HJÆLP!!!!!!!!! HJÆLP!!!!!!!!!
Skal lige bruge et godt råd!!
Jeg har en nabo, som har en Rottweilerhan der er (undskyld udtrykket) kugleskør. Før vi fik Otto havde vi selv en Rottweiler, en han. Naboens og vores kunne slet ikke sammen. Og naboens kom ret tit ind i vores have og det endte altid i kamp....trods gentagne henvendelser til naboen, skete der ikke yderligere....den kom stadig som det passede den. Så en dag kom den ind i haven igen og sprang på vores lille søn på 4 år....stilte sig ovenpå ham og bed i hans tøj mens den knurrede helt vildt. I kan nok fordtå at min berømte klap gik ned!!!!!! Jeg løb alt hvad jeg kunne ud i haven og tænkte så må den hellere bide mig.....og alt imens jeg råbte og skreg løb hunden hjem. Jeg drønede over til naboen og skældte ham ud....hvilket resulterede i, at han truede mig "med et par på lampen" (hans udtryk).
Dagen efter ringede jeg til politiet og meldte det....de ville da gerne snakke med ham, men så længe hunden ikke ligefrem havde bidt min søn kunne de ikke rigtigt gøre noget sagde de.
Vi kom jo så af med vores hund (han blev aflivet, han var gammel og sløj) og så gik det egenligt ok med naboens hund, den kom ihvertfald ikke hos os.
Nu har vi jo så fået Otto og løjerne er begyndt igen. Og jeg vil for alt i verden bare undgå konfrontationer, da Otto kan med alle hunde og jeg er så bange for at få det ødelagt.
Men så her til aften da jeg går ud med Otto, kommer naboens hund løbende og springer lige i flæsket på Otto og der står jeg med 2 store hunde der knurrer og slås. Jeg får kaldt min bedre halvdel ud af søvnen og da han meget bestemt kalder på Otto kommer han ind igen.
Hvordan får jeg stoppet det her???
Det fylder så meget, at man hele tiden skal kigge sig over skulderen......og politiet gør jo ikke ret meget ved det, der er jo ikke sket noget.
Hvilke muligheder har jeg, er der nogen der ved det????
Må jeg selv fjerne hunden et bedre sted hen?
Skal lige siges at den hele dagen lang står bundet i en lang jernkæde og om aftenen slipper han den så løs, så render den udenfor hele natten, rundt i hele byen. (bor i en lille bitte flække)
Er så ked af hvis Otto´s forhold til andre hunde ødelægges..........
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 1.045
Det er jo også synd for hunden, den står der hele dagen i den kæde og skælder ud på alt hvad der går forbi, om det så er børn.
Og når den så endelig bliver sluppet fri, så skal det jo ud af systemet.
jul 2005
Ja selvfølgelig kunne vi sætte højt hegn op overalt.....men finder det bare så urimeligt, at jeg skal bruge en masse penge (skal bruge meget hegn...gg) på at holde naboens hund UDE.....
jul 2005
Jeg var ellers smaddertræt og skulle bare lige lufte Otto inden vi skulle se dyner, men sådan et adrealinkick gør noget ved én......
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
jun 2005
Følger: 166 Følgere: 164 Hunde: 7 Emner: 636 Svar: 5.371
jun 2005
jul 2005
Nogen gange er det sgu et mærkeligt system vi har her i landet. Foreslog også min bedre halvdel at han skulle gå ud og sætte en line på dem og trække den ind i vores hundegård....kunne lige se ham i morgen tidlig når hunden var væk.
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.968
Men prøv at true ham lidt - det kan der ikke ske noget ved!
Ellers gå til jeres lokal avis - de elsker sådan noget
eller ring til DKK - de brokker sig meget over at politiet altid er pisse sløve i "hundesager" - måske kan de hjælpe.
ellers så ring ned til politiet HVER gang - til sidst bliver de røv trætte af det og så tager de sig sammen
tit er det nok hvis de bare pænt går ind til naboen og siger - hallo mester!!
