{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.883 visninger | Oprettet:

lille hund? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil starte med at gøre opmærksom på det IKKE er nu jeg skal have hund, men først i den nærmeste fremtid, når mig og kæresten har fundet noget mindre og er faldet til der..

Jeg vil genre have hund igen, når min og kæresten flytter ien 2 værelses, og vi søger nu efter noget med tilladelse til dyr..

Jeg er kun vandt til labrador og labrador blandinger, men vil genre have noget mindre, dog med en voksenvægt på mere end 7 kg (da jeg syntes en hund skal være større end en kat, og min kat vejer PT 7 kg og er på slankekur)

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor vi flytter hen, men vi søger i Fredericia og middelfart, så hvis vi finder lejlighed her i området vil vi være forholdsvis tæt på vold, strand og indhegnet hundeskov, som jeg regner med at bruge i stor stil..

Jeg vil gerne have en hund der kan lide at være ude i naturen, meget gerne også en hund der er glad for vand..

Den skal samtidigt kunen fungere i en lejlighed og ikke være larmende indenfor (hyle og gø når vi ikke er hjemme/når der kommer gæster) og ja, ved gost det handler om trænning, men ngole hunde er bare mere larmende end andre smiley

Den vil komme ud på daglige gåture og jeg vil gå til hundetrænning..

Det må gerne være en hund der har let ved at lære.

Den vil nogle dage være hjemme i længere tid end andre, da jeg skal starte på HG til januar, og min kæreste er buschauffør og har underlige arbejds tidspunkter, så det skal være en race der kan klare sådanne forandringer, uden at "gå amok"

Det skal IKKE være en gravhund, da jeg ikke stoler på dem efter jeg blev bidt som 9 årig (jeg kan sagtens ae dem osv, men bryder mig ikke sønderligt om dem, og vil ikke have en hund jeg ikke bryder mig om)

Den skal være korthåret.

Har i nogel gode forslag til racer, som ikke er alt for aktive, men heller ikke direkte dovne?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lille hund?
  • #1   29. dec 2007 Malinois..

• #3   29. dec 2007 Dansk/svensk gårdhund er godt nok aktive, men med det du skriver du vil med hunden, burde det ik være noget problem. Så er de korthåret, og har en voksen vægt over 7 kilo.

• #4   29. dec 2007 Ja så har de let ved at lære, Eddie var renlig fra han var 9 uger, ja næsten fra da vi fik ham. Og han havde lært at sidde, da han var 9 uger.

• #5   29. dec 2007 troede du ville ha dig en amstaff men det er da vist godt nok det ikke er sagen længere...

• #6   29. dec 2007 C E - har du et link til sådan en?

Charlotte - Jeg har ikke noget imod mental aktivering, men jeg tænker her på at det ikke skal være en hund der konstant fiser rundt *g* og tak smiley

Anne Mette - okay, troede de blev under 7 kg *g*

Charlotte (og MT) - Hehe nej ikke endnu, jeg vil gerne have en senere smiley Dog føler jeg ikke jeg vil have sådan en i en 2 værelses.. Det er også derfor jeg gerne vil "nøjes" med en lille hund lige nu smiley

• #7   29. dec 2007 Det skal da være en Mops - vejer den ikke ca. 7 kg. og er kothåret ?

• #8   29. dec 2007 Tine L
    - tak for linket smiley ja den ligner ikke en lille, men mere en mellem hund..

• #9   29. dec 2007 * SuSakki *
    - jeg ved ikke hvad sådan en vejer *g*

• #10   29. dec 2007 jamen..hvorfor så overhovedet få en hund lige nu? man skal da ikke nøjes, så hellere nøjes med at vente...

• #11   29. dec 2007 M T - tillader mig at kopirere de 2 første linier i mit indlæg: "Jeg vil starte med at gøre opmærksom på det IKKE er nu jeg skal have hund, men først i den nærmeste fremtid, når mig og kæresten har fundet noget mindre og er faldet til der.."

• #12   29. dec 2007 Så har jeg også tid til at lære om den evt. race jeg vælger smiley

• #13   29. dec 2007 Det er jeg skam stadig, men det er ikke en hund jeg vil have i en 2 værelses smiley Så den må (ligesom tamrotterne) vente til vi igen har noget større

Og ja, det er derfor jeg venter til vi HAR flyttet før jeg anskaffer mig en hund mere smiley

• #14   29. dec 2007 Ahhr for søren!

Hvad med en tøjbamse?

• #15   29. dec 2007 Foden - hvalpe på vej .
    - Det har jeg smiley Jeg har sådan en Netto hund smiley

• #16   29. dec 2007 Enig med Foden - få en tøjbamse...

• #17   29. dec 2007 Så giv den noget mental stimulering.....

• #18   29. dec 2007 Jeg kan skamn sagtens træne og aktivere alm hunde :S

Joy blev ikke givet væk pga manglende trænning, men manglende hjem smiley

• #19   29. dec 2007 Manglende hjem? Dem havde hun vist en hel del af?

• #20   29. dec 2007 Janie :o)

• #21   29. dec 2007 Famøse Famse Janie. . - Ja desværre, sådan er det når folk siger nej fordi de af forskellige grunde ikke kan alligevel..

Men det er ikke noget jeg vil udsætt min fremtidige hund før, jeg HAR lært min leksie og kommet videre i livet..

• #22   29. dec 2007 Dig er jeg ligeglad med........Men jeg er lykkelig over Joy har kunne komme videre med hendes liv. Det er vist mere held end forstand.

Hold dig til dine rotter. De er nemmere at få plads til når fyren igen finder ud af lejligheden ikke liiiiiige passer ham.

• #23   29. dec 2007 Famøse Famse Janie. . - Jeg skal stadigvæk ikek have hund før vi HAR fundet en anden lejlighed og faldet til.. DVS så HAR vi et sted at bo (hvilket vi også har nu)

• #24   29. dec 2007 Det der link der bliver lagt til malinois ... vil jeg bare lige gøre opmærksom på INTET har med en malinois at gøre. Det er ustillingshunde der bliver lavet der, og ikke noget der kan bruges til ret meget.

HVIS du ellers er på udkig efter en malinois - hvilket jeg synes du skal droppe alt om - så find dig som minimum en kennel, hvor brugsegenskaberne i denne fantastiske race bliver prioriteret.

Det er IKKE tilfældet hos den kennel der linkes til.

• #25   29. dec 2007 For stamtavler! Slet da tråden! . - ja og der boede jeg hos nogle venner, ikke kæresten, og der skulle jeg ikke betale så meget til lejligheden som jeg skal her (da vi deler den)

Når det er ham der skulle betale mest, er det klart han bestemmer mest hvor vi skal bo.. Nu har jeg flere penge til rådighed da jeg er oppe på SU, så nu bestemmer vi ligemeget..

• #26   29. dec 2007 Tror bestemt også en tøj bame er en god ide, de der man kan købe tøj til :o)

de er lige til at putte i taksen når man flytter, sviner ikke, fælder ikke og er billige i drift.............

• #27   29. dec 2007 Rockeren * - men har alle hunde i den race den højde?

.::.Nu med "lille ulv"::. : - jeg skal hverken have tøj eææer tasker til hverken levende eller tøjhunde smiley

og at den ikke fælder passer ikke.. det gør den her.. dog ikke så slemt, men lidt går den..

• #28   29. dec 2007 Sjovt forhold I har...
    Jeg får ikke en skid på min konto da jeg er arbejdsløs og ikke vil på bistand. Michael får fra sin fagforening, men de penge bestemmer jeg lige så meget over som han gør og her hjemme bestemmer vi ligemeget selvom han får penge på sin konto.
    Man er sgu da sammen om det.... I mit hovede ihvertfald

• #29   29. dec 2007 Anita Æ - der er mange der ikke har fælles konto smiley

Han betaler for sin bil, og udgifter der real kun er for ham.. jeg betaler for mine dyr, mens vi begge betaler for husleje,vand,varme, el, internet og mad..

Han bestemmer ikke mest herhjemme, der bestemmer vi lige meget.. Det var kun hvor vi skulle bo han bestemte mest, da jeg på det tispunkt kun kunne bidrage til 2-300 kr til alle fællesudgifter, og lejligheden derfor reelt var hans smiley

• #30   29. dec 2007 For stamtavler! Slet da tråden! . - nej den her lejlighed er ikke min, men jeg skal stadigvæk ikek have hund her..

