{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

Bull Terrier {{forumTopicSubject}}

Igår spurgte jeg om info omkring en Amerikansk Staffordsshire Terrier, men da jeg fandt ud af diverse info omkring dens temperament, og læste at det var den førkendte "Pit Bull" besluttede jeg mig at droppe den hund!

Det skal lige siges at det for mig og min familie ikke er førstegang vi skal have hund, vi har haft 2 schæferhunde som desværre begge blevet aflivet pga. smerter i bagpartiet, vi havde dem ikke på samme tid!

Dernæst så jeg på en Bull Terrier hvilket også er en meget flot hund. (Energisk, maskulin, flot) og den faldt jeg så for, men vil stadig gerne høre lidt erfaringer omkring den. Jeg har lånt en masse hundebøger hvori jeg har læst om dens oprindelses sted, hvordan den skal have motion osv. men jeg synes ikke rigtigt at jeg får nok ud af at læse det, så derfor vil jeg gerne have at i skriver jeres erfaringer omkring denne hund, og ingen andre!

Vil gerne vide ting såsom om den er voldig / aggresiv når den er opvokset, hvor stor bliver den? (hvor stor vil den være i forhold til mig, jeg er 190cm), ang. træning hvordan og hvad skal jeg træne den til / i? . Har den voldig tildens overfor ALLE hunde? kan man være heldig at få ikke en voldig hund af dem? Hvordan skal jeg træne den til at være ordenlig overfor alle? (hunde, mennesker, fugle, katte osv.)

Først og fremmest tak til dem der giver sig tid til at læse det, og tak til dem der svare på det uden ag nedgøre "mit valg" . Det jeg vil havde ud af dette er ikke en DEBAT, men et emne med erfaringer & tips omkring racen Bull Terrier !

Mvh.
Kristian P.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bull Terrier
  • #1   26. jan 2008 vil liige sige en ting, amstaff er ikk pitbull hvis det er det du hentyder til at har læst, de er i familie, men ikk ens. bare en bemærkning (:

• #2   26. jan 2008 en bull mastiff er da også dejlig.. og maskulin:o)

• #3   26. jan 2008 hvad du skal træne den til ? Hundekamp da selvføldelig..?

ej.. dine forældre skal nok opdrage den, husk at begynd allerrede med at socalisere den som hvalp (Hvalpe træning, hunde skove mm) Også når det er slut begynd til hundetræning? det kan kun guive gode resultater..

og den er som en Amstaff i personlighed.. Vil ejg da mene, husk at det er en hund der kærver en meget erfaren hunde ejer!

• #5   26. jan 2008 Du skal vide om du købe en amstaff eller en bulle terrier, er begge hunde som kræver MEGET MEGET arbejd og en hård hånd ellers tager de magten fra en.

En bulle terrier er ikke så nemme at træne som en amsatff.

Synes selv godt om en bullterrier, men ville klart købe en amstaff, de er noget nemmer at træne med.

Men du skal købe en med en ordenlig tavle, for at være lidt mere sikker på at få en som ikke er allergisk eller får dårlige hofter eller albuer.

Hvis størrelsen ikke er så vigtig ville jeg kigge efter en Staffordshire bull terrier, de er ikke så plaget at sygdomme som en amstaff da de ikke er så kendt endnu, me de koster noget mere. Men jeg ville vælge sådan en frem for en amstaff.

Men de er alle hunde, som kræver ´MEGET arbejd, og du skal ikke regne med at det bliver hunde , som bliver de bedste venner med alle hunde du møder på din vej.

• #6   26. jan 2008 Har selv en amstaff på 2 år, som både har allergi og dårlige albuer og han er kun to år.

Vi var dumme og naive da vi købte ham, så vi blev taget ved næsen, og det gør så jeg har verdens bedste hund, men chancen for han bliver gammel er ikke ret stor.

Derfor køb en med tavle, du er selvfølgelig ikke 100% men det gør at du kan tjekke lidt mere om den.

