472 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Foder mængde Foder mængde

Hejsa

Jeg er begyndt at fodre Sita med Olivers igen efter ca 1 års pause, hvor jeg ikke havde plads til at have så meget foder stående...

Det der undrer mig er at hun ikke spiser i nærheden af hvad hun burde, ifølge Olivers beregninger.

Hun vejer ca. 24 og får 50/50 Adult og Lamb, burde spise omkring 250-300 gr om dagen.

Hun spiser ikke engang 100 g. Der er også Lakseolie henover og hun kan godt lide det, spiser gladeligt de første gram.

Derudover har hun et lager af forskellige tyggeben, og 2 aktivitetsbolde der bliver fyldt når de er tomme( ca hver 14. dag).

Hun er sund og rask og pelsen er fin.

Er der andre der har en hund der "ikke spiser nok", eller har nogen gode råd?

Mvh Pernille

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder mængde
  • #1   1. feb 2008 Det samme problem havde jeg med Daisy da hun fik tørfoder.
    Har du prøvet at sprede foderet ud på græsset?
    Det gjorde det ihvertfald lidt mere spændende/sjovere for Daisy at spise :o)

• #2   1. feb 2008 Cassius får ikke så meget, som der står på posen. (Men han ville nu gerne)
    Han vejer omtrent 35 og får 400 g. olivers om dagen.

Hvis hunden trives, er glad og energifuld, har en flot pels er velproportioneret og har og et glimt i øjet, så betyder det ikke så meget, at de ikke spiser, som der står på posen.

Men medgiver, at 100 g. er meget lidt... Får hun slet ikke nogle guf-ting i løbet af dagen, som mætter? Eller har hun mon et unaturligt højt forbrug af vand?

• #3   1. feb 2008 Har hun den rette tykkelse?? Hun er ikke for tund??
    Hvis jeg gac Lotus, hvad der står på sækken, ville jeg kunne trille hende ud i bilen:-))

• #4   1. feb 2008 Stavefejl koster gratis i anledning af at det er weekend:-)))

• #5   1. feb 2008 Pyyh vores spiser mere end der står på posen, men han er så aktiv så han er en smule for tynd.

Syntes det skifter, med hvor meget og hvornår han spiser. Alt efter, hvad vi har lavet i løbet af dagen osv.

Men vors spiser mindst, hvis han hele tiden har adgang til mad, hvis han får faste spisetider så æder han alt i skålen.

• #7   2. feb 2008 Jeg har prøvet det med at give hende det på faste tidspunkter men hun er helt kold. Hvis hun ikke er sulten spiser hun ikke....

Hun får ikke andet end tørkost lige nu, for jeg ville tjekke hvor meget hun reelt er sulten/spiser.

Hvis jeg spreder det ud i haven vender hun ryggen til det..

Hun er helt sund og rask. Hun fik tjekket tænderne for en måned siden, det kunne jo være det gjorde ondt, men intet der. Hendes pels er rigtig fin og øjnene er klare.

Derudover vejer hun præcis det hun skal, og det samme som hun har vejet i 4 år, og hun drikker ca 1½ L vand i døgnet..

Jeg ved godt at al logik siger at så får hun nok, men det undrer mig nu stadig at hun ikke spiser mere....

• #8   2. feb 2008 Ja men skulle lige sige...kig på din hund! Det første som sker hvis din hund får for lidt, er at det går ud over pælsen, og at øjnene ikke er klare. Din hund bliver træt og gider ikke

Skinner din hunds pæls, og øjnene er klare og hun/han er frisk og energisk, ja men så får din hund det hun skal have.

Jeg har tidligere hørt om hunde på de 20 kg som spist de 100 ...hvor jeg tænkt hold da op....fordi mine to bc på 19,5kg (10½ mån gammel) får 300 gr hvalpefoder om dagen, og den anden som vejer 21,8kg (snart 3 år) får 260 gr om dagen.

Dem jeg hørt om spist så lidt og aligevel har de lidt på siderne er steriliseret/kastreret. Havd med din tæve, er hun steriliseret ?

• #9   2. feb 2008 Hun er ikke steriliseret og hun er ret aktiv i løbet af dagen.
    Selvfølgelig hænger hendes mængder også sammen med hvad vi har lavet i løbet af dagen, men når hun spiser mest er det de 300 g hun burde hver dag....

Hun er "tynd". Hendes race må jo ikke være stor... Hendes ribben kan mærkes som de bør, men hun har altid vejet 24-25 kg og både dyrlæger og dem jeg har mødt siger at hun er som hun skal være...

• #10   2. feb 2008 Jamen, så får hun det hun skal ha`........Hun regulerer det åbenbart selv... Det må da være skønt:-))

• #11   2. feb 2008 Ja, men det bekymrer nu lidt...

Men holder bare øje med hvor meget hun spiser og hvordan hun ser ud.

Indtil videre er der jo ingen problemer.

Kommentér på:
Foder mængde

Annonce