{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Råd søges (tand-udrivning) {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg søger lidt råd og tidligere erfaringer fra folk der har haft en hund som har fået hevet tænder ud.
LMin lille Lupe skal i morgen have fjernet hendes 4 fortænder, da hun snart er 8 mdr og de endnu ikke er faldet ud af sig selv.

Hvad fodrer jeg hende med efterfølgende? For hun vil vel ikke kunne spise tørfoder som hun normalt fkun får?
Hvor længe vil hun være påvirket mht foder og spisning?
Bør jeg bede om smertestillende?

Noget jeg bør være ekstra opmærksom på?

erfaringer er meget velkomne, da jeg er godt nervøs smiley
Pft.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd søges (tand-udrivning)
  • #1   2. jan 2008 Hvis det bare er fortænder vil jeg ikke tøve med at give hende sit normale foder, da det jo er kindtænderne de tygger med...

    Ellers synes jeg at du skal tale med dyrlægen om det i morgen...


  • #2   2. jan 2008 jeg har intet foretaget mig , mine hunde har spist og drukke som normalt smiley

  • #3   2. jan 2008 Bianca, tak for dit råd, jeg er opmærksom på at det er kindtænderne hun tygger med smiley Men jeg tænker bare det må gøre ondt med tørfoder, bare det at få dem ind i munden forbi sårene.... ?

    Min dyrlæge og jeg taler desværre ikke samme sprog, så det er begrænset hvor meget jeg kan spørge ham om smiley



  • #4   2. jan 2008 Hmm. Det er synd... Stoler du på at hvis smertestillende er nødvendigt at han så giver dig det med??

    Jeg TROR ikke at smertestillende er nødvendigt efter mælketænder... Nu har jeg selv gennemgået operationer i munden incl knogletransplantation og kan fortælle at det faktisk ikke er ret smertefuldt... Efter den største omgang var jeg på pamol i 4 dage tror jeg, som eneste smertestillende... Hellere opereres igen end at få bøjle på igen smiley


  • #5   2. jan 2008 ¤ Ejer af verdens dejligste chièr ¤ - Oki, så er jeg mere rolig. Pylrer jo nok bare lidt. Hun skal nemlig også neutraliseres og have fjernet tæer samtidig. Så jeg ønsker jo bare at hun må komme så nemt og smertefrit igennem det så muligt. Men jeg forsætter bare med tørfoder så. -

    Bianca, jeg stoler 100% på at han kan sit kram og handler efter bedste og fornuftigste evne smiley


  • #6   2. jan 2008 Puha, det er noget af en omgang, men det er selvfølgelig kun een narkose at komme sig over smiley

    Det er godt at du stoler på ham, ellers havde jeg bedt dig finde en anden ... smiley


  • #7   2. jan 2008 Hej Lupe på farten,
    Min lille Pomeranian Quina fik fjernet 13 mælketænder på en gang. Og hun sov resten af bedøvelsen af på hjemturen fra dyrlægen, og var derefter klar til både at spise tørfoder, gnave ben og tæve vores Schæfer som hun plejer. Så ingen grund til bekymring.


  • #8   2. jan 2008 Casper, fordi jeg benyttet denne dyrlæge ca 10 gange efterhånden og ved fra mange andre at han er den bedste i byen smiley Ja hun har ekstra tæer

    Marietta, godt at høre... tak fordi du delte din erfaring med mig, det glæder mig og det håber jeg så også Lupe vil gøre smiley

    Bianca præcis, det er derfor de vil gøre det på en gang.




  • #9   3. jan 2008 Casper S - ja jeg mener ulvekløer smiley

Kommentér på:
Råd søges (tand-udrivning)

Annonce