709 visninger
|
Oprettet:
Har I læst dette? {{forumTopicSubject}}
ja,,, jeg lidt bagud ,,,med nyhederne,,, ggg
jeg faldt lige over denne,,,
http://avisen.dk/bidsk-bidemaskine-191207.aspx
meget intersant lige at læse hva folk nedenunder arktiklen skriver om emnet....... læs det,,, hvis du orker *SS*
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Hvis man læser det og virkelig læser det så bliver det mange gange understreget at det er de typer der bruger hundene som potensforlængere der er tale om...
"Spørger man de forbipasserende, ser de dog hellere, at man forbyder ejerne. For det er dem, der tyranniserer bydelen. Hunden er bare et redskab. En potensforlænger. En magtfaktor."
Og det kan ingen vel være uenig... Idioterne ødelægger det for de seriøse....
Jeg ville fandme heller ikke synes om at bo i et område hvor visse typer mennesker alle skal ha' en Amstaff eller lignende som passer til deres "Livsstil"...
Jeg er udmærket godt klar over at utroligt mange seriøse ejere af disse hunde bliver fanget i krydsilden, men hold kæft hvor er der altså mange der ikke aner en skid om racerne , men som bare anskaffer sig een fordi at den er mega sej.....
Så jeg synes egentlig at artiklen er ret god...
( Har ikke læst kommentarene )
jun 2007
Følger: 36 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 89 Svar: 1.112
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 604
vi kom om et hjørne og der stod den uden snor. dagen før var der en anden der havde sat i tåger doped af stoffer og den sad ordentlig. men ved et kryds mødte vi den også og den ville angribe mia. jeg blev derfor forskrækket da jeg så den uden snor. de andre i skuret ved åen skældte hende ud og sagde at hvis hun skulle være der med sin hund måtte hun tage den i snor. den gjorde så ikke noget da den var fri. en anden dag var mia parkeret udenfor supermarkedet og da jeg kom ud stod der en dame vagt ved hende og sagde at dobberen var rundt om hjørnet så hun ville lige passe på min. for den havde næsten spist hendes lille hund en dag. og ejeren havde været i fængsel for at slå en ned som havde kritiseret hendes opdragelse af dobberen.
okt 2006
apr 2006
Følger: 72 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 4.190
jeg finder artiklen godt skrevet,,,,
med et snert af lidt kynisk humor,,der nok rammer....
og nikker fint til dit skrevne*S*
Mariann;
sikke dog en kedelig oplevelse...=o//
Er denne person een der bor i nærheden af der hvor du bor?
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Liselotte siger ikke at det er hundene den er gal med.
"»De her hunde er farlige og udgør et stort problem, hvis de er i forkerte hænder. Det vil sige hos uheldige elementer, der enten er uvidende eller med skumle hensigter godt kan lide at rydde fortovet, når de er ude at gå tur. Det er sygt og afstumpet,« siger Lise Lotte Christensen, der i samme åndedrag gerne vil påpege, at der er masser af fornuftige ejere af muskelhunde, som bliver stillet i et dårligt lys af det ansvarsløse segment.
»De her hunde kan sagtens være søde og sociale. Men for andre er de det, vi kalder for hunde med hækspoiler (en slags vinge, der sættes bag på racerbiler, red.). Altså hunde, der passer til en sænket undervogn, og som er helt i den anden ende af 'Paris Hilton med hund'-spektret. Her giver man hunden et bredt halsbånd på og sender et meget bestemt, faretruende signal til omverdenen.«
Men er det hunden eller manden, den er gal med?
»Det er en kombination af hunden og manden i den anden ende. Problemet er, at hunden kan udvise artsfælle-aggression i forhold til de hunde, den møder. Og hvis den bider en hund, er det altid den anden, der er taber. Fordi de er så fysisk stærke og enormt intense i deres kamp,« forklarer dyreadfærdskonsulenten."
- Hvor er det forkerte i det hun siger?
Men journalisten burde nu nok have brugt en lidt mere seriøs tone.. "Køter" er ikke noget man vinder priser for...
apr 2006
Følger: 72 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 4.190
det meget fint formuleret,,,*s*
...og hvor er det dog godt,, der er nogen journalister der tør... og ikke går efter priser*SS*
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Kamphund er den i hvert fald ikke.. Men for "muskelhund" er det et spørgsmål om mening... Min mening er nej..
okt 2006
og til MARIA nej de er jo ikke muskelhunde
han sagde også at der var nogle steder de nægtede at tage dobber og rottveiler feks ind til træning da de tog dem som muskelhunde kamphunde selvom de ikke er det. for de hører jo ikke til den kategori.
Har I læst dette?