{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.607 visninger | Oprettet:

indsendelse af HD foto's {{forumTopicSubject}}

jeg undrer mig tit over hvad grunden kan være til at man vælger IKKE at sende et HDfoto ind til vurdering hos DKK's bedømmere -når hunden har fået en vurdering af egen dyrlæge som ikke er opløftende!...

Hvem er det man gavner ved ikke at sende billederne ind?-for det er da ikke racen.........

Hundeweb og andre databaser er jo et godt redskab i avl, til at man kan se hvor nogle af de genetisk dårlige eller usikre avlshunde/linier de er..men fordi nogle vælger at holde deres dårlige resultater for sig selv, går racen og andre opdrættere glip af vigtig viden......hvorfor vælger man at være så egoistisk?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  indsendelse af HD foto's
  • #1   12. mar 2008 Pas.. Men har hørt idag om en dyrlæge der ikke ville udtale sig om en albue,da hunden var for ung og de skulle følge de nye regler udstukket af Dkk.. Skræmmende hvis hunden skal vente på en diagnose til den er 12 mdr..

Jeg sender billeder ind og har altid gjort det,uanset hvad de siger..At holde dem tilbage er ikke til gavn for nogen !

• #2   12. mar 2008 det kan man jo så heller ikke mere med de nye regler, der er lavet....

Men ja, det er vel kun opdrætterens gode ry, det gavner:-)

Personligt sender jer aller resultater ind, gode som dårlige.

• #3   12. mar 2008 Der er kommet en regel med, at dyrlægen ikke må vrudere billederne i fællesskab med ejeren, det skriver han under på. Fordi DKK var ude for, at ejeren altid starter sætningen med....min dyrlæge siger......når de skal klage.

• #4   12. mar 2008 Lykke.. Når man kommer med en halt unghund,vil jeg sådan set blæse på hvad DKK siger.. Det må da være i hunden interesse at problemet blir løst.. jer ved hvad de har at forholde sig til og kan handle ud fra det

• #5   12. mar 2008 Jer = ejer

• #6   12. mar 2008 er det min tråd du hentyder til?

• #7   12. mar 2008 Citonmåne ????? Hvem skriver du til ?

• #8   12. mar 2008 smiley

Braks smiley

• #9   12. mar 2008 Man skal jo heller ikke rekvirere et skema fra DKK fordi ens hund er halt, det er vel kun meningen, hvis man vil have et officielt resultat hos DKK.

Men ja, hvis det er tilfældet som du skriver ovenover, så er det for dårligt. men tror altså ikke på, at dyrlægen ikke må tage røntgenbilleder for at vurdere en syg hund, og komme med en diagnose, hvis det er for at hjælpe hunden, det er kun hvis billederne skal indsendes til DKK. Tror den dyrlæge du nævner overtolker reglerne.....Men ved det selvfølgelig ikke. For det er da synd, hvis hunden skal lide indtil den er 12 mdr.

• #10   12. mar 2008 dyrlægens vurdering kan jo ligge milevidt fra DKK's vurdering....han/hun kan saktens være en kompetent og god dyrlæge som egentlig er god til at se/gætte det endelige HD resultat..men oftest virker det som om de egentlig skal gætte graden dkk gir hunden..lidt ligesom at gætte hvilken farve jeg tænker på nu!

og JA...jeg kan da egentlig også kun se at det er opdrætteren man gavner....for hvis nu folk vidste at én hund fra en bestemt linie spyttede HD ud til højre og venstre, så ville den jo hurtigt stoppe i avl...trels at man tænker så meget udelukkende på sig selv.....

• #11   12. mar 2008 Lykke.. jamen er da helt enig med dig smiley Ja denne dyrlæge overfortolker og håber da en anden dyrlæge skal se denne hund,når den ene åbenbart ikke vil sætte en diagnose..

Vi kan så håbe på at det er et enestående tilfælde

• #12   12. mar 2008 citronmåne*

spørgsmålet er inspireret af din tråd ja........

• #13   12. mar 2008 OK smiley undre mig bare over du ikke skrev inde i den tråd smiley

• #14   12. mar 2008 Hvilken tråd ?

• #15   12. mar 2008 citronmåne*

fordi den tråd ikke drejer sig om dét emne, men om din dårlige dag-derfor........denne tråd henvender sig til alle som har en mening om det.....

