Hjælp!!! {{forumTopicSubject}}
Jeg gengiver lige dette emne... Som er skrevet af Betina G
Skrevet: 24-02-2008 06:25:32
Ja nu har vi igennem et pr måneder ca haft lidt problemer med at få eddi til at spise. Har prøvet at kaste det ud i stuen, ingen resultat. Har prøvet at kaste det ud i græsset, ingen interresse. har prøvet at bløde det op, ingen resultat. jeg kan med nød og næppe få ham til at spise lidt over halvdellen når jeg bliver stående og insistere på at han skal spise, så spiser han lidt af gangen, men spiser som sagt ikke op.
plus jeg har enda sat hans fodre lidt ned så det ikke var total uoverskuligt for ham, har også prøvet den med at tage fodret efter en halv time og så fik han ikke noget før aften, han var skam også mere sulten, men anden dagen var den gal igen, også tredje dagen o.s.v.
Der er intet at se på ham, hans pels skinner hans humør højt ja alt andet er som det plejer...
han har skiftet alle tænder pånært en, den første hjørnetand i overmunden, men den er hverken løs eller rød omkring den, men klart noget jeg holder meget øje med, og nævner det også lige for min dyrelæge her i næste uge.
men hva dælen skal jeg gøre, kan se han har tabt sig lidt, man kan skimte hans hofteben lidt, ikke hans ribben. ved godt han "kun" ligger til den slanke side lige nu, men hvis dette foresætter ja så bliver han da en streg i luften. skal lige siges at alt andet mad har han ikke noget problemer med. tykker i hvad som helst, også derfor jeg ikkr tror det er tandens skyld.
nogle forslagtil hvad der kan være galt, nogle råd. ja alt..
på forhånd tak
Der er en som har det samme problem som mig.. Min er bare 3 år?? Er det så alderen der er noget galt med?
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 19
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 60 Svar: 901
apr 2007
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Prøv at skifte mærke.
Min tæve havde samme problem engang.. Hun vejer 30 kg. og spiste som en på 10 kg....
Da jeg skiftede til Arion Premium lam og ris var det problem slut.. Og det har hun spist i lidt over 1 år nu
arion-premium.dk
Men ellers så prøv at skære lidt kød fra aftensmaden (kun lidt) ud og kom det i en pose med næste dags foder og lad det ligge i køleskab natten over.. Så tager det smag og duft og vil formegentlig ryge ned..
Du kan også prøve at hølde lidt fiskeolie ud over foderet.. Det er jo også godt for dem
jun 2006
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 60 Svar: 901
Det plejer at virke når man skal have HJÆLP!!!!
Og ja det er en klar hentydning til din emne-overskrift
apr 2007
Det han fik før hed adult eller hva det nu hed... Og det kom fra dyrlægen af..
Første gang smager det udemærket, men derefter bliver det mere uintresant... Hvis i forstår..
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.902
jun 2006
Hav det i en spand med låg.. Så holder det på smagsstofferne
jun 2006
apr 2007
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
derefter vender jeg hans mad i det
- fandt på det da han skulle have flydende medicin -
alt er slikket grundigt op
sep 2007
apr 2007
sep 2007
jeg er ikke adfærdsbehandler men hvis din hund ikke vil spise og ændrer adfærd ville jeg få undersøgt om der er tale om smerter eller om der er andre ting der spiller ind. Man ser hunde bliver deprimeret over f.eks at miste et flokmedlem.
Prøv og se om rådene ikke hjælper og tal samtidig med din dyrlæge.
Hvis det ikke hjælper prøv en dygtig adfærdsbehandler.
Held og lykke
sep 2007
Hjælp!!!