{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

Ny lejlighed - ingen hund! {{forumTopicSubject}}

Jeg stiller mig så uforstående overfor reglen "ingen husdyr" når det gælder lejebolig. Er det fordi de er bange for at en hund raserer det hele? - jamen lejer hæfter for AL indendørs vedligeholdelse i forvejen! Er det på grund af støj-gener? - Jamen ingen forbyder at man holder fest hver fredag/lørdag eller får et barn med kolik! Jeg står med muligheden for at få en lejebolig billigere end den jeg har nu, bare 30m2 støre!!! - Men som I nok har gættet må jeg ikke have Balder der.. SÅ frustrerende! Hvis jeg havde en inde-kat ville INGEN nogensinde lægge mærke til det. . De kan vel ikke forbyde at jeg har besøg af en hund? - ret tit!! (misforstå mig ikke, jeg ku aldrig undvære Balder - så er en lejlighed ligemeget, men hvis nu jeg sagde det var mine forældres hvis jeg sku blive opdaget med ham..). . Nogen som har erfaringer inden for området?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny lejlighed - ingen hund!
  • #1   7. mar 2008 seriøst jeg ville heller ikke leje ud til folk med hund og årsagen er som du skriver. og ja nok hæfter lejer for det der ødelægges men hvad hjælper det hvis de ikke ejer en kr og depositum ikke rækker?

• #2   7. mar 2008 Der er nok nogen der skal opdage hvis du har en hund der. Desværre.
    Jeg ville nu bare blive boende. (:

• #3   7. mar 2008 hejsa.. har et venne par der prøvvede dette, og de blev smidt ud efter at udlejer havde givet dem flere advarsler om at skaffe sig af med hunden, og den "blev passet for hendes bror"

så syntes ike du skal forsøge dig med det, ville være trist at stå uden sted at bo fordi man tager cancen....
    men ja kan jo kun sige det ud fra hvad jeg har set

• #4   7. mar 2008 Der er grænser for, hvor meget en hund KAN ødelægge. Desuden,, hvor meget ødelægger en ryger ikke? Det sætter sig i ALT det røg!!

• #5   7. mar 2008 Louise og Jesper

Du er nok ikke klar over hvad et nyt gulv og evet. døre, mm koster.. og der er ingen forsikring der dækker skaderne.

Der er kun en der skal dække skaden efter en hund og det er ejeren af hunden..

Og mange har ikke råd til at betale, af mange årsager.

Regningen kan løbe op 60-70,000,00 kr.

Så jeg kan godt forstå at der er nogen som ikke vil ha hund i lejligheden.

• #6   7. mar 2008 nogle udlejere vil heller ikke have rygere men nu kan røg altså klares med udluftning og en gang maling.

• #7   7. mar 2008 ja men det har nok også noget med allergi at gøre, hvis de skal leje den ud igen efter husdyr, det er ikke altid at man kan fjerne det hele efter dyr igen.. ved heller ikke om det kan snige sig vidre til de andre lejligheder..

bare et gæt..

• #8   7. mar 2008 Der er flere og flere danskere der har allergier overfor hunde og katte. Dette kan gøre det sværere for udlejer at leje boligen ud i fremtiden, hvis der har boet en hund.

• #9   7. mar 2008 Hvis man havde en hund som ødelagde så meget, ville jeg nok få noget gjort ved det. .

• #10   7. mar 2008 Nej Rasmussen, jeg har ikke fået spurgt fordi det hele er sket så hurtigt. Der bor en Mynthe inde i lejligheden ved siden af!!

• #11   7. mar 2008 Louise og Jesper

Vi ved alle at hunden tisser en tår, selv om man tører op, mm. så vil der altid trænge noget ned i et gulv, og det kan ikke altid slibbes af, fordi det trænger dybt ned i gulvet, alså et ny gulv.

• #12   7. mar 2008 Louise og Jesper, I ANER IKKE hvordan han vil regaere i den nye lejlighed, nogle steder bryder ens hund sig bare ikke om at være og det kunne være i den nye lejlighed og hvad ville i så gøre? Jo I kan sagtens forebygge ulykkerne i lejligheden, men vil I virkelig byde jeres hund at den skal flytte igen hvis I bliver opdaget efter kort tid? smiley

I kan altid søge om ekstra tilladelse før i flytter ind, men mit råd, find en lejlighed hvor Balder må komme med smiley

• #13   7. mar 2008 De kan godt sætte krav om besøgende hunde, jo..

Og hos os må vi kun passe en hund i en uge.. derefter skal vi søge om lov..

• #14   7. mar 2008 Jeanette ja og det er sku nok lidt svært at søge om lov til at passe en hund 365 dage om året i flere år smiley

• #16   7. mar 2008 kom lige til at tænke over noget.. nogen steder må man godt ha husdyr hvis man har dem inden man flytter ind, men at man bare ikke må anskaffe sig nye.. tjek lige det om du kan komme uden om på den måde..

