{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

Godt hjem til Dobermann {{forumTopicSubject}}

Hej med Jer

Vi har efter lange overvejelser besluttet os for at prøve på at finde et godt hjem til Vega, vores 3 årige dobermann tæve.

Efter vores gamle tæve Shiva er blevet aflivet pga. gigt, er Vega begyndt at stikke af. Vi kan, som ellers før, ikke bare lukke hende i haven mere for bare at hygge og hun kan ikke tage med farmand på arbejde (på rideskole) mere, uden at hun er under opsyn hele tiden. Vi har en for travl/hektisk hverdag til at skulle have hende under opsyn hele tiden, er absolut ikke vant til at vores hunde stikker af! Det er en nødvendiged at hun skal kunne være med Michael på arbejde, da jeg kommer sent hjem hver dag og ikke har tid til at træne osv. efter arbejde. Det er normalt kun noget jeg har tid til i weekenderne, men hun kan jo ikke leve med at skulle være alene hjemme mindst 8 timer fra mandag til fredag, og så blive luftet lidt i haven fordi jeg umuligt kan nå andet. Det synes jeg ikke man kan byde en hund.

Vi leder efter et hjem som har kendskab til den slags hunde, behøver ikke lige være Dobermann, men er da selvfølgelig en fordel. Det ville være skønt med en familie med børn da hun elsker børn over alt andet. Men selvfølgelig heller ikke et must.
Hun har belgiske papirer, og hun ville kunne udstilles i udlandet (pga. hendes kuperinger) og blive avlsgodkendt, hvis man havde lyst til det. Hun har papirer på hendes kuperinger, som er lovlige lavet.
Hun er velopdraget, meget rolig, meget kælen (alt andet end reserveret), meget afbalanceret. Hun er egentlig en lalleglad Labrador i Dobermann skikkelse. Hun er virkelig noget helt specielt!!
Hun kan godt virke lidt skrap overfor andre hunde, men hun er ikke særlig dominerende når det kommer til stykket. Så hun ville godt kunne vænne sig til en anden hund.

Vi er MEGET kede af at skulle af med hende og vi skal finde et super godt hjem, før det overhovedet kommer på tale at hun får et nyt hjem. Men som det ser ud lige nu skal der ikke så meget til før andre kan tilbyde hende mere opmærksomhed og et mere aktivt liv end vi kan. Men som sagt, hun bliver ikke givet væk til hvem som helst.

Se billeder på hendes og på Dumles profil. På Dumles er billederne ret nye i forhold til på hendes egen profil, hvor hun ikke er helt udvokset endnu med 1 år. Hun er nemlig en ret maskulin tæve, som man ikke ser på hendes egen profil.

Vil i være søde ikke at kommentere dette indlæg med at det er for dårligt jeg ikke gør mere for at få hende trænet osv. Jeg HAR simpelthen ikke tid, men har ikke lyst til at skrive en yderligere roman for at forklare hvorfor vi ikke har tid. Det er slemt nok at skulle af med hende, man føler det er et nederlag at man ikke selv kan give hende et godt hjem.

Tak :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godt hjem til Dobermann
  • #1   20. dec 2007 Vil bare sige pøj pøj, med at finde det rette hjem *S*

• #2   20. dec 2007 Det er en svær beslutning i har taget - og det er vel også det bedste når i ikke har tiden.

Håber at i finder det helt rette sted til hende.

• #3   20. dec 2007 Er det lang tid siden i kom af med den anden doberman? Jeg spørger fordi vores yngste tæve gjorde det samme som jeres da den ældste blev aflivet. Jeg tror hun ledte efter hende. Hun løb ud over markerne, hvad hun heller ikke plejer. Jeg var afsted flere gange i bilen for at lede efter hende. Heldigvis stoppede det igen efter ca. 1½ mdr. og hun blev helt sig selv igen.

• #4   20. dec 2007 Vibeke E: Ja du siger da egentlig noget. Shiva blev aflivet i slutningen af september, så det er ved at være nogle måneder siden. Men at Vega leder efter Shiva har jeg da aldrig tænkt over før. Vi har samme problem med at lede efter hende i bil, men hun når altid at komme hjem før vi finder hende. Og ville også være svært at finde hende, da det bare er marke efter marke. Men om jeg er sikker på at det er fordi hun leder efter Shiva? nej... jeg tror lige så meget det er fordi hun keder sig, og fordi hun er selvstændig. Hun er ikke den type hund som kun holder af sin ejer, hun elsker alle mennesker. Jeg tror endda hun ville følge folk hjem hvis de gav hende lov til det når de mødte hende på en af hendes ture :S.

• #5   20. dec 2007 hm... jeg synes måske at det er at give op lidt for let.

Har i haven indhegnet derhjemme eller var det jo nok en god ide smiley
    Hun behøver vel heller ikke tage med på rideskolen hver dag - lad hende blive hjemme et stykke tid og prøv så at tage hende med igen - det kunne jo være at hun kom tilbage i den "gamle" vane med at blive der smiley

• #6   20. dec 2007 Det lyder da trist.......men håber, at i finder et godt hjem til hende.

