nr. 2 hund som passer til nr. 1? {{forumTopicSubject}}
Når fuji er fuldvoksen overvejer vi at anskaffe os en han hund. Det bliver kun aktuelt hvis der er tid og overskud til den tid selvfølgelig.
Det er en amstaff vi har. Vi er på udkig efter en anden hund, som der HELST max skal være labarador størrelse. Det skal jo helst ikke være sådan at Fuji maser den anden til plukfisk.
Har i nogle earfaringer i kunne fortælle om, hvis der er en lille hund og stor hund der går sammen. jeg tænker også på om den store hund automatisk tager hensyn til den lille i leg hvis der er størrelses forskel.
Vi har have med god plads og normalt størrelse hus. Aktiverings niveauet skal max ligge som vores amstaff, altså det skal ikke være en der bliver hyper hvis man nu lige er syg den i 2 dage f.eks. Altså et moderat aktiveringsbehov.
- vi har selv kigget på japansk spids og så en finsk lapphund. Har i nogle forslag?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
Men hvad med en olde english bulldogge?
Men uanset hvilke race i vælger vil jeg anbefale at i får en hund af modsatte køn.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 276
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 239
Vores Newforundlænder leger med en på 1 år - han er en lille sej hund, som er så kraftigt bygget at han godt kan klare at lege med 30-40 kg Newfer hvalp. Og så har han også egoet til det....
Men indendørs skulle han være mere rolig - og med de korte ben skal han ikke på flere timers gå tur om dagen....
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 276
vil kigge nærmere på dem. har du selv earfaring med japansk spids eller finsk lapphund?
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Jeg kender flere japanske spids, og de er alle søde, livlige og meget adræte hunde med et venligt sind. Mht. Finsk Lapphund kender jeg(desværre) ikke nogen personligt, men har læst meget om den. Ved der er nogle stykker herinde på HG, som du evt.kumme spørge.
nr. 2 hund som passer til nr. 1?