• #16   12. mar 2008 citronmåne*

det ville da være rart hvis du ville gi din begrundelse til ikke at få en officiel status på din hund?........

• #17   12. mar 2008 Jeg har godt nok aldrig ventet, MEN jeg får mine hunde fotograferet ved 12 mdr, selv om resultatet med sandsynlighed bliver bedre ved 18 mdr. Så tanken om at så vente til den er 18mdr, og så spare de penge DKK skulle ha for at bedømme dem, ku jeg godt ha fundet på inden de nye regler med rekvisition kom ( Nu blev det så aldrig aktuellt )

• #18   12. mar 2008 Jeg har set billederne , jeg er slet ikke med i dkk - så hvor skulle den status florer henne andet end hos mig selv og i mine personlige papirer

• #19   12. mar 2008 der er jo ingen tvivl om hun har HD- om det er C-D- eller en E hofte er for mig ligemeget, men den lå nærmere en D end en C- jeg skal aligevel aldrig bruge en C-hofte hund i avl -

• #20   12. mar 2008 citronmåne*

jeg er godt klar over at du avler i DRU, men har i ikke et bedømmelses udvalg og en database?...det er vel lige så vigtigt i DRU at avle med åbne kort, som det er i andre foreninger?

spørgsmålet går ikke så meget på om DU vil avle på en hund med dårlig HD status..men mere på at man absolut ikke gavner racens sundhed ved at feje møget ind under gulvtæppet........andre kunne jo finde på at avle på en helsøster eller bror til din som måske har en ok status, og uvidende komme til at sætte en genetisk lige så dårlig partner sammen med...-jeg ville da skamme mig hvis jeg var vidende om at man kunne ha hjulpet med sine oplysninger og så ikke gjorde det alligevel........

• #21   12. mar 2008 Lykke: kan du smide et link om det med at ejeren ikke må være til stede under dyrlægens vurdering - det harj eg aldrig hørt om og kender da helelri ngen der er - har da lige været med en hund der skulle HD fotograferes og der stor vi da to og snakkede og kiggede billeder med dylle

• #22   12. mar 2008 jeg mere også at det er useriøst ikke at sende ind - hvis man elsker sin race, så vil man den det bedste og det er så åbne kort som muligt

• #23   12. mar 2008 Braks - nu er det sådan at happy er fci import fra spanien , hvad mine oplysninger gavner er nok minimalt -

Men så må jeg skamme mig - samtidig med jeg er ked af det -

• #24   12. mar 2008 Karina C
    hmm ... jeg er da ALTID med mine hunde inde - uanset hvad de er inde for - operation eller røngten.
    sidst var det et kejsersnti jeg var med til

• #25   12. mar 2008 karina: hvorfor ikke?? mine hunde skal da ikke alene ind - jeg eller en jeg kender går med hunden ind. Selv under de to kejsersnit min hund har haft, var jeg med - havde dylle nægtet, havde jeg fundet en anden dyrlæge

• #26   12. mar 2008 platugler*

står det ikke i hunden, i det nr hvor de præsenterede "os" for det nye system første gang? -jeg mener at dyrlægen faktisk skriver under på at han/hun ikke har givet en uofficiel vurdering af billederne...(men jeg kender da heller ingen som ikke vil gætte på en status)

citronmåne*
    jeg har også FCI importer......den ene blev fotograferet som 14mdr(4mdr før "min" race må vurderes) pga en erstatningssag mellem opdrætter og jeg-FCI officiel status blev D/E...selvom han burde have haft F/G(som ikke findes nej-men bare for at illustrere hvor grelt det var).........alle kan finde og se det resultat på ham, og jeg mener at det vil gavne racen på sigt at vide at den kombination som min hanhund var ud af altså ikke er en god og sikker avlslinie.......

• #27   12. mar 2008 Braks: synes kun jeg læse at de fra nu af skulle bedøves - har altid fået billed taget uden bedøvelse, men det er jo slut nu

• #28   12. mar 2008 Det nye system i DKK skal gøre, så det faktisk ikke er muligt, IKKE at indsende billederne..

Og DKK ser helst at dyrlægen ikke udtaler sig, da de tit giver en bedre "dom" end DKK måske vil give..

