Balstyrisk lille hund ? {{forumTopicSubject}}
Laura er lille, men ikke lille-lille.. Hun vejer ca 11 kilo og er ret massiv ( har hun fra sin mopsefar ) på en sporty måde *G*
Hun er MEGET glad for andre hunde og imploderer nærmest af glæde når hun får lov at hilse på en anden hund ( Her hvor jeg bor hilser hundene for det meste uden snor når vi går nede ved åen )
Hun er meget voldsomt og hopper og danser ud over det hele de første 5 minutter og er tit for voldsom ved hunde på hendes egen størrelse +/- ..
Idag mødte vi en Gravhund og senere en Sheltie og hun overvældede begge to så vi måtte gå videre rimeligt hurtigt, da det var for meget for de andre....
Hun leger bedst med de store hunde.. Helst ikke mindre end Labrador og gerne meget større for de kan klare hendes 'vildskab'...
Det ærgrer mig rigtigt meget for hun går glip af god leg når vi møder de mindre, fordi at hun skal springe sådan i luften..
Hun er 8 mdr nu..
Er der nogen der har prøvet det samme ? Og slapper de mere af jo ældre de bliver ?
Det skal lige siges at hun ellers er rigtigt god til hundesproget og engang imellem er der også små hunde der sætter hende på plads og det respekterer hun... Ville bare ønske at der var flere der gjorde det *G*
Hun har leget MEGET med mange forskellige hunde i sine 8 mdr og har startet livet i et hjem med schæfer, terrier og cavalier så hun har været vant til lidt af hver...
jul 2007
Følger: 14 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 151 Svar: 1.003
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Jeg er begyndt at træne ro på ham!!!!
Det er ikke så nemt, men han får ikke lov at hilse før han er kommet mere i ro, så må jeg se om det virker
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Laura hár gået til træning.. Men vi må hellere starte op igen her til foråret *G*
Hun accepterer dog når jeg siger at nu går vi når det bliver for meget for den anden hund....
Kunne være at man bare skulle binde bagbenene sammen så de andre hunde havde en chance
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.988
jul 2007
hahaha, som du dog kan sige det ;DDD
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.988
okt 2006
Hvis det er rigtigt med de kanonslag i røven, ja så har min gamle hund godt nok skudt dem af for mange år siden.
Hun er så sur og gider ikke andet end at sove og spise, og sådan har det været i mange år.
Så hvor får jeg et nyt arsenal til hende?
jul 2007
Ja, han er godt nok blevet stærk 8)
Og det kan være helvede, for to uger siden var jeg bogstavligt talt parat til at smide ham i sådan en gynge for babyer og vade rundt med ham sådan.
Men intensiv træning i to uger, har hjulpet lidt, nu kommer han på plads når jeg beder ham om det, også selv om der er en anden hund - HURRA =)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Hun hopper op af de andre hunde, buldrer ind i dem og ja -hun er bare generelt lidt voldsom når hun leger.
Og det tvivler jeg på ændrer sig (hun er 5 år)
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Men knap så glad for at høre at det evt kan vare hele livet.. Nogengange kunne jeg godt tænke mig en gammel sur hund
Men når man så møder en hund der er på samme niveau som Laura , er det bare SKØNT at se
Igår mødte vi heldigvis Sarge. En Vild Labrador på eet år og hans 'far' .. Så dem fulgtes vi med hele vejen.. Der fik Laura brændt en smule krudt
okt 2006
Det skal du ikke ønske dig, det er så surt og besværligt. Min hund kan ikke fordrage andre hunde, heller ikke min unge hund, og hun vil med glæde bide/slås med dem hun møder. Det er godt hun ikke selv opsøger andre hunde, men kommer de hen til hende så går det galt. Det er træls at skulle have et øje på hver finger når jeg går ud med hende, for det er jo min hund der er aggressiv, og ikke de andre der bare kan holde sig væk fra hende
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Så det tror jeg heller ikke der er nogen der reelt ønsker. Og så er Møffe jo ikke slem kan jeg høre, for hos hende er det ovre så snart hun har lært den fremmede hund at kende efter 2-3 møder:o)
okt 2006
Jeg tager ikke Sakie med i hundeskove eller andre steder hvor jeg ved der kommer andre hunde, så gåturene er lidt besværlige. For den gamle skal ud at gå, så hun er med på længere tur hveranden dag.
Den unge skal jo helst ikke lære at være lige sådan, for han kan med alle hunde og elsker at løbe og lege med dem
Balstyrisk lille hund ?