• #31   29. dec 2007 Sådan er det heldigvis ikke for os.

• #32   29. dec 2007 For stamtavler! Slet da tråden! . - Hehe nej det er jeg ikke, mrn du spurgte: "Er det din lejlighed??" og det var det jeg svarede på smiley

Jeg har sagt jeg også vil stå på lejekontrkten når vi engang finder en lejlighed smiley

Og nej det vil jeg ikke, jeg har, som jeg skriver lært min leksie..

• #33   29. dec 2007 Raster hvad så hvis kæresten og dig går fra hinanden - har du så en løsning på hvor du og hunden kan bo eller er det bare "bad luck" og hunden må finde et nyt hjem?

• #34   29. dec 2007 *Louise - hvalpe til januar (Odense) * - Nej, men jeg vil til den tid tilgengæld have penge til at leje min egen lejlighed.. Det havde jeg ikke sidst..

• #35   29. dec 2007 hmmmm

noget af et spring fra amstaff til lille hund

måske du skulle benytte nogle af alle de links du kan, og så tage en test på hvilken hund der passer til dig

måske som de andre siger en tøjhund, den har heller ikke noget imod at skulle flytte hjem konstant

og hvorfor kan man nu ikke have amstaff i en 2 vær???

men er da glad for at du er kommet væk fra amstaffen igen, håber da ikke du kommer på den igen

• #36   29. dec 2007 Men men men - sådanne lejligheder hænger bestemt ikke på træerne. Altså lejligheder hvor man må have hund..

• #37   29. dec 2007 Janne H - der siger den boxer og det føler jeg ikke er en hund for mig smiley

Og jeg har ikke lagt amstaff drømmen på hylden.. Jeg føler bare ikke den skal være i en 2 værelses, så den må vente til senere (som jeg skriver højere oppe)

Jeg føler ikke jeg vil have sådan en hund i en 2 værelses, heller ikke andre mellemhunde, det er derfor jeg går ned i en lilel hund..

Og jeg kan sagtens finde ud af at træne, motivere osv hunde, så jeg kan ikke se hvorofr amstaffen skulel blive et problem :S

• #38   29. dec 2007
    *Louise - hvalpe til januar (Odense) * - Nej det ved jeg..

DK Fæhunden ! - Ja, fra at få 2081 kr (mener jeg det er) efter skal hver 14. dag og til at få ca. 7000 kr (med lån) efter skat, så er det at gå op smiley
    Hvor får du fra at min kæreste får mindre end mig? det er MIG der går op på SU.. han er buschauffør så han er højere end SU

• #39   29. dec 2007 fordi du intet aner om hvad en amstaff er for en hund

den kræver sq en del mere end andre hunde

men er da ked af at høre du ikke har langt den drøm på hylden...

men nu må vi jo se om du kan få en med tavle, når den tid kommer

• #40   29. dec 2007 de 7000 er 1 gang om måneden

• #41   29. dec 2007 Janne H - Jeg er udemærket klar over de kræver en anden form for trænning end en labrador gør.. Og jeg ved også den er meget mere selvstændig en en labrador.. Så at jeg ikek aner hvad det er for en hund passer ikke..

Jeg skal ikek have en amstaff for at rende rundt og lege sej, men fordi jeg syntes det er en smuk og fantasktisk hund.. En hund der vil passe godt til mig..

Du kender intet til mig smiley

• #42   29. dec 2007 DK Fæhunden ! - nej jeg skrev han fik mere end mig, og skulle betale flere udgifter end mig smiley

• #43   29. dec 2007 nej gudskelov, og er osse glad for det

men nu har jeg læst ret mange af dine "gode" råd, og held og lykke med dem og din amstaff

men som sagt, lad os nu se om du kan få en med tavle....

• #44   29. dec 2007 Charlotte - som jeg skriver før så skal jeg også på kontrakten så lejligheden bliver også min smiley jeg regner skam ikke med at gå fra kæresten foreløbigt smiley

og det skal heller ikke være NU i og med vi slet ikke har fundet en lejlighed endnu, og jeg vil ikke købe hund før vi har fundet den, flyttet ind og er faldet til.. og sådan noget sker ikke på 2-3 måneder for mig..

Nej jeg ville ikke få barn før vi ER flyttet ligesom jeg heller ikek vil få hund før smiley

• #45   29. dec 2007 er dig og kæresten blevet enig om at få en hund ., eller er det stadig kun for din skyld ? .,

• #46   29. dec 2007 Janne H - Det bliver en med tavle, for jeg vil ikke ricikere der er pittbull i den..

Og de råd jeg giver er nogle jeg har haft succes ved med andre hunde smiley Så de er skam ligeså gode som andres råd..

• #47   29. dec 2007 * Skiilotte * - Vi er enige om at jeg får hund, altså hunden bliver mit ansvar, mine udgifter, det mig der træner osv.. Men han vil selvfølgelig oså snakke med den, og lufte den de dage han er hjemme når jeg er i skole..

• #48   29. dec 2007 DK Fæhunden ! - Hvem snakker om hvalp? man kan sagtens anskaffe sig voksne hunde. Og jeg har fået det at vide af andre amstaff ejere smiley

• #49   29. dec 2007 Okay ., så har tingene ændret sig siden den sidste tråd ., det var godt at hører ., for før var det jo kun dig ., han gad ikke have noget med hunden at gøre .,

• #50   29. dec 2007 * Skiilotte *- nej men jeg har plaget om det, og så har vi til sidt snakket om det, og så blev vi enige om at jeg godt "måtte" have hund. Ikke at han skal bestemme det, men det er bedst at være enige når man inføre et nyt familie medlem *g*

• #51   29. dec 2007 skrev jo netop osse

lad os nu se om du kan få en med tavle....

• #52   29. dec 2007 LooooL Janne .,

Tanja - Okay ., (: suuper .,

• #53   29. dec 2007 Janne H - Jeps, jeg kan ikke nu (og vil heller ikke nu) da jeg slet ikke har pengene til en med tavle, så der skal spares op.. (eller ventes på en større indkomst *g*).. Og så vil jeg ud til forskellige kenneler og kigge hvalpe

• #54   29. dec 2007 Skiilotte hvad?

da ikke min skyld mange af amstaffopdrætterne følger med i tråde på HG vel`?

• #55   29. dec 2007 *GGGGG* .,
    Naaaiiih ., det er rigtig nok .,

• #56   29. dec 2007 Janne H - Det kan de også gøre, for så vil de se jeg har lært af joy episoden, og ikke vil lave den igen smiley Og det har jo ikek noget med trænnign af hende at gøre.. For det havde jeg ikke problemer med.. Plus vi gik til trænning, som jeg også vil med den nye jeg anskaffer mig..

• #57   29. dec 2007 lol

nå ja og hvordan kan de se det

fordi du siger du har lært af det

sjovt mange kriminale siger osse de har lært noget, men sjovt nok ender de altid med at lave lort i den igen

det samme med narkomaner

• #58   29. dec 2007 Janne H - Nu er jeg hverken kriminel eller narkoman smiley

Jeg kan godt lærer af mine fejl.

• #59   29. dec 2007 Måske en del kenneler også har lært noget ud fra dine indlæg herinde samt din tråd du lavede i BB da den eksisterende.

Man kan da kun sidde og håbe.

• #60   29. dec 2007 ja det kan de da osse

men fordi man siger det, skal man ikke tage det for gode varer...

Janie: tror jeg osse de fleste har smiley

• #61   29. dec 2007 Famøse Famse Janie. . - Og hvad har de lært? At jeg havde brug for hjælp, og ikke fik den af andre end manne, bullrock og pengrisen, mens andre bare nedgjorde mig?

Når jeg skriver det ikke kommer til at ske med en kommende hund, så mener jeg det.. Den skal ikke udsættes for sådan noget som Joy gjorde, for ja, nu hvor jeg har fået lejlighed og ikek er så stresset mere, kan jeg godt se det ikek var godt, men det er så nemt at være bagklog smiley

Og hvis min kommende hund bliver en tæve, skal den ikke passes af nogen med en hanhund der ikke er kastreret.. jeg vil ikke ricikere sådan noget igen.. (og forventer heller ikke at skulel avle ;))

• #62   29. dec 2007 Janne H - Jeg kender mange der er kriminelle og de har ikke lært af det de har lavet, men det er også fordi de ikke har fået skubbet i den rigtige retning, de har ikke fået øjenåbneren.. Det har jeg heldigvis fået, og kan derfor arbejde videre derfra smiley

• #63   29. dec 2007 nedgjorde dig?

fordi de sagde meget tidligt at du burde finde et nyt hjem til din hund istedet for at kaste den alle mulige steder hen?

jaja....

