Godt hjem til Dobermann {{forumTopicSubject}}
Hej med Jer
Vi har efter lange overvejelser besluttet os for at prøve på at finde et godt hjem til Vega, vores 3 årige dobermann tæve.
Efter vores gamle tæve Shiva er blevet aflivet pga. gigt, er Vega begyndt at stikke af. Vi kan, som ellers før, ikke bare lukke hende i haven mere for bare at hygge og hun kan ikke tage med farmand på arbejde (på rideskole) mere, uden at hun er under opsyn hele tiden. Vi har en for travl/hektisk hverdag til at skulle have hende under opsyn hele tiden, er absolut ikke vant til at vores hunde stikker af! Det er en nødvendiged at hun skal kunne være med Michael på arbejde, da jeg kommer sent hjem hver dag og ikke har tid til at træne osv. efter arbejde. Det er normalt kun noget jeg har tid til i weekenderne, men hun kan jo ikke leve med at skulle være alene hjemme mindst 8 timer fra mandag til fredag, og så blive luftet lidt i haven fordi jeg umuligt kan nå andet. Det synes jeg ikke man kan byde en hund.
Vi leder efter et hjem som har kendskab til den slags hunde, behøver ikke lige være Dobermann, men er da selvfølgelig en fordel. Det ville være skønt med en familie med børn da hun elsker børn over alt andet. Men selvfølgelig heller ikke et must.
Hun har belgiske papirer, og hun ville kunne udstilles i udlandet (pga. hendes kuperinger) og blive avlsgodkendt, hvis man havde lyst til det. Hun har papirer på hendes kuperinger, som er lovlige lavet.
Hun er velopdraget, meget rolig, meget kælen (alt andet end reserveret), meget afbalanceret. Hun er egentlig en lalleglad Labrador i Dobermann skikkelse. Hun er virkelig noget helt specielt!!
Hun kan godt virke lidt skrap overfor andre hunde, men hun er ikke særlig dominerende når det kommer til stykket. Så hun ville godt kunne vænne sig til en anden hund.
Vi er MEGET kede af at skulle af med hende og vi skal finde et super godt hjem, før det overhovedet kommer på tale at hun får et nyt hjem. Men som det ser ud lige nu skal der ikke så meget til før andre kan tilbyde hende mere opmærksomhed og et mere aktivt liv end vi kan. Men som sagt, hun bliver ikke givet væk til hvem som helst.
Se billeder på hendes og på Dumles profil. På Dumles er billederne ret nye i forhold til på hendes egen profil, hvor hun ikke er helt udvokset endnu med 1 år. Hun er nemlig en ret maskulin tæve, som man ikke ser på hendes egen profil.
Vil i være søde ikke at kommentere dette indlæg med at det er for dårligt jeg ikke gør mere for at få hende trænet osv. Jeg HAR simpelthen ikke tid, men har ikke lyst til at skrive en yderligere roman for at forklare hvorfor vi ikke har tid. Det er slemt nok at skulle af med hende, man føler det er et nederlag at man ikke selv kan give hende et godt hjem.
Tak :o)
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.764
Håber at i finder det helt rette sted til hende.
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.035
jun 2004
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 228
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.779
Har i haven indhegnet derhjemme eller var det jo nok en god ide
Hun behøver vel heller ikke tage med på rideskolen hver dag - lad hende blive hjemme et stykke tid og prøv så at tage hende med igen - det kunne jo være at hun kom tilbage i den "gamle" vane med at blive der
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Kan hun ikke finde lidt trøst hos jeres anden hund.......eller er den også med på rideskolen ?
Pøj pøj
sep 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 116
jun 2004
Og der går ikke mange dage hvor Vega er blevet hjemme i stedet for at komme med på rideskolen, hvor jeg så får mega dårlig samvittighed når jeg kommer hjem og ikke får lavet noget med hende og Dumle. Når de har været med på rideskolen er de jo dejlig trætte når de kommer hjem. På den anden måde er de mere rastløse, ikke lige så meget at mærke på Vega, men på Dumle. Og vil heller ikke begynde at skilde dem ad, at Dumle tager med og vega bliver alene hjemme. men det kan da godt være det bliver enden af det hele... indtil vi måske finder et nyt hjem til hende.
jun 2004
At Noah lider af astma og væske i ørerne gør det heller ikke nemmere.
det er disse ting jeg egentlig ikke gad komme ind på for ikke at skulle skrive en hel roman, men kan godt se det nok er relevant i denne sag. Så nu er det blevet nævnt i korte træk. For det indeholder meget mere end man regner med.
Har også hest og rider på konkurrenceplan, Dumle har vi netop anskaffet os fordi det er en perfekt hund til hestelivet. Han kan komme med alle steder uden at fryse osv... også længere historie...
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 115 Svar: 727
er sikre på i nok skal finde et godt hjem til sådan en prinsesse:)
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 60
Håber i finder ud af det.
Det er synd at hunden skal have nyt hjem ja, men synes det er større respekt af h hunden og lade den komme et godt sted hen hvor den får sin opmærksomhed og træning. end at bare beholde den fordi man er stædig.
Håber ihverfald i finder ud af det.
jun 2004
Jeg takker for alle jeres søde kommentarer... er ret sikker på vi kan finde et godt hjem til hende.
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.481
Maria- Jeg synes det er fint hvis de føler at de ikke har tid til den, alle har hver sin grænse hvor tingene ender, din er måske bare større
jul 2007
jul 2007
Godt hjem til Dobermann