{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

æv Buster bidt af hund til træning {{forumTopicSubject}}

Æv i går var min mand til hundetræning med vores dejlige Buster(!/2 år gl.).Han hilste på de andre hunde,som de plejer (i snor) inden han skal lege med de andre hvalpe.De voksne for sig selv.
Der var en Rottweiler som bed Buster bag det ene øre,meget.
Buster måtte derfor i fuld narkose og sys 8 sting+medicin i 5 dage og krave på.Manden som har Rottweileren sagde det er nok ikke så slemt,mener måske noget andet når han ser regningen på 2330.-+ når han skal have fjernet stingene om 10 dage.
Synd for vores dejlige hund
Dorthe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  æv Buster bidt af hund til træning
  • #1   7. sep 2005 ja det er surt og stakkels hund håber ikke han blev for meget skræmt. God bedring med ham

• #2   7. sep 2005 stakkels buster :o/
    men det er jo hvad der kan ske,jeg da også Nala har lavet et par huller i de sndre hvalpe....
    men fuld narkose og 8nsting er jo voldsomt,og man bliver jo skide forskrækket...

• #3   7. sep 2005 stakkels buster! bare han ikke bliver ked af at gå til hunde træning nu

• #4   7. sep 2005 Ja mand ,datter og Buster måtte jo køre tidligt fra træning igår så Buster kunne komme til dyrlægen,den anden ejer sagde ja det var jo sket før min mand måtte beherske sig for ikke at skælde manden ud,hunden fik kun lidt at vide .hov hov, var ikke meget skæld ud.
    Skal have talt med ejeren idag men vi ville ikke ringe ved 22 tiden igår,lidt sent.
    Håber Buster bliver sig selv igen og godt tør møde andre hunde igen.Mærkeligt at en voksen hund angriber en hvalp,de plejer jo at tage hensyn.Ja jeg havde været til møde i går,da jeg kom hjem og så/og hørte hvad der var sket tudbrølede jeg.

• #5   7. sep 2005 Snakker med vores hvalpe -træner senere idag han var der ikke i går pga. arbejde.Så må vi se hvad der kan gøres.
    mvh Dorthe

• #6   7. sep 2005 Det er selvfølgelig synd for din hvalp, men det er jo hvad der kan ske, og det kunne også sagtens være sket selvom den anden hund havde haft en anden race smiley

Til den anden hundeejers forsvar vil jeg godt lige sige, at han da selvfølgelig ikke skulle skælde sin hund hæder og ære fra, for det får hunden da ikke noget ud af, og det hjælper da heller ikke noget at skælde ud EFTER at det er sket, så jeg synes at han gjore det rigtige smiley

Når det går ud over ens egen vaps, så kan man let se sig gal på den anden hundeejer, men den anden hunde ejer er jo sådanset ikke skyld i det smiley

Når hunde tumler sker det aogtil, at de kommer til at skade hinanden, det er jo netop en af grundene til at alle hunde skal være forsikrede for at gå til træning smiley

God bedring med den lille vaps smiley

• #7   7. sep 2005 Anelise
    De nåede ikke at tumle den angreb bare med samme.Den fik ingen skæld ud overhovedet.Skulle den have haft det inden eller hvad mener du ,den skal da have det lige når det sker.Hører da med til opdragelsen.
    mvh Dorthe

• #8   7. sep 2005 Spyt omgående mit hoved ud igen!!!

Dorthe dit indlæg er skrevet meget rodet, og det fremgår altså ikke særlig tydeligt, at begge hunde havde snor på.

Det fremgår heller ikke at den anden hundeejer slet ikke reagerer, og sådan som jeg læser det, så gik jeg udfra at han sagde hov hov til hunden bagefter. Din mand kunne jo også selv ha' råbt op, da den anden hund bed, det har jeg da selv gjort, i et lignende tilfælde hvor en anden hund bed min hund.

Jeg siger ikke at man ikke skal skælde hunden ud - jeg siger at skal man skælde den ud, så skal man gøre det OMGÅENDE og ikke bagefter - hvis I er uenige med mig idet, så siger det mest om jer.

