Emma fiser *GGG* + sp. ang. spisning {{forumTopicSubject}}
Puuuuha det er helt vildt, som Emma kan fise lige for tiden. *GGG*
I går slog hun lige en stille fims, så vågnede hun, kiggede sig omkring og gik et andet sted hen, hvor hun lagde sig sig til at sove igen. *GGG*
Iiih hun er håbløs .................................. og dejlig ;-))
Forresten - jeg vil lige høre jer ad.
Hun spiser ikke ret meget om morgenen eller til middag, men om aftenen spiser hun en god portion.
Jeg måler op om morgenen, hvor meget hun skal have i løbet af dagen. Det deler jeg i 3 lige store portioner og giver hende ca. 1/3 del om morgenen. Hun får lidt til middag og det sidste om aftenen, men det er først om aftenen, at hun kan "tage sig sammen" og spise sin mad..
Er det helt okay, at hun gør det på den måde?
Nogle dage spiser hun ikke det hun burde, men hun mangler bestemt ikke noget. Hun er helt perfekt at se på, så jeg er ikke bekymret (det kan være det kommer ;-)) )
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 443 Svar: 2.853
hvis hun er gammel nok til at nøjes med to målteder om dagen, kunne det evt være en idé... altså et måltid morgen og et aften...
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 1.841
Før fik hun 4 gange om dagen (hos opdrætter) og da vi fik hende som knap 9 uger gammel, gik vi ned til 3 gange om dagen. Er det ikke lidt for tidligt at trappe ned igen? eller skulle vi prøve det???
Jeg tager maden fra hende (efter ½ time) og sætter det først ned, når hun skal spise igen, men hun vil aller helst have selskab når hun spiser - bare ikke om aftenen, så går det helt fint.
Vil lige sige, at vi ikke sidder ved hende når hun spiser ;-))
okt 2006
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 1.035
okt 2006
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
På samme måde, når hunden besørger, så ser de også flove ud.
Hvad der lig udløser denne flovhed og personlighed, ved jeg ikke.
Mon ikke det er det samme med os mennesker, ups hørte sidemanden det, når man selv slår en lille prut..
nov 2006
Omkring kl. 15.00 får hun lidt middagsmad (igen for at skabe en rutine) og om aftenen får hun det sidste.
Jeg har gjort det, at jeg i stedet for at give hende middagsmaden, så ptter jeg det i en plastflaske, så hun skal arbejde for at få noget at spise. Det synes hun er vildt sjovt, og hun går virkeligt til den med stor iver.
He he nu er Azimut jo heller ikke en bette vaps *GGG*
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 443 Svar: 2.853
hvad fodrer du hende med?
snakkede med en i går, for min hund fiser også helt vildt. Hun sagde, at det meget nemt kan være fordi der er for mange fyldstoffer i foderet, som hunden ikke kan optage, og som derfor bliver til gas, som jo skal ud...
(jeg fodrer med pedigree, men skal til at skifte foder)
okt 2006
... og storebror Sirius nægtede skisme at spise morgenmad, selv om han heller ikke var en bette vaps *GGG*
nov 2006
nov 2006
Jeg fodrer med Fromms (et godt produkt fra tyskland) og købte også 10 kg. hos opdrætteren. Hun har gode erfaringer med dette foder, så det er jeg fortsat med.
Da vi fik Thea, fik hun også pedigree og hun sked 8 gange i døgnet (uden løgn) så skiftede vi over til dyrlægens foder, så pedigree vil jeg ikke bruge til Emma, for hun skal have det bedste foder i forhold til hendes knogler.
Pia - jeg ved ikke med dig, men jeg prutter da aldrig *GGG* det er bestemt ikke feminint *LOOOL*
Emma fiser *GGG* + sp. ang. spisning