752 visninger
|
Oprettet:
Pitbull {{forumTopicSubject}}
eller Amstaff. Er der nogen der vil forklare forskellen?
Har lige siddet og set et program hvor der var Pitt Bull - voksne og hvalpe - og jeg kan ikke se den store forskel på udseendet.
mvh Karin
aug 2004
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 13
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Men umiidelbart er der i tv ikke stor forskel i udseende på dem jeg havde set herinde.
Man kan vel mere eller mindre "træne" alle hunde til kamp.
I Holland har der været gang i bestyrelsen for Weimaraner for at undgå "Brianer" kunne komme til at købe Weimaraner, hvilket lykkedes for dem. Heldigvis.
Weimaraneren er jo også brugt til politihunde, jagt på krybskytter, redningshunde, bombehunde, agillity og selvfølgelig jagt og familiehunde. Så den har en masse anlæg og hvis man målrettet avlede aggresive hunde - jamen så får man det -næste uanset rase. Der er selvfølgelig undtagelser!
Jeg tror såmænd at bidskader er lige store fra den ene muskel race til den anden contra schæfer og en masse andre racer. Vores postbud siger at det er de små hunde der er værst, så........ man skal se på antallet af hver enkelte race før man kan sige at netop den race er
væst.
Men tak til jer.
mvh Karin.
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Samtidig viste de også efter razzia de stakkels hunde med forfærdelige bidskader, nogle måtte de aflive på stedet og resten blev det på et dyrehospital.
Disse hunde kunne ikke omplaceres da de havde haft den opvækst som kamphunde.
Jeg syntes ejerne skulle have haft en sprøjte med i farten!
Pitbull