Jeg synes nu stadig at det er irelevant hvilken race den bidende hund er.

Du skriver sådan -

Han hilste på de andre hunde,som de plejer (i snor) inden han skal lege med de andre hvalpe.De voksne for sig selv - PUNKTUM

herefter skriver du - Der var en Rottweiler som bed Buster bag det ene øre,meget.

Derfor gik jeg udfra at hundene først hilste på hinanden, og derefter fik lov at tumle, for der står intet om, at begge hunde stadig havde snor på, da din hvalp bliver bidt.

• #9   7. sep 2005 Øh, jeg spørger måske dumt, men kunne det ikke tænkes at ejeren af rottweileren går til træning med sin hund for at få styr på den??
    Man kan da ikke forlange at folk har 100 % styr på deres hund på en træningsplads......
    Så jo, det ER, hvad der kan ske..
    Og nej, det nytter ikke noget at skælde hunden ud bagefter, det bliver hunden kun mere forvirret af..

Men selvfølgelig er det synd for stakkels Buster :o(
    Gilbert sender ham da lige en trøste-udfordring.

• #10   7. sep 2005 Belinda. Der er jeg nok af den opfattelse at selvfølgelig skal han have lov til at gå til træning (det skal alle). For det er jo alletiders hvis folk indser at de har brug for træning.

Men, man bør være klar over at ens hund har disse tendenser (især hvis den har gjort det før), og så må man holde den væk fra de andre.

Især hvalpene skal jo beskyttes mod dårlige oplevelser på træningspladsen, for de skal jo gerne lære at træning er en god ting.

• #11   7. sep 2005 Uanset hvad I mener, så er Dorthe's tekst altså skrevet så den kan misforstås.

Hvis man går ud fra at historien er skrevet kronologisk, så står der faktisk, at han først hilser med snor, og derefter leger med de andre hvalpe, og først derefter står der skrevet at han bliver bidt.

Uanset hvad I har forstået, så er teksten formuleret meget kludret, og absolut ikke korrekt, og så kan det altså misforståes.

Ja, det er synd at hvalpen er blevet bidt, men så er det altså hellere ikke værre - og det er altså hvad der kan ske når man går til træning.

I har måske aldrig set en hund blive bidt lidt for voldsomt under leg, til træning??

• #12   7. sep 2005 Til Jeanette

Hvor søren læser du at den bidende hund er voksen??

Iøvrigt er der mange hunde, som bliver utrykke når de er i snor, og derfor sker det faktisk at hunde i snor bider.

Hvorfor Ialverden overfalder I mig på denne måde - mage til dårlig opførsel - TSK TSK TSK!!

• #13   7. sep 2005 Jeg har nu også gået til træning i 5 år med forskellige hunde, og nej, der er aldrig nogen der er blevet bidt.

• #14   7. sep 2005 Jamen, jeg er også enig med Camilla.
    Men det ændrer altså ikke ved den kendsgerning at man ikke kan forlange at alle på en træningsplads har 100% kontrol over deres hund.
    Og har man en hund, som man ved har de tendenser, så skal man da især holde den fra hvalpe.
    Men man bør jo generelt ikke lade hunde hilse når de er i snor, og slet ikke på en træningsplads, hvor nogel hunde kan være meget opildnede, fordi de ved at de skal til at "arbejde".

• #15   7. sep 2005 Denne debat, vil jeg ikke længere deltage i.

I skriver at I skagtens kan forstå og læse hvad Dorthe skriver, men I kan tydeligvis ikke læse/forstå det jeg skriver.

Jeg har da på intet tidspunkt skrevet, at det er iorden at hvalpen er blevet bidt, jeg har heller ikke skrevet at det er forkert at blive gal.

Det hjælper bare ikke at blive gal på den anden hundeejer, for det var vel ikke hundeejeren der satte tænderne i hvalpen??

JEg har set både hunde og trænere blive bidt til træning, men jeg har da forståelse for at der findes hunde som feks. bider af angst eller manglende prægning - derfor ser jeg mig da ikke gal på hverken hunden eller ejeren.

