{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

Hjælp til filtret pels... {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Jeg har store problemer med at holde styr på Pocos pels...
Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan man gør når skaden er sket?

Noget specielt shampoo eller balsam? Eller et godt redskab til at løsne filterknuder?

Håber meget på der er nogen der kan hjælpe!

Hilsen Christina

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til filtret pels...
  • #1   19. jan 2008 Vi har haft hende klippet helt kort... så det er ikke særlig langt nu... sådan hvalpe-klip agtigt...

Men kender du ikke en måde at komme af med filtrene på?

• #2   19. jan 2008 Mange tak for rådene...

Så er det bare med at komme i gang smiley

• #3   19. jan 2008 Hvis du vasker i en god shampo skyller og spryer balsami på de filtertotterne, kan trækker dem fra hinamden med fingrene først, siden bruge en grovtandet strile og så børste det sidste ud. Husk at holde vovse varm imedens og brug balsamen flittig. Når alle knuder er væk, skylles hunden godt, froteres og striles godt igennem, skulle du have glemt en, kan du godt bruge lidt balsam nu, for at få den ud.
    Go fornøgelse, det er et hestearbejde, der kræver stor tolmodighed også for din hund. Et godt råd, ha` altid en sprybalsam ved hånden, når du striler og bad så ofte at pelsen ikke bliver feddet, så filter den ikke så let.

• #4   19. jan 2008 Man skal ikke rede filtret pels ud med børste / kam ....(kan man næsten ikke )
    Man kan tage kammen og rede med den på højkant,,,,( altså med spidsen..... hmmm ..svært at forklare.... men ligesom " skære" lidt ad gangen med spidsen af kammen.
    Håber du forstår hvad jeg mener ... *GG*

• #5   19. jan 2008 Min mor har gennem mange år opdrættet perserkatte. Og kun redt dem på udstillinger.

De havde aldrig en eneste lille sammenfiltring.

Vi er ret sikre på det var fordi de kun fik regnvand.Ved godt det lyder mystisk, men andre der har fået rådet erfarer det samme. Regnvand, ingen filtninger i pelsen.

Ved så ikke om det også kan bruges på hunde?

• #6   19. jan 2008 Daisy får små filtret knuder ved det fine hår bag ørerne hvis ikke jeg børster det en gang imellem.
    Så plejer jeg at klippe lidt af :o)
    Det kan næsten ikke ses

Kommentér på:
Hjælp til filtret pels...

Annonce