{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg forstår ikke
  • #1   9. feb 2008 Nogle gange tror jeg at det kan skyldes uvidenhed:-(

• #2   9. feb 2008 uansvarlige mennesker er nok bare ligeglade

• #3   9. feb 2008 Hvad end folks grunde er , så er de sikkert meget dumme ... Kan ikke se nogen god forklaring på hvorfor man ikke gør det.

• #4   9. feb 2008 Jamen, får man ikke den slags at vide hos en opdrætter? Jeg spørger dumt, det ved jeg, men jeg har altid købt DKK hunde og ANER intet om hvad man får at vide hos en "ikke DKK opdrætter":-))

• #5   9. feb 2008 jeg købte min hund privat og ja han er jo en blandning og der sagde ejerne ikke noget.. men man ved vel forhåbentlig også selv lidt om ansvarlighed og lovgivningen omkring hunde.. ?

• #6   9. feb 2008 inden man vælger at anskaffe sig en...

• #7   9. feb 2008 ja det burde være sådan.. det er det jo også i nogle tilfælde.. altså at hvalpen er chippet og vaccineret. men desværre ikke i de fleste...

• #8   9. feb 2008 Jeg tror at vi er frygtelig naive......*GGGG* Der er åbenbart masser af mennesker, som enten er ligeglade eller ikke har sat sig ind i en fløjtende:-)

• #9   9. feb 2008 ja desværre.. det er jo også ofte de hunde ejer som skaber problemer. men kan en hund egentlig overhovedet blive behandlet af en dyrlæge hvis ikk den er chippet?

• #10   9. feb 2008 Det tror jeg godt at den kan. Men jeg ved det ikke. Tjekker en ny dyrlæge chip? Jeg har haft samme dyrlæge i 30 år, så han VED at mine hunde er chippet. Blackie endda med 2 chips......*GG*

• #11   9. feb 2008 jeg tror nok at da jeg skiftede dyrlæge med min gamle hund at de chekkede chipnummeret.. men ved selvfølgelig ikk hvad de ville ha gjort hvis ikk han var chippet..

• #12   9. feb 2008 Mette r - det tror jeg sagtens de kan . Nu er begge mine chippet . Men oskar, min ældste på snart 4, har været til dyrlægen utallige gange . Den ENESTE gang de har tjekket hans chip var aller første gang jeg var til dyrlægen med ham, fordi jeg SELV bad dem tjekke om jeg havde fået de rigtige papir på ham fordi han var importeret . De er som sagt knap 4 år siden, og har været hos 5 forskellige dyrlæger siden der intet har tjekket . Så du kan sagtens komme til en dyrlæge uden din hund er chippet .

• #13   9. feb 2008 Sabrina f:... okay så blev jeg det klogere:-D

• #15   10. feb 2008 Ja min tanke er også at opdrætter burde gøre det og hvis ikke, så er det da dr dyrs pligt at tjekke.........
    Enzo blev tjekket første gang selvom det stod så fint i hans papire. Så ku han jo os lige tjekke om nummrene passede sammen

• #16   10. feb 2008 Tja, som Jacob Tinglef siger:
    "Der er nogle der bryder loven...!"......"Lav den om?"

I lille DK er straf jo ikke noget hårdt eller voldsomt, ej heller skyhøje bøder.

• #17   10. feb 2008 Mette -Med Møffe chippede min dyrlæge hende selv, så han ved jo hun er chippet. Men da jeg troppede op med Happy blev chippen da lige tjekket inden vacc osv.
    Så nogen dyrlæger tjekker i hvert fald.

• #18   10. feb 2008 Michelle.
    Det lyder godt. Jeg bliver bare forarget og lidt trist, når folk ikke chipper eller øremærker deres hund. Man har jo ikke en kinamands chance for at finde ejeren, hvis man påkører en hund eller hvis man finder en hund ude på egen boldgade og den ikke har hundetegn på:-)

• #19   10. feb 2008 Mette -absolut enig. Kom da osse lige til at tænke på, at (i hvert fald min) dyrlægen tjekker om chippen nu stadig sidder korrekt (ikke er vandret osv) inden han giver medicin.
    -kunne jeg lige huske fra sidste sommer da Møffe var skadet.