• #64   29. dec 2007 Janne H - At skrive en masse negative ting, er ikke ligefrem hjælpende, når man står i en stresset situation og er enormt stresset.. Så hjælper det ikke at skælde ud, ned gøre osv... Det får man ikek noget posetivt ud af

For stamtavler! Slet da tråden! . - hvor skriver jeg det er andres fejl? og jo de hjalp mig med at se "lyset" så jeg kunne give Joy væk..

• #65   29. dec 2007 Overbevis andre............mig er det umuligt med.

Jeg har læst nok om dig og din tro på kendskab til hunde jeg kun kan ønske der går mange mange år før du får fingerne i en.

Og nej, jeg nedgøre ingen. Jeg skriver bare min oprigtige mening !

• #66   29. dec 2007 sjovt

det var jo bare det folk prøvede på længe før du endelig så lyset, og da godt nok svært at se positivt på at en hund bliver kastet rundt uden at der bliver tænkt bare en smule på hvor forvirret den stakkels hund bliver

• #67   29. dec 2007 Må jeg foreslå du laver et økonomisk bugdet også for situationen uden din kæreste (15 år frem i tiden er jo langt tid, og man ved sgu aldrig). Så du har helt tjek på hvad det vil koste dig at have en hund alene.
    I så fald er man med su'ens størrelse i hvert fald nødt til at tage lån visse måneder (kan man jo gøre op om man vil have hele tiden og så sidde hårdt i det efterfølgende).

Og mht. bolig så er det sgutte lige til at finden oget med husdyr tilladt - især ikke hvis det skal gå tjept. (som ved et brud med kærester osv.) Så får helt klar langt hvad du gør hvis det værste skulle ske...

• #68   29. dec 2007 Famøse Famse Janie. .
    - jeg havde ikke brug for en mening på det tidspunkt, men hjælp smiley Og jeg har skam kendskab til hunde.. :S bare fordi det ikke er flere pår, så betyder det ikek at jeg ikek har nogen.. Og jeg lærere aldrig at have mere kendskab ved at holde mig helt væk fra dem smiley

Janne H - Som sagt før, hjælper der ikke at bgøre det på en negativ måde.. Så kunne man gå ind og tage samtalen stille og roligt, som de 3 gjorde..

• #69   29. dec 2007 *G*

det lån skal vel osse betales tilbage?

• #70   29. dec 2007 Ginne *
    - Jeg skal have hund alene forstået på den måde at jeg står selv med ale hunde udgifterne smiley

Og som skrevet før, regner jeg ikek med at slå op med kæresten.. hvis jeg skulle gøre det, ville jeg ikke syntes forholdet var meget værd..

• #71   29. dec 2007 du lukkede jo totalt af så snart folk nævnte at du burde finde et nyt hjem til Joy

da der så kom nr jeg ved ikke hvad tråd om at du skulle finde et nyt hjem, så kan jeg godt forstå folk bliver vrede

• #72   29. dec 2007 Janne H - Hvis du snakker om de 2 lån eg har nu, så skal du slet ikke bekymte dig om dem, de bliver betalt tilbage, og jeg har stadig råd til hund oveni smiley

• #73   29. dec 2007 Hov hov..........der var ikke EN på BB der nedgjorde dig. Og heller ikke i andre forummer hvor du har lagt tråde ud til vildt fremmede om at tage din hund !

Det er IKKE at nedgøre folk foreslog du fandt et permanent sted til Joy fremfor at blive ved med at kaste hende rundt.

Så stop lige med de påstande.

• #74   29. dec 2007 Janne H - Det er klart, når folk først er vildt negative, så gider jeg ikke hører på dem.. Jeg er ikke en person der går med åbne arme hen til nogen der lige har givet mig en skideballe smiley

• #75   29. dec 2007 Famøse Famse Janie. .
    - nej men tilgengæld gik de herind og gjorde det smiley

• #76   29. dec 2007 kan henvise til Janies svar

præcis det samme jeg ville skrive

og jeg er skam ikke bekymret om dine lån
    intet kunne bekymre mig mindre

• #77   29. dec 2007 Ævl............Der ER mange fra BB herinde, men der er FÅ der er aktive !

De læser, men de skriver ikke !

• #78   29. dec 2007 Raster> Derfor synes jeg allievel du skal have dit sikkerhedsnet klar smiley Helere have dem klar og ikke få brug for dem, end pludselig at stå i situationen hvor de er nødvendige og der først skulle til at mobiliserer hvad der måtte være brug for...

• #79   29. dec 2007 Janne H - Men som sagt har jeg lært af mine fejl, og lagt det bag mig (ikke at jeg ikke holder af joy mere, det gør jeg og savner hende stadig, så det er ikke ment på den måde)..

Og jeg er villig til at lærere mere, ellers ville jeg jo stadig ikke være herinde, eller oprette denne tråd smiley

Jeg anskaffer mig ikke en hund før jeg er sikker på at vi har lejligheden, er flyttet ind og faldet på plads osv.. Indtil der vil jeg kigge, lærere evt besøge, kigge og lærere noget mere..

• #80   29. dec 2007 Dk Fæhunden> Du må gerne smide en pb med boligselskabet (eller privat manden) hvor du har fundet den lejlighed til så billige penge i odense c smiley

• #81   29. dec 2007
    Famøse Famse Janie. . - Der er faktisk mange af em på BB der er herinde, de har bare ikek de samme navne herinde smiley

Ginne * - Ja det ved jeg.. smiley

Tine L - Øg, der var INGEN der forsøgte at tage ponyen fra mig, og jeg valgte at sælge hende da jeg ikke havde råd til 2 bokse (hendes føl skulle have sit eget)

Følle blev solgt da jeg ikke kunne have hende opstaldet hvor hun var og ikke havde råd til noget her i byen på daværende tidspunkt..

Og den med den anden pony passer heller ikke, jeg var der flere gange om ugen, smurte salve og red eller gik en tur i skoven.. Jeg så sjællendt nogen derude, men det betyder ikke at de ikke var der smiley
    Og jeg tager aldrig telefonen når det er hemlig nummer, og der er uanset hvornår det er..

Ferguson blev sat til salg da jeg på daværende tidspunkt ikke havde råd til stirrilation, og ny ejer lovede at få det gjort.. '

Og jeg har alle mine rotter til salg, da kæresten ikke vil bo sammen med dem i en 2 værelses.. Han har tilgengæld gået med til en hund..

Hestene er heller ikek kommet i klemme, heller ikke katten.. Det er kun Joy, hvilket absolut ikke er planlagt, og HVIS jeg skulle stå i den situation igen, vil jeg ikke lade den gå igennem det samme..

• #82   29. dec 2007 som sagt

en tøjhund

man kan få så mange smarte i BR nu......og udsalget starter jo snart....

• #83   29. dec 2007 Marianne aka Problembarn *
    - jeg ved godt livet kan forandre sig.. men hvis jeg skulle gå og tænke "Forlader han mig mon idag" eller "Er det mon idag han smider mig ud" ville jeg ikek syntes det var et godt forhold, jeg ville gå og være nervøs og det syntes jeg ikek man skal i et forhold..

Og hunden vil ikke komme i hans navn, ikke engang halvt smiley

• #84   29. dec 2007 og som sagt, jeg HAR en tøjhund smiley

• #85   29. dec 2007 Tanja - ja du skal lige overbevise kennelen om at du ikke vil gøre det samme ved denne hund .,

MEN . Du har bare lavet en KÆÆMPE brøler med Joy .,
    og nok ikke alle vil tro på dig ., om du virkelig har ændret dig på den måde .,

ikke ondt ment ., meeeen .... tror nogen kenneler vil snakke meget om det inden de sælger dig en hund .,

• #86   29. dec 2007 * Skiilotte * - Nej det vil de jo ikke, og hvis jeg ikke får en ny hund kan folk heller aldrig se at jeg HAR forbedret mig og lært af mine fejl..

