På besøg med sine hund/e. {{forumTopicSubject}}
Mine svigerforældre der bor i Jylland og som vi besøger 3-4 gange om året, vil ikke have at vi tager Chili med der hjem og det må vi så acceptere.
Men vi er ikke glade for at være væk fra hende og slet ikke nu når hun er så lille.
Vi skal dog der over om et par uger da ungernes fætter bliver 18 og kan måske have Chili med hvis vi sover hos min mands søster, vi ved at det vil såre svigermor og svigerfar men tænker at de på en eller anden måde selv har "valgt".
De mener at vi bare kan få hende passet.
På sigt vil vi gerne have en hund mere og det bliver så ikke bedre.
Hvad gør i andre med venner og familie der bor langt væk og hvor hundene ikke er velkommen?
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Mine er aldrig med når vi er ude, så det er vores løsning :o)
jan 2008
Følger: 49 Følgere: 44 Hunde: 1 Emner: 293 Svar: 3.477
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 239 Svar: 2.219
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Men vi overnatter aldrig hos nogen, hvor hunden ikke er velkommen.
Under almindelige besøg (et par timers varighed) er hunden i bilen, hvor han så får et par gode lufteture undervejs.
Vi synes så selv nogengange, at vi fylder meget i et lille hjem med vores vapper, så ofte vælger vi at leje et sommerhus i en weekend og bruger det som base.... Det fungerer rigtig godt!
aug 2006
Men når vi er langt fra vores hjem og tager på småbesøg, så er hunden i bilen, hvis han ikke velkommen i deres hjem.
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 185
Har selv haft problemet med mine svigerforældre....Min Fia er jo en del større og kan godt fylde, så nogle gange er hun med, andre gange sover vi hos nogle andre i familien....
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 89
Vi har en rigtig god ven som er vild med Chili og han vil rigtig gerne passe hende, men vil passe hende hjemme hos sig selv.
Lige nu er Chili jo vores lille "baby" og jeg vil kun hendes det bedste.
Tror det må være at bo hos min svigerinde, der er ungernes fætre og kusine også og så må svigerfar og mor affinde sig med det.
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.752
Derfor bliver der arrangeret pasning hjemme -og er der ikke andre muligheder - bliver enten sønnen, manden eller jeg hjemme med hundene.
Jeg er så en af dem - der ikke ønsker at alle har deres hunde med her - af den årsag at ikke alle er lige så strikse som jeg med loppebehandlinger osv.
Min ene har loppe allergi - og tåler heller ikke behandlinger som forebygger problemet. Og jeg ønsker ikke at han gang på gang skal udsættes for angreb.
Nogen mennesker bryder sig ikke om hunde - og det må man jo acceptere og respektere - i særdeleshed i deres eget hjem. :0)
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.752
Der er jo en god grund til dette valg :0)
okt 2007
Den skal vist holdes hjemme i deres hus og da Chili er så lille kan hun trygt sidde hos en af os.
Hun har lige været med til fødselsdag hvor vi var ti mennesker i en lille lejlighed og det nyd hun helt vildt, alle ville jo nusse hende.
Alt efter hvor mange der kommer til festen overvejer jeg at blive hjemme med Chili og lade de andre tage afsted.
jun 2005
Men er hun bette, ville jeg foretrække en ven hvor der er ro, frem for alt for meget liv og glade dage.
Men vi er så forskellige :o))
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 21 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 99 Svar: 2.073
Det er selvfølgelig en anden sag hvis nogen er allergiske, eller har andre husdyr der ikke kan lide hunde..
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.988
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 185
Når hun e bleve det ældre kan I jo godt vælge at få hende passet, hvis I gerne vil sove hos svigerforældrene.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Man behøver ikke at være nervøs for om de nu har det godt.
Så selv om mine hunde ikke er velkommen, så har jeg dem med alligevel.
okt 2007
Men deres hjem deres beslutning.
Men Chili er en Bichon Havanais som er en allergi venlig hund og den valgt vi bl.a. fordi svigermor har en let allergi.
Hun besøger jo os engang eller to om året og vi har 3 katte og Chili og der tager hun kun en allergi pille.
Famøse Famse Janie. : Chili er et bette nips på 3 kg. så det er lige før hun kan ligge i en lomme :o)
Vi har valgt at Chili skal være med overalt hun er velkommen og hvor hun synes om at være, nogen synes ikke om det men det er det rigtige for os.
okt 2007
Tror jeg bliver hjemme, jeg er ikke glad for at Chili skal bo hos en anden i de 2 dage vi er væk, det er underligt nok for hende vi ikke er der, men også i et fremmede hjem. Nej det er jeg ikke vild med.
jun 2005
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
vi har faktisk altid vores hunde med og de er velkomne.
ellers har vi et par gode naboer, to veninder der begge har samme race, men som også har hanhunde, så i løbetiden er pasningstilbuddet mere begrænset. har dog også en dejlig niece der somme tider passer hundene her.
jeg ville nok ikke tage dem med til en stor fest, tænk hvor meget der ville blive givet til den lille vaps af mærkelig mad udover uroen som der også bliver nævnt.
men det er svært. Hvor lang tid siden er det i har fået Chili hjem. Er det helt nyt ville jeg måske foretrække at få en til at overnatte hjemme hos mig selv.
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 127
Som jeg hører/læser jeres problem, er det jo ikke løst ved at sove ved svigerinden, for hunden skal jo så være alene et fremmed sted mens I er hos svigerfamilien, så jeg ville klart vælge at tage imod jeres vens tilbud.
okt 2007
Famøse Famse Janie. .: hun er 5 mdr.
connie J: Vi fik hende hjem da hun var 8 uger.
