{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
661 visninger | Oprettet:

ARGH!!! Dumme Køter {{forumTopicSubject}}

Ja de er jo så dejlige de hunde.. Men fabme om jeg gider komme hjem hver dag og finde ud af han har ødelagt alt hvad han kan komme i nærhenden af.. nu er der nok nogen der tænker jamen så lig det væk, men han hopper op på køkkenbordet og spiser aftens maden, soringer op på baren og æder mine ting.. han er der med det sammen han er selv.. lige meget om det er 3 min eller 3 timer.. det hjælper ikke at lukke ham inde i et rum for han åbner bare døren..


nogle gode råd inden jeg går helt ud af mit gode skin..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ARGH!!! Dumme Køter
  • #1   26. feb 2008 Lær ham og være alene hjemme .. Og begynd helt forfra .. Han er jo tydeligvis ikke tryg ved at du går fra ham .... smiley

  • #2   26. feb 2008 Lena: Har det samme problem med Aiya.. Vil foreslå en adfærdspsykolog.. Du kan som regel finde nogle studerende, som gør det næsten gratis..

    På den måde kan du finde en løsning, som passer præcist til din hund..


  • #3   26. feb 2008 Har han måske for meget plads når han er alene?


  • #4   26. feb 2008 hvorfor ikke lukke ham ud i gangen eller et andet lille rum, hvor han nemmere kan føle sig tryg og så låse døren, så han ikke kan åbne den?

  • #5   26. feb 2008 Jeg kan desværre ikke låse dørene i min lejlighed.. synes nu ikke det er fordi han har meget plads.. bor i en lejlighed på 67 kvm.. vi går lange ture hver gang han skal være alene i håb om at han bliver lidt træt..

  • #6   26. feb 2008 har tænkt lidt på det med en adfærdspsykolog men synes bare han burde være ved at lære det.. smiley

  • #7   26. feb 2008 en hund føler sig mest tryg i et meget lille rum og allerbedst i en hule.

  • #8   26. feb 2008 når en hund har været ude at gå er den ofte oppe at køre bagefter og skal tit bruge min. 20 minutter på at falde til ro, så det ville være en god idé at vente med at gå indtil han er faldet helt til ro.

  • #9   26. feb 2008 A;h

    Jamen hvorfor lukker han så døren op.. har prøvet at stille noget for i håb om at han så ikke kan lukke den op


  • #10   26. feb 2008 Lena -drop den lange tur, det gør ofte bare hunden oplagt på mere spas. Gå en kort tur og lav så noget mentalt trættende (spor, gem guffer i et viskestykke eller hvad der nu virker for din hund).
    Self skal hunden gåes tur med, men det er altså hovedet der skal være træt når den forlades.

    Og tænk så på at der skl gå mindst ½ time fra i har gået tur til du går hjemmefra, så han kan nå at "falde ned"


  • #11   26. feb 2008 der plejer også lige at gå en 10 min inden vi smutter.. men måske man skulle vente lidt længere

  • #12   26. feb 2008 nok fordi han leder efter dig? eller føler at han bliver nødt til at passe på hele huset?

  • #13   26. feb 2008 ja det var self en mulighed at lavet noget spor med ham.

  • #14   26. feb 2008 Ah: Det er ikke alle hunde... Aiya bliver mere panisk jo mindre rummet bliver.. Hun er en af de få hunde, som faktisk skal have så meget plads som muligt..

  • #15   26. feb 2008 tja det kan nok godt være sådan noget..

  • #16   26. feb 2008 prøv med et hundebur, det plejer at hjælpe. smid eventuelt et ben eller et par af din snavsede strømper el. lign. ind til ham. Det hjælper ham til at lære at være rolig og måske sove når du er væk!!
    held og lykke med ham smiley


  • #17   26. feb 2008 Lena: Jeg kan sende dig de papirer vi har fået fra adfærdspsykologen på Aiya hvis du er interesseret.. Der er nogle gode øvelser, men det er et noget langt referat :o)

  • #18   26. feb 2008 evt. lad en radio spille lavt med noget roligt musik, da det virker beroligende.