De nye regler fra 1.1.08 er at man skal bestille en rekvisition hos dkk efter man har bestilt tid hos dyrlægen og så bliver den sendt hjem til dig, hvorefter den medbringes til dyrlægen

Jeg nåede lige at få Luna røngtenfotograferet inden d. 1. januar, så behøvede ikke rekvisitionen..

Alt dette fik jeg forklaret, og læste lidt om det i HUNDEN, fordi min dyrlæge ringede til DKK og fik at vide at det var trådt i kraft før 1. januar..

• #29   12. mar 2008 Platugler: Det var min dyrlæge, der fortalte mig det, sidst jeg var derhenne. ALtså de skal skrive under på, at de ikke drøfter billederne med hundeejeren. Så det var bare hvad HAN fortalte mig, så har ikke et link.

• #30   12. mar 2008 lykke: hvor pokker finder jeg mere om det?

• #31   12. mar 2008 jeg har da lige fået min hd/ad fotograferet, han gáv da en vudering, det havde jeg betalt for at han gjore.

• #32   12. mar 2008 Det panel der sidder og bedømmer HD / AD i DKK er uddannet til at vuder og bedømme disse røntgenbilleder, selv om mange dyrlæger bedømmer billederne, så er det ikke samme bedømmelse og uddannelse som DKK..

• #33   12. mar 2008 Babett: den dyrlæge som amalie brugte, plejer nu ikke at tage fejl - han tager rigtig mange billeder af boxer og jeg har kun hørt om en gang hvor han tog fejl - så jeg ville stole på hans skøn

• #34   12. mar 2008 Nå - men jeg vil ikke stole på en dyrlæge, sådan er det bare.
    Jeg fortrækker et panel, som ikke kender hunden eller ejeren, der så kommer med en dømmmelse..

• #35   12. mar 2008 nu er det jo ikke en panel, men to dyrlæger, der tjekker ved DKK - kun ved uenighed kommer det for panelet

• #36   12. mar 2008 Jeg har også hørt, at der har været afløsere til at bedømme HD resultater, om det er rigtigt ved jeg ikke, men i perioder hører man om mange, der har fået et helt anderledes resultat fra dyrlægen, end det DKK har sagt. Både til den gode og dårlige side. Derfor synes ville jeg personligt anke til nordisk råd, hvis jeg ikke mener at min hund er blevet bedømt rigtigt.
    Jeg har hørt om en hund, hvor dyrlægen havde sagt at den ville få B og DKK gav den C, dette blev anket til nordisk, og af dem, fik hunden A, hvilket DKK ikke ville acceptere, og mener at det endte med at den fik B......

Platugler: prøv at spørge din egen dyrlæge. Men hvorfor skulle min dyrlæge lyve for mig, han plejer at være mere end villig til at drøfte billederne med mig.

• #37   12. mar 2008 Jeg kender ike dyrelægen det er ikke den dyrelæge vi normalt bruger- men han er den eneste der Hjertescanner/lytter - så har vi bare valgt at lade dem få hele turen der , det er min mand der var afsted sidste gang, og der holdt det vand, han mente figaros hofter var a- men hvis de var grove derinde ville det blive B - han endte ud med en A og en B hofte

• #38   13. mar 2008 Lykke: jeg var jo hos ham for under 14 dage siden og der stod vi da og diskuterede hver billed, indtil han var tilfreds - jeg så ham måle og han gave sin mening til kende- så jeg kan simpelthen ikke tro på det. kan da heller ikke tror at dyrlægerne vil gå med til det - det vil da fjerne tilliden mellem hundeejer og dyrlægen

• #39   13. mar 2008 hejsa...

Efter de nye regler er det ganske rigtig ikke muligt for dyrlægen at undlade og sende billederne.

Det iøvrig også en falsk måde at give racen et index på hvis alle dårlige resultater ender ved dyrlægen og ikke i DKK. Vi selv indsendt et dårligt HD resultat.

Vi har fået HD fototgraferet efter de nye rekvisisioner. Og det er et super godt værktøj ,DKK har fået der. det er langt nemmere end tidligere... Du behøver kun rekvision der klipper dyrlægen en slip af, hvor alle hundens id dataér fremgår og sags nummer. Det bliver fotograferet sammen med hunden.. Når billede tages.

Tillige tjekker dyrlægen at chippen stemmer overens med det nummer der er på rekvisionen.

