{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
700 visninger | Oprettet:

Høm-hømere i haven...! {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Vi har et midre problem med at vores dejlige hund 'Aygo' skider over alt i haven.
Vi går med hende 2-3 gange om dagen, dvs. omkring 1time om dagen. Der tisser hun altid, men sjældent høm-høm. OBS: Vi roser altid når hun tisser eller høm-hømer (når vi går tur).
Når vi så er kommet hjem, kan hun finde på at gå direkte ud i haven og aflevere hvad der nu skal. De lægger nogle gange i HELE haven, ikke specialt lækkert og slet ikke til sommer. Er der på nogle måde vi kan lære hende at hun evt. må høm-høm et bestemt sted i haven, eller allerbest bare gøre det når vi går tur????

HJÆLP...!

-POPP-

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Høm-hømere i haven...!
  • #1   24. feb 2008 Det gjordeSakki osse, lige da vi fik ham hjem.
    Jeg gjorde det, at jeg smed hans foder rundt om i haven, hvilket jo osse er en god aktivering.
    Det hjalp på ganske kort tid ;O)

• #2   24. feb 2008 * SuSakki * --> Smider også Aygo's mad i haven, dog ikke hver dag, men et par gange om ugen bliver det til.
    Men det er da et forsøg værd at gøre det hver dag.

-POPP-

• #4   24. feb 2008 Aygo - Jeg er ikke sikker på, jeg forstår, hvad problemet er.. hvis hun skider på gåturen, så samler du jo pøllen op, og det samme gør du bare hjemme i haven.

Du kan lære hende at skide et bestemt sted i haven ved at gå derhen med hende, når du ved hun skal og så rose hende og give godbidder. Hold stedet rent, men lad altid den nyeste pølle ligge, så hun ved at her er OK at skide. Gør hun det andre steder, så ignorer hende og saml straks op. Øvelsen kan forstærkes ved at foreksempel strø noget strandsand, der hvor hun skal skide. Så vender hun sig til at man kun gør det på sand, men så vil hun altså heller ikke gøre det på gaden længere. Min kan løbe hjem med samlede ben, for at skynde sig om på sit sted i haven og lægge en ordentlig en *GGG*

• #5   24. feb 2008 Kan heller ikke se problemet.... min den ene vil også kun skide hjemme på terrassen ( STOR terrasse ) hi hi.... men jeg samler det da bare op lige bag efter... sååå :O)

• #6   24. feb 2008 Benedikte J ---> Problemet lægger mest i at hun skider i haven, og vi ikke altid ser det, så hun tror at hun må skide i hele haven, og sådan en lort er altså ikke sjov at træde i. Ville helst at hun bare sked når vi går tur...!

Men et bestemt sted i haven er fint.

-POPP-

• #7   24. feb 2008 Men lige meget om i ikke kan se det er et problem, så ville det da været sjovst hvis de sked når vi gik tur med dem...? Det syntes vi ihvertfald.

-POPP-

• #8   24. feb 2008 Hos os var det nu et problem - dog ikke stort. Vores have er lille og der spilles ofte bold i den.
    Sakki gør det bestemte steder og det er IKKE ved beboelse...der er nu heller ikke langt til krat og skov ;O)

• #9   24. feb 2008 Jeg ville simpelthen gå med hende indtil hun sætter sig.. Det vil nok blive nogle laaaange ture i starten, men det samtidig med at der bliver smidt foder i haven (også der hvor hun tidligere har sat sig), så skulle det nok løse sig.

Måske også holde hende under opsyn i haven indtil problemet er løst

• #10   24. feb 2008 lange ture med en hvalpe kan jeg ikke anbefale.

jeg har ikke rigtig nogen løsningsforslag, da mine også gør det i haven - men også på turen.
    jeg tager en runde hver anden dag - om sommeren hver dag . og samler ind

• #11   24. feb 2008 Aygo er jo omkring 9 mdr nu.. så hun kan da godt klare en god tur..

Luna fik da ture på 45-60 minutter af gangen dengang..

• #12   24. feb 2008 Du kunne evt. prøve at aktivere hende i haven først inden i går tur. Bevægelse sætter gang i tarmsystemet. Så kunne det være i kan være heldige at hun ikke kan holde sig til i kommer hjem, og så får mulighed for at rose.

Kommentér på:
Høm-hømere i haven...!

Annonce