Jeg havde aldrig stået i sådan en situation før, og havde ikke kendt nogen der havde, så vidste ikek hvad jeg skulel gøre andet end at prøve på at finde nyt hjem til mig og alle dyrene..

• #87   29. dec 2007 Marianne aka Problembarn * - Jeg er ikke afhængig af det mere, i og med jeg har flere penge til rådighed, så jeg ville hvis det skulle gå galt have råd til en lejlighed selv... men det er ikek det jeg stiler efter lige nu smiley

For stamtavler! Slet da tråden! . - Øh, lever du i mit hovedet? Hvem siger jeg ikke har fattet det, skrev det for at fortælle jeg ikke ville komme i den situation i og med den ikek kom til at stå i hans navn..

• #88   29. dec 2007 T.J - neeej ., men tør man prøve hvis man var en kennel ?! .,

• #89   29. dec 2007 * Skiilotte * - tja, nu vil jeg ikke avle hunde så kan ikke se det fra en hundeavlers synspunkt..

Men hvis jeg havde et kuld rotter og jeg skulle sælge til nogen der havde lavet en eller anden stor fejl, og de lovede at de ikke gjorde det igen, ville jeg give dem lov til at købe 1 eller 2 unger (alt efter hvor mange rotter de har i forvejen) mod den betingelse at jeg fik opdateringer på dem når jeg spurgte.. Og evt. billeder.. Og så sige atr hvis jeg ikke følte de behandlede dem som de skulle, så ville jeg tage dem tilbage igen..

• #90   29. dec 2007 Raster> men ville du kunne få hunden passet eller få et sted at overnatte med hunden i en periode, hvis det tager tid inden du kan finde en indflytningsklar lejlighed med husdyrtilladelse? Et er at have råd - men det hjælper sgutte hvis der ingen lejligheder er at få smiley

• #91   29. dec 2007 Tine L - jeg kan ikke se dramet i at jeg sætter nogle dyr til salg fordi jeg ikke har råd til dem mere på daværende tidspunkt :S

Som sagt så jeg heller ikke dem, og du er velkomme ntil at spørge min kæreste, da det var ham det trofast kørte derud.. Jeg brugte ikke "hoveddøren" og var aldrig inde i ridehallen, da jeg ikke bryder mig om at ride der..

Katten var i forbindelse med udsmidningen.. så er på samme tid som med hunden..

Og jeg har sagt så mange gange før, som jeg også gjode i de tråde, folk er mere end velkomne til at komme og besøge mine dyr og se at de folk lyver, og at de har det godt.. "sjovt" nok er folk ikke dukket op, og jeg har aldrig været meldt til DB eller politet, så de må jo ha syntes forholdene var okay alligevel..

Selvom jeg kun har rotter og kat nu er folk stadig velkomne til at komme hjem og kigge, jeg har nemlig intet at skjule for nogen smiley

• #92   29. dec 2007 Ginne * - Jeg ville finde et sted hvor jeg kunne overnatte sammen emd hund og kat (til den tid er rotterne nok væk).. og så finde lejlighed hurtigst muligt..

• #93   29. dec 2007 Tine L - De havde det skam udemærket, hvilket folk også kunen se hvis de kom smiley

Hvis man bliver meldt får man det at vide, og jeg har ikke været meldt..

• #94   29. dec 2007
    For stamtavler! Slet da tråden! . - Næ ikke lige i øjeblikket smiley

• #95   29. dec 2007 *GGG*

der er da ellers langt fra en lille hund til en amstaff...

• #96   29. dec 2007 Janne H - Jeps, men man "må" jo heller ikke købe en amstaff uden hunde erfaring vel smiley Men jeg vil hvertfald kigge en masse små racer igennem, og se hvor en jeg tror passer til mig og mine behov smiley

sådan en lille hygge/selvskabshund (som IKKE skal fungere som rekvisit/påklædningsdukke)

• #97   29. dec 2007 jamen du havde da masser af erfaring

det påstod du da i din sidste tråd....

• #98   29. dec 2007 *GGGGG*

• #99   29. dec 2007 Tine L - Det gør jeg så ikke, men de folk som ALDRIG havde været på stedet, som alligevel kunne sige de havde det dårligt, mødte "sjovt" nok aldrig op når jeg inviterede på besøg, så de havde slet ikke hold i noget af det de sagde..

Og der er ingen der har prøvet at tage mine dyr fra mig :S Jeg kan godt skrive adressen til dig på opstaldnigsstedet hvor hoppen stod på til sidst, og så vil de også sige de ikke har taget hende fra mig.. eller prøvet på det.. (hvilket også kræver en politirapport)

Og jo, jeg kan godt overskue flere dyr smiley

• #100   29. dec 2007 Janne H - Næ, jeg sagde jeg følte jeg havde nok til en amstaff smiley men det varandre jo ikek enige i, selvom de ikke aner hvad jeg har lavet med hunde :S

Og man kan efter min mening aldrig få for meget erfaring smiley

• #101   29. dec 2007 det var ikke det du skrev sidst

du skrev du havde masser af erfaring!

• #102   29. dec 2007 Erfaring kommer jo så af at have dyrene og selv passe dem.

• #103   29. dec 2007 T.J - naaiih det erfaring du havde ., tjaa tro mig det var ikke nok til en amstaff .,

du havde Joy i en måned ., og trænede .,
    også trænede du med en venindes på en gård eller noed ., hmmm ., :o/

• #104   29. dec 2007 Janne H - Jeps, men man kan aldtid få mere smiley

Famøse Famse Janie. .
    - Ja, og jeg har også selv passet hund før.. Og jeg får ikke mere erfaring af ikke at have hund..

* Skiilotte * - ja jeg boede samme nemd min vneidne på en gård, hvor jeg havde hendes hund som min, hvor jeg stod for trænning, aktivering osv smiley

• #105   29. dec 2007 Chimp & Ditte N - Jeg har flere penge tilrådighed nu end jeg havde dengang, jeg bruger mine penge på en helt anden måde..

Den gang købte jeg bare løs, det er jeg holdt op med.. Derfor har jeg råd til det nu..

• #106   29. dec 2007 du svarer jo slet ikke på det folk spørger om

og når folk spørger i vest svarer du i øst

du ændrer svar konstant

• #107   29. dec 2007 T.J - Jah og hvilken race var det ?? .,

• #108   29. dec 2007 Janne H - Næ det gør jeg da ikke :S Jeg giver dig ret og siger samtidigt man sagtens kan få mere :S

* Skiilotte * - Hun var labrador/hønsehund, og var lidt tungnem i det *g* men ellers en sød og rar hund.. Men efter jeg flyttede begyndte hun desværre at strefe, og min veinde ville ikke have hende bundet dagen lang da hun så gøede, så det endte med hun til sidst måtte aflive hende smiley

• #109   29. dec 2007 Janne H - Næ, jeg sagde jeg følte jeg havde nok til en amstaff smiley men det varandre jo ikek enige i, selvom de ikke aner hvad jeg har lavet med hunde :S

dette var dit svar før
    såååå

• #110   30. dec 2007 tanja...ja, når i har fundet noget mindre at bo i og i den nærmeste fremtid..hvorfor ikke vente nogle år og så få den perfekte hund?

• #111   30. dec 2007 og ja, skrev mindre af en grund:

T.J .

Skrevet: 29-12-2007 19:51:42

M T - tillader mig at kopirere de 2 første linier i mit indlæg: "Jeg vil starte med at gøre opmærksom på det IKKE er nu jeg skal have hund, men først i den nærmeste fremtid, når mig og kæresten har fundet noget mindre og er faldet til der.."

• #112   30. dec 2007 Janne H - ja det er jeg da udemærket klar over..

Chimp & Ditte N - Tja det er jo så dit problem smiley

M T - For hvem siger den perfekte hund ikke kan være en lille hund? Når det kommer til korthåret hunde er jeg ikke så kræsen smiley Og jeg vil ikke udelukke i fremtiden at have mere end 1 hund, men det bliver først meget senere

• #113   30. dec 2007 Rockeren (Martine), sikke da et velvalgt navn du har fået - kunne ikke afspejle din attitude bedre ;o)

Jeg har ikke problemer med brugsegenskaberne på mine hunde. De har det, jeg avler imod - førbarhed, energi og evnen til at samarbejde.

