{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.389 visninger | Oprettet:

Hvad må hvalpe få? {{forumTopicSubject}}

Ja nu har Joey så lige kværnet et halvt æble mens jeg var i bad, må have tabt det da jeg lagde frugt i skålen, uansvarlige mig.. Nå men mig ind og ring til dyrlægen, og han sagde det var ok og der nok ikke skete andet en at vi skulle ud lidt oftere i aften..

nu har jeg ¨så søgt lidt på nettet om der er noget hvalpe ikke må få som voksne hunde gerne må.. fx gulerødder, ris, kylling, leverpostej osv. men kan ikke rigtig finde noget om det..

Nogle der har et link??? eller bare ved det???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad må hvalpe få?
  • #1   5. feb 2008 Jeg har nu altid givet mine hunde, hvad de må få som voksne....Bare i mindre mængder. Lotus ELSKER frugt og grønt og det får hun gerne:-)) Og har gjort det fra hun var 8 uger:-) Men om det er rigtigt ved jeg ikke. Jeg har dog en sund og frisk hund..:-)

• #3   5. feb 2008 For Stamtavler:

De spiser også kernerne, ikke??

• #4   5. feb 2008 Vi har ofte haft diskussionen oppe omkring kartofler. Lotus får ind imellem en rå kartoffel og hun elsker det. Jeg giver hende KUN de kartofler, som jeg selv vile spise. Men har dog ind imellem hørt argumentet at de slet ikke må få kartofler. Dette er, hvad der står om kartofler:

Umodne kartofler, rå grønne kartofler, kartoffelplantens grønne blade og kartoffelæblerne indeholder giftstofferne solanin og chaconin.

Ikke et ord om "almindelige" kartofler:-)

• #5   5. feb 2008 Nu står der kartofler på listen.. gælder det kun rå kartofler?? Det er måske et giftstof der forsvinder ved kogning eller...

• #6   5. feb 2008 De må godt få kartofler bare ikke for mange- også rå - de må bare ikke få dem hvis de er grønne, og det må vi heller ikke

• #7   5. feb 2008 de må heller ikke få kartoffler med skræl på, for det er i skrælen giftstoffet som hunde ikke må få sidder, kan ikke huske hva det hedder.

• #8   5. feb 2008 De må GERNE få kartofler, både rå og kogte. Men de må IKKE få grønne eller umodne kartofler. Ellers sidder jeg og kigger på en megaforgiftet hund, som snorkbobler:-))

• #9   5. feb 2008 Lotus går fornøjet og guffer æbler fra træerne hele sæsonen:-) Og hvis de ikke er faldet ned, kan hun da bare plukke dem selv. Hun ribber også ribs og spiser vores hindbær:-)

• #10   6. feb 2008 Jeg gjorde som Mette, da Trøffel var hvalp. HUn fik noget af det hele, men kun i små mængder (bortset fra mirabeller som hun napsede i store mængder - indtil vi tog på daglige "mirabelle-fjernings-togter" i haven)..

Hvis hvalpen kun har fået tørkost hele dens liv, så ér det da nok vigtigt kun at give den små møængder nyt, så dens mave kan lære at omstille sig..

Men mener aldrig at have læst at hvalpe ikke kan tåle noget som voksne hunde kan - De skal bare tilvænnes til det gradvist, ligesåvel som en voksen hund, der også kun har fået tørkost hele livet!

Kommentér på:
Hvad må hvalpe få?

Annonce