{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.183 visninger | Oprettet:

Mischa lækker fostervand . . HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

LANGT om længe har Mischa fået det bedre.

Hun er dog blevet noget tynd, hvilket bekymrer mig en del nu da hun er med hvalpe.

Nu er der så opstået et andet problem; i nat begyndte hun at lække fostervand. - Har talt med dyrlægen frem og tilbage i dag og de mener at hun enten er i gang med at føde eller aborterer. Har lige talt med dyrlægen igen, har fortalt at nu lækker hun pænt meget fostervand og der er stadig intet sket. .

Kan godt ske at jeg er pivet med mine hunde, men det er første gang jeg prøver at have en tæve som er drægtig.

Og nu står jeg så bare tilbage og tænker; Hvorfor er det lige hun bliver ved med at lække fostervand når der ingen hvalpe kommer ud??

Synes det er lidt irriterende at dyrlægerne bare siger jeg skal vente og se hvad der sker, men på den anden side, kan godt se at det er unødigt at skulle ud at kører med hende så hun bliver stresset osv.

Er der nogen som har prøvet at have en tæve som lækker fostervand?? - Og fødte tæven friske og sunde hvalpe eller arborterede hun??

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=175034

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=174625

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=175421

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mischa lækker fostervand . . HJÆLP!
  • #1   12. feb 2008 Dyrelæge vagten ville være en super ide

• #2   12. feb 2008 Det lyder som en meget inkompetent dyrlæge og JEG ville insistere på at han undersøgte hende NU!!!!!

• #3   12. feb 2008 Til * Kennel wøkk's *

Jeg har lige talt med dyrlægevagten. De siger jeg bare skal vente. .

• #4   12. feb 2008 ring til en anden dyrlæge!!!

• #5   12. feb 2008 og lad VÆRE med at sige du har snakket med en anden dyrlæge,, så falde de bare i "samme spor"

• #6   12. feb 2008 Ja jeg ville også snakke med en anden og insistere på tilsyn NU...

• #7   12. feb 2008 Ja, jeg synes også de her dyrlæger virker mere og mere inkompetente. Men har nok talt med dem 5-6 gange i dag og de forsikre mig om, sagte med deres egne ord, at jeg bare skal vnete.

Er bare ved at være TRÆT af at vente og vil meget gerne have hende undersøgt.

Dyrlægen som jeg talte med sidst, en Tina, sagde at var der ikke kommet noget ud i morgen tidlig ville de gerne se hende.

• #8   12. feb 2008 Jeg må prøve at ringe til en dyrlæge i Århus så. - Nogen som har en GOD dyrlæge i Århus som jeg kan ringe til nu??

Har talt med 3 forskellige dyrlæger i dag, dog fra samme arbejdsplads. Er bare så træt af at man ikke kan få hjælp når man beder om det. .

• #9   12. feb 2008 Diana P - Hun blev scannet i tirsdags, d. 5, og der sagde dyrlægen at efter størrelsen på hvalpene ville hun skyde på at der var ca. 14 dage tilbage. - Altså en uge i dag.

Hun blev bedækket, hedder det det? =), mellem d. 24 december og 27 december.

• #11   12. feb 2008 Jamen hvis hun er ved at abortere så er der jo altså intet dyrlægen kan gøre ved det - det samme gælder jo for mennesker smiley

• #12   12. feb 2008 Hvis hun er gået i fødsel kan man så ikke give hende noget til at stoppe veerne med og udsætte fødslen? (det kan man jo med mennesker)

• #13   12. feb 2008 * Kennel wøkk´s *

Ved mennesker kan man intet gøre for at stoppe en fødsel der er gået igang, så det tror jeg bestemt heller ikke at man kan ved en hund.

• #15   12. feb 2008 Til Dorthe :-);

Urin?? - Det væske der kommer ud er HELT sort, ligner tyndt tjærre. - Kan urin godt se sådan ud??

• #17   12. feb 2008 Jamen, hvis det er urin, kan dyrlægen jo berolige hende...