De få hunde jeg har solgt til folk, der decideret træner hundene mod prøver har opnået hvad de skulle -heriblandt politihundeprøve, elitehund i DCH, DKK lydighed samt agility på højt plan.

Vi har jo ikke alle ambitioner om en hund der kravler rundt på væggene med fråde om munden og som man kun kan have hvis man holder den i hundegård og iøvrigt træner intensivt med den 2-3 timer om dagen - derfor mit valg af linier. Desuden værdsætter jeg en smuk og racetypisk hund og det får man ikke ligefrem med brugsmalinoisene der må siges at være ret alternative i udseende for de flestes vedkommende så man fristes til at tro at de udover det rent fænotypiske heller ikke genotypisk har ret meget at gøre med malinois.

Jeg avler hunde som skal trives i en familie under de rette forhold og som stadig er en arbejdshund - ligesom mine egne, der f.eks får brugt deres gode hyrdeinstinkter, som jo er det, der kendetegner en belgisk HYRDEhund.

Jeg fatter ikke at du til stadighed kan have sådan en foragt overfor mine hunde (du har aldrig set mine hunde), jeg accepterer at du har dine hunde og dit primære formål er konkurrence på hvor godt din hund bider/arbejder, hvordan kan det være det er så svært at acceptere at andre har en helt andet opfattelse af hvad en malinois er. Der skal jo være plads til os alle, men du må jo føle dig truet på en eller anden måde?

Iøvrigt vil jeg sige til indlægsholder at hvis planen er at få en stille og rolig hvalp/hund, der uden problemer er alene i en lejlighed en hel arbejdsdag, så skal du nok ikke forvente at få det fra en aktiv race som den belgiske hyrdehund - uanset hvilke linier du kræver.

En belgier kræver at man er omkring dem, de er utroligt kærlige og knyttede til deres leder og de har det bedst med at være med og være en del af familien. Det gælder selvfølgelig kun "mine" egne linier , brugslinierne er jeg sikker på at Rockeren kan fortælle om. ALTID KLAR, ikke Martine?

• #114   30. dec 2007 du snakker jo selv amstaff og iiih og åh... men nej, nu, af pladshensyn, vil du ha dig en lille hund fordi det lige passer dig. helt ærligt - stakkels kræ, og ja, hvis mange folk siger at der er noget helt galt mht pasning af dine dyr så må der da være noget om det. tvivler på at de har lavet en telefonkæde og aftalt at de skal tale grimt om dig altså...

• #115   30. dec 2007 M T - Det er netop af hensyn til hunden jeg ikke vil have den i en 2 værelses, jeg føler ikke en amstaff skal være i en 2 værelses, da jeg ikke fæler det er plads nok for den..

Jamen hvis du tror mine dyr har det så dårligt, er du som mange andre velkommen til at komme og kigge :S Der er intet galt med dem, og jeg ville bestemt heller ikke sige ja til at en tvmand kunne komme og kigge hvis der var noget galt :S

• #116   30. dec 2007 desudne ser jeg ingen grund til at skulle sidde og lyve herinde, det kan godt være andre har lyster om at gøre det, men det har jeg altså ikke..

• #117   30. dec 2007 T.J
    Du opretter jo kun de tråde her fordi du keder dig... Eller også er du utrolig dum du har lige skilt dig af med en gravid hund og nu vil du så gentage succesen....

• #118   30. dec 2007 "Jamen hvis du tror mine dyr har det så dårligt, er du som mange andre velkommen til at komme og kigge"

På hvad ?

Dine dyr ryger jo ud på stribe...........

• #119   30. dec 2007 * C & J * - Næ jeg keder mig ikke, jeg søger links til en lille hund jeg vil have i fremtiden..

Jeg ville skam godt selv ha beholdt Joy, men kunne ikke, og det var slet ikke planen hun skulle blive gravid..

Famøse Famse Janie. . - Du kan komme og kigge på rotterne og katten, som jeg har nu.. Nogle af dme har jeg haft siden de blev født.. og katten har jeg haft siden han var lille og han er 2 år nu..

• #120   30. dec 2007 T.J Har også set et sted at dine rotter er til salg...

• #121   30. dec 2007 T.J: Du skriver "M T - For hvem siger den perfekte hund ikke kan være en lille hund? Når det kommer til korthåret hunde er jeg ikke så kræsen ;)".... Jesus for mig lyder det sommom du bare skal have en eller anden lille hund bare for at have en, det virker i mine øjne ikke særlig gennemtænkt.....

Og du skriver du har 7000 til rådighed om måneden, det kan godt være du synes det er mange penge men det er det altså ikke hvis de skal dække alt hvad der hedder udgifter.. være sig huseje, varme, el, mad, hundefoder, tøj og ja så skal der jo også være plads til lidt fornøjelse ved siden af.... Hvad hvis din lille hund bliver syg og skal til dyrlægen???? hvad vil du så gøre..??? en tur til dr.dyr ville nemt kunne vælte dit budget og hvad vil du så gøre..??? har du også haft det med i dine overvejelser...????

Jeg vil som de andre mene det ville være bedst hvis du fik en tøjhund eller måske en fisk.....

• #123   30. dec 2007 * C & J * - ja det er de, og der står også i annoncen hvorfor, men de er ikke væk, så derfor kan de stadig godt komme og se dem og se de har det godt..

Mandau!!! . - Hvor mange har ikke hund bare for at have en smiley Jeg går ikke bare ud og anskaffer mig en, for så ville jeg slet ikke spørge efter små racer herinde så jeg kunne finde ud af noget om den race og se om den er noget for mig..

Nu køber jeg meget sjællendt nyt tøj, det er det slet ikke grund til, det tøj jeg har fungere udemærket.. Og Jeg har også til sjov ved siden af..

Og jeg kan godt afbetale ved min dyrlæge, så det vil ikke vælte budgettet

Jeg har en tøjhund og bryder mig ikke om fisk..

mary D - hehe okay, ja så går det ikke, jeg vil ikke have en hund jeg er nødt til at skilel mig af med pga støj gener smiley men tak for forslaget

• #124   30. dec 2007 For stamtavler! Slet da tråden! . - Så kan jeg snakke med banken om det, dagen efter (eller mandagen efter hvis det er en weekend)

Hr. Hulk - Dert er helelr ikke en hund jeg nogensinde ville anskaffe mig..

• #125   30. dec 2007 T.J ja først røg hunden og nu skal du heller ikke have rotterne mere... Lad vær med at købe en hund du er ikke så gammel og virker hellere ikke så moden så hvorfor binde dig så meget når dit liv ikke er stabilt?????

• #126   30. dec 2007 T:J Det svar du lige gav mig er nok til at jeg ikke mener dit hundkøb er gennemtænkt.... Det kan da godt være dit tøj er godt nok nu men hvad om et år eller to vil du så gå rundt i det samme gamle tøj med huller i.... Vær nu lidt realistisk ik....

Det at du har en afbetalingsordning hos din dyrlæge synes jeg ikke er godt nok... for der skal stadig være penge til at kunne betale beløbet tilbage og der er bare ikke ret meget et råde over når man kun har 7000 til at dække alle sine udgifter..... Jeg mener stadig ikke du er moden nok til at tage ansvaret for en hund og intet af det du har skrevet her i tråden kan overbevise mig, det viser mit tværtimod det modsatte....

• #127   30. dec 2007 hvordan kan man netop ikke være kræsen omkring sit hundevalg

det skulle da, ok for de flestes vedkommende, være noget man har i rigtig mange år

hvis der er noget man skal være kræsen med, så er det da netop hvilken race man vælger

måske du skulle overveje at samle på my little pony istedet for

• #128   30. dec 2007 * C & J * - Som sagt var det slet ikke meningen Joy skulle væk, det er det ved rotterne, da kæresten ikke vil bo i en 2 værelses med dem.. og jeg vil hellere finde et billigere sted at bo, evt lidt længere væk fra centrum, end at blive boende her..

Mandau!!! . - Det tøj jeg har nu er efterhånden 5 årt gammel, og ja bukserne har huller (nogle af dem) og hvad så? det er en del af min stil..

Jeg er endnu ikke støt på nogen der ikke har hund for deres egen skyld..

