740 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

DKK - jeg undre mig?? DKK - jeg undre mig??

Som medlem af DKK og ejer af Bastian der også er med DKK stambog, vil jeg dog alligevel stille dette spørgsmål?

Hvordan kan det være at man ser utallige eksempler på bla. til DKK udstillinger, at ejerne af de udstillede hunde er ved at kvæle de stakkels hunde i deres liner. Nogen hunde får jo revet hele kæben op til ørene fordi ejeren ikke kan få hovedet på dem langt nok op eller frem.

DKK går ind i mange mærkesager vedr. dyremishandling - men at se nogen hunde (siger ikke det er alle) stå og næsten blive kvalt foran en dommer til et DKK stævne/udstilling (og for den sags skyld også andre stævner/udstillinger) er smagsløst - det burde være næste mærkesag for DKK??!!

Vh Malene

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DKK - jeg undre mig??
  • #1   11. mar 2008 lige mine tanker "så er det ikke kun mig"

• #2   11. mar 2008 mener også dette har været oppe og vende i bladet hunden:-), men ja det giver da stof til eftertanke

• #3   11. mar 2008 Hej Malene

Jeg kan kun give dig ret! Ind imellem på udstillingerne ser det forfærdeligt ud, hvor er det trist.
    DKK har et ansvar, men det mener jeg bestemt også dommerene og ringpersonalet har. Der skal skrides ind overfor de de ejere, som hellere end gerne vil kvæle deres hunde for en placering.

Har du læst læserbrevene i HUNDEN? For ikke så længe siden var der en langt og godt læserbrev om problemet.

• #4   11. mar 2008 Det har nemlig også været oppe i HUNDEN, men åbenbart er det ikke nok..

Jeg er helt enig i, at der skal gribes ind. Jeg ved ikke om man kunne "straffe" ved ikke at give dem en plads i titelløbet?

• #5   11. mar 2008 De tynde, tynde kæder der ofte bliver brugt må de skære som bare pokker! Jeg bruger også kæde, men min er bred og dobbelt, og kun med halvkvæl.

• #6   11. mar 2008 Nu må jeg så tilstå jeg anser det lige så meget udstillernes ansvar som DKK's.

Hvis alle lod være kunne dommerne ikke dømme ud fra det.

• #7   11. mar 2008 Nu er jeg ikke inde i det med udstillinger, men scorer de ekstra ved at hundens hoved og hals er trukket ud til ekstra længde ?

Jeg har været til udstillinger og oplever stor forskel på, hvor dette "fænomen" praktiseres.

Tager meget afstand fra det.....

• #8   11. mar 2008 Nemlig Rikke.
    - på nogle af de billeder der er taget af vores hunde på udstillinger, der kan det godt se ud som om at de er ved at blive kvalt, men det er de altså ikke.
    Kæden bliver holdt tæt ja, men der er absolut ingen kvælningsfare, ikke hos mine i hvertfald.
    - men jeg har set hunde hvor kæden var så stram at mundvigende blev trukket helt tilbage og hunden trak efter vejret, det er ikke ok.

• #9   11. mar 2008 jeniki....får disse personer så ikke besked på, at slække lidt på linen ?

• #10   11. mar 2008 Det har jeg set én gang Susie - der kom dommeren selv hen og sagde det til handleren :o)
    - men der er altså også mange som er ligeglade med hvordan handlerne gør.

• #11   11. mar 2008 Enig m Rikke og Jeniki's betragtelser. Nogle gange ser det stramt ud selvom det ikke er, og folk der strammer for meget skal stoppes.
    Det burde være diskvalificationsgrund hvis hunden står og hiver efter vejret.

• #12   11. mar 2008 øv da.......syntes da der er mere respekt til de dommere, som er opmærksomme på det og gør noget ved det.
    Han/hun står jo ser på hunden så må da lægge mærke til det.....
    men kunne de andre deltagere eller tilskuere ikke tillade sig, at reagere på det ?

• #13   11. mar 2008 Billedet med basenjen i HUNDEN var vist taget i liiige det øjeblik det blev rykket i linen. Som jeg forstod på én der var tilstede var den line ikke så stram som billedet giver indtryk af.

• #15   11. mar 2008 Jeg bruger også udstillingsline, og ja det kan jo godt se ud som om, at man trækker i hunden, det gør jeg så ikke, hvis der er nogen der trækker her, så er det altså hunden :-))

Jeg forstår fuldt ud hvad i mener, jeg har sandelig også set hunde, hvor man tydeligt kan se, at de næsten ikke rører underlaget med forpoterne og det skal efter min mening stoppes omgående.

• #16   11. mar 2008 Uha ja - jeg har været på udstilling nogle gange - og har set mange voldsomme ting.... Bla. en puddel der stod i en galge på et bord og måtte bare står der (ikke sidde nej nej fyyy) og få hårlak og poppes total op...... I hlavanden time....!! Jeg var foraget over disse ejer, fik så ondt af den hund.... men sagde jo ikke noget.... :o( har set hvordan folk kan "rykke og hive" i deres mynder fordi de skal stå lige præcis på en bestemt måde... DER var jeg også ret foraget..... (nu skriver jeg mynder fordi det var i den ring jeg syntes folk var værst, men jeg ser jo bestemt heller ikke alt på sådan en stor udstilling. :o))

MEN vil også give andre ret i at det mange gange KAN se voldsomt ud, men ikke er det.... :o)

• #18   11. mar 2008 Jeg er også dybt skuffet over at det gang på gang bliver belønnet med BIS titler at kvæle sin hund... Nogle støtter ikke engang på forbenene... Hvor er dommernes moral. og hvor er dobbeltmoralske DKK henne i det her!!?

• #19   11. mar 2008 Mette: jeg blir nu mere foraget over ejerne af hundene og ikke dommerne osv... de kan heller ikke se alt... men hvor er folks egen morale henne... hvorfor ser de det som "okay" at behandle deres hund sådan - for så at flippe fundstændig når de ser en på gaden være ved at "kvæle" deres hund når de er ude at gå....? hunden finder det da ikke mere behageligt fordi den er på udstilling.... :o/

men igen... Det kan se voldsomt ud - uden det entelig er det... udstillingsliner er som en regl altid "strammet ud" men ikke mere end hunden ikke mærker det. (heldigvis da) :o))

• #20   11. mar 2008 Ulla... snyd dine hunde stiller sig jo perfekt, uden liner... De er meget smukke alle 3!!

Jeg bruger også udstillingsline, men som det også fremgår af mine billeder så blive min hund ikke hevet i hverken i trav eller når han bliver stillet op...

• #21   11. mar 2008 Heidi-Pitt. Er meget ening, men folk gør det jo fordi det betaler sig!! Og der er sku penge i at få en hund placeret godt. hvis en dommer eller DKK official bortviser en handler i ny og næ pga. kvælning eller anden upassende adfærd, så har det en præventiv virkning, men det for lov til at ske, og de kan vinde BIS med en hund der er gasblå i hovedet og med øjnene ved at poppe ud af hovedet...

Kommentér på:
DKK - jeg undre mig??

Annonce