1.705 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Simon P
Simon P
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

hvilken hund vil passe godt til mig? hvilken hund vil passe godt til mig?

hej HG. jeg har tænkt på at få mig en hund smiley jeg kan rigtig godt tænke mig en Dansk Svensk gårdhund. Jeg bor i en paracelhus med mine forældre. Det er i to plan, så det er ok stort, og haven er en alm paracelhusgrund. er det nok for en dansk svensk gårdhund? eller er det en hund man har på (som navnet siger) en gård? jeg går i skole i 9. klasse, og jeg tager i skole kl 8, og er hjemme kl 15 igen, så fra 8-15 skal hunden være alene hjemme. kan man godt det, eller skal jeg vente med at få hund indtil der kan være nogle hos den noget længere tid? det skal være en hygehund der gider se tv om aftenen oppe i sengen og blive nusset smiley og selvf skal den ud og gå en tur om dagen, men ellers skal den være hjemme, enten i huset, eller ude i haven. vi har også et somerhus ved vandet, som vi er i om sommeren, så hvis har en anden hunderace i kan foreslå, så skal det gerne være en der er glad for vand smiley og så sal det ikke være en hund med alt for meget pæls, den skal helst være rimeligt nem at holde. håber i har nogle gode foreslag smiley
Mvh Simon

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilken hund vil passe godt til mig?
  • #2   24. feb 2008 Vil du træne med den?

:o)

• #3   24. feb 2008 nu er det at få en hund noget HELE familien skal være enige og samlet om.. det er et stort arbejde.. og især når du er ung og hunden højest sansynligt skal blive boende hos dine forældre når du flytter hjemmefra. desuden er der en mase udgifter dine forældre også kommer til at betale.

mht. dansk svensk gårdhund aner jeg intet smiley kender ikke til racens væremåde osv.

held og lykke med at finde en god hund

• #4   24. feb 2008 Den kan ikke være alene fra 8 til 15 , så i et stykke tid skal der være nogen hos den til den vænner sig til jer og sit nye hjem, en hund kan ikke automatisk være alene, det skal trænes.
    En dansk svensk har et stort aktivitets behov, en stor hund i en lille krop og kræver mere en et par gårture.

• #5   24. feb 2008 En dansk svensk er både en hyggehund, men også en, der kræver en hel del aktivering hver dag. Den skal have noget "hjernegymnastik" og motion. Træning er godt :o)

Hvorfor har du lige tænkt på den race?

• Simon P
    Simon P Tilmeldt:
    feb 2008

#6   24. feb 2008 efter 9. skal jeg i 10. klasse.

hvis jeg får en hvalp ja, men jeg tror det bliver en voksen hund jeg skal have hvis det skal være smiley

ja en hund er et stort arbejde det ved jeg! mine forældre er også med på det, hvis jeg går ture med den osv. de har haft hund før(en Cocker spaniel) men der var jeg ike særlig gammel. jeg kan godt tænke mig en hund, og jeg har lige stoppet til svømning, så nu har jeg tid til det smiley

• #7   24. feb 2008 min er en blanding af en dansk- svensk gaardhund, hun er hun bestemt ikke på en gård, nu ved jeg også godt at hun ikke er renracet, men hun er også alene hjemme fra 8-15 ca. smiley

• #8   24. feb 2008 Hvad skal du så efter 10.? Det gælder om at se frem i tiden ;o)

Hvor gammel tror du, at du vil have hunden?

Og igen: Skal du træne med den, og hvorfor lige DSG du tænker på? :o)

• #9   24. feb 2008 hvis jeg får en hvalp ja, men jeg tror det bliver en voksen hund jeg skal have hvis det skal være smiley
    Hvad er det med hensyn til? I skal jo stadig lære den at være alene og renlig hos jer, det er ikke en selfølge at den kan fordi den er voksen. Og den kan stadig ikke nøjes med et par gåture, men det vil jeg ikke sige nogen hunde kan.

• #10   24. feb 2008 Når man ser bort fra fornuftige spørgsmål generelt, så kan du - hvis går ind på Pedigree Pall's hjemmeside finde et punkt, hvor du kan finde af hvilken hund der passer bedst til dig og dit temperament. Den er faktisk ikke helt tosset - og kan i hvert eliminere de hunderacer som hører drømmene til - f.eks. hvis du ikke selv gider at røre dig, så ville det da godt nok være synd at anskaffe sig en Border Collie - bare et eksempel ;o)

• Simon P
    Simon P Tilmeldt:
    feb 2008

#11   24. feb 2008 ja det er en meget aktiv hund, det ved jeg smiley jeg kan godt tænke mig sådan en fordi min storesøster har haft passet en gård med heste og 3 dansk svenske gårdhunde når dem der ejer gården ikke var hjemme, og der ahr jeg været med ude, og de er bare så søde de hunde smiley men der havde de jo også en kæmpe gård til at lege på, og de var jo ude og leje hele tiden! de blev aldrig trætte.. det er nok der jeg ikke kna følge helt med. for så meget motion kna jeg ike tilbyde dem, og så er det måske ike nogen god ide jeg får en eller?

