{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Har brug for et godt råd {{forumTopicSubject}}

Mit hjerte banker hurtigere og jeg må indse at jeg har brug for et rigtig godt råd, jeg har jo som i kan se to han hunde, med stor H må det siges... Jeg har nu i en periode fra tid til anden måtte rive Chucky væk fra Nemo, fordi han desideret går til angreb på ham, jeg har prøvet at være opmærksom på hvad der udløser disse voldsomme udfald fra ham og har fundet flere ting som oftes udløser dette, det kan være;

-Nemo nedstirre Chucky og prøver at dominere ham i
døråbninger m.m.
-særligt god Mad
-Særligt legetøj
-Pludselig uforventet smerte (Chucky har en svag negl der
fra tid til anden flækker og må fjernes ved dyrelægen)
-Jalousi hvis Nemo kommer og klapper mens vi hygger

Jeg har prøvet at fodre dem hver for sig, jeg har fjernet legetøjet og jeg prøver at undgå de siturationer jeg kan, men samtidig er jeg bange for at der en dag skal ske noget alvorligt. 7-9-13 *bank bank* er der aldrig sket nogen af dem noget, men det kan jeg jo ikke lade det løbe an på, det skal jo siges at Chucky ellers er en sund, glad og uuuutroligt lækker hund, at de begge er det!!!
Problemet ligger lige så meget i at nemo ikke trækker sig i kampene, og jeg overvejer om det muligvis ville hjælpe at kastere dem?
er der nogen som har nogle gode råd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har brug for et godt råd
  • #1   12. feb 2008 Det skulle efter sigene hjælpe, men om det gør i dit tilfælde ved jeg ikke, fordi kampene er jo allerede opstået, måske kan de ikke lægge det bag dem. Meget trist situation, hvor enden måske er at komme af med en af dem, hvilket man jo helst ikke vil.

• #2   12. feb 2008 Jeg ville ringe til min dyrlæge og få et godt råd, det er helt klart et dominans problem og der vil højst sansynligt ske en slem kamp mellem dem ang. folk rangen og du kan jo ikke "vogte" over dem hele tiden.

• #3   12. feb 2008 Hvad med at prøve en kemisk kastraktion af dem begge? Så får du afprøvet om det kan afhjælpe problemet, uden at sætte dig i store omkostninger til to operationer.

Men jeg føler med dig - vores to tæver HADER hinanden af et godt hjerte, men de er jo gudskelov ikke så store, så dels kan vi nemt skille dem, og dels får de højst en lille "piercing", når vi ikke er hurtige nok. Men jeg kan godt forstå, at du er dybt bekymret, når du står med samme problem, med to store stærke hanhunde.

• #4   12. feb 2008 Stefen P

Det ved jeg så bestemt, men chucky er generalt meget underdannig og har faktisk en lang lunte i forhold til andre hunde... men selvfølgelig viste jeg at problemet kunne opstå og den fejl må jeg jo tage på mine skuldre, nu vil jeg så gerne se om det kan løses

• #5   12. feb 2008 zeus og Zeussemor N

Jeg vil kæmpe til sidste bloddråbe for at beholde dem begge, man kommer jo til at elske dem og de fungere fint sammen når kampene ikke er der... hver aften kravler de f.eks. begge op i sofaen og sover sammen i en lille klump, så jeg kan og vil ikke forstå hvis det ikke kan komme til at fungere, men jo tanken har selvfølgelig strjefet mig, desværre er det ikke så let, Chucky har været meget svag i sindet og vil være svær at vidreformidle og nemo, han er jo efterhånden en gammel dreng... så først og fremmeste så er håbet at det kan afhjælpes endten med træning eller kastration

• #6   12. feb 2008 Karina og møghundene

Kan du ikke fortælle mig lidt om den måde at kasterere på?
    hvad gør det, er der bivirkninger ovs. ?
    og ja nervøsiteten er selvf. i at jeg står med to han hunde, en på næsten 40 kg og en på 35 kg hvor ingen af dem trækker sig, så er to hænder og en lille pige en dag måske ikke nok, så jeg vil ha en løsning... heldigvis er problemet endnu ikke opstået mens de er alene og ikke noget som opstår hver dag, men et par gange om måneden er også for meget, det er ekstremt opslidende, jeg bliver ked og bange hver eneste gang og lige nu bliver alle råd taget mod med kyshånd

• #7   12. feb 2008 Hej, vi er dine gamle naboer, er jeg helt sikker på og du så jo vores gamle Jack Russell Terreier Eddie, han blev kastereret da han var så strid overfor børn og andre hunde, det hjalp ikke en meter, desværre,

• #8   12. feb 2008 Nat - min mor og hendes mand har to han hunde, brødre . De havde voldsomme magtkampe . De valgte at kasterere den der startede kampene, hjalp ikke . Nu har de så kastereret begge drengene, og kampene er stadig ikke forsvundet . De er blevet mindsket, men langt fra forsvundet . I starten skilte de dem ad, og sagde fy . Nu lader de dem være når de slås . Det skal så siges at dette er gravhunde . Såe .
    håber du finder en løsning . Ville ikke være rart en dag at komme hjem hvis de havde haft en voldsommere tur . Held og lykke herfra .

• #9   12. feb 2008 Nat - en kemisk kasteration er en sprøjte der vidst virker nogle måneder eller sådan noget . Vi fik afvide der ingen garanti var på at den virkede, pga vi dengang fik den for vores han ikke skulle hoppe på tæven i første løbetid .

• #10   12. feb 2008 Kate elise

Gud det er jo ikke til at se når det ikke er eddie du har mere...
    men tillykke med den lille ny....

• #11   12. feb 2008 Tak og han er super skøn selv om det er en omplaceringshund med mange problemer, MEN ikke hos os, :O)) Håber du finder ud af det med de 2 rødder, men den unge prøver vel grænser og Nemo siger ikke rigtigt fra?

Kommentér på:
Har brug for et godt råd

Annonce