{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Næste gang...
  • #1   24. jan 2008 Jamen C E, det er jo ligesom med alt andet - en kat kan også blive en udemærket labrador hvis man bare elsker den nok

• #2   24. jan 2008 lover du det???*S*

• #3   24. jan 2008 kunne ikke være mere enig - hader den sætning.... Ejeren har stor indflydelse med er ikke "gud"

• #4   24. jan 2008 At skrive den sætning er for mig fuldgyldigt bevis på at man ikke har fattet en skid af hvad en hund er.

• #5   24. jan 2008 Hehe...

Jamen det er jo rigtigt - hvis man altså ikke ignorerer de egenskaber racen har og den prægning, den har fået af sin mor og andre artsfæller....

• #6   24. jan 2008 CH

"hvis man altså ikke ignorerer de egenskaber racen har "

Nåh ja...der var lige den lille detalje ;O) Er det ikke det man kalder GENER ;O)

• #7   24. jan 2008 C E og alle i andre: vi er helt enige, der er jo en grund til at der er forskellige racer, som er bedre til forskellige ting:-)

• #8   24. jan 2008 Joooo - Du kan da heller ikke tage en spøg C E ;o)))))))))

Selvfølgelig er en hund mere end det, ejeren gør den til...
    Den er både sin arv og alle sine oplevelser..
    Det er idioti at benægte...

Men man har god mulighed for indflydelse, hvis man vil erkendem, forstå og udnytte det udgangspunkt, man har valgt - det racespecifikke

• #9   24. jan 2008 BAAAAAAARF

GODT, det ikke er mig, der skal rengøre det tastatur der ;o)

• #10   24. jan 2008 DK

Flaaaaaab! *GG*

• #11   24. jan 2008 men selvfølgelig har ejeren også noget at sige, en ejer med god kompetence vil kunne rette godt op på en ødelagt hund, men derimod kan en ejer også sagten ødelægge en hund....

• #12   24. jan 2008 that´s it from me for now:-) nu vil jeg ind og slappe af:-) see u later alligater

• #13   24. jan 2008 Ja da.. En hund er selfølgelig også påvirket af dens omgivelser og opdragelse, men racespecifikke træk er ikke noget man nødvendigvis er nødt til at lære den.

• #14   24. jan 2008 Øv, hvor er jeg enig. Vi kan jo evt. holde en online bræk-protest 8)

• #15   24. jan 2008 I brækker jer... jamen så begynd...
    inden jeg gør det over jer!!!!!!!
    den talemåde er da fin nok...
    Om man har fattet noget... måske det kunne jo også være omvendt.. at det var den anden vej den var gal???!!!
    Ja undskyld.. men... der har været så mange mærkelige ting og diskotioner... alle har vel sin egen mening.. jeg syntes den talemåde er fin... som jeg har diskoteret med C E i en anden tråd i dag..
    SÅ BRÆK JER BARE......!!!!
    hvis man tror på den talemåde og arbejder ud fra den kan den være ligeså god og muligvis bedre end så meget andet..

• #16   24. jan 2008 Heidi, så er det jo ganske ligegyldigt hvilken race, man har...
    Så vil hunden altid blive på samme måde fordi det i så fald kun handler om, hvordan man opdrager den....

Jeg er nu af den overbevisning, at opdragelse skal tilpasses hundens medfødte egenskaber, og de krav, der stilles til hunden skal være afpasset hertil

Det er ikke det samme at have en rottweiler som at have en chihuahua. Og ens opdragelse giver bestemt ikke ens resultat.

• #17   24. jan 2008 Hold da op et surt opstød Heidi E.... :oO

• #18   24. jan 2008 * Bulldog Fever * - nej og ja... prøver a forklare det her kort..
    nogen hundeejer burde ikke have hund...enig???
    men har de så... så er det i mit hovede gal... og i dette tilfælde.. bliver hunden muligvis lettere aggersiv, ustyrlig og mega aktiv osv.. fordi den ikke bliver aktiveret7arbejdet med...
    Hvordan forklarer jeg det??? jeg læste et sted at en lille hunde hvalp.(standard) er alt tilladt at bide, gø, tisse osv ind til ejeren sætter grænserne... men hvis det ikke bliver gjordt kommer hunden u af balance og kan udvikle sig "forkert". fordi ejeren ingen rammer lavede..
    øm.. ja det blev ikke kort.. sorry... øm!!! er du med på hva jeg mener??

• #19   24. jan 2008 Heidi, jeg tror du kommer til at vende det på hovedet.

At hunden ikke pr. definition er, hvad ejeren gør den til, så er det helt hundrede procent sikkert, at ejeren altid kan spolere end hund - ligegyldig herkomst.

Så hunden er et mix af dens arv, dens miljø og dens erfaringer.
    Dens arv kan vi ikke gøre noget ved, den kan vi derimod arbejde ud fra for at skabe en afbalanceret hund.
    Gør vi ikke det, så får vi sandsynligvis en hund, som ejeren har ødelagt ved at misforstå dens behov...

Håber det er nogenlunde klart, hvad jeg har forsøgt at formulere.