• #17   7. mar 2008 Nu er det jo sådan at udlejer må sætte lige præsis de regler op han/hun vil.

Uanset om det drejer sig om dyr, rygere, børn osv.

Det er jo trods alt udlejers lejlighed.

Givet det er irriterende når man nu er hundejer og gerne ville have et sted at bo, men sådan er det altså, det følger med, der er mange ting der bliver 'besværliggjort' ved at man påtager sig ansvaret for et dyr, men det man jo klar over inden man skaffer sig dyret smiley

• #18   7. mar 2008 Babett: Balder tisser ikke indendøre. Han ER renlig.

Det med allergien synes jeg så sandelig også rygere er med til at genere. Det sidder i lofte og gulve!

• #19   7. mar 2008 Lise: Ja det vil jeg da lige høre mig om.
    Tanja: jeg er klar over at reglerne nu en gang er sådan - det er ikke dét er er op til diskution! Jeg synes ikke at noget bliver "besværliggjort" fordi man har hund, jeg havde dog nogle tanker jeg ville ha luftet om at jeg synes reglerne er forældet ang. lejeboliger.

• #20   7. mar 2008 Johnny, det kommer da an på om det er i et boligselskab eller privatudlejning.

Louise og Jesper, nu er det givet billigere at fjerne lugt og farve fra nikotin end det er at udskifte gulve, døre osv.

Hvis udlejer tidligere har haft uheldige oplevelser ved at have hunde i sine lejligheder, kan jeg godt forstå det.

Også selvom det er frustrerende for dem der søger lejligheder.

Men du kan jo altid bede om et møde, hvor du så har Balder med (så udlejer kan se hvor sød og rar en hund han er) og derefter spørge om dispensation for at holde hund, med den aftale at du selvfølgelig vil betale hvis Balder mod forventning skulle ødelægge noget smiley

• #21   7. mar 2008 Tanja: Ja, det kunne jeg selvfølgelig gøre. Måske har Ejer kun dårlig erfaring med hunde.. Man kunne lave et tillæg til lejekontrakten som netop går på at jeg hæfter for al evt ødelæggelse forårsaget af Balder. .

• #22   7. mar 2008 Anne-Louise: ja bare lidt *G*

• #24   7. mar 2008 Vi boede i en lejlighed hvor der var nogen der havde holdt hund før (imod reglemenet). Gulvet var ødelagt flere steder fordi de havde pisset indenfor. Der er altså nogen hundeejer der ikke har styr på sig selv og dyrene. Gulvet var ikke blevet skiftet, tror det var for dyrt at brække op, men det var selvfølgelig ikke noget min mor hæftede for da hun flyttede. Men det kan være dyre ødelæggelser og gøen konstant (det er der altså hunde der har problemer med) kan andre naboer ikke være tjent med. Så er der allergien. Kan godt forstå man ikke må have kat (de kan være lige så slemme) og hund i lejligheder!

• #25   7. mar 2008 Jeg tilslutter min Helle L's udtalelser om at det "er en mindre krænkelse af privatlivets fred". Jeg synes det er en dårlig undskyldning det med at hunden tisser inde og gør konstant. Disse, er faktorer man som ejer bør gøre noget ved!! Naboen til et hus kan ikke bestemme om ejer ved siden af må have larmende hunde i baghaven eks!

• #26   7. mar 2008 Hos os må man have ET husdyr.. det er så hund ELLER kat.. ikke en af hver..

• #27   7. mar 2008 Tja du kunne jo også bare blive boende, og affinde dig med at du som hundeejer har visse begrænsninger når det kommer til lejeboliger..

Det er jo nu engang udlejer som bestemmer hvad man må og ikke... Men kan godt forstå din frustration, vi ventede med at få hund til vi købte hus...

• #28   7. mar 2008 Ja her må man også kun have EN kat eller EN hund.. Og det er endda EJERlejligheder... Synes det er total unfair at betale så meget for en EJER og så ikke selv måtte bestemmer. Her er det jo min hovedpine hvis den næste køber ikke kan tåle hund fx....

• #29   7. mar 2008 Altså jeg kan kun slutte mig til den undren omkring det med dyr i lejlighed, jeg har spildt noget hårfarve der har ødelagt gulvet, langt mere synligt end hvis et dyr havde tisset, og som louise nævner man må jo godt ryge, og om du ikke kan tåle pels eller røg, hip som hap.. og når først der er malet og lakeret gulve, hvilket der bliver gjort uanset er der ikke meget tilbage..
    Og hvis det er paneler og den slags der er bekymringen kunne man jo sige der skulle være et bestemt depositum pr dyr, man fik tilbage hvis der ikke var nogen reparationer?

Men Louise? jeg vil gerne tage balder for dig hvis du ikke kan have ham med, han er da for skøn smiley

Kommentér på:
Ny lejlighed - ingen hund!

Annonce