Vand til hunden? {{forumTopicSubject}}
Nu kom det frem i mig igen, så nu bliver jeg nød til lige at hører..
Har en veninde og hendes kæreste har en lab/golden på 1½ år ca. og den får kun vand når den spiser(1gang dagligt) og har hele tiden sagt til dem at den skal ha vand hele tiden. Det jo ingen vand?!!!!
meen så siger de at den pisser indenfor hele tiden.
Jeg tænker jo at det er fordi de ikke lufter den nok så.
Men nu læste jeg lige et indlæg herinde, hvor der også bliver skrevet at deres hund ikke kan ha vand hele tiden pgr af at den så pisser overalt.
Men for faaaen er det ik pisse synd for hunden, eller er der nogle hunde som bare ik kan ha vand hele tiden?
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Daisy har adgang til vand 24 timer i døgnet
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
sep 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 289 Svar: 2.462
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 345 Svar: 2.135
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Tænk hvis de om natten er rigtig rigtig tørstige og slet ikke ha mulighed for at drikke.
Det må da være frygteligt.
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 14 Svar: 733
Hvis hunden ikke kan holde vandet er der i min verden 2 årsager... Enten fejler hunden noget, så den ikke kan holde på vandet eller så har de aldrig lært hende ordenligt hvad renlighed er!!!!
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 345 Svar: 2.135
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 60
Nischa har også vand altid, godt nok sover hun i kurven i sove værelset og vandet står i stuen, men er hun tørstig, så kommer hun og dasker mig med poten ligesom hvis hun skal tis og så må jeg jo lige op og lukke hende ind til vandet (er sket 2-3 gange) i starten havde vi vandet med ind i soveværelset, men hun drikker ikke af det om natten.
Men er sq glad for at høre at det ikke er mig som er helt hysterisk.
Den er også altid heeelt hyper aktiv, tror simpelthen det er fordi de ikke lufter den nok, hvis vi andre ikke kom nok på toilet ville vi jo også tisse på gulvet.
jul 2007
Det jeg heller ik forstår, er at man lære jo også hunden, "skynd dig at drik en masse vand, for du ved ikke hvornår du får noget igen" og så drikker den heeelt vildt meget vand hurtigt og skal derfor tisse meget jo?
aug 2007
Følger: 106 Følgere: 101 Hunde: 1 Emner: 354 Svar: 2.545
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
Og nogen gange drikker han en ordentlig tår, inden vi skal sove og hvis han endelig skal tisse om natten, bliver jeg vækket med en kærlig snue.. Det er sket 1 gang
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 247
Både Prik og vores kat er de perfekte dødåbner så ingen problemer for dem.
jun 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 301
§ 2. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at de behandles omsorgsfuldt, herunder at de huses, fodres, vandes og passes under hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer.
Ejerne kan ikke vide, hvornår hunden er tørstig, så derfor skal den have adgang til vand, når den har behov for det.
Hvis hunden tisser indenfor, bør de lære den at være renlig og gå nogle flere ture med den. De kunne også prøve at tage en tur til doktor dyr, for at få den tjekket for evt. blærebetændelse, hvis det er dér problemet reelt ligger.
Uanset hvad, så skal den hund have lov til at drikke, når den har behov for det.
Hvordan ville de slev have det med kun at få lov til at drikke en gang om dagen?
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.421
du kan evt.. sige det til dem at hunden skal have adgang til frisk vand hele dagen og natten, og hvis de ikke lytter og gør det ville jeg melde dem, de er simpelthen dyreplageri at hunden ikke kan få noget at drikke hvis den er tørstig
apr 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 23
Men har man en hvalp der ikke er renlig, er det ok at styre vandforbruget. Så kan man gi den vand 3 gange dagligt om lufte den når den har drukket, så tisser den ikke inden for. Og vil lige tilføje med det samme, at det er IKKE synd, for jeg ved at nogle vil sige at ALLE hunde voksne som hvalpe skal ha adgang til vand hele døgnet, men det er altså ikke tilfældet. Spørg evt. en dyrlige, de vil bekræfte mit svar.
apr 2005
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 408
Sørgeligt at nogle mennesker er sådan!!!
apr 2005
apr 2005
jul 2007
Sheila H, har sagt det 100 gange. men de lytter ikke.
Laila H Det passer ik helt hva du siger, snakkede nemlig med min dyrlæge om det da jeg lige havde fået nisha, og hun sagde at især hvalpe skal have vand hele tiden, da de meget nemt dehydrerer
Vand til hunden?