758 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

HJÆLP!!!!!!!!! HJÆLP!!!!!!!!!

Skal lige bruge et godt råd!!

Jeg har en nabo, som har en Rottweilerhan der er (undskyld udtrykket) kugleskør. Før vi fik Otto havde vi selv en Rottweiler, en han. Naboens og vores kunne slet ikke sammen. Og naboens kom ret tit ind i vores have og det endte altid i kamp....trods gentagne henvendelser til naboen, skete der ikke yderligere....den kom stadig som det passede den. Så en dag kom den ind i haven igen og sprang på vores lille søn på 4 år....stilte sig ovenpå ham og bed i hans tøj mens den knurrede helt vildt. I kan nok fordtå at min berømte klap gik ned!!!!!! Jeg løb alt hvad jeg kunne ud i haven og tænkte så må den hellere bide mig.....og alt imens jeg råbte og skreg løb hunden hjem. Jeg drønede over til naboen og skældte ham ud....hvilket resulterede i, at han truede mig "med et par på lampen" (hans udtryk).
Dagen efter ringede jeg til politiet og meldte det....de ville da gerne snakke med ham, men så længe hunden ikke ligefrem havde bidt min søn kunne de ikke rigtigt gøre noget sagde de.
Vi kom jo så af med vores hund (han blev aflivet, han var gammel og sløj) og så gik det egenligt ok med naboens hund, den kom ihvertfald ikke hos os.
Nu har vi jo så fået Otto og løjerne er begyndt igen. Og jeg vil for alt i verden bare undgå konfrontationer, da Otto kan med alle hunde og jeg er så bange for at få det ødelagt.
Men så her til aften da jeg går ud med Otto, kommer naboens hund løbende og springer lige i flæsket på Otto og der står jeg med 2 store hunde der knurrer og slås. Jeg får kaldt min bedre halvdel ud af søvnen og da han meget bestemt kalder på Otto kommer han ind igen.
Hvordan får jeg stoppet det her???
Det fylder så meget, at man hele tiden skal kigge sig over skulderen......og politiet gør jo ikke ret meget ved det, der er jo ikke sket noget.
Hvilke muligheder har jeg, er der nogen der ved det????
Må jeg selv fjerne hunden et bedre sted hen?
Skal lige siges at den hele dagen lang står bundet i en lang jernkæde og om aftenen slipper han den så løs, så render den udenfor hele natten, rundt i hele byen. (bor i en lille bitte flække)
Er så ked af hvis Otto´s forhold til andre hunde ødelægges..........

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP!!!!!!!!!
  • #1   25. aug 2005 Grrr han er da ikke egnet til at have hund! Hvor irriterende!!! :o(

• #3   25. aug 2005 Nej det er han slet ikke...
    Det er jo også synd for hunden, den står der hele dagen i den kæde og skælder ud på alt hvad der går forbi, om det så er børn.
    Og når den så endelig bliver sluppet fri, så skal det jo ud af systemet.

• #5   25. aug 2005 Eva: Også vores egen tanke....men sidst jeg meldte ham til politiet, sagde betjenten til mig, at jeg skulle huske på, at hvis hunden kom til skade på nogen måde ville jeg få en sag på halsen......
    Ja selvfølgelig kunne vi sætte højt hegn op overalt.....men finder det bare så urimeligt, at jeg skal bruge en masse penge (skal bruge meget hegn...gg) på at holde naboens hund UDE.....

• #6   25. aug 2005 Eva: ja det var en god ide......men lige her til aften, havde jeg nok ikke husket det hvis det havde ligget fremme, jeg tænkte bare på at min hund ikke skulle komme til skade.
    Jeg var ellers smaddertræt og skulle bare lige lufte Otto inden vi skulle se dyner, men sådan et adrealinkick gør noget ved én......

• #7   25. aug 2005 Ih kan blive så tosset over sådan noget! Han må sgu da sørge for sin hund. Slipper den løs om natten??? Hvad er han dog for en idiot???

