{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Tænk jer om.... AVL {{forumTopicSubject}}

Sad for et stykke tid siden og så et program om internater i andre lande..
Det var et frygteligt syn, og tudede også under udsendelsen, men jeg blev dog ved med at se det.
Et sted i Var det Mexico? Hm eller var det USA, der så man , at de proppede en 10-15 hunde ned i en beholder og så blev de gasset, man så også hvordan de maste dem sammen for, at få mere plads..
I et andet land gassede de dem også, men der slog de dem først... Det er da så frygteligt som levende væsner skal behandles.. Og et eller andet sted, er det jo i sidste ende vores skyld.. Vi masseavler på skrat og krat, vores klode er ved at gå til i hunde, fordi vi mener, at vores hm... tæve simpelthen mere eller mindre har fortalt os i en drøm, hun vil være mor!
Tænk jer nu om.. Jer der mener verden ikke kan undvære lige netop jeres hvalpe, som i mener vil være nogle pragteksemplar iform af 2-4 racer blandet sammen... Intet ondt om blandingshunde eller tavleløshed (har selv), men skal vi ikke lade de proffesionelle om arbejdet, så der er styr på hvad verden får bragt af hunde..
Jeg får det mere og mere dårligt angående alle de foreninger der popper op omkring hunde der skal have hjælp!! Vi vil alle gerne hjælpe, men skal vi ikke starte her i dagens DK, der er fileme ligeså mange som i Kosovo, polen Grækenland, Spanien osv osv..
Ja det var et lille udpluk af mine tanker her på en lortevåd latterlig Torsdag.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tænk jer om.... AVL
  • #1   10. jan 2008 og så må man som opdrætter jo lade vær med at udlevere sine hvalpe til hvem som helst..
    Når mischa skal have hvalpe, bliver de "tjekket" i hoved og r..:o)
    men man kan selvfølgelig aldrig være sikker... desværre...

• #2   10. jan 2008 ch uden holdninger - fortsætter lige dit indlæg:o) hehe

• #3   10. jan 2008 JEg er dybt enig. Der hvor jeg er bekymret er når man avler på dyr som man ikke ved om har arvelige sygdomme eller dyr som er psykisk ustabile.
    Det er så vigtigt at man tænker sig om! der er nogle racer som er mere følsomme end andre, nogle racer skal man bare ikke blande heller ikke ved ups, og ved store hunde hvor der er risiko for HD bør man virkelig ikke lave et kuld uden at man har kontrolleret om der er noget arveligt som kan føres videre.
    Jo mere professionelle jo bedre i mine øjne!

det er med blandingshunde som med fyldt chokolade (som forest gump så pænt sagde det) you never know what you gonna get.
    Jeg er ikke den store tilhænger af det, men det er jo mig, jeg vil gerne vide hvad jeg kan forvente når jeg køber en hund.

• #4   10. jan 2008 Jeg har intet imod blandinger men ja tænk over hvad i blander sammen og husk på alt det arbejde der er med hvalpene.. man kan ikke passe et fuldtids job ( 7-15 uden pause til at se til hvalperne) hvis man skal passe et kuld hvalpe ordenligt (min mening)
    og tjek for sygdomme ikke alle blandinger er sunde og raske
    jeg kan jo blive ved..

• #5   10. jan 2008 Mette R og hvorfor er det at din hund skal have hvalpe??
    Er det for din skyld??, hundens?? pengenes??

• #6   10. jan 2008 Hvornår er man professionel? Jeg har kennelnavn og har taget opdrætterudannelsen. Er jeg så professionel? Hvis jeg er vil jeg sige at mine hvalpe er født og opvokset i min stue. Vi holder ferie så der er nogen ved dem i alle uger. De første 3 uger satte vi en seng ved siden af fødekassen og skiftedes til at sove der.

• #7   10. jan 2008 Jeg tænker på en som dig ja!!

• #8   10. jan 2008 Ja!! selvom man er opdrætter betyder det jo ikke at hundene og hvalpene skal gå i staldlængerne.. Kender da mange "professionelle" der har deres hunde indenfor.

• #9   10. jan 2008 Ja, jeg vil nu også sige, at professionel kennelopdræt på ingen måde udelukker, at hvalpene bliver født og lever sit tidlige liv i familiens skød.
    Tror de fleste kenneler har det på den måde her i landet.

• #10   10. jan 2008 "Men jeg ville nødig se en verden, hvor man kun kunne købe hunde af "professionelle". Jeg foretrækker den nærhed og omsorg, der gives til et kuld hvalpe i en helt almindelig familie,"

.... Det er da netop de "professionelle" der yder nærhed og omsorg. Hvis de ting mangler er det ikke særlig gennemtænkt opdræt

• #11   10. jan 2008 Jeg tror lidt, at den gennemløbende pointe i denne tråd er, at tænke sig om i stedet for bare at avle hvad-man-nu-har. Er hunden virkelig egnet både fysisk og psykisk? Hvis man ikke ønsker at være ansvarlig avler, så få da tæven sterelliseret, så der ikke sker ups'er. Beklager men vi har nok hunde i Danmark.

Kommentér på:
Tænk jer om.... AVL

Annonce