Når resultatet foreligger. Så kommer der automatisk en mail om resultater som man kan udskrive der hjemme.
    Vi således ikke de berømte små lyserøde sedler mere. Men dertil skal siges det er blevet langt hurtigere jeg fik efter 10 dage. resultat på vores hunde. På mail super effektivt.

Det er ikke nogen anke instans længere. Derimod en 6 mdrs regl om at alle har ret til at omfotografere sin hund.
    Efter 6 mdr. Det har man kunne læse sig til HUNDEN, på et tids punkt.

Det er ivørigt samme procedure ved øjenlysning efter de nye rekvi. sytstem er kommet.

Hilsner Stina

• #40   13. mar 2008 Ps Dyrlægen skrive under på en rubrik og sætter kryds om at dyrlægen ikke har udtalt sig om hunden.

det står på rekvistionen...

Rekvistionen. Får du på din mail i samme sekund du har bestilt den. Du kan således bestille den 2 sek før du går ud af døren praktisk talt.

• #41   13. mar 2008 tak for forklaringen stina....så sku dét vist være sat på plads;o) og det kommer vel ikke bag på nogen at der stadig er og vil være mange dyrlæger som godt tør eller vil snakke om hundens hd/ad billeder alligevel......-gudskelov-for ellers ville mange da være endnu mere i tvivl om HVORFOR hunden har fået et givent resultat af DKK-de tør jo ikke sende en udredning med sammen med resultatet så man får på skrift HVORFOR.........

• #42   13. mar 2008 Stina, ahhhh så er det HVIS han ikke udtaler sig, så DKK ved hvad de har at gøre med, hvis der bliver ballade, så kan det være jeg har mistolket ham.

• #43   13. mar 2008 stina: man kan da stadig snyde uden om, hvis man er kæk nok og dyrlægen ligeså - man tager billedet og er det skidt, så har man bare aldrig været der - bilen brød sammen, barnet blev syg osv osv ... underskyldningerne er mange - er der en vilje er der en vej,

• #44   13. mar 2008 jeg mener nu det er forkastelig - grænsende til at DKK opføre sig som en diktator - er DKK's afgørelser så dårlige at de ikke kan tåle modspillet fra de dyrlæger de selv har anerkendt som værende gode nok til at taget billederne. Det lygter langt væk og jeg vil aldrig bruge en dyrlæge som ikke vil diskutere billederne med mig.

hvad er DKK's sanktioner med dyrlæger, der alligevel udtaler sig?

• #45   13. mar 2008 så var der allerede svare fra DKK:

Hej Gitte

Jeg har ladet mig fortælle at en dyrlæge skriver under på at han ikke vil diskutere
    billedet/resultatet med ejeren, når han tager et HD billed. Er det korrekt? Jeg er
    meget forbavset over at denne melding og vil meget gerne vide om det er korrekt.
    Hvis det er korrekt, hvilke sanktionsmuligheder bruger DKK så overfor en dyrlæge som
    alligevel gør det? Hvis det korrekt, hvad er så DKK's grund herfor?

mange hilsner
    Susanne Lund-Jensen

Kære Susanne Lund-Jensen

Det er ikke korrekt. DKK anbefaler, at dyrlægen ikke udtaler sig til ejer om mulig
    status. Baggrunden for denne anbefaling er blandt andet, at nogle hundeejere på
    baggrund af en dyrlægeudtalelse om mulig status har ladet en hund parre.
    Efterfølgende har det så vist sig, at hunden var væsentligt dårligere end forventet
    og i flere tilfælde har hunden haft så dårlig status, at der ikke har kunnet
    stambogsføres. Det er vigtigt, at man afventer den officielle hd-bedømmelse og
    -status.

Med venlig hilsen
    Dansk Kennel Klub

Gitte Muldkjær Jensen
    Sundhedsregistrering

• #46   13. mar 2008 så stine og Lykke - et eller andet har i misforstået hos jeres dylle

• #47   13. mar 2008 Jeg vil da prøve at tjekke rekvisitionen, når jeg engang har en hund, der skal HD fotograferes . For der kan da sagtens være en rubrik, hvor dyrlægen krydser af, hvor vidt han diskutere billederene eller ej, med ejeren. Uden at det betyder at det betyder at han SKAL gøre det.

Men ja, som sagt har jeg ikke selv prøvet det halløjsa endnu....