• #8   25. aug 2005 Jeg ville nok prøve at kontakte Politiet igen .. for det første er det imod hunde loven at have lænkehunde , og det er jo precist hvad denne hund er , derefter ville jeg prøve at indfange den , hvis det er muligt , og lade falck hente den , så den ender på internatet , den bedste måde at ramme sådan folk på er , at ramme dem gennem pengepungen , og efter et par afhentninger der ( som koster ) + et par bøder fra Politiet for ikke at have styr på den , så finder de nok ud af at holde kræet indendøre *S*

• #9   25. aug 2005 og husk at tage halsbåndet af , hvis den har et sådan et på , så kan i sagtens forsvare og sige det er en herreløs strejfer *S*

• #10   25. aug 2005 Er der ikke nogen steder man kan henvende sig og sige at hunde går for lud og koldt vand???
    Nogen gange er det sgu et mærkeligt system vi har her i landet. Foreslog også min bedre halvdel at han skulle gå ud og sætte en line på dem og trække den ind i vores hundegård....kunne lige se ham i morgen tidlig når hunden var væk.

• #11   25. aug 2005 ej hvor er det surt!

Men prøv at true ham lidt - det kan der ikke ske noget ved!

Ellers gå til jeres lokal avis - de elsker sådan noget

eller ring til DKK - de brokker sig meget over at politiet altid er pisse sløve i "hundesager" - måske kan de hjælpe.

ellers så ring ned til politiet HVER gang - til sidst bliver de røv trætte af det og så tager de sig sammen

tit er det nok hvis de bare pænt går ind til naboen og siger - hallo mester!!

• #12   25. aug 2005 ellers dyrenes-beskyttelse!

• #14   25. aug 2005 Susanne: Den er bundet hele dagen lang.........er det ulovligt?? ( ja jeg synes det er fair at det er)
    For så kan jeg vel bruge det imod ham.
    Lidt svært at fange den....det kræver ihvertfald mod.....men den har da pæne tænder........gg

• #15   25. aug 2005 Elena, der er helt klare regler for hvorledes man må holde hund.. I henhold til hundeloven..
    Politiet skal gøre noget !

Der er klare love for, hvordan en hund må holdes bundet.
    Og det er ulovligt, med en løs hund der angriber mennesker eller dyr !
    Så politiet skal bare få fingeren ud af R******** !
    Ellers så klag jeres nød til lokalsprøjten, i er jo sikkert ikke de eneste, der står med problemet !
    Tag billeder af hunden når den er på jeres grund osv.. Jeg tror ikke politiet bliver ved med at holde jer hen !

Kæft et fjols ham jeres nabo !

• #16   25. aug 2005 *Gg* For langsom igen !

• #17   25. aug 2005 Syntes der seriøst skulle være et dyrepoliti som de har i usa

• #18   25. aug 2005 Elena .. Ja det er ulovligt i danmark at have lænkehunde , så hvis Politiet ikke gør noget , så prøv dyrenes beskyttelse *S*

• #19   25. aug 2005 Eva: ja men det var også den dag det kulminerede. Jeg sad inde i stuen og så det, på det tidspunkt havde vi vores egen Rottwelier og Jonas vores søn troede det var ham......nej Cæsar råbte han. Jeg løb alt hvad jeg kunne, kender i fornemmelsen af at det går alt for langsomt???? Og den dag var min mand ikke hjemme og jeg stod ude i haven med 3 børn, mens naboen råbte at jeg skulle gå ind og låse min dør og om jeg var klar over hvem han kendte. ja ja sagde politiet, men siger så meget når man bliver gal.
    Hvis jeg nu siger "christania type" ved i så hvad jeg mener? ( håber ikke jeg fornærmer nogen)

• #20   25. aug 2005 For helvede(undskyld mit sprog) hvor er jeg træt af at høre om folk der ikke behandler deres dyr ordentligt og de "milde" straffe folk får, syntes sgu straffen for at mishandle dyr burde være strengere, det kan sgu ikke være rigtigt at dyreliv skal være mindre værd end penge.
    Det jeg mener med dét er at folk der stjæler får strengere straffe

• #21   25. aug 2005 I skal have tusind tak allesammen, jeg prøver fra en ende i morgen tidlig....jeg kan simpelthen ikke holde det ud mere, er så bange for mine børns ve og vel.
    Jo der er mange i byen der er træt af det, men ingen tør tage konflikten med ham.
    Min bedre halvdel var over og rykke ham i kraven efter den hændelse......men åbenbart ikke hårdt nok.
    Fik ham ihvertfald forklaret at han ikke skulle true hans kone og børn. Men det er jo uudholdeligt i det lange løb det her.

• #22   25. aug 2005 Thomas S: Det er et pænt mix af det hele der render ud og ind af døren derovre.....

• #23   25. aug 2005 Ja, men det er jo heller ikke en holdbar løsning. Jeg er sgi modstander af vold....
    Vold avler vold.