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.968
jul 2005
For så kan jeg vel bruge det imod ham.
Lidt svært at fange den....det kræver ihvertfald mod.....men den har da pæne tænder........gg
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Politiet skal gøre noget !
Der er klare love for, hvordan en hund må holdes bundet.
Og det er ulovligt, med en løs hund der angriber mennesker eller dyr !
Så politiet skal bare få fingeren ud af R******** !
Ellers så klag jeres nød til lokalsprøjten, i er jo sikkert ikke de eneste, der står med problemet !
Tag billeder af hunden når den er på jeres grund osv.. Jeg tror ikke politiet bliver ved med at holde jer hen !
Kæft et fjols ham jeres nabo !
jun 2005
okt 2004
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 157 Svar: 950
jun 2005
jul 2005
Hvis jeg nu siger "christania type" ved i så hvad jeg mener? ( håber ikke jeg fornærmer nogen)
okt 2004
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 157 Svar: 950
Det jeg mener med dét er at folk der stjæler får strengere straffe
jul 2005
Jo der er mange i byen der er træt af det, men ingen tør tage konflikten med ham.
Min bedre halvdel var over og rykke ham i kraven efter den hændelse......men åbenbart ikke hårdt nok.
Fik ham ihvertfald forklaret at han ikke skulle true hans kone og børn. Men det er jo uudholdeligt i det lange løb det her.
jul 2005
jul 2005
Vold avler vold.
jun 2005
Men jeg tror stadig ikke, at politiet vil blive ved med at ignorere dit problem. Hvad din nabo gør er ulovligt, og de skal gøre noget !
Forlang helt kontant, at der bliver foretaget en anmeldelse !
Det ER en politisag !
Mvh Pia..
jun 2004
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 90 Svar: 635
Jeg kender godt problemet, jeg har selv sådan en nabo, næsten....
Jeg har 2 gange været i vores egen have med vores egne hunde og har pludselig mødt en anden hund.
Vores egen hanhund kan ikke tåle andre hanhunde, så jeg ved jo at der skal gøres noget prompte, begge gange har jeg dog råbt NEJ, så højt at jorden nok har roteret en ekstra gang og hver gang har vores egen stoppet sit forehavende og den anden er kommet ud af haven i en hvis fart, som om djævelen var i hælene på den (det var han måske også, men her hedder han nu Mickey...) Jeg har mødt den en enkelt gang i vores have, hvor mine egne ikke var ude. Jeg troede det var en anden af vores naboers hund og snakkede til den ( den er nemlig sød nok ), men da den knurrede af mig opdagede jeg min fejltagelse og så kom jeg ellers meget hurtigt ind igen.
Puha, sikken en smøre......
Men min bedre halvdel har været nede og tale med store bogstaver med ejeren, men nul er sket. Han sagde bare at vi bare kunne lade dem slås, så fandt de nok ud af det. Men med en udstillingshund ? NEJ TAK ( ja, heller ikke med nogen anden for den sags skyld ).
Med venlig vov
Ann
jul 2005
jul 2005
aug 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 783
jul 2005
jun 2005
Ann J. Jeg har selv een gang, oplevet at et RUNGENDE nej, ikke var nok ! Men du har ellers ret, det plejer at virke.. Jeg har fundet ud af senere, at det muligvis kan opildne visse racer, at man råber altså *ss*
Elena, det er godt ! *ss*
Ind i mellem er det vigtigt hvad man siger..
Jeg har erfaring for, at hvis man starter med at sige:
Jeg vil gerne foretage en anmeldelse, og holder fast i spicifikt ordet anmeldelse, samt at man beder om betjentens navn.. så plejer de at "makke ret" *ss*
X fingre for at naboen nu lærer at holde hunden inde på egen grund !
venlig hilsen
Pia.
jul 2005
Vi har boet her i 2 år nu, og har ALDRIG set den blive luftet!!!
HJÆLP!!!!!!!!!