2.509 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Catharina s
Catharina s
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Advarsel slagteri Advarsel slagteri

Artikel og billeder taler vist for sig selv.

Herefter kan man så gøre op med sig om man vil boykotte slagteriet/gårdbutikken.

Er det etisk at "slagte " et dyr på den måde?

At presse et lille føl op i en krog ? den er totalt stresset.

Iøvrigt
Der lugter jo af blod i et slagtehus.

Føllet havde løbet rundt i slagtehuset, og journalisten havde opfattet det som leg, jeg har vist aldrig hørt om et dyr som skulle slagtes at det opfattede det som leg!

Så har man også hørt det!

Dette er det rene mord og det er helt utilgiveligt i et land som Danmark!

PORTEST!!

se selv her

http://www.jv.dk/artikel/315249

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Advarsel slagteri
  • #2   18. jan 2008 Altså så vidt jeg kan se, så bliver ponyen aflivet med boltpistol og ja de står i et hjørne.

Men et dyr der skal aflives på den måde, skal man jo have i "hænderne".

Jeg kan ikke se noget galt i den artikel.

• #3   18. jan 2008 Puha det gør ondt på mig *G*

MEN ser ikke noget galt med metoden, og den lille hest bliver ikke holdt på en uhensigtsmæssig måde syntes jeg....
    Så artiklen er der såmænd ikke noget galt med i mine øjne....

• #4   18. jan 2008 Jeg ser heller intet galt i den artikel eller måden de har fat i føllet på.

• #5   18. jan 2008 Sådan slagter man sq heste, det er den mest humær måde at gøre det på, og aå spiser vi hestekød her i familien. så jeg kan ikke se noget galt i det..

• #6   18. jan 2008 Det var da utroligt humant... lad os få flere af den slags slagterier i DK, så vi ikke sender så mange heste til en uvis fremtid i Italien ect.

• #7   18. jan 2008 jeg har prøvet både at få aflivet en hest med sprøjte og to med boltpistol. Jeg vil langt fortrække det sidste. Begge gange er de slagtede herhjemme. Jeg kunne ikke drømme om, at få dem kørt på slagteri. De skal dø, der hvor de er trykke.
    Og så smager hestekød fortrindligt, især en lårtunge, mums.

• #8   18. jan 2008 Jeg kan ikke se det er mere synd for det føl end det er for de svin jeg gør og passer til daglig (altså når det sker en af dem skal aflives). Måske erføllet lidt stresset, men det er altså meget svært at undgå, når der ikke er tale om en hjemme slagtning.
    Først bliver føllet bedøvet, med boltpistolen, og derefter aflivet med det "dødelige stik i halsen" altså afblødning.

• :):) :
    :):) : Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Svar: 1
    #9   18. jan 2008 Jeg kan ikke være enige med flere af brugerne her. Kig på det første billede med en grimme hævet over hovedet og hvordan f.. er ponyføllet blevet presswet op i et hjørne uden grimme, nej brug Christiansfeld slagteri, de kommer med gulerødder og beroliger dyrene. Hvor er dyrlægen henne i billedet??? Jeg spørger bare.

• #11   18. jan 2008 Jeg må tilstå at jeg ikke ser noget forkert i det, som bliver vist her.
    Jeg spiser kød, og for at jeg kan det, må det slagtes, og sådan er det.

• #12   18. jan 2008 Personligt ku aldrig drømme om at få slagtet min hest,, men det er mest fordi jeg ikk kan ha tanken om der er nogen der har spist den,, ved godt det måske er bedre end den bar blir´ distrueret (staves?) men det bar min mening,, Men kan så tilgengæld ikk se det forkerte i at andre vil,, syns da oz det 1000 gange bedre her hjemme end hvis de skal til syd på til diverse lande,,

• #13   18. jan 2008 På mig virker det lidt som om at bare fordi det er et føl/pony/hest så er det ihh og åhh så synd. Jeg mener det ser ganske fornuftigt ud taget i betragtning at det altså er en slagtning. Det er jo ikke lækkert at se et dyr dø, men om det er en hest, ko eller et svin så er det vil lige slemt.

• #14   18. jan 2008 He he min pony blev slagtet fordi den var gammel og min familie åd den selv smiley

Så har den da tjent sin pligt til funde for en familie.

• #15   18. jan 2008 jeg har det bedre med at mine heste bliver spist, skåret op i pæne stykke og bliver til nytte, end som min frieserhoppe blev det. Bare tanken om, at hun blev knust imellem store tromler, er ikke en rar tanke, men hun var så fyldt med smertestillende, at en slagtning ikke kunne komme på tale.

• #16   18. jan 2008 jeg kan hellere ikke se noget galt i det?

Hvor skriver journalisten at det er leg? jeg kan ikke finde det

• #17   18. jan 2008 Man er vel kun et menneske,, hehe ja ville os hellere spise andres hvis det skulle være,, men har aldrig smagt det,, ku egentlig heller ikk tænke mig det smiley

Søster,, Det døjer jeg også med at finde,,

Men der er jo så oz flere og flere heste som blir´ chippet og så er der jo ikk så mange valgmuligheder, da de ikk må slagtes,,

• #19   18. jan 2008 jeg så engang en udsendelse i fjernsynet, jeg tror det hed slagteri Hanegal. Der var slagterne ansat på timeløn, og hver enkelt gris kom ind i et lille rum, hvor den fik lov at snuse rundt, først når den stod i den rigtige vinkel, blev den skudt.
    Ja, sådan som det foregår på slagterierne, så kan vi jo ikke undre os over at vores kød er sejt, vel.

