21.167 visninger
|
Oprettet:
Vores hund slikker os ALT for meget {{forumTopicSubject}}
Vores ene hund slikker på alt og alle.
Vi kan ikke sætte eller lægge os ned uden at vi bliver over-slikket. Ligemeget hvor meget vi råber, knipser, fjerne ham eller alt muligt andet stopper han ikke. Han bliver bare mere vild efter at slikke os, da han jo vil gøre det godt igen...men det er bare lidt for meget...han slikker ansigt, hænder og alt han kan komme i nærheden af...
Vi prøver at rose ham hvis han stopper, men der giver ham bare endnu en grund til at slikke os...
Er der nogen der ved hva vi skal/kan gøre...
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 114 Svar: 491
Jeg har næsten fået ham vænnet af med det.
Jeg giver et kontant nej, stopper han ikke tager jeg BLIDT fat om hans snude og skubber hans hovede væk.
Det plejer at virke.
okt 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 4
vi har ikke prøvet klik-træning...så det kunne vi måske give et forsøg...det kan forhåbentlig KUN blive bedre...
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.735
apr 2006
Følger: 27 Følgere: 29 Hunde: 4 Svar: 72
mit forslag er at hver gang han slikker ignorere i ham TOTAL til han holder op og roser ham når han stopper dette skal gentages mange gange og man skal have meget tålmodighed men jeg vil love jer det virker..
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 773
http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=168260
http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=158242
apr 2006
Følger: 27 Følgere: 29 Hunde: 4 Svar: 72
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 773
http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=153102
okt 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 4
jeg tror vi starter lidt med det er ignorere ham...og håber på det virker...
tak
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
"Jeg er bare en lille hund og I må ikke være vrede"
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 155
Læser også der er fosøgt med nej, fy, fyha osv. Msåke skulle i vælge et enkelt ord så hunden lære stop ordet og reagere på det.
Jeg vil heller ikke have at min hund slikker mig i ansigtet, Mathilde gør det ikke har aldrig gjort det. Ludwig der imod vil rigtig gerne have lov, han løb konstant rundt og slikkede også ud i luften de første uger vi havde ham. Efter han er faldet mere til ro er det knap så slemt, hvis han vil slikke mig i hovedet, vender jeg det væk. Når jeg drejer hovedet mod ham igen og han ikke slikker for han ros, slikker han igen så er det hovedet væk igen. Det kræver gentagelse på gentagelse og masser af ros og godbidder.
Godbidder har vi placeret rundt i huset i glas/krukker så der altid er en inden for rækkevidde.
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
Man skal faktisk prøve, hvis man ikke syntes at det er forfærdelig ulækkert eller irriterende, at lade sin hund gøre det ihvertfald sådan at den naturligt kan vise sin underdanighed over for ejeren. Men selvfølgelig skla hunde lære at når man så siger stop skal den stoppe, men jeg tror at alle hunde har brug for at vise at de er glade for deres ejere..
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Det er ikke altid at det er tegn på underdanighed at hunde slikker, det kan også være et tegn på dominans, eller forsøg på at komme op i hirakiet !
sep 2007
Hvilket hiraki?
jun 2005
Det er bare en "venligere" form for "dominans", end truende adfærd.
Jeg siger ikke at det nødvendigvis er tilfældet hér, men at "vejlede" over nettet er en besværlig sag.
Og ingen af os har set Lars Bo og Nadias hund i "aktion", derfor er det også så let bare at slynge en årsag ud til hundens adfærd.
Jeg siger bare, at det ikke nødvendigvis altid er et tegn på underdanighed, det modsatte kan faktisk også godt være tilfældet, og hvis ejer så tager alle råd for gode varer, kan de uforvarent komme til at misforstå hundens signaler..
Man skal være opmærksom på, og virkelig have undersøgt forholdene ordenligt samt have en grundig viden, inden man kan tillade sig at konkludere og råde hundeejere over nettet. Dét var faktisk min pointe *s*
sep 2007
Jeg spørger fordi - helt generelt og ikke i forbidelse med lars bo og nadias hund - jeg ikke er faldet over at det kan være "dominerende" adfærd.
Faktisk har jeg den opfattelse at hunde bruger denne form for kommunikation ved hilseadfærd, at vi er i samme "flok" og at den viser aktivt, at den "ser op til dig" og accepterer dig som "leder".
I ulveflokken er det alpha parret, der er passive i hilseadfærden. Det er de andre der kommer til dem.
hvor kan jeg finde dokumentation/læse om "slikken" er dominant adfærd?
sep 2007
jun 2005
Og ja du har ret, vejledning bør altid tages med et gran salt *s*
sep 2007
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 6
sep 2007
I gennemsnittet hilser ulve 6 gange i timen på hinanden for at "sige":