Og jeg HAR penge til at betale det tilbage :S Hvorfor er det så svært at forstå? når jeg har betalt alt til husleje, forbrug, internet osv sammen emd kæresten, har jeg omkring 2000 kr til dyrene, og det bruger jeg slet ikke på dem jeg har nu..

For stamtavler! Slet da tråden! . - Ja derfor trækker man over, hvis der ikke er nok penge på kontoen og snakkerm ed banken når den åbner :S

• #129   30. dec 2007 Janne H - med kræsen mener jeg at ikke at jeg bare tager den første og bedste hund ind jeg ser, men at det race mæssigt ikke har den store betydning, men individelt (eller hvad sådan noget hedder) har det selvfølgelig..

Men jeg kender ikek til de små racer, DER er det jeg beder om links eller andet til nogle, så jeg kan lære om dem, og derfor finde ud af om de var noget for mig..

• #130   30. dec 2007 Mandau!!! . - ikke alle er shopoholokere der ikke kan lade være med at købe ind hele tiden smiley

• #131   30. dec 2007 T.J Ja 2000 er godt nok mange penge... eller nej det er det ikke... der kan også kommer uforudsete udgifter på andre områder end dine dyr og så er 2000 sgu ikke ret meget.... Så nej du kan ikke overbevise mig.. du er stadig ikke mere moden nok til en levende hund så hold du dig bare til den tøjhund du har i forvejen......

• #132   30. dec 2007 For stamtavler! Slet da tråden! . - Nu er det meget sjællendt jeg har oplevet dyrlægeregninger hvor jeg bliver nødt til at overtrække smiley Og ja det gør jeg, og så snakker jeg med banken, og så kan det blive lukket op igen..

Mandau!!! . - og hvor tit er det så liiige det sker? yderst sjællendt.. og så kan jeg som skrevet før overtrække og snakke med banken..

Desuden har jeg før kunne klare at have 2 heste, 2 rotter, og 3 hamstere på SU, så mon ikke jeg nok skal klare 1 hund og 1 kat på SU også?

• #133   30. dec 2007 Og dengang hed det hjemmeboende SU

• #134   30. dec 2007 DK Fæhunden ! - Det er IKKE nu jeg skal have hunden, derfor har jeg ikke rotterne når de kommer, dem regner jeg ikke med skal hen i den anden lejlighed når vi finder en..

• #135   30. dec 2007 T.J Desuden har jeg før kunne klare at have 2 heste, 2 rotter, og 3 hamstere på SU, så mon ikke jeg nok skal klare 1 hund og 1 kat ... det har du jo netop ikke kunnet klare .. for hvor er de dyr henne nu...?????

• #136   30. dec 2007 Og SÅ meget dyre er det ikke at have hund.. foderet koster ca. det samme.. Halsbånd osv har jeg.. og dyrlæge regninger er heller ikke meget mere end når de andre skal af sted..

• #137   30. dec 2007 Fæhunden *G*

forkert link hehe

gu har racen sq da betydning, det er da det vigtigste overhovedet

finde en race der passer til en

måske du skulle overveje et af DKKs kurser

før du køber hund

• #138   30. dec 2007 T,J... Ja ud med de gamel dyr så du kan få et nyt ud.... hvad så med den lille hund... skal den så ud når du engang beslutter dig for at få en Amstaff..?????

• #139   30. dec 2007 Mandau!!! . - den ene rotte er død af kræft, den anden flyttet da jeg ikke kunne have den med her hen (og bor med nogle andre rotter) Hamsterne døde af alderdom, ponyerne solgt, grundet anden økonomi og andet sted at bo..

• #140   30. dec 2007 Janne H - jeg ved godt hvad der skal til for at have hund..

Mandau!!! . - Det svar må du selv finde i tråden, for jeg gider ærligtalt ikke blive ved med at skrive det samme igen og igen..

• #142   30. dec 2007 DK Fæhunden ! - ??

• #143   30. dec 2007 mary D - Takker smiley

• #144   30. dec 2007 Tænk at du overhoved tænker på at få hund igen........
    du af alle mennesker burde ikke have den slags tanker.

• #145   30. dec 2007 Mary,... Ja det skal hun da... men nu er det sådan at hun for ikke så længe havde en hund i jaa havd skal vi sige en månede så boede den alle mulige andre steder og den endte med at få hvalpe selvom den selv kun er en hvalp......Såååå ja jeg kan da godt se hun skal have en hund når hun nu så gerne vil....... NOT....nej hun skal sgu ikke have en ny hund hun kan lege kastebold med....

• #146   30. dec 2007 Mary: der er måske en grund til det

laaang historie, men der er en meget god grund

ja, det ved du vel, finde nogen der kan passe den for dig

ffs altså

først vil du have en amstaff, så vil du have en lille hund, og flytte til noget mindre?

sq da altid noget du nok skal skyde en hvid pil efter den amstaff....

• #147   30. dec 2007 Kæft mand........

Jeg fik lige uventede dyrlægeregninger på Effie på over 20.000 på under en måned og de ruller stadig fast ind her efter næsten 5 mdr grundet genoptræningen.

• #148   30. dec 2007 Kamilla T - Det er heller ikke nu... Det var udelukket pga jeg blev smidt ud at det skete det med joy, når vi flytter skal jeg også på kontrakten og han kan derfor ikke smide mig ud.. Joy blev ikke dårlig behandlet mens hun var hos mig, så jeg ser ingen grund til hvorfor ikke..

Mandau!!! . - Og det svar var også til dig.. Og igen syntes jeg du skulle tage og læse tråden igennem :S

* C & J * - nej hun linker så man går ind under sine egne fotoalbummer *g*

Janne H - Øh nej, jeg vil FØRST flytte, SÅ have en lille hund, og så SENERE når vi har noget STØRRE, have en amstaff, og jeg skrev også i amstaff tråden jegi kke ville udelukke at få en anden hund før amstaffen..

• #149   30. dec 2007 Janie: bare snak med banken *GGG*

• #150   30. dec 2007 For stamtavler! Slet da tråden! . - Nu er det ikke fjordhesten der er tale om her smiley og jo de var passet med alt, også dyrlæge, smed og ormekur.. Og jeg havde ikke forsikring på dem..

Famøse Famse Janie. . - Så har du også været uheldig med den..

• #151   30. dec 2007 DK Fæhunden ! - så han

• #152   30. dec 2007 OK

• #153   30. dec 2007 nåååh jamen det vil jo heldigvis sige aldrig

eftersom det jo er meget svært at blive enige om en lejlighed

men ja, kan godt se det smart i at flytte i norget mindre for så at finde noget større øøøh jojo

• #154   30. dec 2007 For stamtavler! Slet da tråden! . - "Som jeg kan forstå gik det jo heller ikke særlig godt med at klare det... " gætter det er fjordhesten du tænkte på

• #155   30. dec 2007 T.J... Jeg har læst hele tråden og der kommer stadig ikke noget fra din side der overbeviser mig om at du er moden nok til at tage ansvaret for en ny hund..... Du kommer hver eneste gang med dit ævl om at jamen det var jo bare fordi det ene eller det andet bla bla... det er ikke min skyld men alle andres.... op i min bare der hvor jeg er højst når jeg plukker jordbær......

• #156   30. dec 2007 Janne H - Nej det vil ikke sige aldrig..

Ja vi flytter til noget mindre nu, og om nogle år (hvis ikke mange) så noget større.. Det er ikek et nyt fænomen i Danmark smiley

Det kan godt tage op til 2 år bare at finde den lilel lejlighed, og så skal vi lige flytte og falde på plads og SÅ vil jeg se mig om efter en hund, som jeg har skrevet før, det er IKKE nu..

Og til den tid skal jeg på læreløn, og hvem siger ikke jeg får et fritidsjob ved siden af ?

Jeg har aldrig skrevet det er her og nu jeg skal have den..

Min økonomi bliver ikke ved med at være den samme resten af mit liv :S

• #157   30. dec 2007 Mandau!!! . - HVOR skriver jeg det er andres skyld?

Hvis jeg ikke tog ansvar for det ville jeg slet ikke sidde herinde og forklare igen og igen hvordan det skete.. Men sket er sket, ja og det er der ligesom ikke noget at gøre ved.. Som jeg skriver tidligere HAR jeg lært af det, og det kommer ikke til at ske igen at en hund skal have det som joy havde det..

