beviser jo bare at ALLE hunde uanset rase kan have aggressiv adfærd og angribe uden varsel. Så drop debatten og dårlige omtale om vores elskede amstaff´s "kamphunde".
PUNISH THE DEED, NOT THE BREED.
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 47 Svar: 272
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.764
Igen er det Mennesket der fejler - og det har intet med debatten om kamphunde at gøre.
Men anvarsfulde hundeejere fører deres hund i snor - uanset race.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Synd for din lille vaps -håber den er ok
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 262
apr 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 856
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 9
Tak til jer som har svaret, Cocco har det fint, heldigvis
maj 2007
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Men er der nogen, der har sagt at det kun er muskelhunde, der angriber ?
Forskellen er jo nok bare at en muskelhund har meget større bidkraft end andre hunde af samme størrelse
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.186
godt det ikke gik være ..
maj 2007
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Når der skrives om at en ast e.l. har angrebet er det jo sjældent folk skriver DET VAR EN AST; HAR I HØRT DET; DET ER RIGTIGT DE ER SYGE I HOVEDET. Oftest skriver folk bare at de var en hund af den og den race, og sikker noget hø at den havde sådan en idiot til ejer, som ikke tage ansvar.
Du KUNNE jo have valgt at skrive at det var en hund af racen X (eller blanding), og så havde vi såmænd nok osse opdaget at det íkke var en muskelhund.
-det eneste man får ud af at skrive sådan er at du nu har startet endnu en muskelhundedebat (og problemet med muskelhunde ('s ejere) bliver jo ikke mindre af at andre racer osse af og til er agressive)
-Men igen, det gør mig ondt for din hund, håber ikke den får problemer pga det.
maj 2007
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Svar: 231
... tro mig, at hvis der skulle være tale om et angreb, ville cavalieren ikke have haft en chance, uanset om det var en labrador eller en amstaff! Det kan jo tænkes at din cavalier har "talt" noget hundesprog du ikke forstår, eller har opfattet. Jeg kan sagtens forestille mig, at den har været oppe på mærkerne med dens alder, og en ny hvalp i flokken. Uanset hvordan og hvorledes, ville så lille en hund aldrig være uskadt, hvis der var tale om et decideret angreb !
Bare der lyder et knur og et bjæf, kalder man det et angreb nu om dage! Det er til grin efter min mening.
For også lige at vende den rundt i muskel-debatten også, så prøv lige at få en angribende amstaff (specielt) til at droppe sit forehavende, ved at råbe af den...
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
Håber ikke din hund får mén - det er skidt hver gang en hund - uanset race - blir overfaldet.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det kan da for hulen ikke komme bag på nogen, og hvordan kan det dog blive ved at være et issue???
I øvrigt er aggressiv adfærd noget dynamisk og vi mennesker kan ikke nå at se, hvad der sker mellem to hunde og deres indbyrdes kommunikation.
Sådan noget sker altså - også blandt helt almindelige, søde familiehunde som aldrig har angrebet før, og som aldrig er blevet angrebet før....
maj 2007
Til Susakki, min tråd : God og ansvarlig hundeejer - god og venlig hund
aug 2006
Definitionen af angreb er temmelig vidtrækkende ;o)
maj 2007
Følger: 36 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 245
Godt der ikke skete mere, med din hund.
feb 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 83
jun 2007
Ved markeringerne er der sjældent skader, og dem der måtte være er helt overfladiske. Ved slagsmål har det lynhurtigt været hele næsepartier, der har været rykket i stykker, ører der har været rykket mere eller mindre af og komplette tandsæt begravet i hele kraniet. Hunde der vil skade en anden hund, gør det meget hurtigt og kontant uanset racen - hvis de altså vil....
maj 2007
jun 2006
Det havde du da heller ikke ????
aug 2006
Der er meget knurren og brummen og bjæffen, og nogen bliver voldsomt fortørnede og tror, at hundene æder hinanden... Og det er da ultrasjældent at det er andet end kommunikation...
Hvis der er angreb er der skader... Og de er ikke overfladiske...
maj 2007
maj 2007
jun 2007
Jeg mener i hvert fald, at det er en problemstilling man skal være opmærksom på, hvis hundene er blevet sat lidt hårdt på plads (eller overfaldet, om man vil).
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
jun 2006
Jeg tror faktisk du har fat i noget der..
jun 2006
aug 2006
Hvordan bliver hunden påvirket af sin ejer, er står og hyler og skriger samtidig med, at den bliver sat grundigt på plads og egentlig synes livet er lidt surt lige nu.
Jeg er ganske sikker på, at påvirkningen fra den ophidsede ejer er langt værre end påvirkningen fra den voldsomme hund - der jo taler hundesprog.
Ejerens råben og skrigen må betragtes af hunden som enten voldsom alarmering eller ovenikøbet irettesættelse...
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
Er er blevet markeret et par gange, han har ik taget skade. Når han har fået en markering ved han også hvor skabet står, hvis man kan sige det.
Så går han heller ikke hen og provokere, hvis han selv er usikker får jeg ham til at gå væk fra situationen, det er han utrolig god til.
jun 2007
Men det er nu vist mest min egen lille teori, udsprunget af en hund, som altid er fuldt bevidt om ,hvad jeg mener og synes om en given situation
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Jeg syntes bare det lyder en smule dobbeltmoralskt, at brokke sig over løse hunde, når man ikke selv har sin hund i snor..
aug 2006
Efterfølgende vil den være opmærksom på ejerens reaktioner, men vil ikke forbinde dem med noget, der skete for mange minutter siden....
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.030
Men undres over den ikke varslede adfærd fra familiehundens side.
Lars.
Jeg tror du har fat i noget af det helt rigtige. Både mht hundens traumatisering af oplevelsen pga ejerens reaktion, men også forskellen på en markering og et decideret angreb.
Har oplevet den ene af mine markere overfor en anden hund, fordi den ikke helt forstod at en knurren det "her går grænsen". Og der skete ikke andet end at den anden hund fandt ud af hvor skabet stod, så at sige.
Har selv på egen krop oplevet hvad det vil sige, når en hund bider så den mener det. Hunden var en kleiner münsterlænder, og er umiddelbart ikke en race jeg ellers forbinder med bidstyrke.
Det der skete var at hunden lige var blevet påkørt af en lasbil og ligger på asfalten og skriger. Dum som jeg var løb jeg hen til den for at hjælpe, hvilket hunden selvfølgelig ikke var overbevist om, og bider til. Har stadig ar efter det i dag, bebrejder dog ikke hunden.
Det sætter alligevel nogle tanker i hovedet på en om, hvad de er i stand til når det går rigtigt galt.
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
HVIS den ville bide din hund så var det det som var sket. Det andet er helt normalt.
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
Kom dog videre..
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 1.978
men nu skriver alle 'hvorfor vil du understrege det ik er en kamphund?'
hvad sker der for jer??
i vil måske kun høre de dårlige eksempler om kamphunde?
jeg vil da hellere høre om fx en lab der har overfaldet en anden hund end fx. ambull???
Aggressiv hund