• #48   13. mar 2008 lykke: det lyder da ulogisk at det skulle være tilfældet, når nu DKK har svare mig at det kun er noget de anbefaler deres dyrlæger

• #49   13. mar 2008 så har jeg spurgt igen ... håber ikke at de bliver trætte af mig - men man må sige at det er hurtig svar man får.

Kære Susanne Lund-Jensen

Dyrlægen oplyser på rekvisitionen, om han har udtalt sig eller ej.

Med venlig hilsen
    Dansk Kennel Klub

Gitte Muldkjær Jensen
    Sundhedsregistrering

• #50   13. mar 2008 Alberts 2 søstre blev hd foto i går.. Billederne blev diskuteret sammen med ejer.....

• #51   13. mar 2008 nu har jeg osse den famøse hr.Knold til dyrlæge og da jeg fik taget billeder af ally(hun var et år, så de er ikke sendt ind til DKK) fortalte han mig osse hvad jeg kunne forvente af DKK. Men han sagde osse at det udelukket var deres afgørelse..... Meeeen han tager ikke fejl.... Mener osse han har været med til at bedømme ved dkk..

• #52   13. mar 2008 det må det åbentbart også gerne, men det skal noteres på rekvisitionen - men hvorfor aner jeg ikke - hvad pokker kan DKK bruge det til ??
    Jeg har sendt endnu en mail, med de spørgsmål ... mon jeg snart kommer på filter ;O)

• #53   13. mar 2008 Platugler... Der er ikke sat status på dem, men opdrætter fik en kopi med hjem, og man snakkede om dem...

• #54   13. mar 2008 Ja, det var jo det, jeg skrev til sidst og som Stine også skrev:-)

Jeg tror at det er for at vide på forhånd, om ejeren vil bruge den med at dyrlægen har sagt......når de ringer for at klage. Men hvad nu hvis dyrlægen har sagt/skrevet, at han ikke har drøftet billederne med ejeren, og denne så alligevel starter sin klage sætning med....min dyrlæge har sagt, kommer han så i fedtefadet?

Det er lidt mærkeligt......

• #55   13. mar 2008 haha.platugler...om du bliver frosset for at spamme DKK's mailboks..dét gad jeg sku godt opleve!

bortset fra det...så forstår jeg ikke helt det som Gitte skriver:Kære Susanne Lund-Jensen

Det er ikke korrekt. DKK anbefaler, at dyrlægen ikke udtaler sig til ejer om mulig
    status. Baggrunden for denne anbefaling er blandt andet, at nogle hundeejere på
    baggrund af en dyrlægeudtalelse om mulig status har ladet en hund parre.
    Efterfølgende har det så vist sig, at hunden var væsentligt dårligere end forventet
    og i flere tilfælde har hunden haft så dårlig status, at der ikke har kunnet
    stambogsføres. Det er vigtigt, at man afventer den officielle hd-bedømmelse og
    -status.

Med venlig hilsen
    Dansk Kennel Klub

Gitte Muldkjær Jensen
    Sundhedsregistrering

JA-det er ikke bare vigtigt at man afventer den officielle bedømmelse fra DKK...det er sku da en del af deres nye regelsæt...han og tæve må IKKE parre før den officielle sundhedsstatus er modtaget af ejerne, hvis racen er omfattet af avlsrestriktion på HD/AD..!

• #56   13. mar 2008 mette
    er allys hofter gode eller dårlige?

• #57   13. mar 2008 citronmåne- jeg forventer dårlige hofter, hun havde smerter derfor fik hun taget billeder og han pressede ikke som de gør ved HD-billeder, så han sagde jeg nok skulle regne med c.... Men måske er hun heldig, måske ikke... Skal have taget i næste mdr. og der er hun 3, så vi får at se. ;O))

• #58   13. mar 2008 Brak's- ville man ikke normalt vente til bedømmelsen fra DKK???

• #59   13. mar 2008 Mette*

jo...det ville nogle nok gøre..men det er sket mere end en gang at hunden viser tegn på løbetid og ejeren har GLEMT at der skal en avlsgodkendelse til...så de styrter til dyrlægen og fotograferer og parrer lige hundene på vejen hjem eller et par dage efter og får først resultatet efter parringen-lidt noget lort hvis hunden får HD D......

• #60   14. mar 2008 brak's- men det viser jo bare hvad de går op i ;O)) man ved ca. hvornår ens tæve er i løb og ved ca. hvor længe bedømmelsen tager... Jeg må sige at jeg er fløjtende ligeglad med hvad folk gørselv... lidt firkantet sagt.... man kan ikke gøre verden perfekt, heller ikke hundeverden.. Men man kan håbe at de fleste tænker på hundene...