Så har ma en uchippet hund, skulle man da synes det blev opdaget før eller siden. -og det undlader dr. Dyr vel ikke at påtale???

Der hvor Happy blev vacc skal de have chipnr på hunden når man oprettes som kunde (eller det bliver skrevet ind når de har chippet den) så der er ingen "kære mor"

• #20   10. feb 2008 Michelle:
    Jamen, jeg har, som skrevet, haft samme dyrlæge i 30 år, og jeg kan da ikke huske om han tjekker chippen, når han vaccinerer? Men det finder jeg ud af om 2 ugers tid......*GG*
    Blackie var chippet, da vi arvede ham, da min svigermor var død. Jeg havde været til dyrlæge med ham i Juelsminde og de kunne ikke finde chippen. Da vi så fik ham hjem, var jeg hos min egen dyrlæge og de kunne heller ikke finde den. Så jeg valgte at få ham chippet igen og da de skulle tjekke den nye chip, fandt de den gamle.....*GG* Så jeg tror at svenskerne bliver forvirret hvis vi bliver stoppet i tolden en dag....*GG*

• #21   10. feb 2008 Mette -LOL. Ja sikken forvirring det kunne give. Men er begge chips ikke skrevet i passet så?

Møffe var slet ikke chippet da jeg fik hende (4 år gammel), og det til trods for at hun havde for vane at stikke af. "men hun render bare ned til noget familie længere nede af vejen".
    -tænk at man tør.

Hun er stukket af for mig et par gange (hun er genial til at kravle over/under/igennem hegn) og der har jeg godt nok været glad for at kunne give chip nr osv.
    -men typisk hund. Hun er self vendt tilbage logrende foran havedøren når jeg har siddet med dyrlæge/politi osv i tlf *G*

Og tilføjer så lige at Møffe ikke længere kommer i haven medmindre jeg står derude og kigger på hende hele tiden

• #22   10. feb 2008 Michelle:
    Jo da...Begge numre er skrevet ind i passet:-)
    Og vi har heldigvis ikke hunde, som stikker af. Og de har aldrig halsbånd på hjemme.UPS....*GG*
    De har været væk EN gang, hvor vi var ved at få fældet nogle store træer og træmændene havde ike fået sat hegnet op igen. Så kom en dame en aften og spurgte om vi ikke manglede to hunde?? Nej da,, de er i haven?? Jamen, har I ikke en hvalp og en gammel gråskægget?? Joooo, hun er 3 år, men opfører sig som en hvalp?? Så gik jeg ud og kiggede bag i hendes bil og der sad vores 2 logrende hunde..*GGGGG* Møgkøtere!!...*GGGG* SÅ er man glad for at man bor i en landsby......*GG* Men ellers er hele haven indhegnet og de render aldrig nogen steder:-)

• #23   10. feb 2008 Mette -puha, ja altid rart når folk kender ens hunde:o)

Jeg bor så ud til en ret stor vej, og Møffe lader sig ikke indfange -slet ikke af fremmede. Så du kan lige tro der har været nerver på herhjemme.
    Tror nu mest hun gjorde det for at f lidt spænding (hun var ikke vandt til gåture før jeg fik hende), og er ikke sikker på om hun stadig ville gøre det -men tør slet ikke tage chancen, så Mffe er under skarp overvågning ude:o)

Irene -ja jeg synes osse det ville være en super idé. Jeg kan godt li' den måde de gør det hos min dyrlæge. Der kan man slet ikke oprettes som kunde (med hund) uden hundens chipnr. Så er den ikke chippet så bliver den det hvis man vil have den dyrlæge
    -øretatovering er self osse nok

Kommentér på:
Jeg forstår ikke

Annonce