• #158   30. dec 2007 nej det håber jeg ved gud grød ikke.. magen til usikker og utryg hund skulle man lede længe efter og det er da klart hvorfor...

• #159   30. dec 2007 M T - Ja fordi den blev flyttet for mange gange.. ikke pga hvordan den havde det hjemme ved mig..

• #160   30. dec 2007 T.J.... Du tager ikke ansvar du kommer med den ene dårlige undskyldning efter den anden...... Det kalder jeg ikke at tage ansvar.....

Jeg hopper lige ud af tråden lidt for sidder sgu og bliver lidt små sur... så må hellere få vaket noget tøj så jeg ikke komme til at skrive noget jeg fortryder.....

• #161   30. dec 2007 nej

den nåede jo heller ikke at være hos dig så længe *GGG*

og hvor meget var det lige du var og besøge den, de steder den nåede at bo?

• #162   30. dec 2007 nej men netop fordi hun blev flyttet så mange gange fordi DU ikke kunne tage dig sammen (sorry ordvalget) og finde et blivende hjem til hende hos en anden end dig selv...

• #163   30. dec 2007 Janne.. Jamen det var jo ikke hendes skyld hun ikke havde råd til at besøge Joy.... Ej dumme os her på HG de penge kunne vi da godt have givet hende...

• #164   30. dec 2007 Mandau!!! .
    - Det er så ikke undskyldninger, men hvad der skete, jeg er ikke en person der bare sidder og siger, ja, nej og amen..

Janne H - De steder jeg havde mulighed for det, besøgte jeg den så tit jeg kunne.. Mener jeg var i Vejle 10-15 gange, og i brejning 1-2 gange i ugen..

• #165   30. dec 2007 M T - Jeg vidste ikke bedere på daværende tidspunkt, så er det rart der er nogle ti lat fortælle en det..

Mandau!!! .
    - troede du var gået ud af tråden smiley Og jeg siger ingen steder det er HG skyld, så du kan godt holde på med at føle dig truffen både på dine egen og på HG's vejne

• #166   30. dec 2007 T.J.. Jeg føler mig ikke truffet... det er ikke mig der har dummet mig....... min hund ligger stadig her ved min side og sover trygt og her bliver han til den dag han ikke kan mere......

• #167   30. dec 2007 Mandau!!! . - Det må du åbenbart gøre når du reagere som du gør hver gang.. Ja jeg ved godt det er en fejl, og jeg har taget det til mig.. jeg HAR lært af det, og jeg siger ikek det er andres fejl..

Jamen det er da kun godt for din hund, det vil min næste hund også komme til..

• #168   30. dec 2007 Marianne...HURRA! det var lige præcis det der jeg mente, tak for at du fandt det!

• #169   30. dec 2007 Marianne aka Problembarn - Næ jeg giver dem ikke skylden for hvad der er sket, jeg siger de ikke hjalp mig.. Det er bestemt ikke det samme..

Jeg bad om hjælp og fik det kun fra dem jeg nævnte..

• #170   30. dec 2007 T.J... Ja ja det vil tiden så vise... den ryger sikkert samme vej som alle dine andre dyr........

Jeg føler mig ikke truffet over noget af det du skriver.. jeg er sådan set rimelig ligeglad med dig.. men det er jeg ikke med de dyr du har eller de dyr du eventuelt kunne finde på at anskaffe dig.. det er det der nager mig.. for udfra hvad jeg kan læse i den her tråd har du ikke lært en skid....

• #171   30. dec 2007 øøøhm

sjovt, er du nu sikker på du ikke kun var der 3 gange???

og var det ikke kun fordi Louise bad dig komme og gøre rent ved dine rotter

og det var vist ikke noget med en lille gåtur med din hund eller noget

men kan godt se det kan være svært at holde styr på

• #172   30. dec 2007 ja det må være svært at huske når nu hun blev flyttet rundt så mange gange janne..det må du lige ta lidt hensyn til smiley

• #173   30. dec 2007 Mandau!!! . - Det vil den, og den vil vise jeg har forbedret mig smiley

Og jo jeg HAR lært af det.. og det beviser jeg næste gang jeg får hund smiley

Og det her er jo igen et strålende eksempel på at istedet for at hjælpe skal man lige rækkes ned og stikkes i..

• #174   30. dec 2007 nej da

vi prøver bare på at hjælpe dig til at forstå at du vist ikke er egnet til at have hund

• #175   30. dec 2007 Janne H - Det var flere end 3 gange, smiley og den ene gang var vi ude at gå tur hvor vi var ovre på marken hvor der ligger en lille sø (og nej jeg er ikke kendt i området og var der for 1. gang der)

Og hun blev også passet hos en anden i Vejle da Asya skulel slappe af.. Der hentede jeg hende og tog hende med til trænnign i Fredericia.. Men som jeg blev nødt til at stoppe da hun kom tilbage ud til louise da det ikke hang sammen med bus og tog..

• #176   30. dec 2007 T.J .: nej jeg ved godt du ikke snakker om nu, jeg håbede bare at du ville undlade at få hund igen.

Det kan godt være joy havde det godt hos dig, men hvor længe nåede du selv at have hende inden hun blev kastebold????

• #177   30. dec 2007 T.J.... Ja piv piv nu er de andre onde ved mig igen...??? Jesus bliv dog voksen.. der er da en grund til at der er SÅ mange i den her tråd der har samme mening.. måske du skulle prøve at tage det til dig i stedet for altis at føle dig som et "offer".. det er kun et offer i den her sag og det er Joy.... længer er den ikke....

• #178   30. dec 2007 Janne H - Jeg er så egnet.. Jeg kom som sagt af med hende fordi jeg blev smidt ud, hun flyttede rundt fordi jeg ikke anede hvad jeg skulle gøre.. Og nu vil jeg sørre for jeg ikek kan blive smidt ud FØR jeg anskaffer mig en hund, så jeg ikke står i den situation igen.. Og jeg vil sørre for jeg bor et sted hvor der er tilladelse til hund, det er der ikke engang alle herinde der sørre for, det kan ricikere at stå i den situation som jeg gjorde..

• #179   30. dec 2007 T.J.. og nej tak du behøver ikke bevise noget for mig... ville heller have du undlod for ved jo det ville kræve en hund hvis du skulle bevise det for mig og det ønsker jeg ikke

• #180   30. dec 2007 Jeg vil gerne lige pointerer jeg absolut ikke har været uheldig !

Jeg er verdens heldigste ved at få fingre i sådan en lækker hund sm min tøs.

At hun har HD er noget lort, men i det mindste havde jeg da pengene til at få hende både tjekket OG i behandling uden at skulle ligge tudende på knæ i banken.

Banken har ikke valgt jeg skulle have hund..........Det har jeg !

• #181   30. dec 2007 nå jamen vi kan jo spørge Louise hvor mange gange du nu var hos hende og gå lang tur rundt om søen....

• #182   30. dec 2007 Kamilla T - Jeg havde hende vidst i 1-2 måneder.. Og så blev jeg smidt ud, og så havde jeg hende igen en uge i sommerferien, da kæresten havde loget at finde en lejlighed (vi var i Haderslev ved min far, absolut ikke optimalt) hvilket han så ikke gjorde.. Så jeg fandt et andet sted hende, og til sidt ud til det sidste sted, hvor hendes hanhund hoppede på min, og jeg sagde jeg nok skulle betale halvdelen af dyrlæge regningen.. hun nåede dog ikke til dyrlæge der, men kom det ved pengegrisen, hvor hendes dyrlæge sagde hun skulle vente, og senere at Joy ikke var gravid, hvilket hun jo så var alligevel, desværre.. Det har absolut ikke været meningen hun nogensinde skulle have hvalpe..

Som sagt vil det ikke ske igen.. Jeg kan sagtens finde ud af at passe, træne, fodre og aktivere end hund..

Mandau!!! . - jeg piver ikke.. prøv dog at lade være med at være så nedladende det kan være du får noget posetivt ud af det..

• #184   30. dec 2007 Famøse Famse Janie. .
    - Jeg behøver heller ikke at gå tudende på knæ, og jeg vil sige det er uheldigt du har købt en med HD.. Når du kunne ha været heldig at hun ikek havde det

Janne H - Det har jeg lige skrevet til dig :S vi var 1 gang ude at gå.. og jeg var der flere end 3 gange, for at snakke med joy, Rottweiler og skifte rotterne..

