556 visninger
|
Oprettet:
To hunde? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en gravhund (han 9 måneder), og vil gerne have en hund mere (mops, han 10 uger).
er der nogen der har erfaringer med at have to hunde?
Jeg tænker på om det er sværere at opdrage to?
-Vil de gø mere?
-Blive agressive overfor andre hunde?
-Er det sværere at have dem med ud og besøge andre, bliver der mere postyr og uro?
-Har de interne konflikter?
Jeg vil blive rigtig glad for alle positive og negative erfaringer med at have to hunde.
Mange hilsner
Karen
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 618 Svar: 3.633
så vent nok nogle mrd. / et år mere. Så er det også nemmere at opdrage den første..
nov 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 2.041
okt 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 418
Jeg har ikke oplevet agressivitet over for andre hunde.
Hvis det er to hunde der er meget aktive, kan de godt gejle hinanden op, men afhænger af hvordan hunden er.
Det er forskelligt. Mine afdøde hund og den ene af dem jeg har nu, havde 2 konflikter, men det var begge gange hvor den ene var i løbetid, og derfor mere irritabel.
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.340
De har stor glæde af at lege med hinanden
De er aldrig helt alene hjemme
man får dobbelt så mange hundenysser
Det er nemmere at opdrage en lille ny, hvis man har en velopdragen hund
Negative sider:
To af samme køn kan have konflikter, især hvis de er tæt på hinanden i alder.
Dobbelt så mange beskidte poter på gulvet
Hvis den første har unoder, kan man være sikker på at den nye hurtigt lærer de samme unoder.
Træning skal tilrettelægges/planlæggesmere, det er ikke altid nemt at få trænet flere hunde.
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 23 Svar: 21
Den ene er ret gammel og den anden er hvalp, derfor var det nemmere at opdrage hvalpen.
Jeg synes ikke du skal have to hvalpe og opdrage på samme tid, det ville være nemmere at vente (:
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 1.473
Det kommer også meget an på hvordan den hund man allerede har er!!! man skal bare vide at det kræver dobbelt så meget træning osv... det hele koster dobbelt Der kommer også mere uro i hjemmet osv men hvis man 100 % er indforstået med dette ser jeg intet problem i det
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 11.102
mar 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Jeg tror vi tager mops'en nu. problemet er nemlig, at jeg allerede er forelsket i den lille mops.
Er sikker på min gravhund bliver meget lykkelig for at få en lillebror, og så må vi jo tage udfordringerne som de kommer.
Jeg kan jo spørge herinde, hvis der kommer problemer, og jeg er allerede tilknyttet balders hundeskole i Valby, hvor vi kan få hjælp og vejledning.
Endnu en gang tak for jeres meninger.
Uhh, jeg glæder mig til den lille ny!
To hunde?