17. feb 2006 Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
Tænk jer om.... AVL {{forumTopicSubject}}
Sad for et stykke tid siden og så et program om internater i andre lande..
Det var et frygteligt syn, og tudede også under udsendelsen, men jeg blev dog ved med at se det.
Et sted i Var det Mexico? Hm eller var det USA, der så man , at de proppede en 10-15 hunde ned i en beholder og så blev de gasset, man så også hvordan de maste dem sammen for, at få mere plads..
I et andet land gassede de dem også, men der slog de dem først... Det er da så frygteligt som levende væsner skal behandles.. Og et eller andet sted, er det jo i sidste ende vores skyld.. Vi masseavler på skrat og krat, vores klode er ved at gå til i hunde, fordi vi mener, at vores hm... tæve simpelthen mere eller mindre har fortalt os i en drøm, hun vil være mor!
Tænk jer nu om.. Jer der mener verden ikke kan undvære lige netop jeres hvalpe, som i mener vil være nogle pragteksemplar iform af 2-4 racer blandet sammen... Intet ondt om blandingshunde eller tavleløshed (har selv), men skal vi ikke lade de proffesionelle om arbejdet, så der er styr på hvad verden får bragt af hunde..
Jeg får det mere og mere dårligt angående alle de foreninger der popper op omkring hunde der skal have hjælp!! Vi vil alle gerne hjælpe, men skal vi ikke starte her i dagens DK, der er fileme ligeså mange som i Kosovo, polen Grækenland, Spanien osv osv..
Ja det var et lille udpluk af mine tanker her på en lortevåd latterlig Torsdag.
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 345 Svar: 2.135
Når mischa skal have hvalpe, bliver de "tjekket" i hoved og r..:o)
men man kan selvfølgelig aldrig være sikker... desværre...
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 345 Svar: 2.135
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.655
Det er så vigtigt at man tænker sig om! der er nogle racer som er mere følsomme end andre, nogle racer skal man bare ikke blande heller ikke ved ups, og ved store hunde hvor der er risiko for HD bør man virkelig ikke lave et kuld uden at man har kontrolleret om der er noget arveligt som kan føres videre.
Jo mere professionelle jo bedre i mine øjne!
det er med blandingshunde som med fyldt chokolade (som forest gump så pænt sagde det) you never know what you gonna get.
Jeg er ikke den store tilhænger af det, men det er jo mig, jeg vil gerne vide hvad jeg kan forvente når jeg køber en hund.
apr 2006
Følger: 27 Følgere: 29 Hunde: 4 Svar: 72
og tjek for sygdomme ikke alle blandinger er sunde og raske
jeg kan jo blive ved..
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
Er det for din skyld??, hundens?? pengenes??
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.035
feb 2006
feb 2006
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Tror de fleste kenneler har det på den måde her i landet.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
.... Det er da netop de "professionelle" der yder nærhed og omsorg. Hvis de ting mangler er det ikke særlig gennemtænkt opdræt
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 768
Tænk jer om.... AVL