{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
556 visninger | Oprettet:

karen n
karen n
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

To hunde? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en gravhund (han 9 måneder), og vil gerne have en hund mere (mops, han 10 uger).

er der nogen der har erfaringer med at have to hunde?
Jeg tænker på om det er sværere at opdrage to?
-Vil de gø mere?
-Blive agressive overfor andre hunde?
-Er det sværere at have dem med ud og besøge andre, bliver der mere postyr og uro?
-Har de interne konflikter?

Jeg vil blive rigtig glad for alle positive og negative erfaringer med at have to hunde.

Mange hilsner
Karen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  To hunde?
  • #1   8. mar 2008 Karen jeg ville vente til din første hund er fuldvoksen =).

så vent nok nogle mrd. / et år mere. Så er det også nemmere at opdrage den første..

• #2   8. mar 2008 Enig! Hvis den du har stadig er hvalp vil det være nemmere at opdrage den inden du får en hund mere.. Hvis den ene har nogle unoder så lærer den anden det hurtigt smiley

• #3   8. mar 2008 Jeg ville nok vente til gravhunden er blevet lidt ældre. To hunde gør nødvendigvis ikke mere, medmindre den første gør og den "nye" lærer det af den gamle. Det er dog ikke altid tilfældet.

Jeg har ikke oplevet agressivitet over for andre hunde.

Hvis det er to hunde der er meget aktive, kan de godt gejle hinanden op, men afhænger af hvordan hunden er.

Det er forskelligt. Mine afdøde hund og den ene af dem jeg har nu, havde 2 konflikter, men det var begge gange hvor den ene var i løbetid, og derfor mere irritabel.

• #4   8. mar 2008 Positive sider ved 2 hunde:
    De har stor glæde af at lege med hinanden
    De er aldrig helt alene hjemme
    man får dobbelt så mange hundenysser smiley
    Det er nemmere at opdrage en lille ny, hvis man har en velopdragen hund

Negative sider:
    To af samme køn kan have konflikter, især hvis de er tæt på hinanden i alder.
    Dobbelt så mange beskidte poter på gulvet
    Hvis den første har unoder, kan man være sikker på at den nye hurtigt lærer de samme unoder.
    Træning skal tilrettelægges/planlæggesmere, det er ikke altid nemt at få trænet flere hunde.

• #5   8. mar 2008 Vi har to hunde (:
    Den ene er ret gammel og den anden er hvalp, derfor var det nemmere at opdrage hvalpen.
    Jeg synes ikke du skal have to hvalpe og opdrage på samme tid, det ville være nemmere at vente (:

• #6   8. mar 2008 vi har 2 hunde...det er super skønt :).. den ene golden er 1 år og 8 mrd og vores labbe er 8 mrd...vores golden er stadigvæk en meget stor hvalp.. Jeg ser ikke nogen problemer i at anskaffe sig hunden nr 2 selvom den hund man har i forvejen er en voksen hvalp :)'

Det kommer også meget an på hvordan den hund man allerede har er!!! man skal bare vide at det kræver dobbelt så meget træning osv... det hele koster dobbelt smiley Der kommer også mere uro i hjemmet osv men hvis man 100 % er indforstået med dette ser jeg intet problem i det

• #8   8. mar 2008 Jeg har 2 cavalier'er..... de er nøjagtig lige gamle ...(1 1/2 år)....jeg har ikke haft nogen problemer , hverken som små... eller nu....de har MEGET glæde af hinanden..:O)

• karen n
    karen n Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #9   8. mar 2008 Tusind tak for alle jeres tilbagemeldinger. Hvor dejligt med så mange svar på så kort tid. Super at høre fra erfarne hundeejere, når man nu er lidt i tvivl.

Jeg tror vi tager mops'en nu. problemet er nemlig, at jeg allerede er forelsket i den lille mops.
    Er sikker på min gravhund bliver meget lykkelig for at få en lillebror, og så må vi jo tage udfordringerne som de kommer.
    Jeg kan jo spørge herinde, hvis der kommer problemer, og jeg er allerede tilknyttet balders hundeskole i Valby, hvor vi kan få hjælp og vejledning.

Endnu en gang tak for jeres meninger.

Uhh, jeg glæder mig til den lille ny!

Kommentér på:
To hunde?

Annonce