PARVO-HJÆLP {{forumTopicSubject}}
VI fik i lørdags aflivet vores hvalp da han var rigtig dårlig, og da hjertet var stoppet med at slå flød der afføring ud, da var dyrelægen ikke i tvivl om han var meget dårlig pga. parvo-virus. Så nu vil vi gerne vide om der er nogen der har et bud på om der sker noget med vores store hund, han er snart 2 år, blev vaccineret da han var lille og igen i fredags, men hvis han er smittet hjælper den vaccine han fik i fredags ikke, da jeg har forstået ud fra en andet indlæg at det kan tage uger før den virker optimalt. Så tror I at han er dækket ind under den han fik for ca. 1½ år siden? Dyrelægen sagde at vi kunne forvente han fik diarré, men heller ikke mere end det. Han er livlig, legesyg, spiser og drikker, men har dog fået lidt diarré, er der nogen der har stået i nogenlunde samme situation der (forhåbentlig) kan give os lidt ro i sindet?
Mvh. Shannie & René
mar 2007
Følger: 56 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 117 Svar: 1.384
feb 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 176
først vil jeg sige at det gør mig rigtig ondt at i har prøvet det samme som mig. jeg fik Thiko som er i min profil i valentins gave af min kæreste, tog til dyrlæge med ham om mandagen for at undgå at der var noget ivejen med ham og han fejlede intet mente dyrlægen men onsdag morgen vågnede jeg og ville tage i skole men thiko var helt færdig for krafter så jeg vidste der var noget galt, han kom hurtigt til dyre hospitalet hvor han fik konstateret Parvo Virus vi var rigtig kede af det for havde kun haft ham i 3 dage
vi har også zimba som bliver 3 år her til oktober og han er ikke smittet med det, han har intet fejlet og har ingen symtoner og der er stadig ingen tegn på det. lægen siger at der går 3 dage efter så kan man mærke på hunden hvis den er smittet af det så vi har været heldige med zimba. jeg tror hellere ikke at jeres er smittet af det hvis der ingen symtoner er i det.. Det er en værre smerte man føler i sin krop, har i fået pengene retur af sælgeren ? jeg kontaktede sælger med det samme og fik pengene retur men på bare de tre dage har vi brugt 4000 kr i dyrlæge regninger så det har taget hårdt..
10000 mange kram og tanker herfra fra nogen som har siddet med samme situation som jer selv..
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 18
feb 2006
mar 2007
mar 2007
Eller lidt maveforkølelse.
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.183
Med hensyn til om din gamle hund bliver syg, kommer det an på smittetrykket. DVS. Hvor meget opkast og afføring som hvalpen nåede at kvitt. hjemme hos jer inden den døde, Og så hundens modstandskraft, fysiske form.
Hvis den er smittet er du ikke i tvivl, når det bryder ud, for der er så voldsom tyndaff. og opkast, og hunden sløver hen meget hurtig.
Det som er livstruende er at de meget hurtig lider af væskemangel, og der for får kredsløbs stop.
Men et drop afhjælper den øjeblikkelige livsfare.
maj 2007
Vi krydser fingre for at vores Kanto ikke er smittet, det vil jo knække os helt Men da jeres hvalp fik parvo, sagde dyrelægen så ikke noget om hvad I skulle holde øje med mht. Zimba?
maj 2007
Men hvis nu han skulle være smittet burde det vel også være kommet til syne nu? Tyson blev jo vildt dårlig onsdag, men det var først lørdag dyrelægen ligesom ringede med alarmen da de tilså ham 2. gang på ét døgn.
Tror I vi skal slå koldt vand i blodet? Tror I der sker noget med ham? Vi er meget fortvivlede lige nu kan I nok høre
aug 2006
Jeg var ikke et sekund i tvivl, men det gik bare så hurtig.
Vi havde været til træning om formidd. så kom vi hjem og der kom opkast og tynd aff. Så sov den bare. Så ud igen med mave og bræk, og vi troede til at strte med at den var træt efter den nye træning, det var første gang nemlig. Men henb under aften så fortsatte det samme mønster, og da den ikke ville spise så tænkte jeg det var da også ærgerligt. Men tænkte ikke parvo, for den var jo vacc.
Men i løbet af aftenen, blev den helt sløv, og reagerede ikke ved kjald. Måtte bære den ud i bilen og så af sted med 100 km i timen, for kunne se at kredsløbet var ved at sætte ud.
Drop med det samme hos dr. dyr. Og en masse saltvand og glukose med hjem sammen med sprøjter.
Og så skånekost i lang tid bag efter samt antibiotika.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Hedder parvovirusdiarre eller smitsom tarmbetændelse hos hund.
En akut forløbende, hos unge og gamle dyr ofte dødelig tarmbetændelse.
Døden skyldes som regel udtørring af kroppen. Afføringen farves mørkebrun til sort på grund af blødninger fra tarmkanalen. Afføringen får en karakteristisk lugt af råddenskab og død.
Væsketerapi er meget vigtig (se dette). Endvidere understøttende sulfabehandling. Intet foder. Kun drikke. Bedst er Revolyt® drikkevand. Råt vand forværrer tilstanden.
Giv evt. afkogt vand med salt og sukker eller tynd te med salt og sukker.
maj 2007
mar 2007
feb 2006
thiko og Zimba var hellere ikke rigtig i kontakt med hinanden da Thiko var meget træt og sov hele tiden så han lå i en taske jeg havde købt.. det kan jeg så takke mig selv for den dag idag at det var godt han gjorde det.. men man er hysterisk det vil jeg give jer helt ret i men gang i rengøringen og smid alle tingene ud så skal vi nok beholde jeres dejlige hund ..
maj 2007
Hvis han skulle ske at have noget, hvornår vil alle de voldsomme symtomer så komme?
aug 2006
Men hold da op hvor var jeg nervøs de første dage bagefter.
Så som sagt jeg vil tro, du som jeg med det samme vidste at den var gal, og som sagt så er det vædsken som er problemet, fordi kroppen lyn hyrtig drænes, og der for også blodet som jo består af en masse vand.
feb 2006
maj 2007
Rådet med vandet er taget imod og taget i brug
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 143 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.530
maj 2007
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 143 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.530
feb 2006
aug 2006
Jeh har den ide, at lige som hos os mennesker er der nogen som bliver smittet af ræsermave f.eks. så blir andre det ikke. Det samme med hunde, nogle bliver smittede med eller uden vacc. og andre gør ikke.
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 35 Svar: 745
Nu har jeg læst i flere tråder om Parvo....men hvor I DK er det Parvo findes ?
maj 2007
Åse E : Parvo-virus findes i hele Danmark, desværre... Faktisk over hele verden, så vidt jeg har forstået... Men har også forstået ud fra et indlæg at det kan være i vildt udbrud nogle steder i perioder, mere end andre steder f.eks.
Så nu hopper vi med på vognen og råber til alle andre:
HUSK AT FÅ VACCINERET JERES HUND(E) TIL PUNKT OG PRIKKE, IKKE KUN FOR JER OG JERES HUNDS SKYLD, MEN OGSÅ FOR ALLE OS ANDRE OG VORES HUNDES SKYLD. UDEN VACCINERNE FÅR VI ALDRIG UDRYDDET VIRUSSEN
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 35 Svar: 745
Jeg mener hvor bor I ? det betyder det er parvo i udbrud der hvor I bor.
maj 2007
PARVO-HJÆLP