  • #19   26. feb 2008 Ina -et hundebur bør da ikke være første løsning???

    Tror i dette tilfælde at aktivering ville hjælpe gevaldigt. Det lader ikke til at vær noget der bliver gjort nu (overhovedet?)


  • #20   26. feb 2008 Og drop boldled, kaste pind o.l. Det stresser hunden, og skal den så være alene bagefter så kan man ikke forvente den bare ligger og sover.

    Rolig gåtur + rolig aktivering og så ellers forlade hunden i kort tid af gangen og langsomt trappe op efterhånden som den lærer det


  • #21   26. feb 2008 det kan være han åbner dørene, fordi han ved at han kan gnave i en masse ting og selv skabbe sig aktivitet.
    Hvad gør du inden du går?
    Giver du ham noget, som han kan aktivere sig med.. For ellers er det klart han smutter ind i køkkenet og det hele. Hunden ved at der er noget spændende inden på den anden side, så derfor går den derind og begynder at bide løs i ting for at aktivere sig selv. Du kan købe en bold og lægge små godbidder i den, hvis du ikke allerede har sådan en, og lad en radio stå tændt med musik, det har vi altid til Nathja, da det virker mere beroligene på hunde. Men sørg for at der er noget din hund kan aktivere sig selv med, når du er væk. For hvis du bare går og han så ligger der, finder han hurtigt ud af at det er kedeligt og udforsker så hvad der er på den anden side.:) Køb noget virkelig lækkert til ham, som han kan bruge tid på, evt. et stort lækkert kødben og lign... Jeg tror nemlig helt klart det er aktivering der mangler...;)

    Til Ina T: Jeg ville ikke bruge et bur som løsning.. Hellere noget andet, end et lille bur, de proppes ind i, for at de ikke kan splitte hele huset ad;)


  • #22   26. feb 2008 Dorte -det stresser ikke hunden at gå en lang tur, nej. Men det kan få den til a forvente at der skal ske mere bagefter (ved ikke om du løbetræner, men selvom man er træt fysisk efter en løbetur så tager det lidt tid at "falde ned" bagefter og det gør det osse for hunden)
    -nogen hunde kan fint klare det -andre kan ikke, og det kunne jo være denne hund kunne have glæde af en kortere tur og så noget til hovedet i stedet:o)

    Boldleg, kaste pind osv ER stressende for hunden. Det betyder jo ikke at det er 100% forbudt, men det er en dum idé at gøre lige inden man ønsker hunden skal lægge sig og slappe af


  • #23   26. feb 2008 Dorte -jamen jeg kan skam bakke det op af MANGE adfærdsbehandlere og trænere:o)

    Og tror måske du misforstår mig. Når jeg skrver hunden stresser, så mener jeg ikke at hunden render rundt med stress (sygdommen, ligesom mennesker kan få det), men at den stresser MENS den render rundt efter bolden.
    De fleste hunde jeg har kastet bolde til viser absolut en stresset adfærd mens legen står på (overivrig må du osse gerne kalde det hvis det hjælper på forståelsen). Står måske ligefrem og ryster på benene og med et "kast num kast nu, kast nu" -udtryk i øjnene.
    -Det er det jeg mener med hunden stresser. Hunden producerer adrenalin og det tager altså nogen tid at få ud af kroppen igen -og derfor kan man ikke forvente at hunden bare lægger sig til at sove bagefter.

    Det er sikkert ikke noget problem for din hund der aktiveres og inegn alene-hjemmeproblemer har. Men en hund der HAR problemer med at slappe af i sit eget selskab, er der jo ingen grund til at stresse unødigt inden man forlader den.


Kommentér på:
ARGH!!! Dumme Køter

Annonce