3.399 visninger
|
Oprettet:
hvalpen dominerer min datter.. {{forumTopicSubject}}
jeg har den sødeste lille lhasa apso hvalp på 4 mdr. hun er efter min datter på ni år. selvfølgelig vil hvalpen gerne lege, men bider hende i fødder og ben stort set hver gang det er muligt. her til aften opdagede jeg at hun vil dominere hende. hun slynger forbenene omkring hende står helt oppe på bagbenene og hopper. vi havde en han hvalp som gjorde det sammen men det var da lidt nemmere at gennemskue. dvs. at hvalpen har gjort det tidligere uden jeg har opdaget hvad det er hun gør. men nu til spørgsmålet... hva gør vi ved det uden at de kommer i konflikt med hinanden?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Prøv at tilbyde den noget legetøj istedet hver gang den vil bide, så den lærer hvad man må og ikke må bide i.
Det andet ville jeg løse ved simpelthen at sige nej (hvis den har lært hvad det betyder), skubbe den ned om nødvendigt, og så ellers droppe kontakten til den til den holder op med den adfærd.
-iøvrigt osse en meget normal ting at gøre for en hvalp, og jeg vil vove den påstand at det intet har med dominans at gøre
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 382
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 46
nej jeg mener heller ikke det er unormalt, men er sikker på det har noget med dominans at gøre, nårh nej hvalpe dominerer ikke det ved jeg faktisk godt. nå men jeg vil da prøve både det med nej, men også det med at hun ikke får kontakt før alle fire poter er i gulvet.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Jeg har en lille hvalp på 8 uger og 2 dage der også gerne humper.
Tror altså næppe det har ret med dominans at gøre i den alder.
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Lad hende evt stå og spise lidt lækkert cornflakes af hvalpens skål liiige foran næsen på den og tilbyd den så lidt af godterne.
Når hun fodrer den, så få hende til at lave en SIT-øvelse inden.
Det er en lille nem ting at gøre, men det virker uden de helt store armbevægelser.
Vores børn fodrer vores ind imellem, g det er dælme imponerende at se Marcus på 2½ med en foderskål som han næsten ikke kan bære og med 80 kilo hanhund, der slår måsen i gulvet med det samme der blir sagt SIT fra gutten.
Der har ALDRIG været problemer med at hundene har tromlet vores børn, og eg er overbevist om, at fodringen har en stor del af æren for det.
Den der kommer med maden er bossen!!! ;o)
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 46
jeg vil prøve lidt af det hele. det med maden lyder også som en god ide.
nej ved nærmere eftertanke er det nok ikke dominans, men det er bare spøjst at det kun er hende den gør det på. måske hænger det sammen med at hun ikke er særlig tolerant og hurtigt bliver gal på den og vrisser og skælder ud?
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
hvalpen dominerer min datter..