{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
646 visninger | Oprettet:

Hun eller han? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle!!

Jeg har tidlgiere haft indlæg med køb af ny hund, race mv. Jeg har i forvejen lille Vax som er blanding mellem papillion og dansk svensk gårdhund. Vax lader sig forholdsvis nemt underkue, og vil helst ikke diskutere med andre hunde. - så går han bare for sig selv, men kunne aldrig finde på at bide den anden hund. Han leger ofte med både min venindes hvalp, og også min families lille hvalp.

Spørgsmålet er, hvad ville være bedst egnet for vax og jeg? Hunhund har jeg aldrig haft før. - den ville blive stereliseret (staves), og det ville Vax også hvis det blev en hunhund. Men jeg er noget i tvivl om hvad der egner sig bedst???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun eller han?
  • #1   29. dec 2007 Jeg har en han og en tæve sammen, hvilket jeg synes går rigtig godt;o)
    Men jeg synes det er svært direkte at svare hvad du skal have som din nummer to... Du kan jo både finde hanhunde og tæver som passer sammen med din Vax... Og hvis du alligevel vil sterilisere en evt. tæve ja så ser jeg da slet ikk noget problem i at det blev en tæve...

• #3   29. dec 2007 Hvis hunden under alle omstændigheder bliver neutraliseret, så kan du jo vælge hvad du har lyst til ;o)

Hvalpens mentale egenskaber skal du alligevel vurdere om passer til jer, når du skal vælge den ud - og så er det om at finde en, der ikke er alt for styrende, synes jeg.
    Og sådan en kan jo være begge køn...

• #4   29. dec 2007 Betina, jeg ville ikke skulle bruge en tæve til avl alligevel, da det ikke er her mine interesser ligger, ved hundene. Så der ville ikke blive nogen hvalpe alligevel, og derfor synes jeg det vile nemmere at sterilisere. Men jeg hælder også mest til hunhunden tror jeg.

• #5   29. dec 2007 CH,kvinde, 33 år: Det kan du jo have fuldstændig ret i. Det er nok mere tempramentet som erdet vigtigtste, da jeg ikke vil have at vax kommer bag i køen, i det han ikke er så frembrusende og førerhan agtig selv. Vi mistede vores gamle hund for 1½ mdr siden, og Vax har altid været vant til at have en anden hund. Efter dette har han mistet lysten til lidt af hvert, og derfor synes jeg nok at det rette tidspunkt til at anskaffe ny hund, snart er ved at være der. - men det kan da godt være jeg ikke skal sætte kønnet alt for højt, og simpelthen vælge ud fra temprament og hvor "styrerende" hvalpen er.

• #6   29. dec 2007 jeg har valgt at vores nr. 2 hund i 2008, skal være en tæve. Så blir der ingen "kampe" evt. Min han er kastrat.
    Men det er vel som man er som person også ?

Kommentér på:
Hun eller han?

Annonce