{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

godt råd efterlyses {{forumTopicSubject}}

Hejsa....
Jeg søger nogle gode råd....... Min lille dansk/svensk gårdhund er begyndt at vise tegn på at være bange for fyrværkeri. Der har de sidste par weekende været folk der har fyret en del af om aftenen, og når det er sket gøer buster rigtigt meget og er meget vaksom resten af aftenen og kan slet ikke falde til ro igen.... når vi er ude og det sker forsøger vi at lave sit dæk øvelser men kan slet ikke komme i kontakt med ham, han er helt væk. Vi ynker ham ikke eller noget som helst. vores gamle hund som vi havde sidste nytårsaften har aldrig været bange for nytåsfyrværkeri, så kender slet ikke til problemet... Buster reagerede heller ikke på det sidste år.... men der havde han jo også vores store hund til at passe på sig... det er ligesom om at efter vi ikke har ham mere er han blevet lidt nevøs over for nogle forskelige ting. håber der er nogen der har nogle gode råd.... da jeg ellers tror at nytårsaften bliver en rigtig træls aften for den bette hund.
hej hej fra pia

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  godt råd efterlyses
  • #1   15. sep 2005 (link fjernet)

Noget af det samme som linket DANDANELL henviser til ;o)

• #2   15. sep 2005
    (link fjernet)

• mette s
    mette s Tilmeldt:
    sep 2005

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 4
    #3   15. sep 2005 Hej Pia.
    Du kan bruge Dr. Bachs blomsterremedier til at forebygge angsten ,der er to som er rigtig gode ,nemlig: abeblomst og nødhjælpsremediet/ rescue remedy. Du kan købe det ved Matas. Jeg bruger det selv til Freja, hun udviser nemlig også angst ved raketter og torden,det er virkelig at anbefale + der er heller ikke nogen bivirkninger.

• #4   15. sep 2005 Tusinde tak for jeres link, det lyder rigtigt spændende, og jeg tror faktisk at jeg vil prøve at bestille sådan en lyd cd.... hvis man på den måde kan træne ham til at ignorere lydene så vil det da være et forsøg værd.... mange tak

• #5   15. sep 2005 hej mette.
    hvordan virker det??? bliver de rolige og mindre nevøse?? er det noget han skal spise??? eller noget man sprøjter i luften??
    v.h pia

• mette s
    mette s Tilmeldt:
    sep 2005

#6   15. sep 2005 Hej Pia.
    Min egen hund var også angst/bange fyrværkeri og torden,men efter vi er begyndt at give hende Dr. Bachs nødhjælpsremedie/ rescue remedy er hun helt upåvirket når der bliver skudt af + tordner. Du kan købe det ved Matas, en flaske med 10 ml. koster ca. 108,- og der er til rigtig mange gange.

• mette s
    mette s Tilmeldt:
    sep 2005

#7   15. sep 2005 det er dråber, hvor du drypper mellem 4 - 6 dråber i drikkevandet, men det fåes også i spray . det er både til mennesker og dyr,det sløver ikke ,men går ind og påvirker sindet i en positiv retning. du kan læse meget mere om det på : www.dr-bach.dk

• #8   15. sep 2005 Dejligt så må vi vist et lille smut i matas. tak for det gode råd og dejligt at høre at Freja ikke er bange mere smiley

• #9   18. sep 2005 Hej Dandanell.
    Nu har jeg bestilt lyd-cden og glæder mig bare til den kommer så vi kan komme i gang med træningen..... håber den virker så buster kan slappe lidt af nytårsaften. endnu en gang tak for de gode råd til jer alle sammen.
    v.h pia

Kommentér på:
godt råd efterlyses

Annonce