• #61   14. mar 2008 der er vi så uenige...for jeg er IKKE fløjtende ligeglad med hvad folk gør.....det rammer race som helhed at det er en flok useriøse bonderøve som ikke har styr på deres tævers løbetid!.....og dét vil jeg ikke stilles i bås med........og desværre er det sådan at rigtig mange "newbie's" ikke sætter sig ind i avlsrestriktionerne når de anskaffer sig en hund..pludselig er den tæt på de 2år og de kommer i tanke om at det ku være sjovt for den at blive moar eller faaar....og så er det at der går kludder i det hele og hovederne ruller i klubben-i stedet for at folk sørger for at have styr på det hele fra starten af...

• #62   14. mar 2008 men det er jo en dårlig undskyldning fra DKK, for deres regler er jo krystal klare - der SKAL foreligge en HD status på hunden, INDEN den bruges i avl - så det er jo let nok - ingen tavle til afkommet. Folk må jo bare vente en løbetid på at få resultaterne med

• #63   14. mar 2008 brak's- der er vi så uenig, da jeg synes mange af de ''gamle'' mener det er deres måde eller ingen måde...
    Men dermed har jeg ikke sagt at man ikke skal følge restriktionerne. Faktisk er jeg en af dem der mener der skal strammere regler, da netop mange ikke kan finde ud af det.. Eller som platugle siger, DKK skal bruge deres regler osse ved de ''gamle'' opdrættere.

• #64   14. mar 2008 og forøvrigt så ville jeg aldrig stille dig i bås med en der ikke har styr på avlen, men man kan ikke være dommere over andres hunde...

• #65   14. mar 2008 Lykke: du skrev:

Der er kommet en regel med, at dyrlægen ikke må vrudere billederne i fællesskab med ejeren, det skriver han under på. Fordi DKK var ude for, at ejeren altid starter sætningen med....min dyrlæge siger......når de skal klage.

og det passer jo ikke - dyrlægen må gerne, men DKK fraråder det - det eneste dylle skal gøre er at oplyse om han har diskuteret billedet med ejeren

• #66   14. mar 2008 Det er nemlig lige det Platugler.

Jeg var en af de få, der fik et bedre resultat hos DKK end hos min dyrlæge *S*

• #67   14. mar 2008 Platugler: Ja, det var det første jeg skrev, men skrev også sådan:

Jeg vil da prøve at tjekke rekvisitionen, når jeg engang har en hund, der skal HD fotograferes . For der kan da sagtens være en rubrik, hvor dyrlægen krydser af, hvor vidt han diskutere billederene eller ej, med ejeren. Uden at det betyder at det betyder at han SKAL gøre det.

Men ja, som sagt har jeg ikke selv prøvet det halløjsa endnu....

Og det var det jeg hentydede til med det sidste svar, for det var det sidste jeg havde skrevet, efter at du havde fået første og inden du fik det sidste:-)

Men nu er det jo sat på plads:-)

• #68   14. mar 2008 jeanette: den dyrlæge jeg bruger - siger også at hen feks tror at det er en B, men hvis DKK er kritisk så bliver det et C - på den måde blvier man ikke overrasket hvis det bliver C, men glad hvis det er et B

• #69   14. mar 2008 Lykka: aj - vil du virkelig sige at du har ret - det er jeg altså ikke meget for ;O)

men du må da have misforstået din dyrlæge, for du skrev:

Platugler: Det var min dyrlæge, der fortalte mig det, sidst jeg var derhenne. ALtså de skal skrive under på, at de ikke drøfter billederne med hundeejeren. Så det var bare hvad HAN fortalte mig, så har ikke et link.

Platugler: prøv at spørge din egen dyrlæge. Men hvorfor skulle min dyrlæge lyve for mig, han plejer at være mere end villig til at drøfte billederne med mig.

Et eller andet har din dylle misforstået

- lidt ret vil jeg have ;O)

nå men alt i alt, så ved vi nu hvad de må og ikke må - så mangler jeg bare svare på HVORFOR - for det fatter jeg ikke

• #70   14. mar 2008 Ja, jeg har sikkert misforstået ham dengang. Og troet at han har sagt at han ikke måtte, hvor han måske det andet....hører heller ikke så godt:-) mangler mine trommehinder, men det skal selvfølgelig ikke bare være en god undskyldning.

