653 visninger
|
Oprettet:
Nyt hjem til hund ?? {{forumTopicSubject}}
Hej gruppe
Jeg er opdrætter af den Glathåret foxterrier, og har en hvalpe køber der på grund af en skilsmisse må af med en Galthåret Foxterrier han / Smooth foxterrier.
nuværende ejer skriver om ham
Meget kærlig og glad for børn, en meget aktiv hund som kan en del lydighed. Jeg havde planlagt, at bruge ham til udstilling, da han virker meget lovende. Men det vigtigste for mig er, at han kommer til en kærlig familie der har tid til ham.
hvordan finder man den nye rigtige ejer
hvilke krav kan man tillade sig at stille
håber i vil komme med indput.
hilsen Anne
aug 2004
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 8 Emner: 18 Svar: 45
Hunden er født i juni måned sidste år. - kan være alene hjemme - men kræver en aktiv tilværelse
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 126
Erfaringsmæssigt er det idag ikke svært at afsætte også ældre hunde i Danmark, derfor mener jeg godt, at du kan tillade dig at stille visse krav til køberne.
Jeg mener da godt, at du udover at familien er kærlig og har masser af tid til ham også kan forlange, at de skal udstille ham x antal gange, eller at du måske skal have lov til at tage ham med på udstilling. Især når du er opdrætter er det jo i din interresse at få kåret nogle af de lovende hunde du har lavet!
Findes der evt en foxterrierklub, du kan prøve at sælge ham igennem?? Ellers må du jo prøve via den blå avis eller dette forum. Du kan jo nøjes med at opgive din email til en start, så kan du jo sortere lidt i evt henvendelser.
Jeg håber du finder en rigtig god og kærlig familie til ham...det er så trist når dårlige hændelser i menneskes liv skal blive til dårlige hændelser i hundens liv!!
Du må meget gerne skrive, når du har fundet et hjem til ham!!
aug 2004
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 8 Emner: 18 Svar: 45
Se hvad ejer skrev
Hej Anne
Så har jeg været i Greve og aflevere Artie, han var meget glad for at lege med Ursula ( en anden fox ) men havde lidt svært ved forstå at han ikke skulle med mig, det var meget hårdt at skulle sige farvel til ham. Anne Sofie og Henrik var utrolige søde og forstående, vi fik talt en del sammen og børnene og jeg var altid velkommen til at komme og besøge dem. Vi aftalte at jeg ville ringe i løbet af weekenden. Jeg er ikke tvivl om at han får et dejligt liv, man fornemmede at der var meget hjerterum, og han skulle nok få lov til at sove i sengen!
Endnu engang tusinde tak for din hjælp, jeg håber at høre fra dig hvis i tager ham med på udstilling.
De kærligste hilsner
Pernille
Nyt hjem til hund ??