Kan hun ikke finde lidt trøst hos jeres anden hund.......eller er den også med på rideskolen ?

Pøj pøj

• #7   20. dec 2007 Ej hvor øv at skulle skille sig af med hende. hun er simpelthen så pæn. håber i finder et rigtig godt hjem til hende.

• #8   20. dec 2007 Haven er hegnet ind, det har den altid været. Vega kan af en eller anden årsag ikke springe over selvom den ikke er forfærdelig høj, så ved ved faktisk ikke altid hvordan hun smutter ud. Har prøvet flere forskellige ting, men det lykkedes hende her for et par dage siden igen. Vi har prøvet en periode at lade hende blive hjemme, men så snart hun får mulighed for det stikker hun af igen. Den "gamle" vane tror jeg desværre aldrig kommer igen, da Shiva jo heller ikke kommer igen.
    Og der går ikke mange dage hvor Vega er blevet hjemme i stedet for at komme med på rideskolen, hvor jeg så får mega dårlig samvittighed når jeg kommer hjem og ikke får lavet noget med hende og Dumle. Når de har været med på rideskolen er de jo dejlig trætte når de kommer hjem. På den anden måde er de mere rastløse, ikke lige så meget at mærke på Vega, men på Dumle. Og vil heller ikke begynde at skilde dem ad, at Dumle tager med og vega bliver alene hjemme. men det kan da godt være det bliver enden af det hele... indtil vi måske finder et nyt hjem til hende.

• #9   20. dec 2007 Sagen er jo den, som jeg ikke har nævnt før, er at vi har en søn på 1 år og jeg er gravid med nummer to, som kommer til juli. Så når jeg kommer hjem fra arbejde med Noah står den på ham... dem som selv har børn ved at hvad det drejer sig om. Jeg er selv med ham de fleste aftener, da min kæreste arbejder til kl. 20 og 21. Det gør det ikke nemmere...
    At Noah lider af astma og væske i ørerne gør det heller ikke nemmere.
    det er disse ting jeg egentlig ikke gad komme ind på for ikke at skulle skrive en hel roman, men kan godt se det nok er relevant i denne sag. Så nu er det blevet nævnt i korte træk. For det indeholder meget mere end man regner med.
    Har også hest og rider på konkurrenceplan, Dumle har vi netop anskaffet os fordi det er en perfekt hund til hestelivet. Han kan komme med alle steder uden at fryse osv... også længere historie...

• #10   20. dec 2007 hun er godt nok en rigtig lækkerbisken.. trist jeg har 2 vovser i forvejen ellers var jeg godt nok sprunget på med det samme..
    er sikre på i nok skal finde et godt hjem til sådan en prinsesse:)

• #12   20. dec 2007
    Håber i finder ud af det.

Det er synd at hunden skal have nyt hjem ja, men synes det er større respekt af h hunden og lade den komme et godt sted hen hvor den får sin opmærksomhed og træning. end at bare beholde den fordi man er stædig.
    Håber ihverfald i finder ud af det.

• #13   20. dec 2007 Simone: Lige mine ord... ja jeg ville da godt kunne tvinge mig selv til at bruge en halv time et par gange i ugen, men jeg har i forvejen mega meget om ørerne og synes ikke det skal være nødvendigt at tvinge sig selv til det. Og jeg tror også det komer meget an på hvor meget man arbejder. Jeg står op kl lort om morgenen, har langt på arbejde, langt hjem igen, hente Noah, handle osv osv... Er endda gået med til at skilde mig af med min hest fordi nummer 2 er på vej. Så den er sat til salg... og dem som kender mig, ved at der skal MEGET til før jeg vil sælge min hest! Men jeg prioriterer børnene højst og vil nyde dem så længe de er små, så må jeg få mig en hest igen når de er blevet lidt større. Og hundene kunne vi jo sagtens have selvom vi har børn, men KUN hvis de kan være med Michael på arbejde... længere er den ikke. Og Vega er jo ikke nogen teenager mere, hun er udvokset og vi kender hende ud og ind. Jeg kender hende godt nok til at det med at stikke af synes hun bare er hyggeligt og det vil hun blive ved med at gøre. Vi vil kunne lære hende i større at blive hjemme, men vi vil aldrig kunne stole på hun bliver på rideskolen eller hjemme... og det er yderst nødvendigt i vores hverdag.

Jeg takker for alle jeres søde kommentarer... er ret sikker på vi kan finde et godt hjem til hende.

• #14   20. dec 2007 Held og lykke med at finde et nyt hjem, hvis jeg måtte have to hunde hvor jeg bor, så havde keg taget hende.

Maria- Jeg synes det er fint hvis de føler at de ikke har tid til den, alle har hver sin grænse hvor tingene ender, din er måske bare større smiley

• #15   20. dec 2007 Maria - Og det er ikke kun med hunde, men også med andre ting. :):(

• #16   20. dec 2007 hehe lige præcis.. smiley vi har brug for nogen som ikke har samme mening som os smiley

Kommentér på:
Godt hjem til Dobermann

Annonce