• #20   18. jan 2008 man er vel menneske,, ja okay ville altså hellere spise hest end hund må jeg nok indrømme,, tror oz mest det fordi jeg ved det en hest jeg ikk vil ha´ det,, for tvivler ikk på det smager godt

Annette R,,, Skrækkeligt,, hvis det skal gøres, skal det gøres ordentlig,,

• #21   18. jan 2008 Annete R: Har du været inde og se slagteriet i Horsens, altså det store og nye?? Der er jeg meget imponeret over hvor fredeligt det foregår.

• #22   18. jan 2008 Ja ikk :o(

• #23   18. jan 2008 En slagtning af et dyr , virker altid brutal , men tror nu heller ikke der er noget udsædvanligt i den artikel.
    Der er næsten ikke nogen slagtere der tager ud og slagter hjemmeslagtning mere da der er visse krav i forhold til hygiejnen som man ikke kan overholde ved en hjemmeslagtning. Så man kommer nok ikke udenom at tage til slagteren og få det gjort

• #24   18. jan 2008 Syntes nu det er lidt sørgeligt at feks gamle udtjente rideskoleheste ender deres hårde liv på et slagteri. Men helt klart er det bedre de bliver slagtet i dk end kørt til udlandet. Ville nu ALDRIG kunne få mig selv til at spise hestekød også selv om jeg ikke var vegetar

• #25   18. jan 2008 Jeg synes faktisk ikke det ser grimt ud. Ser faktisk ud til at det foregår stille og roligt.
    Jeg har en enkelt gang været med til at aflive en gammel hest, som fik en sprøjte. Det var noget værre svineri! Hesten var så stresset at den åbentbart skulle have haft meget mere af det middel der får den til at sove ind. Det resulterede i at den først åndede ud en time efter den havde fået den første sprøjte. Det var virkelig forfærdeligt at se på...

• #26   18. jan 2008 Nu nægter jeg at spise hestekød, men det er fordi jeg selv har haft hest...

Men jeg ser da heller at de bliver slagtet her i landet, så de ikke skal udsættes for mishandling i form af transport...

• Catharina s
    Catharina s Tilmeldt:
    jan 2008

#27   18. jan 2008 DEt er som end ikke slagtning som sådan at jeg her angriber.

Det er måden at det er foregået på.

Det er velsagtens ikke reglen at 3 mand overmander et dyr som er presset op i et hjørne, er det?

Ej heller reglen at dyret kan se det instrument der skal tage livet af sig?
    Og at dyret render rundt i slagtehuset.?

Hvad er der gået forud for dette?

Jeg kan ikke komme med flere detaljer idet journalisten som har skrevet artiklen ikke vil have det frem.

Iø'vrigt halal-slagter samme slagtehus, er det også iorden??

• #28   18. jan 2008 Altså hvis du ikke kan komme med flere detajler, så er vi jo nødt til at forholde os til det der er skrevet og billederne...

• Catharina s
    Catharina s Tilmeldt:
    jan 2008

#29   18. jan 2008 Er det stadigvæk OK at skræmme et dyr under slagtning?
    Er det OK at foretage et overgreb for at få et dyr slagtet?

• #30   18. jan 2008 Ja det er i orden at de halalslagter.... Det foregår efter danske regler, hvilket betyder, at dyret ikke bløder til døde mens det er vågen og bevidst....
    jeg kan ikke forholde mig til en historie, som ikke fortælles helt.....
    Tror nu ikke at et dyr er bevidst om at instrumentet de har i hånden er beregnet til det selv....
    3 mand om dyret er da bedre end 1, hvis dyret ikke er menneskevant....så fanges og slagtes det jo hurtigere.....

• #31   18. jan 2008 Personligt kan jeg ikke se nogen overgreb......
    Skræmme hvordan?

• #32   18. jan 2008 Kan intet se forkert i den artikel???

• Catharina s
    Catharina s Tilmeldt:
    jan 2008

#33   19. jan 2008 Ikke desto mindre er dyret blevet presset op i en krog af 3 mand høj, kan den ikke fornemme at den skal lade liver?
    Lugter der ikke af blod i et slagtehus?

en hest er et meget let skræmmeligt dyr, og blot lugten af bod for den til at panikke.

Hvis man skal slagte en hest "humant" kan man tage imod den udenfor slagthuset, give cen en gulerod , klappe den påå halsen og så....

Dette føl er stresset og bange.

Og så tænker jeg, hvad i alverden skal et føl slagtes for?
    Lille <Pda er måske blevet træt at det?

• #35   19. jan 2008 Kan slet ikke se nogen form for dyremishandling eller andet i forbindelse med de billede eller artiklen i sig selv...

Det er jo sådan det foregår, og sådanforegik det også for 14 år siden da min hest blev slagtet....

Intet nyt i det...

Kommentér på:
Advarsel slagteri

Annonce