Så ok, vi er blevet enige om, at jeg har hørt forkert, så min dyrlæge sikkert har ment, at han skulle skrive under på HVIS han ikke havde udtalt sig:-) Tilfreds...he he. ?

• #71   14. mar 2008 Min dyrlæge sagde sådan her: C (måske B på en RIGTIG god dag) på den højre hofte - A på venstre.. 1 på venstre albue og 0 på højre..

DKK gav os rene A hofter og 0 albuer.. så det var noget af et spring, synes jeg

• #72   14. mar 2008 Jeanette: De har nok lige haft en god dag derovre:-) he he.

• #73   14. mar 2008 Lykke: jep - så har jeg lidt ret ;O)

jeanette: man har da lov til at være heldig

• #74   14. mar 2008 lykke og jeanette: ja, når der kommer et godt resultat, så tænker jeg altid at den dylle nok har fået noget hos lillemor ;O)

• #75   14. mar 2008 Platugler: Loooooool. til den sidste:-)

• #76   14. mar 2008 ;oD

• #77   14. mar 2008 Hej alle

Jeg har siddet på sidelinien under hele denne diskusion og fulgt godt med *s* Og jeg kan kun støtte op om Platuglers svar og undringer.

Når jeg får mine hunde fotograferet, beder jeg altid om at få et par billeder til mig selv. Og jeg drøfter ALTID billederne med min dyrlæge. Jeg har haft 4 hunde gennem fotograferingen hos 3 forskellige dyrlæger. Og har altid fået udleveret nogle billeder af både hofter og albuer. De er gode at have liggende til senere sammenligning.

Jeg har ikke fået fotograferet efter 1. januar 2008 men har vendt spørgsmålet hos min dyrlæge. Og han siger at der ikke er noget forandret omkring diskusionen med ejeren og jeg selvfølgelig stadigvæk vil kunne få billede med hjem. Han har nemlig samme tanke som Platugler;

Citat "jeg mener nu det er forkastelig - grænsende til at DKK opføre sig som en diktator - er DKK's afgørelser så dårlige at de ikke kan tåle modspillet fra de dyrlæger de selv har anerkendt som værende gode nok til at taget billederne"

På Berner-debat har vi haft samme diskusion og jeg kan nu henvise dem til at læse her.

• #78   14. mar 2008 Jeg ringede nu også både til dr dyr og DKK *GG*

Og hende jeg snakkede med sagde, at jeg "da godt kunne få lov til at snakke med en af de dyrlæger, der sad i panelet, men man kunne jo ikke fuske sig til A hofter"

Gooodt så.. vi takker da bare så *G*

• #79   14. mar 2008 jeanette- vi er ikke så tunge at vi skal have det to gange ;O)

• #80   14. mar 2008 Jamen så sletter jeg bare den ene *GG*

• #81   14. mar 2008 så det nu er mig der ser dum ud - takker ;O)

• #82   14. mar 2008 looooool aj det var ikke meningen *S*

Men altså vi skylder bare det hele på opdateringen af siden...

• #83   14. mar 2008 Hov skal lige tilføje at det ikke er min dyrlæge,der har sagt sådan.. smiley

Det er en bekendts dyrlæge og jeg kunne heller ikke få det til at hænge sammen smiley

Min dyrlæge blir da slagtet hvis ikke jeg kan være med til at ta billeder og få en vudering som jeg plejer

• #84   14. mar 2008 bernerpigen linda*

bortset fra det...så kan et godt digital kamera saktens bruges til at ta et billede af dit hd foto hos dyrlægen..så bare lige hjem i pc'en med det og man har ikke en masse billeder eller cd'er at ligge...... :o)

• #85   14. mar 2008 Brak's >>> Ja, så langt har jeg ikke lige tænkt. Godt fif *s*

Jeg har billederne fra dyrlægen liggende og så har jeg scannet dem ind på PC'en.

• #86   14. mar 2008 det er i hvert fald et godt fif hvis ens dyrlæge ikke er så gavmild at udlevere extra røngtenbilleder gratis...-det er jo nemt lige at plokke et usb stik i kameraet... :o)

Kommentér på:
indsendelse af HD foto's

Annonce