• #185   30. dec 2007 hovsa.....

• #186   30. dec 2007 T.J .: Jeg ville aldrig., om så jeg fik millioner for det,. sælge dig en hund.

sorry but true

• #187   30. dec 2007 ¤ Louise & bat-fuglen - Nu med plejebarn! ¤ - Jeg har sovet 1 gang der ikke andet, så det er jo løgn :S jeg retfærdiggøre ingenting, for der var ingenting der var retfærdigt i de måneder

• #188   30. dec 2007 Janne H - hovsa hvad?

Kamilla T - Hvorfor så ikke? Når jeg nu sikre mig de ting, der gjorde Joy endte som hun gjorde, og jeg har den erfarign i lommen..?

• #189   30. dec 2007 10-15 gange passer jo ikke helt med det Louise skriver

du tror da ikke jeg ikke tjekker op på mine oplysninger inden jeg smider dem her vel?

• #191   30. dec 2007 Janne H - jeg skrev i Vejle, :S ikke ved Louise, der er andre end Louise der bor i Vejle

¤ Louise & bat-fuglen - Nu med plejebarn! ¤ - Jeg nussede hende og legede med hende..

• #192   30. dec 2007 sikke da en god hundeejer

nusse og lege med hende....

• #194   30. dec 2007 og nu trækker du jo i land igen igen igen

før da jeg skrev Louise påstod du jo du var der 10-15 gange

du skal altså se at holde styr på dine historier

• #195   30. dec 2007 Janne H - Jeps.. Og så skulle jeg med bussen hjem igen.. Som sagt ved jeg gost det er noget lort jeg lavede, men det er altid så nemt at være bagklog.. Så jeg ser ingen grund ti lat blive ved med at kører i det, jeg ved godt nu at det var forket..

• #196   30. dec 2007 den kører måske kun en gang om dagen?

er ikke så svært at planlægge at bruge noget tid sammen med sin hund....

• #197   30. dec 2007
    ¤ Louise & bat-fuglen - Nu med plejebarn! ¤
    - Jeg var der flere gange hos Mette (i vejle) da Mette boede så tæt på toget, at det var næmmere at få til at hænge sammen..

I brejning var jeg der flere gange, hvor jeg også legede med hende, og den ene gang passede jeg også deres hund hvor jeg dog begge hudne med på stranden..

• #198   30. dec 2007 for pokker tanja...du er 21 år gammel - undskyld mig men hvor svært kan det være at indse man ikke er parat til så stort et ansvar? en rotte lever trods alt kun ca 2 - 3 år og en kat kan passe sig selv meget af tiden..det kan en hund altså ikke...

• #199   30. dec 2007 Janne H - nej men jeg havde også skolen, og når man skulel ud til Louise og tilbage igen, passede det ikke samme nmed når jeg fik fri fra skole osv..

• #200   30. dec 2007 M T - ja og om 2-3 år er jeg 23-24 år.. det er IKKE nu jeg skal have den, hvorfor er det så svært at forstå :S Og det er jeg ganske udemærket klar over..

• #202   30. dec 2007
    ¤ Louise & bat-fuglen - Nu med plejebarn! ¤ - Tja mette var jo mens hun var hos dig, teknisk set smiley og brejning var lige efter

• #203   30. dec 2007 der er da både lørdag og søndag

ved ikke med jylland, men her på sjælland har man fri fra skole i weekenden

• #204   30. dec 2007 der er ikke noget der er svært at forstå - det jeg har forstået af det her er at du nok burde holde dig til tøjhunden som anbefalet flere gange.. eventuelt udvide med en af dem med lyde i...

ja, om 2 - 3 år er du 23 - 24, ganske rigtigt..men hvem siger du er parat på det tidspunkt?

• #205   30. dec 2007 Janne H - Jeps og det var også i weekenderne jeg var der, når jeg kunne..

• #207   30. dec 2007 louise...det er det der usynlige blæk...nogle gange fordrejer det meningen med teksten jo...

• #208   30. dec 2007 M T - Det siger jeg, i og med jeg så har undersøgt bedere hvilken hund jeg skal have, jeg sørre for at bo et sted med tilladelse til hund, og at jeg står på kontrakten, så jeg ikke kommer til at stå på gaden..

Det er jo ikke fordi jeg ikek kan træne hunden osv, for det kan jeg sagtens.. Det var udelukket fordi jeg blev smidt ud der skete det jeg gjorde, og det vil jeg sikre mig mod i fremtiden..

• #209   30. dec 2007 ¤ Louise & bat-fuglen - Nu med plejebarn! ¤
    - Absolut ikke, jeg svarede på det du spurgte om..

• #211   30. dec 2007 LOL

før var det efter skole

du skal altså til at lære at holde styr på dine historier

• #212   30. dec 2007 Aj nu stopper du sku... Alt hvad der gik galt med Joy er kun din skyld.... Men det er sku også for dårligt at en passer ens hund også kommer man på besøg 3 gange fanme for dårligt.... Jeg ville aldrig sælge en hund til dig og håber ingen andre vil....

• #214   30. dec 2007 Janne H - Jeg skriver det ikke passede sammen med det efter skole :S Derfor kunne jeg ikke komme der så tit

• #215   30. dec 2007 du kunne da stadig min. komme 1 gang om ugen

du var der 3 gange på 2 mdr!!!!

havde du været der bare en gang om ugen, havde det været 8-9 gange!!

• #216   30. dec 2007 * C & J * - Ja det er det, det siger jeg heller ikke det ikke er.. Og jeg kom også flere end 3 gange :S

¤ Louise & bat-fuglen - Nu med plejebarn! ¤ - ?? Så må du formulere dit spørgsmål anderledes

• #217   30. dec 2007 Janne H - Hvis jeg havde tid kunen jeg godt..

• #218   30. dec 2007 Men jeg vil gå ud og lave noget mad..

• #219   30. dec 2007 tid?

man har sq altid tid til sin hund, ellers så burde man sq ikke have den

• #221   30. dec 2007 louise...man må lige lade op jo..... smiley

• #222   30. dec 2007 Hm.........Mindes en tråd hvor der var lidt diskution om hvor mange gange du havde besøgt Joy da hun var i pasning hos Berit, men kan desværre ikke finde den.

Men mon ikke Berit ser denne tråd og selv kan fortælle? ;o)

• #228   30. dec 2007 Så huskede jeg ikke helt fejl.

Tanja for pokker..........Kom da for h...... ud af den osteklokke. Du lever i din egen verden og fatter ikke vi andre ikke hverken hjælper eller bakker dig op?

Læs den tråd langsomt og grundigt igennem og erkend, du virkelig har et seriøst problem med din måde at holde dyr på og find en anden hobby.

Gerne noget der ikke rammer andre levende væsner som perler eller pileflet.

• #231   30. dec 2007 ja se så var jeg jo ikke helt forkert på den

venter stadig på hvor det lige er du har været 10-15 gange og omkring 3 gange om ugen

hmmm

• #233   30. dec 2007 og det var heller ikke hos Louise *GGG*

• #235   30. dec 2007 Klap klap Charlotte, sidder og klapper i mine små fede hænder.... kunne ikke have skrevet der bedre selv....

• #237   30. dec 2007 helt enig charlotte! (selvom jeg også er ung...)

• #238   30. dec 2007 Charlotte...før jeg blev moden nok til hund så havde jeg krybdyr..dem kan man altid sælge hvis ikke man gider mere for de er ligeglade med hvor de bor ca.. dem får man ikke et personligt forhold til og det gør tingene noget nemmere.. måske tanja skulle overveje det smiley

• #241   30. dec 2007 mary...det er godt du har forstået det - det tror jeg desværre bare ikke at hovedpersonen har... smiley

• #243   30. dec 2007 nææ sikkert ikke, men er da naiv nok til at håbe det alligevel

• #244   30. dec 2007 følger med lige så stille her...

Og vil gerne lige komme med et lille bitte pip: en mops er bestemt ikke noget for dig Tanja, en mops er meget afhængig af sin ejer (er alle hunde egentlig ikke det?), og tåler altså ikke for meget trummerum og skiften hjem.

Kommentér på:
lille hund?

Annonce