Hun er ikke bange for høje lyde, men er vandt til larm.
aug 2006
Vi har jo valgt nogle ting i livet, som giver os nogle bestemt vilkår, som vi må indrette os efter.
Du har valgt at købe hund, og derfor er dine valgmuligheder nu begrænset. Din Svigermor har ganske berettiget valgt, at hun ikke vil have hund i sit hjem og derfor er konsekvensen for hende, at I ikke overnatter hos hende.
Jeg er sikker på, at hun overlever.
I skal alle respektere hinandens valg og beslutninger, ellers kan man da for alvor tale om at såre.
okt 2007
May-Britt Ø: Så har jeg udtrykt mig forkert.
Tager vi til Jylland så er det for at gå til 18 års fødselsdag denne gang, men vi plejer at bo hos min svigermor og far.
Men da det er min svigerindes søn der fylder år, ville vi så være der hele tiden, så må svigerfar og mor besøge os der.
Men det er stadig et problem hvis de fester igennem, det er både Chili og vores unger for små til.
Som sagt tidligere plejer vi at gå rimelig tidligt da vi har små unger og derfor er jeg ikke sikker på at det ikke ender med et abegilde :o)
Det har værken unger eller hund godt af.
jun 2005
Hvad hvis folk har kat de føler det samme for?
Eller kaniner?
Hvorfor er hunden det eneste dyr vi slæber med rundt til venner og familie?
Jeg vil ikke have andres hunde i mit hjem, men jeg tager til gengæld heller ikke mine med ud. Ærligt ser jeg det sådan at hvis folk ikke kan komme uden hund på slæb, ja så er det hundevenner og ikke familievenner.
aug 2006
Der er så mange, der ikke kan lide hund og/eller ikke vil have den i deres hjem og det finder jeg helt ok.
En hund er et tilvalg man gør for sig selv, ikke for hele ens netværk...
(kunne i øvrigt sige det samme om børn, som jeg heller ikke synes man kan prakke andre mennesker på, men det er måske en tand for provokerende, det ved jeg ikke)
nov 2006
Jeg tar så ikke mit barn med til træning
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 127
Men ville nu alligevel lade vennen passe hvis I er trygge ved ham.
Vores hunde er sjældent med da jeg ikke mener at alle andre skal lægge hjem til fordi jeg har valgt hund. Hvis dem jeg skal besøge ikke vil have hund i huset er det for mig helt i orden.......lidt ligesom at mange i dag ikke vil have at man ryger i deres hjem.......Det må være op til den enkelte selv at bestemme hvad man vil lægge hjem til
aug 2006
For mig, som ikke har børn, og hvor børn ikke har den store interesse, der kan det nogengange føles som om, at børn pr. automatik og med stor selvfølgelighed skal sættes pris på i samme omfang, som man sætter pris på forældrenes besøg..
Og sådan har jeg det bestemt ikke pr. automatik ;o)
Sorry for det sidespring...
aug 2007
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.726
Men hvis det skulle ske hun ikke var velkommen, var der nok en der kunne passe hende
jun 2005
Familie og venner har samme syn på børn.
Mit hjem, mine regler.
Deres hjem, deres regler.
Det fungerer supert.
aug 2006
Her i huset tror jeg egentlig det sker automatisk, for jeg sætter grænserne her.
Og hvis forældrene ikke beder børnene om at stoppe et eller andet, så gør jeg det selv ;o)
På en ordenligt måde, det er klart - jeg er jo pædagog, trods alt ;o)
aug 2007
(undskyld ved godt det er et sidespring til tråden..)
aug 2007
aug 2006
Hvis folk bliver sure over, at jeg sætter mine personlige grænser overfor deres børn, så må de gerne blive det. Ingen gør børnene en tjeneste ved ikke at vise dem, at vi mennesker er forskellige, og at de med tiden skal lære at stikke en finger i jorden og mærke efter, hvordan reglerne/omgangstonen er i dette hjem eller i forhold til en konkret person
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.300
Jeg kan heller ikke forstå, at nogen kan blive såret over, at ens hund ikke er velkommen hos alle.
Vi har Emma med nogle gange, hvis det er til en kop kaffe eller ex. nytårsaften/ juleaften....men kun de steder hvor det er okay.
hvis vi skal overnatte et sted og til fest, så kommer hun i pension. Er der er nogen, som jeg ved ikke har lyst til, at vi har hende med så kunne jeg ikke drømme om, at lave det til et problem.
Vi har valgt at få hund og det har intet med vores familie og venner at gøre.......de skal ikke belemres med de valg vi har taget.
aug 2007
Skal besøge en veninde i aften der har et uopdragent barn, og der får hundene naturligvis lov til at blive hjemme, på trods af at hun har bedt mig tage dem med...
nov 2006
Vi skal alle kunne være der og ha det godt med det
aug 2007
lidt provo, men synes diskutionen er god (-; Ved godt at hunde og børn ikke er det sammen, men nu svæver jeg lige lidt ud i tankerne (-;
nov 2006
De slipper for mine hunde til gengæld..
samt de hundefolk jeg træner med,slipper for mit barn
feb 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 2.019
aug 2006
Folks børn er jo deres hjerteblod, og der er nogen, der føler at man afviser en del af dem, hvis man inviterer dem uden børnene.
Jeg kan egentlig godt forstå følelsen, selvom jeg ved, at motivet ganske sikkert ikke er sådan.
dec 2006
Følger: 44 Følgere: 49 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 652
Alle ved vi har 2 store hunde og der er faktsik ikke rigtig nogen mere der siger vi ikke må tage dem med. Mine forældre er dog lidt skeptiske med min tæve da de har kat, og ser hun den så er hun døv og så skal katten bare dø, så når vi er der er hun i bilen.
aug 2007
På besøg med sine hund/e.