• #18   12. feb 2008 Synes simpelthen det er for dårligt dyrlægen ikke vil se hunden...
    kan godt være, han ikke kan gøre nogen forskel for hunden, men han kan da forklare/berolige ejeren..
    Det burde da som hundeejer være ens eget valg, hvorvidt hunden skal tilses eller ej...

• #19   12. feb 2008 Mischas temperatur er 37,4. - Dyrlægen sagde noget med at hendes temperatur vil stige og falde, stige og falde alt efter hvor langt hun er. - Så synes ikke lige jeg kan bruge det til noget. .

Dyrlægen fra Århus skulle gerne ringe tilbage lige om lidt. . Så må vi se hvad der sker. .

• #21   12. feb 2008 Og ellers har hun det egentlig okay. - Taget i betragtning at hun har været virkelig syg her de sidste dage har hun det godt. Hun er træt men virker meget mere frisk og hun holder maden og vandet i sig.

- Så der er ikke nogle ydre tegn på at hun har det dårligt.

• #22   12. feb 2008 Inge J : Ja, har selv tænkt tanken. Tanken har strejfet mig at det måske er alt det hun har fået her i weekenden som har skadet hvalpene. . =/

• #24   12. feb 2008 hvalpene kan da ikke blive misdannet , hvis de har fået medicin så sent i graviditeten..... så er hvalpene da allerede færdigudviklede..... men der kan selvfølgelig være sket andet, så hvalpene ikke har det godt...

• #26   13. feb 2008 Så har jeg talt med dyrlægen. .- Talte med en fra Viby.

Han siger han er meget sikker på at hun er ved at aborterer. . =/ - Men måske kun en hvalp, ikke sikkert det er dem alle sammen.

Han siger også jeg skal kontakte min egen dyrlæge i morgen og ellers bare vente til i morgen. .

Han ville have givet hende noget antibiotika, men da hun får det allerede fra weekendens sygdom så kunne han ikke rigtig hjælpe . . =/

Ååååh altså, synes det er virkelig nedtur det her. .

Tror jeg vil læse til dyrlæge, så kan jeg selv behandle mine dyr fremover. . Mangler ligesom en dyrlæge der viser lidt "interesse" for det her. . Men må jo stole på at jeg skal vente til i morgen når de alle siger det. .

• #28   13. feb 2008 Jeg mener som Pia at du skal få lavet et kejsersnit på hende,hvis der er sort udflåd og hun ikke føder den/de hvalpe hun er ved at abortere kan hun blive forgiftet!!

• #29   13. feb 2008 Puha da... føler med dig... venter "spændt" på at høre hvad dr. dyr har sagt i morgen...

• #30   13. feb 2008 Ham dyrlægen jeg talte med nu siger at de kun vil lave et kejsersnit på hende hvis hun begynder at få det dårligt. - Normalt ville de kun lave et kejsersnit hvis hvalpene var levende men ikke selv kunne komme ud eller hvis hun ikke har født/arborteret i morgen tidlig. .

Og hun ser ikke ud til at have det dårligt, heldigvis.

Ingen af de dyrlæger jeg har talt med vil have jeg kommer med hende eller komme ud til os. - Hvad skal jeg lige gøre??

Synes der er lag tid til kl. 8. .

• #31   13. feb 2008 *lag = lang

• #32   13. feb 2008 Jeg kan godt forstå du er rigtig ked af det..... man er helt magtesløs, jeg synes fandme ikke de dyrlæger kan være det bekendt...... de burde forstå man er nervøs og de burde være der for een....
    Håber alt går vel.... og du kan slappe lidt af..... du har trods fået det samme at vide af flere forskellige dyrlæger, så det må jo være rigtigt , hvad de siger... :O)

• #33   13. feb 2008 Uha sikke noget det her, jeg føgler da helt med dig.

Jeg har selv haft 4 kuld hvalpe, men har dog aldrig prøvet dette.

Men hvis jeg skulle give et råd til dig er det nok at få tæven ind i den fødekasse du har til hende, og læg dig evt på en madres ved siden af hende, hun har helt sikkert brug for ro og tryghed om sig lige nu.

