{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

tilfælde eller hvad? {{forumTopicSubject}}

Jeg har altså undret mig meget hvad det kan være, at det hovedsageligt er muskelhunde eller blandingshunde der er til salg i markedet? Er det et tilfælde eller andre logiske forklaringer?
Nu har jeg selv en cavalier, og synes ikke lige salgsprocenten er den samme.... og det kan da ikke kune være et spørsmål om efterspørgselen, da det da er meget "moderne" at have en muskelhund, og derfor også stor efterspørgsel på disse hunde...
Hvorfor så netop så mange af disse til salg/omplacering?

Med håb om at komme til at forstå
og

med løftet pote

Karina og
Bergkamp

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilfælde eller hvad?
  • #1   11. feb 2008 Tror ikke det er "tilfældigheder". Det hænger nok sammen med, at ret mange finder muskelhundene seje og føler de "er noget" når de har sådan en fætter - de glemmer bare lige at sætte sig ind HVAD det vil sige at have en hund af den kaliber, også går det ofte galt. Populationen spiller også ind, et par af muskelhunderacerne er der ret mange af, derfor er der procentvis også flere til salg af dem, end der er for de racer der ikke er så stor population på.

• #2   11. feb 2008 Modehund... og ikke noget man kan putte ind i skabet som man kan med en smart taske.. Så må man jo sælge..

Og så tror jeg mange bliver overraskede over hvor meget hund der er sådan en lille amstaff.. Ikke lige det de forventede...

Måske er det blevet sjovere at rende efter piger/drenge end det er at samle bæ op efter sin hund...

Et par bud.. Der er frit valg

• #3   11. feb 2008 Alex N - LOL, sjove anskuelser, men tror du kan have ret.

• #4   11. feb 2008 jeg ved godt der er mange grunde til at skulle af med en hund... det er ikke det jeg ikke forstår... det er hvorfor det netop er muskelhundende der er overrepræsenterede?
    Min egen ide er jo netop det er uvidenhed omkring hvilken hund man tager til sig... men ville lige høre fra nogen der har med muskelhunde at gøre... måske der er en anden grund og jeg bare er dømmende?

• #5   11. feb 2008 Karina : Lidt det jeg antyder...Synd for en ellers fin race / type.. Den bliver virkelig ødelagt

• #6   11. feb 2008 Ch: Det var faktisk en rigtig god pointe: At det netop er disse hunde der "går igennem" flere hænder... at de ofte blive solgt og så tilbage til køber igen... hvor er det dog trist!!!
    Jeg kan altså godt forstå at ejere af disse muskelhunde bliver frustreret over det ry dårlige ejere giver til netop deres race.
    Det kunne bare være fedt hvis folk så var ærlige i deres annoncer, og skriver de tog fejl af racen, så andre kan lære af deres fejl...
    Det er da ofte en sang fra de varme lande de kommer med i annoncen når de prøver at sælge deres hund.
    Oder was??!!

• #7   11. feb 2008 karina J

Jeg tror desværre ikke, at andre lærer af andres fejl.... Jeg personligt tror, at trods det, at der stod i annoncen, at de har taget fejl af racen, vil netop denne race fortsat tiltrække "den slags"... Bare min overbevisning :o)

Jeg giver dig ret i, at muskelhunde gen-salg er abnorm, synes dog også man ser det inden for en del andre racer i perioder også, har selv lagt mærke til, hvor mange Border Collier, der bliver solgt når de når en vis alder(har selv en brugt hund af slagsen)....

Og i begge tilfælde gør det sig formentlig gældende, at ejer ikke har sat sig ind i, hvad netop den race kræver.... Er sikker på, at dette også gør sig gældende for mange andre racer, nu har jeg bare specifikt lagt mærke til det med Borderen, fordi jeg selv har en af slagsen *S*...

En jeg også har lagt mærke til er Siberian husky'en, synes også ofte, at disse hunde bliver solgt IGEN, når de når en alder, hvor ejer må indse, at de er for krævende på den ene eller anden måde :o(

Altså min pointe er, at lidt mere krævende hunde, ofte bliver solgt, som halv store hunde, dog er vi stadig enige i, at muskelhunde slår alt.....

• #8   11. feb 2008 jeg er bange for at det med muskelhundene ikk er så sjovt når den begynder at kræve noget af ejeren
    netop fordi nogle, DESVÆRRE køber den for at være sej

og det er netop sådan nogle mennesker der aldrig sku ha jaft sådan, eller nogen, hund
    for det er som regl hunde på 6-12 mdr. og det er jo netop der de er mest udfordrende og krævende

tror desvæære det huænger sådan sammen

• #9   11. feb 2008 Det kan jo ogsså have noget med at gøre at inde på denne side er der (muligvis) flere yngre mennsker og muskelhunde er hunde der tiltaler mange unge mennesker.

• #10   11. feb 2008 Helt enig med dig Kirsten L!!!

• #11   11. feb 2008 karina J
    der er nogle grupper her inde... fransk bulldogs og muskelhunde gruppen.. de to grupper bl.a. er der....
    Er selv med i dem...
    Men ved ikke helt hvad jeg skal sige til det du skriver... jeg vil jo helst gå i forsvars posision.... og sige at muskelhunde i hvert fald den race jeg har..... er kanon god-modig, loyal, børne venlig og igennem skøn.... men ved godt at nogen desværre får disse hunde uden a vide hvad de får og..... ja unden at sætte sig ind i hvad de har for en hund og hvad den kræver m.m.
    Men for at være sej...... nej nej nej... nu må jeg lige.... ja ja Hvad skal jeg sige!!!!! GODT SÅ!!!!!!

• #12   11. feb 2008 Heidi E: Så har du ikke læst indlægget ordentligt!!! Jeg siger jo netop intet ondt om racen!!! Det eneste det går på er de dårlige ejere der gør at netop muskelhundende der kræver lidt ekstra skal igennem mange hænder. Seriøst, læs nu det der står og lad være med at gå i forsvars position... det er der ingen grund til da ingen angriber!!!!! Min frustration gik på at det var syndt for muskelhundegruppen at de er overrepræsenterede i salgs-annoncerne!!!

• #13   11. feb 2008 karina J
    oki... jeg er med.... ... og ja de får desværre meget dårlig omtaler og misforståelser...
    du har ret der er for mange ejere der er idioter... at anskaffe sig sådan en hund og så sælge den igen kort tid efter .... oki.. kan da indrømme når jeg flyver for hurtigt frem... godt ord igen sorry :0)

Kommentér på:
tilfælde eller hvad?

Annonce