• #7   26. jan 2008 Ups >> Vil også sige at det ikke helt er de ting vi har fået at vide om racen... Og vi snakkede både med June og Katherine... Selvf. har vi hørt at den da skal trænes og opdrages med "fast hånd"... Altså med konsekvens osv... Men har hørt den skulle være glad for at lære og blive trænet *S*

• #8   26. jan 2008 Ups >> Hehe ja og vi mødte hende til udstilling i Søndersø, fordi vi gerne ville se mere til racen *S* NØØØJ hvor er Joker og Jazzy bare skønne smiley

Har sagt til hende jeg gerne vil være "doggysitter" hvis det skulle være smiley

• #9   26. jan 2008 Ups >> ja det er hun... Lidt småtosset, men det ved hun godt jeg synes hun er smiley *GGG* Og det skal man vist også være for at have en hund som en buller..... Eller en chow for den sags skyld smiley

• #10   26. jan 2008 Ups >> Ja det kan jeg godt give dig ret i *G*

• #11   26. jan 2008 Ups, I did it again . : Det lyder bare godt og helt iorden med at vente til imorgen (:

• #12   26. jan 2008 Tine L >> Dét vil jeg give dig ret i!

• #13   27. jan 2008 Frk. Lautrup !

Det er jo lige så mange meninger om hunde racer som der er om biler.

Og de opleveser jeg har haft med bull terrier er at de er lidt sig selv, og jeg kender altså nogen stykker.

Men det er en lækker hund, og jeg ville gerne ha haft en, men de passer slet ikke til mig, så jeg skrev min holdning.

Men jeg vil mene at om det er en bull eller en amstaff ikke er en begynder hund, andet hvis du er 100 på at det kræver mange mange mange timer at opdrage en terrier, de er jo lidt sig selv. Griner.

• #14   28. jan 2008 Sebastian.. nej med ham kender jeg..

meget er ændret på bullterrier avlen siden,han havde den smiley

Man skal ikke kimse af Ups viden.. Hun har haft flere bullerer mellem hænderne end vores fælles ven smiley

Samt er inde i linjer osv

• #15   28. jan 2008 Sebastian.. samt hvad den buller betød for ham, er det samme som den buller Ups har på benet betyder for hende.. Så vis lidt respekt,for dem der vil racen det bedste

• #16   28. jan 2008 Jeg kendte en BT engang. Den kunne ikke gå spor, det gad den ikke... den røg lige i slagsmål med en anden hund. Den blev aflivet p.g.a. angst for lyde.
    Det var en meget velopdragen BT, skøn som en i fanden, så kælen, og lydig på træningspladsen og andre steder... stod faktisk figurant for den, he he, han var så dejlig og speciel og utrolig charmerende... han var skam dygtig nok... smiler

han var en terrier, og han var dejlig... mindes ham meget ofte, selvom han ikke var min... smiler....

• #17   28. jan 2008 Ups.. der er jeg så ikke enig med dig.. At få en buller gennem en IPO 3 er vist meget godt gået og ikke noget jeg tror alle kan smiley

• #18   28. jan 2008 Frk lautrup.. Så undrer det mig meget at pågældene gik væk fra racen,hvis den er så træn og styrbar på en IPO bane,samt at man ikke ser flere af dem smiley

• #19   28. jan 2008 Frk Lautrup.. siger ikke at de ikke kan trænes med.. Men at satse på en buller inden for brugshundesport er at skyde sig selv i foden,i mine øjne

• #20   28. jan 2008 Frk Lautrup.. det er lydighed,spor og det man kalder gr c = bide i en figurant.. det kræver meget og selv rotten kan snart ikke være med længre

• #21   28. jan 2008 Frk Lautrup.. helt enig smiley

Denne hund ligger mange år tilbage.. Men syntes det er flot at han kunne få den igennem den prøve dengang.. kravende er jo ikke blevet mindre og derfor holder jeg fast ved at bullerne ikke som sådan kan klare denne prøve idag smiley
    Medmindre den falder uden for standard smiley

• #22   28. jan 2008 Frk Lautrup.. måske hvis føren er speciel, som ham her er smiley Samt finder en buller der gider runde 6 skærme.. smiley

Han er dog idag en ældre herre,som staser på en helt anden race.. men hører tit historien om hans buller og hvordan den "tog Måsen " på ham..

• #23   28. jan 2008 Ups.. Hvor der er vilje er der vej.. men den er lang,med en alm stardard buller og tror ikke der er nogen der vil gøre det idag smiley

• #24   28. jan 2008 Ups.. ja desværre smiley Sådan går det efterhånden for mange racer

Kommentér på:
Bull Terrier

Annonce