• #20   24. jan 2008 CH, kvinde, 33 år . - ja oki... ved godt a de ikke skal have samme opdragelse... men standart hvad de ikke må.. altså tisse inde, bide, angribe osv er vel det samme???
    kan godt se hva du mener.. og ja.. der har du også ret...
    Men.. ja mener der er godt i alle hunde.. tor ikke de er ondsindet hvis man kan kalde det det.. fra de er hvalp... disse racer... men kan godt se hva du mener!!!!

• #21   24. jan 2008 Heidi

Det er opdragelse du snakker om.

Jeg snakker om hundens GRUNDLÆGGENDE EGENSKABER, og dem kan du ikke ændre.

• #22   24. jan 2008 ~ *Prinsesse MiaMaja* ~ ha ha ha oki... ja det har du ret i... ikke lige den fedeste replik... men skulle lige skære igemmen.. tror ikke jeg kan ørle.... så meget efterhånden ha ha ha ha

• #23   24. jan 2008 Heidi, vi skal bare allesammen erkende vores races egenskaber.
    Deres forskellige drifter ligger forskelligt tilgængeligt hos de forskeligge racer og derfor er nogen lettere at stimulere end andre.
    Min hund, som er en brugsschæfer, han har byttedriften liggende lige under huden, og der skal ingenting til, for at den tænder.

Med en labrador skal man kun lige pirke til dens lyst til at apportere, og så bær den og bær og bær ;o)

Det er egenskaber, der er fremavlet og derfor lette at pille frem - og meget meget svære at undertrykke med opdragelse. Forsøg på det ender ofte i frustrerede hunde og ejere ;o)

Dette er eksempler - jeg kan regne ud, hvad det er for racer, der har været diskuteret, og det samme gælder for dem.
    Der skal ikke så meget stimulans til at tænde de drifter, de har liggende under huden. Og de er umulige at opdrage væk.
    Derfor skal man altid vide, hvad man går ind til ligegyldigt hvilken race, man vælger...

Man skal ikke give sig selv skyklapper på.

• #24   24. jan 2008 C E jeg synes dit profil billede er fantastisk..*g*

• #25   24. jan 2008 CH, kvinde, 33 år . - jo jeg vendte det vist på hovedet...
    ups... smiley
    oki jeg er helt med på det du siger/mener... og kan godt se det... (men syntes da stadig at talemåden er fin)...!!!
    Men ved de forskellige racer & deres engenskaber.. Findes der vel goså noget positivt i alle..... altså.. jeg mener kort sagt... der er noget godt/positivt i alle hunde. uanset dens race....
    "skyklapperne er fjernet" (hvis du mente jeg havde dem på)!!

• #26   24. jan 2008 these shoes are made for walking !

Stop det stress!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    hvis det er det du mener... tja... så er det da fint nok med mig!!!! :-0

• #27   24. jan 2008 "en hund er hvad man gør den til" er gentlig et smart argument hvis man forsøger at forsvare racevalg udelukkende ud fra udseende..

Men det er der jo ingen der gør. For vi lever i en perfekt verden og nu må i undskylde mig for jeg skal ud og strigle min enhjørning.

Hav en god aften, også til ørlerne

• #28   24. jan 2008 Søster McFluff - ha ha ha... tja perfekt verden... ja selvfølgelig... der er alt jo i den skønneste orden...
    Og alle har den samme mening... helt perfekt!!! hils enhjørningen... :0)

• #29   24. jan 2008 Heidi, jeg er helt enig med dig, at der er noget positivt i alle hunde.
    Der er jo fordele og ulemper ved alle racer ;o)

Og så synes jeg egentlig ikke, man kan tale om onde dyr - ondskab er betinget af, at man kender konsekvenserne af sine handlinger, og at man er ligeglad med dem - og det er en hund slet ikke i stand til at vurdere.
    En hund har sine egenskaber, og dem må vi lære at tackle så godt vi kan - eller lade være ;o)

Angående skyklapper - der mener jeg os alle... Jeg tror de fleste af os fokuserer mest på de fantastiske fordele ved vores race og nedtoner ulemperne.... ;o)

• #30   25. jan 2008 CH

Hvad mener du. ???

Mine hunde har ingen ulemper.

;O)

• #31   25. jan 2008 en hund er hvad man gør den til....

brækspand på vej, så skånes tastaturet... ti hi... værsgo !

• #32   25. jan 2008 CH, kvinde, 33 år .
    ja oki... ond--- mener sådan set negativ..
    Men du forstod hvad jeg mente..
    Tror faktisk det er rigtigt det du skriver med skyklapperne --- at man er mest fokuseret på ens hunds fordele og ser ens race ud fra det... og så glemmer/gemmer ulemperne lidt væk.. Tror du har helt ret hvad det lige angår....
    Men ville høre skyklapperne kunne jo være et lille vink til mig!!! vides jo ikke hvis ikke man spørg.... :0)

• #33   25. jan 2008 C E
    Der var skyklapperne, der kom på der.... ha ha hi hi !!!!! --- men kender det godt.. det har/havde min hund heller ikke.. :0) !!!!!

• #34   25. jan 2008 **DIMACE**
    Der må også være grænser for hvor længe folk kan blive ved.... med at brække sig!!! ind til nu har det stået på siden i går... (dvs... det kan lade sig gøre)... uuhhhaa ad!!!
    ha ha ha ha smiley

Kommentér på:
Næste gang...

Annonce