{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.928 visninger | Oprettet:

lille hund i lejlghed, bedste race? {{forumTopicSubject}}

Jeg bor i en 60kvm lejlighed, 2 værelses. på 2 sal. har en lille have og 5mins gågang til park.
Men ville nu høre om der var nogen der vidste hvad den bedste slags race var til mig? Kunne selv godt tænke mig en pomeranien/pappilion/chihuahua.. eller noget lign...
Og glædelig jul til jer alle... *S*

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lille hund i lejlghed, bedste race?
  • #1   23. dec 2007 Den bedste race er den der passer ind i dit liv. Som du magter at træne og motionere med.
    Og når du bor på anden sal, så en race der ikk er tyngere efter et år, end at du stadig kan bære den

• #3   23. dec 2007 Lige de racer du nævner er meget gøende racer.....nok ikke det bedste i lejlighed, hvis man vil bevare et godt forhold til sine naboer *G*
    Men en fransk bulldog ville være mit forslag....hvis den ellers passer til dig :o)

• #5   23. dec 2007 Du skal da have en lille yorkie. Yorkien er selvstændig, modig, vagtsom, men samtidig en rigtig lille kælepot, der elsker at sove i sengen, hygge i sofaen. Den vil gerne gå ture, men kræver ikke flere km hver dag.
    Yorkien bliver nemt mellem 12 og 16 år og selv om de kommer op i årene bliver de ved med at ville lege. Den ældste jeg har er 11 år og han tror stadig han er hvalp.
    Jeg kan se du bor på Fyn, men skulle du få lyst til at opleve en flok på 8 yorkier er du velkommen, så send mig en pb

• #6   23. dec 2007 Chihuahua vil være perfekt , det er en dejlig og glad lille hund , jeg ved godt at de har ry for at gø , men jeg har selv 3 stk . og det er meget sjælden de gør , det er et spørgsmål om opdragelse :o)) havde besøg af en dommer en dag , lukkede dem alle ud , han var overrasket over de kunne være så lydløse :o)
    største minus , de er selskabs hunde , så de er ikke glade for at være for meget alene ..

• #7   23. dec 2007 Jeg vil nu sige Chihuahua *S*

• #8   23. dec 2007 Jeg kan anbefale en chi, fik selv Micki da jeg boede i en leglighed på 56kvm og han gøede stort set aldrig, inden jeg fik nr 2 hund har jeg måske alt i alt hørt ham gø 5 gange, nu hvor jeg har 2 er det lidt mere men det skal der selvfølgelig også være plads til:o)

Den plads du kar passer også fint til en chi, og ned og op a trapper er den jo også let at løfte.

Har aldrig haft alene hjemme problemer.

De korthåret kræver minimal pels pleje, og de langhåret lidt mere men alligevel meget meget lidt.

De spiser ikke alverden og så er det en klog lille sjov nysgerrig og glad hund, som kan lide at ligge og nusse i sofaen, men alligevel elsker de også at gå mange ture det skal man bestemt ikke tage fejl af:o)

En Chi er bare en DEJLIG hund...

• #10   23. dec 2007 og så skal den selvfølgelig være egnet til vores små missere.. men ja..tak for alle svar.. smiley jeg er gået i tænkeboks

• #11   23. dec 2007 Altså ha selv chihuahua og syntes ikke han gør, havde en anden sammen med ham på et tidspunkt, så jeg havde to.. Der var aldrig problemer med at de gøede eller noget.. Du skal bare opdrage den til at den ikke må gø når der går folk forbi eller ringer på osv, det kan man godt smiley Og syntes de er gode til at være alene hjemme, der sover de mest og har ikke hørt noget om de har larmet mens jeg har været væk.

Men selvfølgelig skal racens personlighed også passe til dig smiley men chihuahuaen er den total dejlig hund smiley

• #12   23. dec 2007 Har papillon i en lejlighed, og det eneste tidspunkt han gør, er når der kommer nogen. De har ofte et ry for at gø meget, men det gælder bare om at opdrage dem ordentligt.

Pomeranian er en spidshund, der efter hvad jeg skulle have hørt skulle være en meget larmende type, men det har jeg lige så meget begrundelse for at vide, som dem der siger at papillon er larmende (hint hint!)

Hvis det er de tre racer du er interesseret i, så henvend dig til opdrættere af racerne, og få nogle råd, der bunder i erfaring, istedet for rygter...

• #13   23. dec 2007 altså, mine forældre har en blanding af lab og tervürne (staves) som er en meget aktiv jagthund. og den har det glimrende i deres lejlighed, hvor i øvrigt også mine to søskende bor. de går en tur vher gan han skal tisse/luftes, og leger og træner med ham. og han er bare "opdraget" til KUN at gø når der ringesw på døren. så kan ikk se et problem i hviklen størrelse man skal vælge. men vælg den race der går i dti hjerte smiley

• #14   23. dec 2007 få dig en dvæg hamster hehe:-)
    ej syntes det er et spørgsmål om hvor meget tid man vil bruge på sin hund (gå ture) og hvor meget man vil ha den til af fylde..
    jeg har en amstaff i en ET værleset og det er ikke noget problem da jeg er meget ude med ham og sørger for han et noget træt til aften
    hilsen jesper

• #15   23. dec 2007 g

• #16   23. dec 2007
    En dansk/svenks gaardhund.
    er også en dejlig egnet hund.
    nemme at have med, og kan altid løftes ;).
    også er de heller ikek helt små, men dog heller ikke en stor hund. og gø'er ikke meget.

• #17   23. dec 2007 En fransk bulldog....de gøer næsten ikke...men de snorker og fiser*gg*...
    Jeg startede selv med at have Orla da jeg boede på 3.sal...men må nok indrømme da han kom op på 10kg var ahn tung at slæbe op og ned....nu bor vi heldigvis i stuen.,...men en fransk er en god lejligheds-hund....

• #18   23. dec 2007 En løwchen er også en god og nem lille hund og den gøer heller ikke ret meget og vil tilpasse sig fint en lejlighed selvfølgelig kun hvis den får den luft og træning osv den skal have ogo den er også nem at have med alle steder hen og heller ikke tung da den kommer til at veje 5-8 kg måske lidt mindre end 8 kg og det er som fuldvoksen den kan komme til at veje dette

• #19   23. dec 2007 prøv testen på pedigree.dk :b Hehe ..

• #21   23. dec 2007 Cavalier !!!

• #22   23. dec 2007 en griffon bruxellois eller petit brabancon
    De er godt til lejlighed

• #23   23. dec 2007 jaeh, altså derinde kan man jo finde ud af det, altså hvilke hunde der passer til ens behov osv. d:

• #24   23. dec 2007 Jeg ville anbefale en cavalierking charles. Det er en god lille hund, som vejer ca 8-10 kg. Den kræver lidt pels pleje,men ikke så meget motion. En cavalier er en selvskabs hund, som elsker at putte i sofaen og sidde på skødet. Ideel til en mindre lejlighed.

• #25   24. dec 2007 så kom dog en DOGO hehe

• #26   12. maj 2012 Ville aldrig vægte en dansk svensk gå hund de er ekstrem aktive
    Og de racer du næver ville jeg heller ikke vælge de gør for meget
    Ved godt man kan opdrage dem til meget men når det ligger i deres natur er det svært

• #27   12. maj 2012 Ups kan se tråden er 5 år gammel
    Så har du nok valgt hund

Kommentér på:
lille hund i lejlghed, bedste race?

Annonce