{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
632 visninger | Oprettet:

15 år nyt hjem {{forumTopicSubject}}

vi blev lige ringet op om vi ville tage en springer agtig hund til os, dens ejer ligger for døden, det er en han hund, og den er 15 år....
ville ik syns det var best for sådan en gammel hund at få fred???
Jeg ville mene at det var synd den sku skifte ejer, når den er så gammel... eller skal vi tage den til os..???
Hva syns i??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  15 år nyt hjem
  • #2   11. feb 2008 Jeg synes, umiddelbart at det er synd for den jo....

• #3   11. feb 2008 Jeg syntes den skulle have fred, hvorfor skal den til at vænne sig til et nyt hjem i så høj en alder, det ville være synd for den (Ingen kritik af dit hjem ;o) )

• #4   11. feb 2008 nej det har vi også sagt til ham vi kender som ringede.. (det var ikke hans hund) det troede han nu også

• #5   11. feb 2008 jeg ville møde den først og se hvodan den er inden der bliver besluttet om den skal aflives... hvis den er frisk og glad for nye mennesker burde den ha en chance ...

• #6   11. feb 2008 Jeg kan kun stemme i og give ret i at hunden vil have bedst af at få fred. Det er ikke altid omplasering er en god løsning.

• #7   11. feb 2008 hvis hunden er raskk- hvorfor så aflive den - Danmarks ældste hund blev over 20 år eteller andet sted på fyn , så lad den dog leve hvis den har det godt

• #9   11. feb 2008 hmm.. efter så mange år med samme ejer, tror jeg nu at hunden ville få så stort et savn, at den ville gå ned og dø af det...

• #10   11. feb 2008 Hvordan kan i uden videre sige at hunden skal aflives? I ved da ikke hvordan hunden vil reagere..
    Jeg ville absolut vurdere hunden først, det er da meget muligt at den kunne have flere gode år endnu.
    Det kan da være at den ville elske, at komme ind i en ny familie, som måske havde mere overskud til den, til gåture osv. =o)

• #11   11. feb 2008 Man skal også her, lige passe på ikke at menneskeliggøre hunden....

• #12   11. feb 2008 jep skal nok lige holde jer orrenteret *staves*
    Skal lige oplyse jer om at jeg ikke vil høre noget om at JEG eller min Familie er dyreplagere og ikke giver hunden en chance, vi blev bare spurgt, det er ejerens familie der står for endelig afgøren....

• #13   11. feb 2008 jeg syntea det lyder hårdt at mange bare siger den skal aflives når ingen ved noget om den .... jeg mener at alle fortjener en chance, dog skal den ik lide nogen last ved en evt. flytning..
    men jeg er da klar over at en hund på 15 nok vil ha svært ved at skift hjem.. men hvis den kan skal den ha muligheden ;o)

• #14   11. feb 2008 Betina G H
    i er da bestemt ik dyreplagere... og alle kan jo ik være enige.. men håber den bedste løsning for hunden bliver fundet, hvad det så end er ;o) det er jo hunden bedste det drejer sig om :o)

• #16   11. feb 2008 nu skal i altså huske på det ikke er vores hund, og vi intet har med den at gøre.... vi er bare blevet spurgt om vi var intereseret i en hund på 15 år, som JEG så syns ville være synd at gi et nyt hjem når den er såå gammel...
    og det ville også være synd at den kom her ud til os (mine forældre, da vi har en del hunde, unghunde.. nok ikke lige det idielle til en gammel knag smiley

• #17   11. feb 2008 hov ingen har kaldt os dyreplagere.... jeg bekræfter bare lige at det vil jeg bestemt ikke stemples for... smiley

• #18   12. feb 2008 ja ville selvfølgeligt høre om det var en forkert mening jeg havde...

• #19   12. feb 2008 Jeg ville også give den fred, det er en gammel hund - og på trods af at jeg på ingen måde bryder mig om menneskeliggørelse af hunde, så vil den efter så mange år hos sin gamle ejer mærke et savn, hvorfor skal den i en alder af 15 til at begynde på et helt nyt liv hos "fremmede" mennesker og andre vaner?
    Det ligger også helt fast at mine hunde skal aflives den dag jeg dør - uanset hvilke hunde jeg har til den tid...

• #20   12. feb 2008 Syntes det er syndt for en 15 årig gammel hund, skal have nyt hjem. Det bedste ville nok være at lade den hvile i fred.

• #21   12. feb 2008 Ch *hende den dumme * -
    Du skal sgu ikke kalde mig for forkrøblet og uden realitetssans! Hvad jeg vælge der skal ske med mine hunde når jeg dør det er MIN sag, og det har sgu ingen ting med at gøre at jeg ikke mener andre kan passe dem lige så godt som jeg selv, at jeg har besluttet at mine hunde skal aflives når jeg dør har absolut intet med egoisme at gøre, det er udelukkende et spørgsmål om hvad jeg mener er bedst for hundene! Det kan godt være du og din hund/e íkke har noget specielt tæt forhold til hinanden, men det har mig og mine hunde altså!! Og uanset hvad så skal de ikke ud til andre mennesker hvor jeg ikke kan kontroler hvad der sker med dem - hvilket jo altså er lidt svært når man er død!

Mit svar til trådstater har ikke noget at gøre med at jeg ikke "vil give hunden en chance", det er udelukkende et udtryk for hvad JEG ville gøre, hvad andre gør det må de helt selv om!!

Og hvornår er det lige folk indser at det ikke er "synd" for en hunde at blive aflivet, den ved ikke hvad der forgår og den ved ikke den er død - en hund er ikke et menneske, den er ikke nervøs/bange for at dø.

Over and out.

• #22   12. feb 2008 Jeg vil sige der kommer helt an på hunden. Hvis den dan finde sig til rette hos en ny familie, så synes jeg bestemt den skal have chancen.Man ser jo at den slags hunde nogle gange kvikker helt op, og får nogle rigtigt gode år inden de af naturlige årsager må tage til de evige jagtmarker.

• #24   12. feb 2008 At omplacere en 15 år gammel hund er ikke ok i min verden.
    Tænk på alle de vaner som den har, og det samspil den har haft med sine mennesker.
    Jeg er virkelig uforstående over for at hunde skulle have bedre af at blive omplaceret. Nej men menneskerne ville nok. Det er jo altid meget hårdt at få aflivet et dyr. Men nogen gange er det altså det bedste.

Kommentér på:
15 år nyt hjem

Annonce