Min hund blev engang bidt af en kamphunde race, ejet af en fordrukken sut, som ikke havde en skid styr på hunden, og han var selv så bange for sin hund, at han ikke turde at fjerne den fra min hund - se sådanne fjolser bliver jeg gal på, men det er altså også noget HELT andet.

Jeg bliver naturligvis ikke gal på en mand, som gør en insats for at opdrage og få styr på sin hund, for hvad skulle det hjælpe??

Dette er mit absolut sidste ord i denne debat, og jeg følger den heller ikke fra nu af, da jeg lukker og slukker computeren nu, så hvis I har en smule samvittighed, så lader I være med at svine mig til, da jeg fra nu af ikke kan forsvare mig.

• #16   7. sep 2005 Nej, jeg synes det er fint med debat om tingene.

Man skal bare lade være med at føle sig forfulgt, bare fordi andre har en anden mening. At Anelise har sine meninger er fint nok, man må bare acceptere at nogle gange står man ret alene med sine holdninger.

• #17   7. sep 2005 Nu stopper I sq - jeg støttede da netop Dorthe - de eneste der har angrebet nogen her det er da jer, for jeg har sq ikke gjort andet end at forsvare mig, hvilket er det stikt modsatte af at angribe!!!!

• #18   7. sep 2005 Nu ved jeg ikke om nogen mener at jeg ikke er her for at støtte Dorthe......
    Det mener jeg da at jeg gør i mit første indlæg....

Og ja, har man en hund, som bider, så skal man få kontrol over den.......
    Og nej, jeg prøver ikke at forsvare ejeren af den anden hund, eller den anden hund for den sags skyld......
    Og jeg ved udmærket godt at det ikke er rart at ens hund bliver overfaldet..........
    Jeg har sådan set selv prøvet det...

Og nej, det kan ikke være rart at komme hjem og se sin hund med sting og alting.......

Endnu en gang, så synes jeg at det er rigtig synd for Buster, og selvfølgelig bør sådan noget ikke ske!

• #19   7. sep 2005 Takker til alle for de søde ord.Det varmer.Jo den bidende hund,var voksen de små hilser på dem(de voksne)i snor. Inden vi går for os selv,sorry hvis det er til at misforstå.
    mvh Dorthe

• #20   7. sep 2005 Ok, takker, blev ski lige helt nervøs der et øjeblik *gg*

• #21   7. sep 2005 *GG*

Så er jeg heeeeeeeeeelt rolig ;o)

• #22   7. sep 2005 Hvilken Hundetræner lader hunde hilse I SNOR...

Når hundene er i snor og skal hilse, fjerner du en del af deres hundesprog...

Eks... Hvis der står to hunde og skal til at hilse i snor, og den ene ejer kommer til at rykke i snoren, så kan man risikere at den anden hund ser det som tegn på angreb.. Derfor, lad aldrig hunde hilse i snor, da de ikk kan vise deres hunde sprog.. siger ikk det er det der er sket her.. syntes det er meget synd for Buster! Kæmpe kram til ham!

Og så syntes jeg ikke lige man burde forbyde ejeren i at have hund, det er en træningsplads med mange hunde, og hvis denne rotweiler har sat sig i hovedet at arbejde, ja så har den nok ikk lige lyst til at lege med hvalpe, og da den var i snor, kunne den ikk rigtig gøre andet end at forsvare sig..

Men klart det er synd for buster!..

Det var lige min mening. fortsat god dag!

• #23   8. sep 2005 nå talt med træner og den anden ejer,rottweiler ejeren er meget ked af det sørger for at forsikringspapirer bliver ordnet hurtigst muligt,+ den regning som kommer når stingene skal tas,han overvejer at lade den aflive pga. det er anden gang det er sket inden for 3 uger,(næste gang kunne det jo være et barn).Så alt i alt en god afslutning på Busters sag.
    mvh Dorthe

Kommentér på:
æv Buster bidt af hund til træning

Annonce