Tjavs er væk!!!!!! {{forumTopicSubject}}
Vores elskede Border Terrier, Tjavs er forsvundet for os. På en gå tur i skoven i mandags d. 24/12 kl 13 tog han turen. Vi var i lidt ukendt teræn ca 3 km hjemmefra, men kun 1 km fra skov han kender. Om han er gået efter noget rå vildt ved jeg ikke(men det tror jeg), og om han er gået ud over markerne eller i skoven ved jeg heller ikke...det hele gik så stærkt. Men nu er det ved at være 55 timer siden og han er ikke kommet hjem endnu. Vi har selvfølgelig ledt over alt, talt med en masse mennesker om de har set ham, kontaktet politi, Falck og dyrelægen. Han har desværre hans gå sele på, så jeg er jo bange for at han sidder fast og ikke kan komme fri.
Nu var det så at jeg tænkte, måske I kender så meget til Border terriens natur så I kun fortælle lidt om hvad kan kan klare og evt vil gøre...vil han søge hjem eller måske nyde hans ny fundne frihed. Og kan han klare at være ud så længe. Tror I han vil søge skov, mark eller mennesker. Han er ikke trænet til jagt, er en ren hygge hund der har det bedst på puden ved brændeovnen, eller under dynen i sengen.
Det her er den aller aller væreste julegave man kan få.
Håber I kan komme med lidt viden om hvad en Border kan og hvad I tror finde på at rende rundt at lave. Ville han komme hjem hvis han ikke er i knibe, eller vil han nyde sin ny fundne frihed lidt endnu (vil godt man ikke kan vide det...men måske nogen kender Border terrier på dette område)
Han er forsvundet ved Ustrup, ved Hylke, Hovedgård, syd for Skanderborg.
Håber inderligt at der kunne være nogen her inde der evt har set en lille brun Border Terrier på jule smut tur...ved ikke hvor længe vi kan blive ved med at holde den her uvis ud.
På forhånd tak
Bettina og Thomas Larsen
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 22
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
maj 2007
Håber snart han komme trissene ind i stuen...lige så glad som han aftid er.
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 254 Svar: 2.832
Hvor er jeg ked af at jeres hvappe er forsvundet. Er han nytrimmet - hvis ikke burde han ikke have nogen problemer med at holde varmen.
Jeg har en gang oplevet en af mine på smuttur - hun havde søgt en landmands køer. En border terrier vil søge mennesker, mad eller dyr. Start ud med at spørge i huse/ på gårde i det område og ca 1-2 km fra hvor han forsvandt.
maj 2007
vi har idag hængt plakater op i alle småbyer i 10 km omkreds, i håb om at nogen har set vores eneste "søn"
Hvor længe var din væk på smutturen?
har hørt at de kan komme hjem efter5-8 dage uden problemer...
aug 2005
Jeg ved man siger de søger tilbage til der hvor de blev væk - har du lagt en trøje eller hans bur på stedet?
maj 2007
men jeg har jo været deroppe og kigge rigtig mange gange efterhånden.. så tror han er kommet så langt væk, han nok ikke kan finde tilbage...
bare han da snart kom hjem... suk...
aug 2005
Har i en hund mere (kigger på jeres billede), har i haft den med og se om den kan finde Tjavs ??
maj 2007
har dog haft genboens hund med i skoven, og den var også med da han forsvandt, plus 3 af byens andre hunde har været i skoven flere gange, og ikke set skyggen af ham..
maj 2007
Pyha det er hårdt....hvis man så bare viste om han var død, i knibe eller bare hygger sig.
maj 2007
Nej hvor er vi glad, alle tre. Så blev det jul igen.
maj 2007
maj 2007
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
aug 2006
Følger: 21 Følgere: 22 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.715
maj 2007
Tjavs er væk!!!!!!