{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.538 visninger | Oprettet:

scanning {{forumTopicSubject}}

nogen der ved ca hvad det koster at få scannet sin hund ved drægtighed ?
jeg er så meget i tvivl om hun er med hvalpe , hun skulle være på da 49 idag, og vil jo gerne være forberedt hvis hun nu er med hvalpe smiley
jeg kan ikke rigtig få lov til at "mærke" på maven om der skulle være noget liv , hun køre rundt på gulvet af kjælleskab bare jeg rør ved hende så det er lidt svært at mærke , jeg tror faktisk ikke engang hun kan ligge stille til en scanning.
Er der ingen måder man kan se det på uden scanning ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  scanning
  • #1   21. feb 2008 hvad med hårene omkring patterne er de forsvundet?

• #2   21. feb 2008 jeg syntes nemlig ikke hun er tyk smiley mere end hun plejer at være det er jo en labbe , med en grublende appetit smiley
    men hendes patter er meget store , og jeg syntes hun har ændret adfærd , men det kan jo bare være indbilding

• #3   21. feb 2008 Vi har givet 775 kr for en scanning...Carla er på dag 40 nu og hun er SÅ tyk..og patterne er meget store.

Har din tæve ikke ændret adfærd mere træt end ellers ??

• #4   21. feb 2008 Linda A
    ja det er ligesom om der er en ring rundt om dem , de 2 nederste række patter hi hi hvis man kan sige det sådan er kæmpe lange

• #5   21. feb 2008 Else...Carla er drægtig S
    jo hun sover rigtig rigtig meget , hun er total mad og mig fikseret , jeg kan ikke engang gå på toilet alene , hun skal med ..

• #6   21. feb 2008 første gang min tæve var drægtig var jeg også i tvivl men så fik jeg at vide at man kunne se det ved at hårene omkring patterne forsvandt og ganske rigtigt. De var selvfølgelig også større men det var bare ikke nok for mig for hun plejdede at blive falsk drægtig. mht afdærd ændrede hun sig heller ikke.
    Men men hun havde et faldi appetitten en lille mdr efter parring og det er jo også en tegn.

• #7   21. feb 2008 men vil sige det er en god ide at finde ud af det for hun skal jo have andet foder og sættes op i 5 i mængden efter 5 uge :O)

• #8   21. feb 2008 En af mine er på 55 dage, hun elsker at ligge med alle 4 i vejret og lufte hendes smukke mave :o) nu behøver jeg ikke mærke mere, men kan med det blotte øje se bæbserne danse Boogie SSS
    Jeg giver 500 for scanning, det samme for røngten.
    Nu er din jo ikke en lille hund og hvis der evt. kun er nogle få hvalpe, så kan det måske være svært at se ?

• #9   21. feb 2008 Linda A
    jeg har givet hende hvalpe foder de sidste 14 dage fordi jeg var overbevist om at hun var med hvalpe,og fordi jeg har siddet og kigget på andre drægtige tæver , blev jeg meget i tvivl fordi hun ikke er så tyk som dem smiley
    desuden drikker hun rigtig rigtig meget vand

• #10   21. feb 2008 Anette L
    ja altså jeg har også bildt mig selv ind , at det nok er fordi hun er så stor at man ikke kan se det.
    men hvornår burde man kunne mærke liv ?

• #11   21. feb 2008 Pernille C.
    Jeg plejer at kunne mærke de første små bevægelser ( føles lidt ligesom bobler ) men det betinger, at tæven vil ligge roligt :o) når de er mellem 47 og 49 dage drægtige. Derefter går det stærkt.
    Hvis du stadig er i tvivl, når hun er 56/57 dage henne, så kan du få taget et røngtenbillede.

• #12   21. feb 2008 Anette L
    ja det tror jeg vil få gjort , men kan der virkelig ske så meget på få dage ? altså det er jo utroligt

• #13   21. feb 2008 nå nu læste jeg lige på dyrelægevagten at omkring dag 50 øger tæven sin bugomfang og der vil være foster bevægelser og omkring dag 56 vil man ikke længere være i tvivl , syntes bare det er imponerende hvis det går så stærkt

• #14   21. feb 2008 Pernille C.

Ja det er utroligt så meget, der sker på en lille uge :o) men når de er 56 dage henne, så er der kun omkring en uge til, hvalpene bliver født.
    Det er i det hele taget utroligt, at de kan blive " færdigbagt " på bare 63 dage.

• #15   21. feb 2008 Jeg ville få taget et røngtenbillede, så kan man også se, hvor mange der er. Det kan godt lade sig gøre allerede nu.

• #16   21. feb 2008 Lykke J.
    Jeg ville ikke få taget røngten endnu, jeg ville vente til tæven er 56/57 dage drægtig.
    For at kunne se hvalpene på røngten, skal der være " nok kalk " i skelettet for at kunne se dem.
    Og det er som regel en uge før fødsel, der får man et klart billede af, hvor mange hvalpe der er, hvis der er hvalpe :o)

• #17   21. feb 2008 hmmmm, min dyrlæge plejer at sige at man kan gøre det, når tæven er 6 uger henne, man om det virker ved jeg ikke, da jeg ikke har prøvet det på det tidspunkt. Har prøvet det i forbindelse med fødsel, fordi tæven var gået i stå, og vi var i tvivl om der var flere hvalpe i hende.

• #18   21. feb 2008 Lykke J.
    Jeg tror, der næsten er ligeså mange meninger, som der er dyrlæger :o)
    Men mht til røngten er min erfaring, at ca 1 ugen før forventet fødsel - er det bedste tidspunkt. Der er der ingen tvivl, hvalpene kan tydelig ses på billedet.

• #19   21. feb 2008 Altså jeg er SÅ imponeret over at man på 63 dage kan skabe en hunde hvalp hvis man altså er hund .....

• #20   21. feb 2008 jeg får taget et røgten en ugen inden fødslen, for at se hvor mange hvalpe der er i hende - dyrlægen skruer ned for styrken på røngtenstrålerne - på dette tidspunkt er deres knogler ikke længer brusk og kan derfor ses på billedet

• #21   21. feb 2008 altså er det ikke skadeligt for hvalpene , det der røngten ? og hvad er forskellen på røngten og scanning?

• #22   21. feb 2008 platugler ;
    hvilken hund har du ?

• #23   21. feb 2008 er det normalt at hvis de er drægtige at de slikker sig bagi sådan rimlig meget tit ?

• #24   21. feb 2008 platugler: det samme gør jeg.
    I morgen kl. 15.10 ved jeg hvor mange hvalpe, der er på vej.
    Mit bud er 4 :o) så må jeg se om det holder.

• #25   21. feb 2008 jeg har boxer. Min dyrlæge tager heller blodprøve, end han scanner, da det kan være rigtig svært at være sikker på en svanning, men nu er din hund så langt henne at det er nemt nok at scanne, men du kan sikkert ikke se hvor mange der er, med minder der kun er en eller to.
    Jeg tager røngten, fordi man så stille og rolig kan tælle hvalpene og så ved jeg hvornår alle hvalpe er ude og jeg ikke voerser at der er flere tilbage og de så dør.
    Men er der rigtig mange, så kan det være svært at tælle.

Kommentér på:
scanning

Annonce