{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Tjavs er væk!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Vores elskede Border Terrier, Tjavs er forsvundet for os. På en gå tur i skoven i mandags d. 24/12 kl 13 tog han turen. Vi var i lidt ukendt teræn ca 3 km hjemmefra, men kun 1 km fra skov han kender. Om han er gået efter noget rå vildt ved jeg ikke(men det tror jeg), og om han er gået ud over markerne eller i skoven ved jeg heller ikke...det hele gik så stærkt. Men nu er det ved at være 55 timer siden og han er ikke kommet hjem endnu. Vi har selvfølgelig ledt over alt, talt med en masse mennesker om de har set ham, kontaktet politi, Falck og dyrelægen. Han har desværre hans gå sele på, så jeg er jo bange for at han sidder fast og ikke kan komme fri.
Nu var det så at jeg tænkte, måske I kender så meget til Border terriens natur så I kun fortælle lidt om hvad kan kan klare og evt vil gøre...vil han søge hjem eller måske nyde hans ny fundne frihed. Og kan han klare at være ud så længe. Tror I han vil søge skov, mark eller mennesker. Han er ikke trænet til jagt, er en ren hygge hund der har det bedst på puden ved brændeovnen, eller under dynen i sengen.
Det her er den aller aller væreste julegave man kan få.
Håber I kan komme med lidt viden om hvad en Border kan og hvad I tror finde på at rende rundt at lave. Ville han komme hjem hvis han ikke er i knibe, eller vil han nyde sin ny fundne frihed lidt endnu (vil godt man ikke kan vide det...men måske nogen kender Border terrier på dette område)
Han er forsvundet ved Ustrup, ved Hylke, Hovedgård, syd for Skanderborg.
Håber inderligt at der kunne være nogen her inde der evt har set en lille brun Border Terrier på jule smut tur...ved ikke hvor længe vi kan blive ved med at holde den her uvis ud.

På forhånd tak
Bettina og Thomas Larsen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tjavs er væk!!!!!!
  • #1   26. dec 2007 p.s han er en 1 ½ år gammel hanhund...

• #2   26. dec 2007 Nu behøver Borderterrien ikke, at blive trænet til jagt, det ligger så dybt i deres gener, at de er lavet til netop det!, han er af en udholden race, som kan holde til meget... Jeg ville mene, at han ville benytte sin frihed til at søge til skov eller kuperet terræn... Men under alle omstændigheder skal han da findes, det er da frygteligt for både jer og ham.. Håber i får den bedste gave af dem alle : at han vender hjem i hulens fart.

• #3   26. dec 2007 Kan du ikke kontakte den lokale hundeskole. De træner jo spor og lgn. Deres hunde vil sikkert gerne bruge træningen til noget fornuftigt. At finde din hund f.eks.

• #4   26. dec 2007 Måske jeg skal prøve det imorgen. Men det er jo bare så længe siden, og der er så voldsom meget vildt i det område. Og så har vi måske også ødelagt sporet i vores egen eftersøgning. Juleaften rende jeg rundt der oppe i 11 timer (fordelt over et stort område), og vi er flere der har været deroppe flere gange om dagen siden.....herunder en del hund venner.
    Håber snart han komme trissene ind i stuen...lige så glad som han aftid er.

• #5   26. dec 2007 Det syns jeg du skal. Heldigvis er det ikke rigtigt koldt endnu.

• #6   26. dec 2007 Hej Thomas..

Hvor er jeg ked af at jeres hvappe er forsvundet. Er han nytrimmet - hvis ikke burde han ikke have nogen problemer med at holde varmen.

Jeg har en gang oplevet en af mine på smuttur - hun havde søgt en landmands køer. En border terrier vil søge mennesker, mad eller dyr. Start ud med at spørge i huse/ på gårde i det område og ca 1-2 km fra hvor han forsvandt.

• #7   26. dec 2007 Loise; han er ikke nytrimmet, tværtimod, vil jeg næsten sige.. vi har spurgt på gårde og i huse, hundepensioner osv. i flere km omkreds, og det gav intet..
    vi har idag hængt plakater op i alle småbyer i 10 km omkreds, i håb om at nogen har set vores eneste "søn"

Hvor længe var din væk på smutturen?
    har hørt at de kan komme hjem efter5-8 dage uden problemer...

• #8   26. dec 2007 Min var heldigvis "kun" væk i 4 timer. Efter det har vi hende altid i flexline på steder med meget vildt.

Jeg ved man siger de søger tilbage til der hvor de blev væk - har du lagt en trøje eller hans bur på stedet?

• #9   26. dec 2007 min hue ligger stadig oppe i skoven, men har tænkt på, om jeg skulle ligge en af mine jakker derop....
    men jeg har jo været deroppe og kigge rigtig mange gange efterhånden.. så tror han er kommet så langt væk, han nok ikke kan finde tilbage...

bare han da snart kom hjem... suk...

• #10   26. dec 2007 pyha thomas - jeg føler med jer!!

Har i en hund mere (kigger på jeres billede), har i haft den med og se om den kan finde Tjavs ??

• #11   26. dec 2007 nej, det var bare en af hans tidligere kærester.. hæ hæ..
    har dog haft genboens hund med i skoven, og den var også med da han forsvandt, plus 3 af byens andre hunde har været i skoven flere gange, og ikke set skyggen af ham..

• #13   27. dec 2007 Nej desværre ikke. Der er slet ikke noget spor af han, ingen der har set ham eller noget. Det er da noget af det værste man kan opleve. Men der er en kat eller noget der har været inde og spise af hans mad i nat....underligt vi ikke har hørt det, vi sover 3 meter der fra. Hans tør kost er sådan knækket i mindre stykker, så det er ihvertfald ikke Tjavs.
    Pyha det er hårdt....hvis man så bare viste om han var død, i knibe eller bare hygger sig.

• #15   27. dec 2007 JUBII!!!!!!! Så er Tjavs hjemme igen. Vi fik en opringning fra en mand der havde set ham i går eftermiddag efter mørkets frem brud i en lille by 6 km væk. Han havde så set vores løbesedler. Og nu har vi lige findet ham i en skov 2 km fra byen, et sted hvor der er et foder sted til rå vild. Jeg var lige ved at gå i en anden retning, men tænkte, nu prøver jeg lige at kigge dernede. Pludselig kan jeg høre noget pusle bag mig, og jeg tænker at det nok bare var endnu en skuffelse.....men så stod han lige der. Glad som altid, men noget tynder. Men han har fået nok at drikke, for han gik og tissede hele vejen, hi hi.
    Nej hvor er vi glad, alle tre. Så blev det jul igen.

• #17   27. dec 2007 Vi har så fået en opringning fra en dame der havde set ham juleaften i en anden by 5-7 km fra der hvor vi fandt ham. Så han har været noget omkring.

• #18   27. dec 2007 Ja det var dejligt. Skønt!!!!!

• #19   27. dec 2007 Dejlig at læse smiley

• #20   27. dec 2007 Dejligt at høre smiley Han har sikkert nødt turen smiley

• #21   27. dec 2007 Ja jeg tror også han har nydt det. Tror han har sovet ved nogle andre dyr. Han lufter lidt af græs, skov og rå vildt, hi hi.

Kommentér på:
Tjavs er væk!!!!!!

Annonce