Spørgsmål Ang. Bull Terrier {{forumTopicSubject}}
Hej Hundegalleri (:
Jeg er en dreng på 16 år, som bor sammen med min mor & far. Jeg har gået og plaget om en hund da jeg synes jeg er lidt ensom engang imellem, og altid godt har kunnet lide hunde. Jeg har haft 2 schæfere, dog ikke på samme tid. De blev begge aflivet pga. Hd hvilket jeg var utroligt ked af. Nu 3 år efter er tiden så kommet til at jeg gerne vil have hund igen, og i den anledning har jeg set mig an på en Bull Terrier eller Bull Terrier miniature. Først have jeg øje for en Amerikansk Stafordsshire Terrier, men efter diverse research fandt jeg ud af at dette nok ikke var hunden til min familie & jeg, så jeg fik hurtigt et godt øje på Bull Terrier. Det jeg er ude efter er en lille/medium hun som er maskulin at se på, men som samtidig er lidt anderledes & speciel.
Grunden til jeg ikke bare køber er at man har hørt så mange ting om muskelhunde/kamphunde om jeg må, og jeg snart ikke ved hvad jeg skal tro på, det er som en religion nogle tror på de er meget voldige, andre synes at de er guds gave, men jeg har så valgt at spørge til råds herinde.
Vil gerne vide ALT om racen Bull Terrier som jeg kan komme til. Hvordan er den som familiehund?, er den meget voldig/aggresiv overfor andre hunde, mennesker, fugle, katte osv., hvor langtids motion/gåtur skal den have om dagen, og hvor mange gange? (2-3 eller 4 ture?), er der nogle problemer med racen såsom hudsygedomme, problemer med hoften, tænder, mund, øre osv. ?, hvordan er den i familie som en daglig brik i hverdagen?
- er der noget jeg har glemt at spørge om, eller noget som i synes jeg skal vide er i meget velkommen til at informere mig om det (:
Håber på at få nogle gode svar herinde fra.
- Og husk, jeg har ikke lavet dette indlæg for at begynde en diskution om det er en kamphund, muskelhund eller andet, men for at få så meget viden om hunden som mugligt. Og jeg har søgt på forum, men synes ikke rigtigt jeg fandt et emne hvor jeg fik det afvide som jeg gerne ville vide om Bull Terrieren.
Mvh.
Kristian P. Olsen
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 90 Svar: 1.693
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 167 Svar: 1.101
for ung?? det skal være familiens hund
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 58
apr 2005
Følger: 38 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 1.098
Han / hun laver da en fornuftig forspørgelse og jeg synes personen har sat meget ind i det
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.388
hun er racerepræsentant for Mini bulls
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 794
Der er vidst noget med hørelsen eller synet der ikke skulle være så godt, hvis de er helt hvide. Kan ikke huske det helt præcist, men prøv hjemmesiden og kontakt nogle ejere der er herinde - de ved en hel masse! ;o)
maj 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 49
den kræver motion ligesom andre hunde, aktivering, det er ikke bare en hund man anskaffer sig, bare for at havde en hund.
den har en dejlig personlighed, klovne-hund, men utrolig selvstændig.
alle i familien skal være enige om at det er den rette hund.
tænk det nøje igennem!!
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 167 Svar: 1.101
http://www.akc.org/breeds/bull_terrier/
http://en.wikipedia.org/wiki/Bull_Terrier
her er danske kenneler dem kan du evt spørge til råds.. de om mere har fuldt ud forstand på racen
(link fjernet)
http://www.bullington.dk/
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
Jeg ved desværre ikke noget om racen.
Du kan sikkert finde noget info hvis du googler racen, det kan enda være at der findes en klub. Du kan også prøve at ringe til Dansk kennel klub-har ført hørt nogle herinde anbefale at ringe til dem. Måske findes der også bøger om racen på biblioteket. Måske er der nogle derinde på HG der har sådan en race, så kunne du evt. skrive til dem og spørge?