Et andet godt råd, tag aldrig den nærmeste dyrlæge hvis du ikke har tillid til sådan en, det er så vigtigt hvis man vil avle at du er tryg ved den dyrlæge du har så du ved det er rigtigt det han siger.

Jeg håber det går bedre end det lyder til og at der kommer nogle skønne hvalpe.

• #34   13. feb 2008 JA, det er som dyrlægen siger, næsten med sikkerhed at hun er ved at aborterer/føde i hvert fald 1 hvalp. Når der er gået hul på fosterhinden er hvalpen jo nød til at komme ud, da den så ikke længere får næring fra hende.

Håber at det kun er den ene, der går til og at de andre bliver der lidt endnu, da 1 uge også er for tidligt, og kan skabe problemer. Krydser fingre for jer:-)

• #35   13. feb 2008 Noget nyt??
    Krydser fingre for at der er godt nyt....

• #36   13. feb 2008 Camilla B:
    Jeg føler med dig :o(
    Jeg har prøvet det med en af mine tæve for ca 1 1/2 år siden.
    Ca 10 dage før forventet fødsel begyndte det at sive/rende ud med sort fostervand. Min dyrlæge sagde også at jeg skulle vente at se tiden an.
    Min tæve gik i fødsel dagen efter. Ingen af hvalpene var levende.

• #37   13. feb 2008 åhaa det er bare ikke godt, håber virkelig alt går vel på den ene eller anden måde.. venter på nyt og krydser alt hvad krydses kan og håber inderligt at det er godt nyt..

• #38   13. feb 2008 sort vand = en hvalp som er gået til.........

Er der meget ?

Den kan sagtens have været død noget tid, hvor vandet så først kommer nu. Det sorte er opløst moderkage.

Men altså - hun skal kigges på.......

For ligger der en død hvalp derinde, kan dens forrådnelse skade de andre.

Forstår slet ikke dine dyrlæger........

Hvis det bare har været et par små dryp sort vand, ville jeg også se tiden an - men skom du beskriver det løber det ud. Det skal der sku kigges på.

Min tæve havde noget sort snask i bukserne, da hun var drægtig - men der kom 7 sunde hvalpe - og ingen døde. Så det har været fra et meget tidligt dødt foster.

• #39   13. feb 2008 Er der noget nyt?

• #40   13. feb 2008 Nette:
    Min dyrlæge sagde også jeg skulle se tiden an - om hun ikke selv gik i fødsel. Jeg har stor tiltro til min dyrlæge.
    Når det er så meget for tidligt, overlever hvalpene ikke selv om der laves et kejsersnit. Hvalpene har højst sansynlig ikke engang pels endnu.
    Selvfølgelig skal hvalpene ud, men kan det ske på normal vis, er det bedst for tæven.
    Jeg kender 2 andre, der har prøvet det samme og fået samme svar. Begge gange er hvalpene kommet af sig selv.
    Jeg kan godt forstå Camilla er meget bekymret, det er ikke sjovt at stå i den situation.

• #41   13. feb 2008 Camilla - noget nyt ? Har helt ondt i maven over alt det jeg har læst herinde . Puh . Jeg krydser fingre for jer .

• #42   13. feb 2008 Jeg venter osse spændt på nyt. Det er bekymrende...

• #43   13. feb 2008 Skriv når du har noget at fortælle??? Vi venter spændt.

• #44   13. feb 2008 Krydser alle fingre for lille mischa..

• #45   13. feb 2008 åh nej, stakkels dig camilla og stakkels mischa !
    jeg krydser virkelig alt,

vil lige sige, at jeg er godt træt af dyrlæger som ikke tager tingene seriøst .. jeg har selv prøvet det, godt nok med et marsvin, og hun endte med at dø fordi den åndsvage dyrlæge sagde; du skal bare tage hjem og fodre hende med babymos ( hun havde problemer med tænderne )

Kommentér på:
Mischa lækker fostervand . . HJÆLP!

Annonce