Anbefal en sikkerhedssele/bur {{forumTopicSubject}}
Jeg er den heldige ejer af en 3 år gammel tæve, men jeg er desværre ikke en heldig ejer af sikkerhedsudstyr til bilen.
Jeg har for noget tid siden fået kørekort og nu er det mest mig som kører med Toffi til træning og skovture, men det er mine forældres bil og det er deres hund!!
Nu har jeg længe brokket mig til min far over usikker kørsel da Toffi bare sidder løst bag i vores stationcar som ikke har gitter. For det første kan hun komme grueligt til skade ved et sammenstød/en påkørsel, men det kan jo også gå ud over os.
Jeg overvejer en sikkerhedssele eller et bur. Da mine forældre ikke er deres opgave voksen med en aktiv og krævende hund som Toffi overvejer jeg at tage hende med når jeg om ½ år flytter hjemmefra og der vil jeg jo skulle have en væsentligt mindre bil (hvis økonomien overhovedet kan holde til en bil), så måske ville en sikkerhedssele være bedst?
Kan I anbefale en sikkerhedssele som virker, er afprøvet og i god kvalitet? Prisen er underordnet bare kvalitet og pris hænger sammen.
Kan I anbefale et bur? Jeg kan huske jeg for nogle år siden hørte om et ret dyrt bur, men som til gengæld kunne trykkes sammen for hundes sikkerhed ved en påkørsel. Nogle der kender til et sådant bur??
Gode råd til sikker kørsel med Toffi ønskes, gerne med argumenter, min far som ellers er tilhænger af FDM og regler kan bare ikke fatte at det kan gå ud over ham og hunden når han kører, så jeg kunne godt bruge lidt overtalelse eller hårde facts(evt. erfaringer) så han fatter det...
På forhånd tak
sep 2006
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 59
Og ved man kan få bure der ligeledes også kan spændes fast.
Men kan anbefale sele, havde det til min Rottweiler og har det til min Chi/peking nu...
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 571 Svar: 22.373
og lige et lille link:
http://www.safedogshop.dk/group.asp?group=1&sub=1
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.433
http://www.poda.dk/documents/dyr/HUNDEautoboxe.asp
Et andet godt bur er det der hedder variocage (staves)
Det er crash testet og virkelig lækkert, men meget tungt i modsætning til PODA
Jeg kan bære buret (den der hedder dobbelt.. ) i en hånd og holde hunden i den anden mens vi går hen til agility konkurrence teltet.. og jeg er en lille pige på 165 cm
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 46
Buret VARIOCAGE var det bur jeg for nogle år siden så. Det PODA bur ser ellers også rigtig godt ud.
Så kommer næste problem bare at hun aldrig har siddet i bur før. Det ville nok være nemmere at vænne hende til sikkerhedssele, men hvis buret er sikrest, så må det jo blive et sådant
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 571 Svar: 22.373
Jeg har det der Variocage, og er bare rigtig glad for det og hundene elsker det, Paskal ville ligge i det mens jeg samlede det:-) en ulempe det er træls at samle:-)
okt 2006
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 81 Svar: 904
Det skulle være helt fantastisk, og har en vis tiltro til det eftersom det også er TÛV godkendt... Eneste minus: -Det passer ikke i en Audi A4 :o(
okt 2006
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 81 Svar: 904
Anbefal en sikkerhedssele/bur