• #24   25. aug 2005 Hvis du stadig ikke kan få råbt politiet op, så prøv Advokatvagten. Og skriv en klage..

Men jeg tror stadig ikke, at politiet vil blive ved med at ignorere dit problem. Hvad din nabo gør er ulovligt, og de skal gøre noget !
    Forlang helt kontant, at der bliver foretaget en anmeldelse !

Det ER en politisag !

Mvh Pia..

• #25   25. aug 2005 Æv, hvor er det noget lo..
    Jeg kender godt problemet, jeg har selv sådan en nabo, næsten....
    Jeg har 2 gange været i vores egen have med vores egne hunde og har pludselig mødt en anden hund.
    Vores egen hanhund kan ikke tåle andre hanhunde, så jeg ved jo at der skal gøres noget prompte, begge gange har jeg dog råbt NEJ, så højt at jorden nok har roteret en ekstra gang og hver gang har vores egen stoppet sit forehavende og den anden er kommet ud af haven i en hvis fart, som om djævelen var i hælene på den (det var han måske også, men her hedder han nu Mickey...) Jeg har mødt den en enkelt gang i vores have, hvor mine egne ikke var ude. Jeg troede det var en anden af vores naboers hund og snakkede til den ( den er nemlig sød nok ), men da den knurrede af mig opdagede jeg min fejltagelse og så kom jeg ellers meget hurtigt ind igen.
    Puha, sikken en smøre......
    Men min bedre halvdel har været nede og tale med store bogstaver med ejeren, men nul er sket. Han sagde bare at vi bare kunne lade dem slås, så fandt de nok ud af det. Men med en udstillingshund ? NEJ TAK ( ja, heller ikke med nogen anden for den sags skyld ).
    Med venlig vov
    Ann

• #26   25. aug 2005 Moster Gerda: Sidste gang jeg ringede til politiet, ringede jeg til Silkeborg politi, han tog meget meget let på det, men jeg krævede meget kontant at det blev noteret. Det gjorde han så også, og så henviste han mig til det lokale politi, som ikke tog sagen så alvorligt....der var jo ikke sket noget. Jeg kom vist til at hidse mig lidt op, og spurgte hvad fanden det var for et samfund......om ikke det var bedre at forbygge end helbrede??? Men det udløste bare det svar: "så så unge dame......var dit sprog" Så er det bare man tænker.....det var altså mig der havde et problem!!!!!!!!!!!!!!

• #27   25. aug 2005 Jeanette: Har jeg prøvet, den er fuldstændig ligeglad, den fortsætter bare det den er igang med.

• #28   25. aug 2005 du kunne jo oz prøve ALLE DYRS RET ?? de gør nogen gange lidt mere end de må.. men kun for at hjælpe..

• #29   25. aug 2005 Har lige ringet til det lokale politi og anmeldt ham.....han bliver dømt for overtrædelse af hundeloven. Betjenten tager ud og taler med ham og tjekker hundens forhold og hvis den ikke har et hundehus el læskur at gå i, får han også dom for at have lænkehund. Og så ringer han tilbage til mig, når han har talt med ham. Håber ikke han går amok så (altså naboen) for min bedre halvdel kommer først hjem sent i aften.

• #30   25. aug 2005 Thomas.. Kæft en båtnakke af en politimand du havde fat i der ! Gees !

Ann J. Jeg har selv een gang, oplevet at et RUNGENDE nej, ikke var nok ! Men du har ellers ret, det plejer at virke.. Jeg har fundet ud af senere, at det muligvis kan opildne visse racer, at man råber altså *ss*

Elena, det er godt ! *ss*
    Ind i mellem er det vigtigt hvad man siger..
    Jeg har erfaring for, at hvis man starter med at sige:
    Jeg vil gerne foretage en anmeldelse, og holder fast i spicifikt ordet anmeldelse, samt at man beder om betjentens navn.. så plejer de at "makke ret" *ss*

X fingre for at naboen nu lærer at holde hunden inde på egen grund !

venlig hilsen
    Pia.

• #31   25. aug 2005 Christina: jo vi har hegn hel vejen rundt om haven.....men den hopper bare over! Og ja kan da "bare" sætte et højere hegn op, men er det rimeligt???? Nej det synes jeg ikke.....
    Vi har boet her i 2 år nu, og har ALDRIG set den blive luftet!!!

Kommentér på:
HJÆLP!!!!!!!!!

Annonce