{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

nr. 2 hund som passer til nr. 1? {{forumTopicSubject}}

Når fuji er fuldvoksen overvejer vi at anskaffe os en han hund. Det bliver kun aktuelt hvis der er tid og overskud til den tid selvfølgelig.
Det er en amstaff vi har. Vi er på udkig efter en anden hund, som der HELST max skal være labarador størrelse. Det skal jo helst ikke være sådan at Fuji maser den anden til plukfisk.
Har i nogle earfaringer i kunne fortælle om, hvis der er en lille hund og stor hund der går sammen. jeg tænker også på om den store hund automatisk tager hensyn til den lille i leg hvis der er størrelses forskel.

Vi har have med god plads og normalt størrelse hus. Aktiverings niveauet skal max ligge som vores amstaff, altså det skal ikke være en der bliver hyper hvis man nu lige er syg den i 2 dage f.eks. Altså et moderat aktiveringsbehov.
- vi har selv kigget på japansk spids og så en finsk lapphund. Har i nogle forslag?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nr. 2 hund som passer til nr. 1?
  • #1   10. mar 2008 Jeg tror det vil være nemmere at komme med forslag hvis du fortæller lidt mere om hvordan i aktivere jeres nuværende hund og sådan.
    Men hvad med en olde english bulldogge?

Men uanset hvilke race i vælger vil jeg anbefale at i får en hund af modsatte køn.

• #2   10. mar 2008 Synes jeres to forslag lyder fantastisk godt, dejlige hunde som jeg selv har overvejet. Men prøv også at kigge på Eurasier og Keeshond. Sidstnævnte er i hvert fald robust nok og kan som regel med alle andre hunde. (min er godtnok kun ½ kees men har mange af denne skønne races egenskaber)

• #3   10. mar 2008 olde english bulldoge har vi snakket om, men vi er ikke interreseret i sådan en type hund igen. i øjeblikket går vi 2 ture dagligt på lidt over en time hver gang. Ellers så tager vi på strand engang om ugen, og mental træner den med at lære nye tricks, ligger spor osv. Hvis det er en hund der kræver lidt mere end det, har vi tiden til at lave mere med hunden. Det skal som sagt ikke være en MEGET aktiv hund.

• #4   10. mar 2008 Hvis I vil have en mindre hund som kan klare at blive tumlet af en amstaff kan jeg anbefale en sort skotsk terrier.
    Vores Newforundlænder leger med en på 1 år - han er en lille sej hund, som er så kraftigt bygget at han godt kan klare at lege med 30-40 kg Newfer hvalp. Og så har han også egoet til det....

Men indendørs skulle han være mere rolig - og med de korte ben skal han ikke på flere timers gå tur om dagen....

• #5   10. mar 2008 Miemiv.

vil kigge nærmere på dem. har du selv earfaring med japansk spids eller finsk lapphund?

• #6   10. mar 2008 Stig J
    Jeg kender flere japanske spids, og de er alle søde, livlige og meget adræte hunde med et venligt sind. Mht. Finsk Lapphund kender jeg(desværre) ikke nogen personligt, men har læst meget om den. Ved der er nogle stykker herinde på HG, som du evt.kumme spørge.

Kommentér på:
nr. 2 hund som passer til nr. 1?

Annonce