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 794
> Bull Terrier - der er en masse links til forskellige opdrættere her i DK. :o)
Held og Lykke!
jan 2008
Ang. bøger har jeg været nede på vores bibliotek og opsnust alle de bøger jeg kunne finde (:
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.388
vist nok den eneste i DK
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
Derudover bør i overveje hvad i kan tilbyde den, hvor kan i gå til træning os osv.
Hmm...synes nu ikke en schæfer er nem at opdrage
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.642
Flot indlæg -
Som så mange andre skriver - kontakt DKK og forhør dig om opdrættere, - og tag en snak med dem -
En ting - jeg er til Rottweiler - ( Shcæfere etc ) Brugshunde - Har pt en Terrier i Huset - DAMN DAMN DAMN det er en noget anden historie -
Så sæt dig GODT ind i racen og det at sku bo med en terrier inden du køber ind -
Ik en advarsel - blot en note om at jeg netop har lært at der er en VERDEN til forskel på fx Brugshunde og terriere... smiler...
Er dog en smule forelsket - Griner - og skønne er de jo -
Men glad for at jeg fik hende her ind af døren - så hvis jeg en dag sku blive tosset - ( for er fx Vild med Bulleren ) så ved jeg at jeg lige skal tænke mig om igen - og igen - og så vende rundt 10 gange og så lige tænke EN gang til... smiler...
Held og lykke med projektet -
Det lyder meget velovervejet det i er på vej ud i - ss -
Smiler...
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 316 Svar: 2.633
jan 2008
I princippet koster alt jo penge idag, så det er ikke problemet (:
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.496
Ej men held og lykke med at finde hunden for jer
jan 2008
Nu håber jeg bare hun vil gå med til en Bull Terrier
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Jeg synes den er så grim, at den er charmerende, men opdragelse lidt som en kat, den er sin egen. Men som flere andre har skrevet, så find en ipdrætter og tag ud og oplev hundene.
feb 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 11.275
Og ellers må jeg sige min mening ang dit valg af race og skiften rundt i racer kender du Kristian.
dec 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 779
En Bull Terrier er svær at opdrage så kan man kalde det "svær at få kontakt til" eller "den går sine egne veje" Faktum er at den bare er svær at opdrage. Det er en elskelig hund, den vil gøre meget for sin ejer MEN tit så er det en person den knytter sig til og så kan de andre råbe og skrige alt hvad de vil. Min bedre halvdel er god nok når jeg ikke er hjemme og ellers hører hun hvad han siger men det betyder ikke at hun gør hvad han beder hende om, ihvertfald ikke lige med det samme ;O) Han var ovenikøbet den der gik til hundetræning med hende !
Hvis din familie er vant til schæfer så ville jeg vælge en anden race end lige en Buller, jeg ved fra min venskabskreds at de elsker Asta MEN hendes opdragelse svarer ikke helt til naboen labrador eller schæfer så derfor er hun lidt "besværlig". En ting er at du kan lide racen, hvad siger dine forældre ?? Kan de lide den ? Kan de affinde sig med at det er en pauseklovn, humørspreder, hyggefis, sofa gen hund de er ved at investere i ?? Kan I finde jer i at i altid vil bilve mødt med fordomme når i går tur med hunden ?? At de fleste kommentarer i får er "Hvad er det ??" "Hold da kæft hvor er den grim" "er det en gris" osv. osv.. de fleste mennesker vil blive meget charmeret og få et andet syn på en Buller når de først har mødt en "up close and personal" men det er jo ikke alle der har mulighed for det.
Held og lykke med at finde den næste vuffer til jeres familie.
Asta og Pølsen.
feb 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 11.275
aug 2004
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 208
mange bullere har desværre også den "sygdom" at de mister hørelsen tit!!!
der er da flere rigtige gode opdrætter her i DK.
Du kunne også prøve at ringe til Katherine, www.redbullroyales.dk
Spørgsmål Ang. Bull Terrier