• #12   24. feb 2008 det er en meget aktiv race du har valgt dig og hvis den ikke får mere end en gåtur en dagen, har den nok splittet hjemmet når du kommer fra skole.

men uanset hvilken race du vælger, skal du tænke på at hunde ikke er født til bare at være nemme og dejlige, det bliver de af at blive trænet og aktiveret og elsket.
    ellers er en kat nok en bedre løsning.
    det går ikke hvis dine forældre ikke vil passe den når du flytter et sted hen, hvor du måske ikke må have hund.

du skal nok tænke 10 år frem og se hvor du ser dig selv og om der skal børn til og vil du så kunne overskue det.

• Simon P
    Simon P Tilmeldt:
    feb 2008

#13   24. feb 2008 Kirsten; det vidste jeg ikke. tak for det tip smiley

• Simon P
    Simon P Tilmeldt:
    feb 2008

#14   24. feb 2008 Jeanne;
    ja det har jeg også. og mine forældre vil også gerne have en hund. men det skal være mit ansvar og mig der passer den indtil jeg flytter jemme fra, for til den tid er min far gået på pension, og der vil de så tage over. de vil måske gerne ahve en Cocker Spaniel igen, men det skulle være en hælvede med den pels..

• #15   24. feb 2008 Simon: Nej så er racen nok ikke lige dig... Men tag den test som anbefalet. Den er god :o) Du kan også finde en engelsk på www.vimedhund.dk

• #16   24. feb 2008 Det handler mere om mental aktivering end motion, så i ikke får en hund der bider alt i stykker og render på væggene, det ville jo være ærgeligt.

• #17   24. feb 2008 jeg synes cocker spaniels bliver idt tossede i hovedet når de bliver ældre. det har alle de 3 vi har haft blevet

• Simon P
    Simon P Tilmeldt:
    feb 2008

#18   24. feb 2008 den der test siger;
    "
    Dansk svensk gårdhund
    Löwchen
    Schipperke
    "

;D

• Simon P
    Simon P Tilmeldt:
    feb 2008

#19   24. feb 2008 er der nogle der ahr en dansk svensk gårdhund, og som bor i et paracelhus, der kan sige hvor meget det tager at have sådan en hund i en paracelhus? smiley

• #20   24. feb 2008 Simon:

Udover det, har I så aftalt hvem der betaler foder og dyrlæge?

• #21   24. feb 2008 Altså hvor stort huset er, har altså ingen betydning, om det er en lejlighed eller en stor gård er for så vidt ligegyldigt. Det der er vigtigt er om man har tiden og lysten til at have ansvar for en hund også om 10 år, og om man kan tilbyde hunden den motin og mental aktivering den har brug for...så hvor stort et hus i har er sådan set ligegyldigt.

• #22   24. feb 2008 www.hundeleksikon.dk - kan du læse mere om den enkelte races behov

• Simon P
    Simon P Tilmeldt:
    feb 2008

#23   24. feb 2008 ja mine forældre vil gerne have den når jeg flytter hjemme fra. det er fordi min far går først på pension om et par år og der vil de gerne have en hund, men der er ejg flyttet hjemme fra, og jeg vil gerne ahve en hund. og de har givet ig lov til at få en hvis jeg selv passer den, indtil mig far går på pension smiley fodder betaler den der nu er ude og købe det og dyrelæge bliver mine forældre der betaler, da det juridisk bliver deres hund smiley

• #24   24. feb 2008 undskyld for off topic.. men hvor fandt du testen? Jeg kan ikke finde noget på linksene..

/Lianna

• Simon P
    Simon P Tilmeldt:
    feb 2008

#25   24. feb 2008 www.google.dk -> søgning på "Pedigree" -> "hvilken hund?" til venstre i valgmenu'en inde på deres hjemmeside, og så start testen.. eller tryk på dette link smiley

(link fjernet)

• #26   24. feb 2008 tak.. smiley

• Simon P
    Simon P Tilmeldt:
    feb 2008

#28   24. feb 2008 okay smiley tak! smiley

Kommentér på:
hvilken hund vil passe godt til mig?

Annonce